ארוחת בוקר יהודית אשכנזית

beatman

Member
ארוחת בוקר יהודית אשכנזית


חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי תשובה.
מה נהגו האבות של רובינו לאכול לארוחה הראשונה ביום ?
 
אוכל סובייטי ממוצע

תפוחי אדמה עם שמנת / דג מלוח או מעושן / שימורי דגים / כרוב כבוש / קציצות בשר
לחם עם חמאה
סירניקי
תה עם עוגיות / ריבה
 

SupermanZW

Well-known member
בארצות קרות אוכלים אוכל "כבד" בבוקר

בארצות חמות זה גורם לתחושת כבדות.
 

beatman

Member
כמה מעלות זה נחשב "קור" ?

נגיד בארץ גם כשהייתי בצבא במקומות שהטמפ' הייתה מעלות בודדות מעל ל-0, לא אכלתי אוכל כבד בבוקר וגם לא הגזמתי בכמות, שום דבר לא השתנה בהשוואה לקיץ, אולי מלבד הרצון לשתות משקאות חמים ולאכול משהו חמים.
&nbsp
היו כמה ימים שהטמפ' היתה מעלות בודדות מתחת ל-0 ואז לא זכור לי שחיפשתי כלל מה לאכול בבוקר, אלא רק תה חם וכמה שיותר שכבות לבוש.
 

SupermanZW

Well-known member
בארצות שהטמפרטורה מתחת לאפס רוב החורף או כל החורף

בדרך כלל לא משנים הרגלי אכילה בין העונות אבל כן בין מדינות. מכוחו של הרגל, במדינות הנחשבות לקרות גם בקיץ אוכלים מאכלים ״כבדים״ לארוחת בוקר, אבל בכמויות קטנות יותר, תחושת השובע מגיעה מוקדם יותר כשחם. אנשים שאוכלים אוכל ״כבד״ בהתמדה לאחר שעברו מארץ קרה לארץ חמה משמינים כי גופם כבר לא משתמש בקלוריות העודפות כדי לחמם את עצמו כפי שהיה כשחיו בארץ קרה ולכן הקלוריות העודפות גורמות להם להשמין.
 

beatman

Member
קלוריות משמשות לחימום ?

אולי בתנאי שהאדם הצורך אותן מבצע פעילות גופנית שמחממת אותו ושורפת אותן.
 

SupermanZW

Well-known member
תתפלא

אם תשים לב תגלה שהאוכל בארצות קרות כמעט תמיד ״כבד״ ומשמין יותר מאשר בארצות חמות אבל האנשים שחיים בהן לא יותר שמנים, עצם זה ששוהים סטמפרטורה נמוכה יותר גורם לגוף לנצל חלק מהאנרגיה שבמזון לחימום עצמו. מובן שפעילות גופנית הרבה יותר משמעותית לשריפת קלוריות, אבל עצם הצורך של הגוף לחמם את עצמו שורף קלוריות.
 

beatman

Member
מעניין


אף פעם לא הרגשתי במזג אוויר קר שהגוף מחמם עצמו איכשהו
 

Astroo

New member
לדעתי זה יותר פסיכולוגי

כשמזג האוויר סגרירי וקר, זה גורם למצב רוח מדוכדך. אוכל עתיר קלוריות מנחם ומשפר את מצב הרוח.
 

Astroo

New member
בפועל בארצות הקרות חם יותר מבארצות החמות

ברוסיה בחורף יש הסקה מרכזית בכל מקום ומתלבשים חם, כך שרוב היום בן אדם ממוצע נמצא בטמפרטורה של 22-24 מעלות. בארץ 9 חודשים בשנה אנחנו נמצאים במיזוג אוויר, בטמפרטורה של 20 מעלות.
 

SupermanZW

Well-known member
רוב האנשים אוהבים גם לטייל בחוץ

מדי פעם ולא רק כאשר מזג האוויר בחוץ נעים.
&nbsp
איך אתה מסביר את התופעה שהאוכל הרוסי (זו דווקא דוגמה טובה) שמן ועתיר קלוריות וברוסיה השמנת יתר אינה נפוצה כלל, לעומת זאת, אלה שהיגרו מרוסיה כמבוגרים ונשארו עם אותם הרגלי אכילה שהיו להם ברוסיה משמינים מהיום בו הגיעו לישראל?
 

Astroo

New member
בחוץ מתלבשים חם

לא יודע לגבי קנדה, אבל ברוסיה היה נהוג ללבוש בגדים חמים מאוד, לכסות את הראש והידיים, לשים צעיף וגאטקעס.
האוכל הרוסי איננו שונה בהרבה מהאוכל הצ'כי, ההונגרי והגרמני, למרות שצ'כיה, גרמניה והונגריה הן מדינות הרבה יותר חמות מרוסיה.
 

SupermanZW

Well-known member
האוכל ההונגרי מאוד מתובל

ופפריקה מאיצה את חילוף החומרים, הצ'כים והגרמנים הם עמים בעלי מודעות גבוהה לחשיבות פעילות גופנית, הרוסים וההונגרים לא. גם בקנדה האוכל מאוד שמן ועתיר קלוריות. במזג אוויר קר יש בעיה שהפתרון לה מאוד קיצוני ולכן משתמשים בו רק כאשר מדובר בקור מסכן חיים. הפנים נשארים חשופים גם במינוס עשרים מעלות, מתחת לזה מכסים את הראש כולל הפנים בבאלאקלאווה ורק העיניים נשארות חשופות, אבל לעור שקרוב לעיניים קר, מתי שהטמפרטורה מתחת למינוס שלושים גם מורחים שמן מיוחד על כל עור הפנים ואחרי כמה שעות השמן הזה מסריח, אבל אם לא מורחים יש סכנה לקפיאת כלי דם עדינים בפנים, ליתר ביטחון שמים גם באלאקלאווה.

אם תשים לב, שנים אחרי שאדם עובר למקום עם אקלים שונה מהאקלים שבמולדתו הוא בדרך כלל מתרגל ואם יחזור למולדתו ישים לב בשנים הראשונות לחזרתו שאינו מורגל לאקלים כבעבר. זה נכון יותר לנשים מאשר לגברים, איני יודע מדוע.
 
באוקראינה (ארץ חמה יותר מרוב שטחה של רוסיה) באזור שגרתי בו

בחורף בחוץ היה קר מאוד למרות הלבוש החם. ללא תנועה מתמדת או פעילות גופנית כלשהי הכפור חדר "עד לעצמות". גם בבית היה די קריר למרות ההסקה המרכזית, מה גם שבשנים אחרי 1985 היא לא פעלה לעיתים קרובות.
 
למעלה