נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים -האופנוע ,הבגד, הקסדה

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך

wapy

New member
נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים -האופנוע ,הבגד, הקסדה


נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים
תאונות הדרכים גבו בשנה החולפת את חייהם של 357 בני אדם.
בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם. האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, פתחה היום בסדרה של דיונים לבלימת הקטל בכבישים, במתכונת שימוע ציבורי בדומה לשימוע מתווה הגז. היו"ר כבל פתח את הדיון ואמר כי הוועדה יוצאת למסע כדי להניח את הנושא על סדר היום הציבורי, במלוא הכוח והעוצמה ולרתום את כל הכוחות למאבק אמיתי. "בלימת הקטל בדרכים היא משימה לאומית"
תאונות הדרכים גבו בשנה החולפת את חייהם של 357 בני אדם.

ח"כ אמיר אוחנה, שסיפר כי היה חוקר תאונות דרכים בצה"ל, הצטרף לדברי היו"ר כבל בפתח הישיבה ואמר כי הוא מגויס למלחמה הזו שאין בה הבדל בין ימין לשמאל. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.

בטיחות ללא עלות
חוקר התאונות, משה נקש, הציע לדבר על תכניות בטיחות ללא עלות, וציין כי צעדים כמו השהיית האור האדום ברמזור ומניעת פניה ימינה לכלי רכב ומעבר הולכי רגל במקביל יכולים לחסוך בחיי אדם.

בנוסף, בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם.האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונת פגע וברח ב-2008 בה נהרגה מיטל אהרונסון, אמרה כי "את הפושע שדרס אותנו האשימה רק בהריגה כי טענו שלא הייתה לו כוונה לרצוח, אבל לשתות אלכוהול ולנהוג זה כבר כוונה לרצח – כשאדם עולה שיכור על ההגה זה רצח".

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press080216u.aspx
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים
 

wapy

New member
"שצריך להיערך ל-357 הרוגים בשנה מול אויבנו"

נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל בפתח השימוע הציבורי לבלימת הקטל בדרכים: הסכנה בכבישים גדולה יותר מכל איום ביטחוני אחר
מנכל אור ירוק אבוהב: בהשקעה של 320 מיליון שקל בשנה אפשר להציל חיים של 100 בני אדם כל שנה; היו"ר כבל: אם מערכת הביטחון הייתה מודיעה שצריך להיערך ל-357 הרוגים בשנה מול אויבנו – מישהו היה מעלה על הדעת לקבל את זה?
תאונות הדרכים גבו בשנה החולפת את חייהם של 357 בני אדם.
בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם. האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, פתחה היום בסדרה של דיונים לבלימת הקטל בכבישים, במתכונת שימוע ציבורי בדומה לשימוע מתווה הגז. היו"ר כבל פתח את הדיון ואמר כי הוועדה יוצאת למסע כדי להניח את הנושא על סדר היום הציבורי, במלוא הכוח והעוצמה ולרתום את כל הכוחות למאבק אמיתי. "בלימת הקטל בדרכים היא משימה לאומית"

ח"כ אמיר אוחנה, שסיפר כי היה חוקר תאונות דרכים בצה"ל, הצטרף לדברי היו"ר כבל בפתח הישיבה ואמר כי הוא מגויס למלחמה הזו שאין בה הבדל בין ימין לשמאל. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.

בטיחות ללא עלות
חוקר התאונות, משה נקש, הציע לדבר על תכניות בטיחות ללא עלות, וציין כי צעדים כמו השהיית האור האדום ברמזור ומניעת פניה ימינה לכלי רכב ומעבר הולכי רגל במקביל יכולים לחסוך בחיי אדם.

בנוסף, בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם.האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונת פגע וברח ב-2008 בה נהרגה מיטל אהרונסון, אמרה כי "את הפושע שדרס אותנו האשימה רק בהריגה כי טענו שלא הייתה לו כוונה לרצוח, אבל לשתות אלכוהול ולנהוג זה כבר כוונה לרצח – כשאדם עולה שיכור על ההגה זה רצח".

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Page...
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים





 
הם מקשקשים סתם בלי כל הבנה

זה לא שאין מה לתקן. יש הרבה אבל הם לא יודעים ולא מבינים ברכיבה. זאת הסיבה שיבואו לברך ויצאו מקללים.
 
אפשר לקרוא לזה מאבק או התמודדות אבל לא מלחמה

אין אכיפה בכבישים (חוץ ממלצמות מהירות שמיועדות לסחוט כסף), אין ענישה מרתיעה על עברות חמורות, אין טיפול בבריונות כביש.
&nbsp
 

noy fb 22

New member
מה הקשקוש ש"לא רואים אותם"? אופנוענים לא נהרגים בגלל שלא

רואים אותם. די עם החרטא הזה.
 
גם מאיפה הביאו את הקישקוש שהכל שחור?

מישהו שם ישב וראה יום לפני זה איזה סרט שהוא הגיע לזה?
הרי גם אם מישהו ירכב עם ציוד ואופנוע שזוהרים כמו סטיקלייט לא יראו אותו.
ובנוסף אם אתה מוסיף אורות על האופנוע בכדי שיראו אותך יותר טוב זה לא חוקי הרי.

לא רואים את האופנועים כי הם לא סופרים אותנו כאילו שאנחנו לא קיימים על הכביש

אם היו נותנים להם חינוך שיש גם דו"גים על הכביש וכייצד מיתמודדים עם קיומם אז אולי היו רואים אותנו.

 

wapy

New member
510 אופנוענים הרוגים


במשך עשר שנים
אתם מוזמנים להעלות הצעות
אני מוכן להעלות אותם בישיבות הבאות
 

noy fb 22

New member
אפשר לפרט בבקשה, כמה מהם הם קטנועים בתאונות עירוניות? אין

קשר בין הצעדים שיש לנקוט למניעת תאונות קטנועים עירוניות, שהוא
חשוב נושא בפני עצמו, לבין הצעדים המיועדים לטפל בתאונות אופנועים
בדרכים הפתוחות מחוץ לערים.
 
אתה לא כותב ברור.

האם אתה מבין שWAPY איננו רוכב ואין לו מושג. אתה חייב לכתוב רהוט וברור אחרת לא יבין מה המסר שלך.
האם התכוונת להפריד בין קטנועים בתוך העיר לבין אופנועים בתוך העיר או מחוצה לעיר?
האם אפשר לדעת מי האופנועים ומי הקטנועים?
לדעתי לא ולכן רצוי להפריד על פי נפח המנוע: למשלך מעל ומתחת ל500 או ל800...
אבל תסביר לו במדוייק מה אתה מנסה להוכיח וכד'
 

noy fb 22

New member
לו ידעתי שהוא אינו רוכב אני משער שלא הייתי טורח...

הפואנטה שלי היא כזו: יש מסה ענקית של תאונות דו"גים המתרחשת בעיר ובפרבריה, שכולה על טהרת הקטנועים. הסיבה הפשוטה היא שיש המון כאלה ולכן זה מתבטא בהרבה תאונות.
רובם - אני משער - 300 סמ"ק ומטה.
ההפרדה שהצעת בעייתית משום שאופנועי כביש, מתחילים בנפח שהוא סביב 300 סמ"ק והתאונות שלהם בכבישים הפתוחים, היא נושא שונה לחלוטין.
במקביל לשני אלה, מסת ה"גדלנועים" ( 400-700 סמ"ק) היא קטנה יחסית, אך למרבית הצער, היא "זוכה" להיות מעורבת בתאונות בשני התחומים.
לכן, אם תמצא דרך לרסן את התאונות בשתי הקטגוריות הראשונות, ה"גדלנועים" כבר יצאו נשכרים מכך, אוטומאטית.
המספרים שבקשתי ממנו, יסייעו לתת את הקדימויות הראויות, לכול אחת מהקטגוריות שהוזכרו.
 

ו אולי

New member
אולי להתחיל מהחלפת הצבע של הסימונים בכביש ?

הצבע שנעשה בו שימוש במעברי החצייה והסימונים על הכביש, מחליק מאד, בעיקר כשהכביש רטוב.
והחלפת גדרות בטיחות בשולי הכביש בכאלו בטוחות יותר לרוכבי דו גלגלי.
&nbsp
 

jekyll1

New member
לא להתלהם

יש צדק כלשהוא בדברים. טיפה. נהג יושב במכונית שלו למעשה מנותק מהעולם. שומע רדיו או מתעסק בנייד. כל דבר שמשתלב אצלו כלא חריג לא ימשוך את תשומת ליבו. דגל מתנפנף מסב את תשומת הלב. אור בלם אחורי מנצנץ בנוסף לאור הקבוע מושך תשומת לב. אפילו מעיל צהוב שמתנפנף מושך תשומת לב. לא מזמן ראיתי אופנוע שמותקן אצלו אור שמנצנץ כל הזמן מאחור. אז נכון שזה לא הפתרון היחידי אבל לדעתי צריך למשוך תשומת לב בכל מחיר. לגבי תרבות הנהיגה של חלק מרוכבי הדו גלגלי כבר נאמר המון.
 

מיצו

New member
לציוד כזה קוראים Hi viz (או בתעתיקים שונים אבל המשמעות זהה)

הדלקת אורות גם ביום - זה חלק מזה.
&nbsp
לבוש זוהר בעת עצירה בצד הדרך - זה חלק מזה.
&nbsp
האם זה עוזר? בוודאי שכן, בדיוק לזמן קצר. אחרי זה, כולם כבר עם זה (כי מחייבים אותם), ואז מי שלא שם - מת. אבל מי שכן שם, הופך להיות חלק מהנוף, ולכן כבר לא שמים לב אליו.
&nbsp
מדי כמה שנים קופץ איזה ח"כ שמחפש לעשות לעצמו קצת רעש תקשורתי (או כסף מהצד, לכאורה), ומעלה איזה רעיון מהסוג הזה. למזלנו, אחרי פגישות של נציגי הרוכבים (בין אם זה באמצעות המועדון ובין אם ע"י אנשים אחרים) הם יורדים מזה.
&nbsp
יש דברים הרבה יותר חשובים להשקיע בהם מאמץ. הדרכות, בתי ספר לרכיבה נכונה, מודעות בקרב הנהגים, צמתים ידידותיים לרוכבים - כל אלה הרבה יותר חשובים מאיזה פס צבע זרחני שאחרי שבוע אף אחד לא ישים לב אליו.
 

noy fb 22

New member
נכון. הדרכה נכונה זו מילת המפתח. הכול מתחיל ונגמר במסלול

ההכשרה שחייב להיות חובה, לפני שמורשים לרכב בכביש הציבורי.
בתי הספר לרכיבה (מורי הנהיגה) זה קשקוש מוחלט. הם תמיד היו כך.
רשיון לכביש חייב להיות מותנה בהדרכה נוספת מהסוג שמקבלים ב"אופנוען מאומן" ודומיו.
אופנוענים וותיקים ומנוסים, המעודכנים באופנוענות בת זמננו חייבים להיות משולבים (על נסיונם המצטבר ושיקול דעתם הבוגר) בעיצובה של תכנית הדרכה כוללת, שתהייה תנאי לקבלת הרשיונות לסוגיהם, וזאת לאחר מעבר הטסט הפורמאלי.
חייב להיות פורום כזה, שיש לו מנדט להכתיב במשרד התחבורה את תנאי הרשיון ואת תוכנן של ההכשרות בקורסים שלאחר הטסט, בטרם קבלת התבחין המאפשר נהיגה בכביש הציבורי.
לא פעם, הייתי חלוק בעבר על מידת החופש שנטל לעצמו קורס כזה או אחר, מבחינת מה שהוא מלמד במסגרת ימי ההכשרה שלו.
שלא תהייה שום טעות! כול צילום "מקצועי" יעני, עם ברך על הרצפה, שלא צולם אך ורק ורק ורק במסלול יעודי, הוא תרומה שלילית לסטטיסטיקה. יקום מי שמכחיש את זה!!!
אשר לחינוך הנהגים, זה קרב אבוד מראש משום שזה קרב מאסף בתרבות לבאנט ירודה. חבל"ז. הפסדנו כאן מראש לתואמי ה"אח הגדול", "לוחמי הקומנדו" האפסים של ה"הישרדות" והאבות\אמהות הצובאים בהסטריה מאחורי עוללי "צווחן (מסלסל...) נולד" ו"רקדן קופץ".
ביום ש"שיקול הדעת המקצועי" של אטדג'י ותואמיו יושלך למקום הראוי, תפציע תקווה קלושה מבעד לחשרת העבים השחורה משחור.
רוכב מאומן שקיבל את הכלים הדרושים, ידע לזהות מראש נהגים\בבונים "רוצחים" בפוטנציה.
זה יכול להספיק, לפחות בינתיים.
ועוד לא אמרנו מילה אחת על קטנועים...
 
מתלהם?

ממש לא.

הנה הצעת חוק בנושא:
http://www.bhol.co.il/mobile/article.aspx?id=58423&cat=10&scat=110

אתה מוזמן להדביק פס צהוב, זוהר, לקסדה שלך, מאחור (כי הרי משם הסכנה הגדולה של רוכבי האופנועים (NOT!)), או מלפנים (כי יותר חשוב שיראו אותך משאתה תראה את הדרך...) ,מתוצרת מפוקפקת של מקורבי צלחת, בניגוד להוראת יצרני הקסדות (שאוסרים הדבקת מדבקות משיקולי נזק לתקינות הקסדה).

תשאיר אותי מחוץ לזה.

אני סומך את ידי על יצרני ציוד הרכיבה, יותר מאשר על חבורת רודפי פרסום, חסרי ידע, שקופצים על כל הצעה שנזרקת לחלל החדר, רק כי היא נשמעת להם מוצלחת, מבלי להסתמך על מחקר מעמיק של הנושא.

בוא קודם נרשום חוק, אחר כך נראה אם באמת צריך אותו, ואיך מחלקים את הכסף בין המקורבים.

וגם מה שמיצו אמר.
 

Aricc

New member
הדרך היחידה לצמצם את הקטל בדרכים הוא שיפור תשתית, אבל זה יקר

על כל פתרון אחר יש להתבונן כתרגיל הסחה. יש הסחה עם כוונות טובות, אבל הרוב זו הסחה עם כוונות הסחה.
היה פעם ניצב משנה באגף התנועה [חדד?] שאמר קחו את המשכורת שלי ותעשו מטר אחד גדר הפרדה, זו התחלה וזה עדיף, והתפטר.
355 הרוגים לאוכלוסיה של 8.059 מליון [שנת 2013] זה 0.0000442 או 0.00442% , זה מעט מאוד.
יש בישראל 2.8 מליון כלי רכב, נניח שרק חצי מהם עולים לכביש כל יום, זה 1.4 מליון נהגים.
נניח שכל הנהגים הם טובים כמו טייסים של F16 לעניין יכולת/קורדינציה/תפיסת מהירות ומרחב וריכוז, והם טועים רק 1/1000. 999 פעמים הם לא טועים עד שפעם אחת, כן טועים. יש לנו 1,400 טעויות ביום. טעות, לא רשלנות לא כוונה תחילה לא כוונה פלילית, שום דבר מהבחינה הקשורה להיבטי חינוך או היבטי הרתעה ואכיפה, טעות. כזו שלעולם חוזרת, שאין כוונה מאחוריה כזו שרק מצטערים שקרתה, טעות. סורי.
מתוך 1,400 נניח שרק 10% הן טעויות חמורות שיכולות לגרום לתאונה והרוגים. אז יש 140 טעויות חמורות ביום [תאונות] וזה מביא להרוג ביום בממוצע. אז מה תעשה? אין מה לעשות זולת לדאוג שהטעות לא תהרוג. טעות שלא הורגת תלויה בתשתית ["תשתית סלחנית"] וזה עולה כסף והאמת שאפשר להציל יותר אנשים עם הכסף הזה היה הולך לתחום הבריאות ורפואה מונעת.
אם תשמעו אדם מדבר על צמצום הקטל ולא מתמקד בתשתית סלחנית, תבקשו ממנו שיקח כספכם להשקעות בבורסה ויבטיח תשואה, הוא מתאים.
 

noy fb 22

New member
היזכר נא כמה פעמים ביצעת "טעות חמורה שיכולה לגרום לתאונה

והרוגים"...ובכ"ז לא קרה דבר.
ה"כימות" שלך אינו צמוד למציאות.
טעות יכולה להסתיים בטרגדיה גם אם אינה "חמורה".
מאידך, רכיבה נטולת טעויות (מי קובע?...) אינה ערובה לחזרה הביתה בשלום. בבון חסר מוח שהורג אותך בתרחיש שאותו לא יכולת לצפות, אינו כלול ב"מטימטיקה" שלך.
רכיבה על אופנוע יכולה להחשב כטעות, באותה מידה שיציאה מהבית יכולה להחשה כטעות.
מאד שגוי ל"כמת" ע"מ לקבל כאילו סדר גודל, כאשר לא רק שאינך יודע מהם כול המשתנים, לא רק שאינך מביא בחשבון את כול המשתנים אלא בעיקר, אינך יכול להקצות לכול משתנה את משקלו הסגולי הראוי במציאות הדינמית שלנו.
 

wapy

New member
אני משתתף בוועדות הכנסת מטעם "המשמר החברתי" בכנסת


בקישור לקט הודעות מפורום אחר בו עלה הנושא
יש בדעתי לרכז את כל ההצעות ולעלות אותם בישיבות הקרובת באופן מסודר.
הישיבה הבאה ביום שלישי הקרוב
אפשר להעלות עוד הצעות עד יום ראשון.
אכין נייר ביום שני ואגיש לוועדה
פורום תחבורה ציבורית
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180181104/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
פורום אופנועים
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/8/180180416/ספורט_ומוטוריקה/אופנועים
שבת שלום
 
למעלה