שאלה על הונגריה

  • פותח הנושא עב
  • פורסם בתאריך

עב

New member
שאלה על הונגריה

בפורום שורשים משפחתיים. מישהו יכול לעזור? אני יכולתי רק לנחש.
 

איונה

New member
נצל"ש

שלום ,אני חצי הונגריה אני מאוד נהנאת לקרוא את מה שאתם כותבים כי אני מאוד מחוברת לצאד ההונגרי שלי...הייתי בבודפשט עם אבא שלי בקיץ שעבר היה מענין מאוד! אני בדרך לקבלת אזרחות ורציתי לשאול עם משיהו עבר את התהליך ויודע כמה זמן זה לוקח כי אני כבר יותר משנה בדרך לקבלת אזרחות ....אשמח עם תענו לי..
 

נילוס11

New member
איונ'לה תשאלי בשגרירות

הם מנפקים לך תאזרחות,אנחנו לא הונגרים עובדי השגרירות. חוץ מזה,מה בוער לך לקבל תאזרחות? מה את ממהרת לעשות איתו בכלל? מנסיון של כמה מעמיתי שיש להם כן אזרחות,לא עושים איתו מאומה. בקיצור לכשיגיע תורך הם כבר יפנו אליך. אני מכיר כאלה שקיבלו תוך פחות משנה,יש כאלה שקיבלו אחרי שנתיים ויותר. יש טלפון תתקשרי ותשאלי את המוסמכים לדבר. יום טוב. (ברוכה הבאה לפורום ההונגרי הכי פעיל במזרח התיכון.)
 
באמת, מה יתרונות האזרחות?

לימודים באירופה? מה זה נותן? דודה שלי עושה עכשיו את הסידורים. היא דווקא נולדה בארץ, אבל כנראה גם בנים-של יכולים. אימא שלי מתלבטת: היא בת-של הונגרים, ובעצמה נולדה באיטליה (לא כזה אקזוטי, אלא במחנה עקורים
) - איזו אזרחות עדיף להוציא? כשההורים שלי היו צעירים וזה גם לא היה אפשרי עד כמה שאני יודעת, התפיסה הייתה שמי צריך את הדרכונים ה'גלותיים'. עכשיו כולם רוצים
 

נילוס11

New member
לא בטוח שבנים של יכולים

בנים של יכולים אם האמא או האבא נולדו שם,בנים של כאלה שלא נולדו שם לא בטוח שיקבלו אזרחות,כי הם כבר דרגה שלישית,כל ענין ודבר הוא סיפור בפני עצמו וצריך לבדוק את זה עם המטפלים והמוסמכים לדבר, אני ממליץ לפני שמתחילים לבדוק ולשאול הכל בשגרירות,הם המוסמכים והמחליטים.
 

עב

New member
יתרונות האזרחות ההונגרית

1. בעוד אנו נמקים בתור לביקורת דרכונים בארצות האיחוד, עוברים האזרחים ההונגרים בשלווה ובקלות את הגבול בלי ביקורת (בתנאי שמוציאים דרכון הונגרי כמובן
). 2. בעתיד האזרחות ההונגרית תאפשר לעבוד בארצות האיחוד, אבל זה עוד ייקח זמן, עניין של תהליך. כשזה יקרה, יתכן שנהיה מעל גיל העבודה, בתנאי שביבי לא יחזור לשילטון ויחליט שעלינו לעבוד עד גיל 90.
3. תחושה של צדק - החזרנו את האזרחות שנלקחה מאתנו, או מאבותינו.
4. אשליה של מקלט בטוח (אם ח"ו יקרה כאן משהו... ההונגרים יצאו מגידרם כדי להציל את האזרחים היהודים שלהם
). ואולי יש עוד יתרונות שלא הבנתי אותם.
בכל אופן, גם אם האזרחות ההונגרית לא מועילה כנראה שהיא לא מזיקה.
 

vera2

New member
עב את העיקר לא הזכרת על היתרון

של אזרחות הונגרי במיקרה דנן.כניסה לארה"ב ללא ויזה,ולימודים באוניברסיטואת של האיחוד בחינם.
 

נילוס11

New member
היתרון?

וורה?שמעת כבר על מישהו אזרח ישראלי בעל אזרחות הונגרית שלומד חינם באוניברסיטה של האיחוד האירופאי?מאיפה את מוצצת את זה? ונראה אותך נכנסת לאמריקה עם דרכון הונגרי ללא וויזה?חלומות על הירח. מאיפה אתם ממציאים תשטויות האלה. אפילו באוניברסיטה בהונגריה אי אפשר ללמוד עם הדרכון הזה בחינם, ובטח שלא באיחוד האירופאי...ממש רק לנו מחכים שם ועוד בחינם. ואת באמת חושבת שלא צריך וויזה לאזרח הונגרי?במיוחד אחרי התאומים? אתם חושבים לפעמים לפני שאתם יורים תתשובות?
 

עב

New member
נילוס - האם הנהר שוצף היום?

להירגע... דברי חכמים בנחת נשמעים.
 

vera2

New member
לנילוס הייתי מצפה ממך לתשובה יותר

מנומסת.
מתייחס לצורה ולא לתוכן זכותך לדעת ולחשוב כרצונך.
 

evike

Active member
מנהל
נילוס, קצת הגזמת, לא?

עברת את גבולות הטעם הטוב. אפשר להעיר, ואפשר להעיר... גם כשמעירים, אפשר לבחור את המילים.
 

נילוס11

New member
מאיפה את ממציאה את זה..ולא מוצצת

מבקש סליחה על הטעות הכוונה היתה לממציאה ולא מוצצת. אמרתי שחודש אלול עכשיו,זה חודש הסליחות,ואולי המילה יוצאת טיפה לא כמו שרוצים ,אז וורה בגלל שאת אשה יותר מבוגרת ממני אז מבקש סליחה . ושנה טובה אישית לך ממני.
 
נדמה לי שבאיטליה ובצרפת לומדים חינם

גם עם דרכון ישראלי. כל הרופאים בישראל שלמדו באוניברסיאטאות באיטליה וצרפת .ארצות האיחוד .בארצות אלה השכלה היא דבר של זכות בסיסית. לגבי הצורך בויזה להונגרים בארצות הברית. הם מאוד מחמירים ולא ניראה לי שיוותרו על ויזה .אפילו קנדים צריכים ויזה ולהיפך קנדה מחמירה גם על אשרות הכניסה . דרכון הונגרי יכול לעזור בארצות האוניון בלבד. כבר דיברנו על קנית נכסי דלא נידי ובאשרות עבודה בארצות האוניון.
 

ronymp

New member
ורה - עוד תוספת קטנה - לעניות דעתי

אז לא רק לימודים באונ' שם באיחוד אלא - ובעיקר - עדיפות לקבלה ללימודים - על פני סטודנטים זרים ...... כאילו שאנחנו משם ..... רוני
 
בינתיים יש יותר שבאים משם לפה

כדי לעבוד. זה מאוד נוח בשביל ספתות דוברות חונגרית שיש להן מטפלת לא פיליפינית אלא מישהי שממש יכולה לתקשר איתה. בעצם... הן לא באות מהונגריה, נכון? טרניסלבניה? אצלנו בשמורה טרנסילבנים נחשבים גיס חמישי, כי הם מדברים בשפתם של שני הצדדים היריבים...
 

יוליקה

Member
מנהל
אני עוד לא שאלתי על דרכון...

ילדי שאלו אותי אם צריך לחכות עד שאני ובעלי נקבל את הדרכון, או שאפשר להגיש כל המשפחה יחד? מישהו יודע על זה משהו?
 

נילוס11

New member
תשובה ליוליקה

אם את או בעלך נולדתם בהונגריה ואת או בעלך לא מעונינים בדרכון הונגרי אז ילדיך יכולים להגיש בקשה בלי שאתם תבקשו,רק שהם נזקקים לניירת שלכם כי בזכותכם הם זכאים לקבלו,שזה אומר תעודת לידה שלך ושל בעלך.גם אם רק את נולדת בהונגריה ולא שניכם זה גם טוב. הכי טוב להתקשר לשגרירות ולשאול את השאלה ,הם ורק הם המוסמכים לענות על כל השאלות ולענות במדויק,אני מסתמך בתשובתי לגבי נסיון שלי ושל ילדי אחי שהוא נולד בבודפשט ולכן ילדיו זכאים לקבל דרכון בקלות יותר. וזה היה כבר לפני כמה שנים .ואולי ההונגרים משנים ומקשיחים את הזכאויות.
 

יוליקה

Member
מנהל
אני מג'יירית מבטן ומלידה

אין לי בעייה עם תעודות. יש לי תעודות לידה שלי, של בעלי, של הורי, של הסבים והסבתות... השאלה היתה אם אפשר להגיש יחד עם הילדים, מבלי לחכות שאנחנו נקבל ורק אחר כך להגיש עבור הילדים. ושאלה נוספת - למה הם זקוקים לתעודת הנישואין שלנו ואפילו תרגום שלה להונגרית? הרי אם רק אני מגישה ובעלי נניח בכלל לא הונגרי בשביל מה הם צריכים תעודת נישואין?
 
למעלה