אז מה אכלתם בחג?

מיתר44

New member
אוכל טעים של סדר קיבוצי וארוחת צהריים בדירה

לא הופתענו, כי זו השנה השנייה שאנו עושים סדר במשמר העמק, והאוכל בשתי הפעמים (כיאה לנוהל ביקורת נכון) היה טעים להפליא. על השולחן ארוזים בקופסאות מיני סלטים: ולדורף, עגבניות שרי, מלפפון חמוץ, כדורי גפילטע פיש,
חזרת. גם בקבוקי שתיה ויין היו שם. על מתקן חימום באריזות מתאימות: פריגיות, צלי בשר ברוטב מעולה (עד כי הצטערתי מהיעדרה של פרוסת חלה לספיגתו), אורז עם פטריות ותפוחי אדמה קטנטנים.
את מרק העוף עם הקניידלך (עתיר אבקה) הגיש לכל שולחן נציגו.
בתום הסדר, שהיה רצוף בשירה, נגינה, ריקוד והקראה על ידי רבים מבני ובנות הקיבוץ, הורדנו בזריזות את הכלים
ושאריות האוכל נלקחו לבתי החברים ולא חוח נזרקו לפח. מנהג ראוי.
שאפו לשף ולטבחים. לא פשוט להציע ארוחה טעימה בו זמנית לקהל שמנה 450 משתתפים.

אתמול סעדנו ארבעה: מרק עוף עם קניידלך מועשר בירקות שורש. גפילטע פיש עם חזרת ביתיים לידו אנטיפסטי שכלל בצל, תפוחי אדמה,
גמבה וחציל בלאדי. שני הקרניבורים התענגנו על צלעות טלה של אבו חילווה ושתינו בירה.
סיימנו בקומפוט פירות יבשים וקפה על בסיס אספרסו.
החג נמשך ועמו עוד אוכל טוב. ):
 

החתולית

New member
משמר העמק הוא קיבוץ ותיק ומוכר

ולגמרי לא מופרך.
&nbsp
אנחנו עשינו סדר בבית אמי בקיבוץ יטבתה. האוכל הגיע בצהריים מחדר האוכל בקופסאות פלסטיק. הסלטים היו טובים - קוביות חצילים, סלט כרובית ברוקולי ולבבות ארטישוק, סלט סלק ועוד. המרק היה עתיר אבקה והקניידלך קשים וגדולים. צלי הבקר בפרוסות דקות בושל למוות, היה נטול רוטב ועתיר שומן, השניצלונים ותפוחי האדמה האפויים היו טובים..
&nbsp
אח שלי שלח לי תמונה של הגפילטע פיש שהופיע למחרת בארוחת הצהריים בחדר האוכל :)
&nbsp
כשחזרנו הביתה ביום שלישי אחר הצהריים, קפצנו למסעדת נמו בקלנסווה, אכלנו מנת שרימפס מוקפצים ברוטב חמאה ושום, ומנת טבעות קלמרי מטוגנות. פירות הים היו מהסוג הקפוא הטוב.
לצד מגוון של סלטים, חלקם טובים וחלקם מיותרים.
שילמנו 200 ש"ח כולל אספרסו וקנקן לימונדה, וחזרנו הביתה להתמוטט.
 

gastro101

New member
שמחה שנמו עדין קימת. אכלתי שם סמוך לפתיחה ונשכחו ממני

לא אהבתי שמגישים לאפה ולא פיתה. לא סופג טוב את הרוטב שום חמאה
 

Gרר

New member
לפני החג: M25

הסתובבנו בתל אביב אז היתה לנו הזדמנות. שלא במפתיע לא היינו היחידים שחשבו על הרעיון והמקום היה מפוצץ, אבל המארחת די השתלטה על העניינים ו-20 דקות המתנה באמת היו 20 דקות המתנה.

עראיס - גירסה מעולה של M25. פצצת טעם עם שומניות בול במידה. הוגש עם סלט טחינה עגבניות קצת פלפל חריף - גם כן ממש טעים. שיפוד שקדי עגל - כנ"ל. מח שהוגש ברוטב חמצמץ עם עולש - מאד עדין, אהבנו.

דווקא האנטריקוט ששרף חצי מהחשבון של הארוחה היתה החוליה החלשה. מצחיק שפעם סטייק היה נחשב אצלי לאיזה שיא השיאים והיום אני מוצא את עצמי בעיקר מתאכזב מסטייקים ומעדיף חלקי פנים, בשר בבישול ארוך, וכו'. אולי זה קשור לבשר בארץ אולי עניין של מיצוי אבל המינון שאני בוחר לאכול סטייק הולך ופוחת, ומפעם לפעם פחות מרגיש צורך לחזור לזה. הבשר הוגש עם ירקות על הגריל שהיו תוספת חביבה.

קינחנו בקראק פאי שהיתה קצת קטנה אבל עשויה בול. אני עדין חושב שעם טיפ'לה מתיקות בקצפת זה היה לי יותר טוב מאשר קצפת נטולת טעם לחלוטין, אבל אולי זה רק אני.

בכל אופן - ארוחה מהנה מאד. את העבודה הם עושים טוב. בהחלט נחזור, אבל פעם הבאה בלי סטייקים
 

DANIAVNI

Well-known member
אנטריקוט בינוני ומטה יכול לעורר געגועים למקדונלדס

כלומר אתה שואל את עצמך
על מה אני משלם ?
הרי יכולתי בכסף הזה לאכול דאבל מק רויאל עם גבינה ופוטוטו ציפס
ובמקום זה אני אוכל סולייה של נעל ב-150 ש"ח

סטייק טוב זה כמובן ליגה אחרת
אבל בהרבה מקומות התאכזבתי חוץ מב- :מו ומו" ברחובות
שם זה תמיד טוב.
 

Gרר

New member
אולי לא מקדונלד'ס...

(יש לי איתם בעיה עם הריח, ממש לא אוהב את הריח שיש שם באויר) אבל תכלס יכלנו לאכול סיבוב נוסף מכל יתר המנות שאכלנו ביחד, ושאת כולן מאד אהבנו, ועדין לצאת עם אותו חשבון.
 

החתולית

New member
רק הריח מפריע לך במקדונלדס?

והעובדה שכמות הבשר בהמבורגר שלהם זניחה, זה לא מפריע לך?
 

Gרר

New member
אם אני ממילא לא נכנס לשם בגלל הריח אז מה אכפת לי כל היתר


לא מזמן חגגנו 7 שנים נטולי מקדונלד'ס לקטנה שלנו (למעט פעם אחת שאחת הדודות לקחה אותה...). ההמבורגרים שאנחנו האכלנו אותה היו עם הרבה בשר
 

oreldi

New member
אני בדיוק אותו דבר

סטייק פעם היה גולת הכותרת מבחינתי. סטייק מצוין זה פשוט הנאה צרופה. הבעיה היא שמעטים מאוד המקומות שהסטייק בהם מצוין. להזמין סטייק זה פשוט הימור בכ-150 שקל שלא בא לי לקחת ולכן כבר הרבה מאוד זמן לא אכלתי סטייק. יכול להיות שזה גם נובע מתחושת מיצוי.
שני יוצאי דופן - מיט בר בתל אביב. ועכשיו נהיה לי חשק לסטייק...
 

BdCh

New member
הערה קטנה לגבי סטייקים בארץ הקודש.

יש לי שיגעון פרטי לנושא סטייק. אמנם אני אוכל פחות - הרבה פחות - מאשר פעם, אבל אולי דווקא בגלל זה אני לא מוכן להתפשר.
בשנה וחצי האחרונות עשינו כמה ניסויים עם מיטב הנתחים מהעולם, כולם קוט דה בף:
נתח בריטי מיוחס,
נתח מבורגון,
והשיא - שלושה סטייקים מהקצב הכי סלב של ניו יורק, נתח פיטר לוגר סטייל.
.
בכל המיקרים הנתחים הובאו אחר כבוד למסעדת האדסון, ושם ניסינו אותם מול בשר מקומי שמיושן תחת ידיו של השף מתן אברהמס.
.
התוצאות הפתיעו. הצרפתי והאנגלי לא הבריקו, לשון המעטה, למעט במירקם מעולה, למי שאוהב את הבשר שלו רך (אבל לא רופס). אני פחות אוהב.
הסלב הניו יורקי נתן פייט מעולה לנתח המקומי, וגם אם הם היו שונים במרקם ובטעם, סה"כ שניהם היו מצויינים - ושורה תחתונה, מה שחשוב, הטעימה הוכיחה שאין לנו במה להתבייש.
.
מסכים איתך, סטייק זה לא חלטורה, וכשיש ספק - אין ספק ועדיף גולאש, אבל אני מאמין שגם בלי להיות סמוך על שולחן השף, בהאדסון מקבלים בשר ברמה עולמית. מספיק להציץ בחדרי היישון ולהבין.
 

oreldi

New member
גלידה איסיי בגבעתיים

יצא לי להיות שם גם לפני החג וגם לפני כן. כל מה שניסיתי היה מצוין ומאוד מאוד טעים- סורבה תות ולימון, יוגורט תפוז, אגוזים ועוגת גבינה ותות. לא נופל מהגלידות המובילות בתל אביב.
למי שבסביבה כדאי לנסות -כצנלסון 49 גבעתיים
 
היום אכלתי בטאיזו

היה לי חתיכת יום נורא, אז התקשרתי לקבוע שם מקום כמה שיותר מאוחר בצהריים, ב-15:30. אמרתי שיש סיכוי שאאחר בכמה דקות וביקשו ממני להודיע שוב בכל זאת, אז כשהתקרבה השעה וראיתי שיש מצב שאאחר בכמה דקות בודדות, התקשרתי. המארחת אמרה שאני יכולה לאחר עד 15:31 או 15:32 לכל היותר. מה הקטע? אמרתי לה שאני כבר עם מונית בדרך ופשוט קצת פקוק בגלל החג, בסוף היא "נתנה" לי לאחר ב-10 דקות גג.

בסופו של דבר, אגב, בכלל הגעתי בזמן. הושיבו אותי בשולחן בכניסה (לאחר מכן ביקשתי לעבור) ולקחו ממני הזמנה די מהר, במסגרת עסקית שבת שעולה 139 ומכילה 3 מנות. ציינתי שאני טבעונית וביקשתי גם להזמין את הלחמניות המאודות בלי היוגורט. אמרו לי שאין בעיה אבל כששנייה אחר-כך שאלתי אם יש בלחמניות עצמן מוצרי חלב נאמר לי שכן. מוזר. ביטלתי לצערי את הזמנת הלחמניות.


כמה דקות אחר-כך כבר המנה הראשונה הייתה על השולחן: סלט דפי שעועית עם בזיליקום סגול, הולי בזיליקום, קשיו מקורמלים, צנוניות, שאלוטס, טחינה סינית וטופו. לא צוין שיש טופו אבל זו הייתה הפתעה די נחמדה:) מה שכן, הסלט שהגיע היה הרבה פחות טוב ממה שזכרתי אותו ועמוס לחלוטין בטחינה. בפעמים הקודמות לדעתי המנה הייתה בלי טחינה וקצת מעודנת יותר. שתי דקות אחר-כך נחתה על השולחן מנה נוספת: ירקות סינים עם פטריות אויסטר, בקצ'וי, למון גראס, ברוקולי ורוטב פטריות. לא הבנתי מה הקטע: אם אתם מחלקים את העסקית שלכם ל-3 חלקים ולמנות שונות, ממתי מגישים אותן ביחד? מה גם שהוגשה מנה חמה עם מנה קרה. זו לא הפעם הראשונה שאני בעסקית אצלם (גרתי עד לא מזמן בטיומקין, מרחק 2 בתים מהמסעדה והייתי מזדמנת לשם די הרבה) ובחיים לא הגישו לי את הראשונות ביחד, אבל חשבתי שאולי זה חלק מהעניין וככה זה אצלם עכשיו. בכל אופן, מנה מעולה שהתבאסתי שהתקררה בזמן שאכלתי את המנה הראשונה.

באמצע הראשונות הגיעה לי גם המנה העיקרית: מאסמן, גלנגל, קוקוס, טופו, בוטנים, בזיליקום ואורז (בצד). אחרי שהמנה הוגשה לי שמעתי צעקות שמחה מהמטבח, כנראה כי כל הסגירה הייתה תלויה בי. המלצרית הגישה את הצלחת בנונשלנטיות כאילו זה הגיוני שיהיו מולי 3 מנות שהזמנתי בנפרד, ואמרתי לה שאני עדיין אוכלת את הראשונות. היא הסתכלה עליי בתמיהה. "אז את רוצה שאני אחזיר את זה ואביא לך אחר-כך?". זה נשמע כאילו הרסתי להם את המסיבה או משהו. התקפלתי ישר ואמרתי לה שתשים את זה בטייק אוואי או משהו. כי קודם כל, אני ממש לא מעוניינת להרוס לאף אחד את המשמרת ושהסגירה שלהם תהיה תלויה בי. שנית, אני לא רוצה שיאיצו בי ויחממו לי את המנה. אז בשביל מה הלכתי למקום כזה אם לא לקבל מנה מחוממת ו-3 מנות ביחד? מבלי להתנצל היא לקחה את המנה. דקה אחר-כך אחראית המשמרת כבר החזירה אותה ארוזה בלי להגיד דבר. איזה כיף לי.

סיימתי את המנות וביקשתי חשבון. לא התחשק לי קינוח. לא מצליחה להבין מסעדות שמתנהגות ככה. זה לא הפורט צעיד או צפון אברקסס, לא ביקשתי את האוכל מוכן יוצא ואני יודעת איך ארוחה שם אמורה להיות כי כנראה שאכלתי שם עשרות פעמים. אתם ממהרים לסגור? אל תאפשרו כניסה ב-3 וחצי ותתנו לאנשים הרגשה שיש להם משהו כמו 40 דקות לתקתק את הארוחה הזאת וללכת. כשאני שמה 140 ש"ח על ארוחת צהריים בא לי משהו קצת אחר ובצדק. מה גם שבאמת היה לי יום לא טוב, וכל מה שהתחשק לי היה קצת לברוח מהמציאות, אבל בסופו של דבר רק יצאתי משם עצבנית יותר. אין ספק שאין לי מזל בקטעים האלה, אולי אני פשוט נחמדה מדי.

 
השארתי 10% בהתאם לאיך שהם היו

מה גם שלא ידעתי אם זו אשמת המלצרים או בכלל המטבח. בכל אופן, שמעתי אותם גם מתווכחים מאחורי לגבי מתי לעשות לי פייר, ככה ששום שלב בדיון לא נחסך ממני...
 

החתולית

New member
לא יאומן

משהו שאני מצפה שיקרה אולי במסעדת פועלים משפחתית, בודאי שלא במסעדה כמו טאיזו.
 
בהתאם למה שהיו לא הייתי משאירה טיפ

נמאס. אנחנו מוסיפים שירות תמורת שירות. אם אנחנו לא מקבלים אותו, על שום מה ולמה 10%?
כשאני עבדתי לא בשכר שעתי אלא תמורת תפוקה מסוימת, אם לא סיפקתי אותה לא קיבלתי את הכסף. מה ההבדל בין זה לבין מלצר חוץ מנורמות ה"לא נעים" של הסועד, על אף שקיבל שירות לא נעים מלכתחילה ועכשיו גם נידון לצ'פר אותו בכסף?
 
למעלה