אז מה אכלתם בסוף השבוע?

מיתר44

New member
Home, sweet home

בצהרי שישי כוכב הארוחה היה (בנוסף לגראז׳ אדום) נתח שייטל טרי 750 ג׳ (40 ש״ח לקג׳ כן זו האמת בסופרמרקט
המצויין שנמצא בחוצות להב ). הכנתי אותו בתנור לפי הנחיותיו של ירון קסטנבוים ואהבנו. מאוד.
אתמול - ארוחת בוקר בנעלי בית : הרינג בנוסח אשכנזי (עם חלב הדג, הרבה בצל, פלפל אנגלי ועלי דפנה וגם, איך לא, מעט סוכר). את הדג השלם ניתחתי ופילטתי כפי שלמדתי מתצפית אצל לופו בלוינסקי. גם הלחם והזיתים הוכנו במטבחי. השקשוקה - על פי הדוקטור לזה. כייף כפול.







 

mereng

New member
בעיקר אוכל ביתי, + הזמנה מקפה פיינברג בחדרה

בגזרת המתוקים הכנתי אצבעות פאי פקאן, ושבלולי שמרים מפנקים מבצק בריוש רך וצהבהב.
&nbsp
וחוץ מזה- פיתות ביתיות
ניוקי בשמנת ופטריות
ירקות מוקפצים עם טופו
סלט כרוב סגול עם מיונז ביתי
שבלולי פיצה מהירים מהבלוג של רות אופק
לביבות תירס
תפ"א בתנור עם שמ"ז ומלח גס
וגם פודינג אורז מתוק וחם לבקשת הטף.
&nbsp
במוצ"ש הזמנו כמה מנות מקפה פיינברג בחדרה- שקשוקות, סלטים, תפ"א אפויים ואני הזמנתי פולנטה עם פטריות (מהמנות הראשונות, כי לא הייתי רעבה מאוד). הכל היה טעים והבנות היו מרוצות. הפולנטה שלי היתה מתירס טרי, טעימה ונחמדה.
&nbsp
 
שבת חיפאית ועוד

טיול בוואדי ניסנאס שם אכלנו :
- פלאפלים בשקית של הזקנים שממש אכזבו.
- פאטייר ממולא תרד שהיה חם וחמצמץ וטעים - מהמעדניה ממש בכניסה - לא זוכרת את השם.
-כנאפה שנעשתה במקום במחבת קטנה בדוכן באמצע השוק. היה טעים בלי צבע מאכל כתום ובלי תועפות סירופ.
- ולקינוח שווארמה בג'נאם בשד' אלנבי - פיתה רק עם בשר ,חריף ,טחינה ופטרוזליה. ככה נטו. היה מאוד טעים.
בדרך חזרה עברנו בבת שלמה וקנינו קצת גבינות ויוגורט הביתה. טעים אבל יקר.
&nbsp
 

Gרר

New member
גם אנחנו

טעמנו את הכנאפה על המקום. היה חביב אבל לא הייתי אומר שזו הכנאפה הטעימה ביותר שאכלתי. בשוק בעכו זכורה לנו כנאפה הרבה יוצר מעיפה. לא זוכר את שם המקום אבל הוא די מפורסם

באסה על הזקנים. הריח שבקע מהם הציף את כל הרחוב
 

gastro101

New member
הבת שלי שעשתה שנת שרות בחיפה תחתית מריירת במחשבה על

פלאפל הזקנים . האם התקלקלו ?
 
לא יודעת אם התקלקלו כי זו פעם I שלי

לא מספיק ירוק ומתובל מבחינתי. הקוסם לוקח בגדול.
 

passioneta

New member
אוכל מוכן ברעננה

בשבועות האחרונים אני לא מבשלת, כך שלסופשים אני קונה אוכל מוכן. אחרי שמיציתי את המשלוחים באיזור, עברתי לקנות אוכל במסעדות מקומיות שבימי שישי מוכרות אוכל מוכן הביתה.
לפני שבועיים ביקרתי במיגו - החנייה נוחה מאוד, ממש בפתח החנות, המבחר עצום. האוכל בינוני באיכותו וטעמו ולא זול ביחס לתמורה.
ביום שישי האחרון הכעתי לנג'ימה, מסעדה שאני מזמינה ממנה אוכל למשרד מדי פעם, כך שידעתי שיהיה טעים. החסרון העיקרי: במרכז העיר, בפינת אליעזר יפה ואחוזה, החניה מאתגרת - הגענו בצמד אחד קונה והשני מחכה באוטו...לצערי הם לא עושים משלוחים בימי שישי.
לקחתי קוסקוס (עבודת יד) עם מרק, ממולאים בשריים וטבעוניים, וכרובית מצופה. הטעם ביתי כך שגם השמרנים בינינו נהנו (ללא תיבול תקיף או מוסדי), השירות אישי ונעים עוד לפני שהזדהיתי כלקוחה קבועה במשלוחים (לאחר שקילת הממולאים הוסיפו לי רוטב "כי שיהיה טעים"). המשפחה נהנתה מאוד והמחיר סביר. המגוון גדול מאוד:בשרים, תבשילים, ירקות, דגים... כך שאני מתכננת לחזור כבר ביום שישי הקרוב.
ביום שישי אחר הבאנו טייק אווי מיונס אבן יהודה, שגם הוא היה מוצלח וטעים.
&nbsp
 

passioneta

New member
סלטים ושיפודים, פלאפל ולאפות, מג'דרה וטיפה צ'יפס

סלט ירקות הכנו בעצמנו, והוספנו פיתות מצוינות מקמח מלא מארטיזן.
לשישה אנשים (שיפודים רק ל-4 מהם) - 150 ש"ח. יותר משתלם וקל מלבשל.
 

טינטיןS

New member
שישי בערב, מנזה, ירושלים

היינו 8 כך שסה"כ נדגמו מנות רבות מהתפריט. זו לא פעם ראשונה שלנו וכנראה לא האחרונה. האוכל במנזה טוב עד טוב+ ולעיתים אף מעל לזה. הסטייקים שלהם מצויינים ולבעייתי זו פשוט חגיגה. המחירים נוחים, התפריט כייפי, השרות מעולה בניצוחו של רועי הנפלא, אך גם כל שאר הצוות. קולטים אותך, מתייחסים , מפגינים יעילות ואדיבות. תענוג. האוירה ככלל חמה ומחבקת, אך לא לוחצת. המיקום במרכז של המרכז של העיר נגיש . ממליצה בחום.
 

gastro101

New member
לא יצאתי (כמעט) מהמטבח

ששי בערב
מרק בטטה (מפאת מיעוט הבטטות הוספתי עדשים כתומות ובטעימה של כפית הבת שלי עלתה על זה ) בתבול גראם מסלה מחבשוש וג'ינג'ר טרי- מעולה
גם הנכד אמר - חם (התכוון לחריפות הקלה) ולגם בהנאה
ריזוטו קינואה ודלעת (מתכון מהבלוג של לימור לניאדו תירוש, נכנס למתכוני הבית ) עם ראגו פטריות שזכה להצלחה כבירה גם אצל הפעוט שבקש כל הזמן עוד
סלט ירקות וכרובית מבושלת ואז אפויה עם שמן זית ותבלינים
עוגת שמרים ריקוטה מנומילי שהיתה טוב המאד (מכרו ביום ששי 2 עוגות ב65שח)

בשבת הגיעו אורחים מעבר לים , לכבודם הוצאתי מהארון את סיר הבשר
הכנתי צלי בקר עם משמשים יבשים- מתכון של אהרוני שהעבירה לי חברה, בשלנית מדופלמת ואכן יצא מעולה , פירה תפוחי אדמה . שניצלים , סלט חסה גדול סלט ירקות . כרובית כמו ערב קדם ...
קינחנו בפלחי פומלות אותם קלפתי במו ידי ועוגת מוס שוקולד פרווה שהביא אחת האורחות . חוץ מהפעוט אף אחד לא התלהב ממנה .
לתה של חמש אותו שתיתי לבד , בשקט- אכלתי מעוגת השמרים שוקולד של נומילי- מומלצת בחום !!!
 
לחם בשר, לחם ארז וקאווטרו

הסוף שבוע התחיל בארוחה של קבוצה מרחבי העולם שאנחנו מארחים בעבודה, משום מה בחרו בלחם בשר במרינה בהרצליה (מסעדת בשר כשרה למהדרין) המקום מתיימר להיות סטייק האוס ומציע תפריט יחסית מצומצם ומתומחר מאוד גבוה.
טעמתי מלחם הבית שהי אמרו הליות פוקאצה אבל נראה ונטים יותר כמו מצה שמורה רטובה, מסביב נלקחו מנות דג שהיו סבירות לפי המזמינים, אני בחרתי בפריים ריב 600 גרם, הנתח היה צרוב יפה ובמידת מדיון, אבל חסר טעם לחלוטין, לא יודע איך הם מיישנים את הבשר ומה מקורו אבל כל הטעם נעלם והתקבל גוש אומלל במיוחד, במחיר של 48 ש"ח ל-100 גרם זה היה הביזבוז כסף הכי גדול שראיתי מזה שנים, בנוסף הצלחת הייתה מאוד מינמילת אפילו התוספת (תפוחי אדמה) הגיעו חמישה קטנים בצד... איפה הנדיבות כמו באנגוס שהסטיק שעלה שליש מחיר אבל היה טוב עשרות מונים הגיע עם ירקות צלויים, ראש שום ומח עצם?
קינוחיי פרווה גם הזומנו היו גרועים בצורה מדהימה, מקום שמיועד כנראה רק לדתיים עשירים חסרי חוש טעם...
בשישי בבוקר לחם ארז בכפר סבא, היה גשום מסביב והמתנו בתור קצת אבל קיבלנו יופי של צאי לחימום הנשמה, מהתפריט בחרנו כמה מנות כלליות ולא דווקא ארוחת בוקר- מרק תירס סתמי לחלוטין שמקושי נלגם, פטירות מוקפצות בסויה שהייתה חסרת ייחוד וכריך קציצות כרישה שהיה לא רע, קציצות כרישה עדינות עם לימון כבשו ועגבניות מיובשות בלחם מוצלח, חוץ מהכריך שהיה מעולה השאר היה מיותר לחלוטין, 130 ש"ח שנזרקו לפח, קינחנו בבורקסים טריים במאפיה ממול שהיו טובים בעשרות מונים.
אחרי כל הקיטורים הגענו לארוחה טובה, שבת צהרים בקאווטרו, תפרטי עסקי ב-129 ש"ח ולשמחתי בלי הרבה שינויים של +10 במנות.
התחלנו ברביולי עגבניות שהיה מעולה, ממולא בעגבניות צלויות עם בצק עדין ומפנק, אני אלכתי מנת של ים-חבשה קלאמרי מוצקים וטובים עם פרושוטו טלה על מצע של קרם חומוס עדין, מנה מעולה צבעונית עם שילוב טעמים מעולה.
לעיקרית היא הזמינה ריזוטו שהיה הפעם טבעוני עם פטריות, הריזיוטו הגיע אבל היה קשה כמו אבן, האורז היה ממש לא מבושל וגם המנה הרגישה די שטוחה, אחרי התלבטות עם המלצרים (שהיו מעולים, עניניים והגיבו לעל בקשה) החךפנו את המנה במנת רביולי גבינות, בהתחלה חשבנו שזה טיפשי להזמין לראשונה ועיקרית רביולי אבל המנה שהגיעה הייתה מעולה, רביולי שמנמנים ממולאים בגבינת ריקוטה ביתית שוחים ברוטב של עגבניות מיובשות וזיתים,מנה מלאת טעמים ומרקמים שניגבנו עם לחם הבית (פוקאצה שמנמנה ומאוד מנחמת )
אני לקחתי מנה מהספיישלים של פילטים של דג ים בקראסט אגוזי לוז , הגיעו 2 פילטים גדולים ויפים עם קראסט עבה וטעים, המנה הוגשה עם כמות נדיבה של פולנטה מתירס טרי מתוקה ומענגת ועם קוביות עגבניה קצוצות דק וחתיכת פטריית מלך היער צלוייה, מנה יפה וטעימה .
לקינוח עוד קינוח מהספיישלים בשם תאווה, מאפה שקדים אובלי גדול עם קרם מסקרפונה, קרמו שוקולד, תותים טריים , מרנגים קטנים ועוד כמה , מנה קלילה וחורפית.
ביחד עם כוס יין חביבה וקוקטייל סיגליות ללא אלכוהול שהיה מיוחד וצבעוני הסתכם הבילוי ב-430 ש"ח, ארוחה מעולה וכיפית.
 

החתולית

New member
חמישי בערב בשדרות רוטשילד

הנוער והחברה שלו דרשו ביקור בסוסו אנד סאנס החדשה של עומר מילר, אז נסענו תל-אביבה בערב קר (בלונדון היה יותר חם, נשבעת).
&nbsp
הגענו דקותיים לפני שהחל תור ארוך שמילא את המדרכה, והזמנו שרימפס בורגר (46) לאמא, המבורגר עם גבינה וכבד אווז לנער (59), כפול עם גבינה ואננס לחברה (54), צ'יפס (16) וכדורי פירה עם צ'דאר (16).
סה"כ 191 ש"ח + שירות. לא מעט בשביל ארוחה שנאכלה על ספסל בשדרה.
&nbsp
ההמבורגר היה טוב מאד לטעמי - עסיסי, טעים ועשוי בדיוק במידה. הלחמניה מתקתקה משהו ואיני בטוחה אם נקלתה או לא. בשרימפס לא הרגשתי. כנראה שהיו מעט מאד.
היות שאכלנו בחוץ על ספסל, האוכל התקרר מהר מאד, ואין לי ספק שזה השפיע על החוויה.
&nbsp
הצ'יפס היו מצויינים, אבל גם הם התקררו מהר. מכדורי הפירה רק טעמנו, ואז הם נפלו מברכי החברה ושימשו מאכל לחתולי השכונה. לטעמנו הכילו מעט מדי גבינה מומסת.
&nbsp
נחזור בהזדמנות אחרת, כשיש אור ופחות קר.
&nbsp
הצעירים עוד היו רעבים ורצו לשבת ולשתות משהו, ואני ניצלתי את ההזדמנות לשבת איתם קצת. הלכנו לבר א וין הסמוך, וישבנו בחוץ מתחת לתנור (חמישי בערב בלי הזמנת מקום, מה לעזאזל חשבנו?).
&nbsp
הזמנתי להם גוז'ר דה בורגון (26) ומנת קרוקטים לחי (26) והם התמוגגו מנחת. הנער שמר כשרות עד לפני כשנה, וקשה היה לצאת איתו, אבל עכשיו הוא נפתח לטעמים חדשים.
החברה שנהגה לתל-אביב שתתה זירו, ואני שתיתי כוס קרמו בלאן דה בלאן.
&nbsp
לקינוח קיבלנו על-חשבון הבית קרפ סוזט (מחירו 36 ש"ח). הצעירים אמרו שהם בטוחים שהמנה לא תהיה להם טעימה (כי מה טעים בבצק עם חמאה, תפוזים ואלכוהול?), וכשהגיעה טרפו אותה והודו לי ולשף על ההכרות עם המנה.
&nbsp
החברה הצהירה שאיזה כיף שהסכמתי לבוא איתם לתל-אביב ושהיא חייבת להביא את אבא שלה לבר א וין.
&nbsp
בסך הכל ערב נעים מאד, עם הצעירים שלי

&nbsp
את שאר סוף השבוע העברנו בבית, בסידורים, כביסות ומנוחה.
 

s0sem1

New member
נשמע טוב, אבל..

על מה בדיוק משלמים שירות כשקונים מדוכן ואוכלים על ספסל בשדרה?
&nbsp
&nbsp
 
למעלה