אז מה אכלתם בסוף השבוע?

סוף שבוע צפוני- שותא בקיבוץ שמרת וכף הזהב בעכו

בכל שנה אנחנו עושים טיול נובמבר עם קבוצת חברים , השנה הקבוצה קטנה והגיע לגודל של אנחנו ועוד זוג+ 2 ילדים, נסענו לצפון וניצלנו את המזג אוויר הנהדר.
ישנו ביחיעם, חדרים בסיסים עם מספר בעיות (מים לא חמים עם ריח מוזר) וחדרים שלא עברו שיפוץ מהותי אבל סביבה ירוקה יפה ומחיר סביר מאוד.
ביום שישי בערב נסענו לקיובץ שמרת לאכול בשותא, מסעדה גרוזינית שהתמקמה בבית קטן בלב הקיבוץ, מבחוץ המקום לא מרמז על מה שמחכה בפנים, קיבלנו שולחן יפה מוקף מחיצות שקצת הפרידו ביננו לבין שאר החלל, צלחות חרסינה מאויירות הכניסו לאוירה וצוות מלצרים מעולה חג מסביבנו וטרם הרבה , בלט במיוחד מלצר צעיר שהמליץ, דיבר, הקשיב לכל בקשה ועשה מעל ומעבר- בשל אלרגיה לאגוזים הוא בדק לגבי על מנה ומנה, מתי שבת זוגתי התאכזבה שכל הקיונחים מכילים דודבדבנים הוא חיפש במטבח והביא לנו שוקולד מריר איכותי..
אז מה אכלנו ?
סוקו- פטריות בשרניות מוקפצות שהיו מעולות ומלאות טעם, טאפאז'ה - פרוסות חציל אפיות בתנור עם גבינה,צ'ארחלי- סלקים מתקתקים עם רוטב חמתמץ וטעים, סלט ירקות עשיר ומתובל בדיוק.
לעיקריות הגיעו חינקאלי גבינות שהיו כמו רביולים קטנים ועדינים ממולאים בגבינה מלוחה, חינקלי בשר גדולים ומוצלחים, ציבורקי שהגיע כזוג סהרונים גדולים ממולאים בבשר טחון, חאליה- תבשיל כרעי עוף, תמר הינדי, בצל רימונים ועשבי תיבול שדווח כמוצלח ובשבילי תביליסורי- תבשיל קדרת עגל, יין אדום, שזיפים שחורים, דובדבנים, תפו"א, גזר , מוגש עם אגס שיכור מיין, שהיה מנה גדולה של המון בשר רך מאוד ברוטב מתוק-חמוץ ונזללה בכיף ביחד עם כוס יין גרוזיני מתקתק.
לקינוח לקחנו באלישווילי, כיסונים קטנים ממולאים בדובדבנים שהיו חמצמצים וקלילים וסיימו ארוחה עמוסת אוכל וכיפית במחיר של כ-560 ש"ח לארבעה מבוגרים וזוג ילדים, מחיר סביר ביותר ביחס לכמות האוכל והשירות הנהדר.

ביום שבת לאחר טיול במערת קשת ובעכו עצרנו לאכול במסעת כף הזהב בעכו, לקחנו משאוושה טובה, חומוס בשר שהיה קצת כבד, סלט ירקות מרענן, צלחת ציפס לוהטת, פעמיים שאוורמה פרגית עם ציפס וצלחת שניצל שהיה טרי ובשרני, שירות קצת מבלובל וחשבון של כ-260 ש"ח, פעם החומוס היה יותר מוצלח אבל עדיין מקום לא רע לעצירה, קינחנו בבאקלווה מהדוכן הסמוך ופיתות חמות (15 ב-10 ש"ח) וסיכמנו יופי של טיול לצפון
 
חומוס בשר בדרך כלל יוצר תחושת כובד

נדיר במיוחד לסיים מנת חומוס עם בשר ולהרגיש שאתה מרי פופינס ומרחף על ענן בצבע וורוד,
המהות של חומוס בשר זה להרגיש כבד ושבע.
חומוס אוכלים בחומוסיה
שווארמה בשאוורמיה וגלידה בגלידריה, אני מניח שהבנת את הקונספט שלי:)
מסעדת כף- הזהב ממוקמת בציר התיירות הראשי של עכו העתיקה, היא לא רעה לכשעצמה לז'אנר המשפחתי ועבור תיירים מתל אביב,
אבל חומוס טוב וטעים בעכו יש במלא מקומות שכנים לכף הזהב.

אגב,
אתמול בשעת בקר מאוחרת לאחר צפייה במשחק כדורגל בקרית חיים של קבוצת נערים של הפועל חיפה ולאחר שהמליצו לי לטעום מחומוס צביקה נעתרתי להפצרות,
חומוס צביקה יושב ברחוב כברי בקרית חיים סמוך לאצטדיון הכדורגל ולמזרקה בקרית חיים על הצטלבות שדרות דגניה ושדרות ורבורג,
יש שם כבר ארבע שנים חומוסיה שמנוהלת על ידי גבר בשם צביקה,
דרי השכונה חולים על החומוס של צביקה,

המתחם ובכלל האזור שם לא הכי מטופח על ידי עיריית-חיפה, זה באזור של בתי שיכונים שרוב הדיירים שם חולים במחלה הידועה לשימצה עקם זיהום האוויר וצינורות דלק שעוברות בסמוך לבתי המגורים,

כל מי שיכל עף משם, מי שנשאר הוא אחד שלא היתה לו אפשרות לעזוב ועוד כל מיני אנשים קשיי -יום,
צביקה מהווה עבורם קרן-אור , הוא סוג של נחמה וישועה ,
החומוס שלו "סביר" בהתחשב שיהודי משלנו הכין אותו,
אני לא מחזיק מחומוס יהודי בעקרון,
זה פשוט מאכל של עם אחר מבחינתי ,
ביקשתי חומוס עם פול וקיבלתי צלחת עם פול , הפול היה חמים ונעים,
הבעל הבית מילא לי ריפיל בלי שביקשתי שראה שסיימתי יפה המנה מהצלחת,
חומוס סביר בהחלט למי שנתקע עם בטן מקרקרת באזור האצטדיון בקרית-חיים

 
מסכים עם כל מילה

מכיוון שהובלתי הרכב משפחתי כולל ילדים היינו צריכים מסעדה מזרחית שתוכל לספק את כולם ומהר וכף הזהב בדרך כלל עונה על הדרישות.
והחמוס נראה בהחלט טוב, אני מחובבי הפול אבל העיסתי ומוכן לאכול את זה בוקר, צהרים וערב.
 
כדי לקבל פול עיסתי פשוט מועכים את גרגרי הפול במזלג, על זה

מועכים ביצה קשה, מערבבים עם טחינה או חומוס, מוסיפים מלח, שמן זית ולימון לפי הטעם ואצלנו ב'עדה' גם מוסיפים על הכל מלמעלה, סלט קטן קצוץ.
אלוהי!
 
צריכים גם לבשל הרבה יותר ולתבל בהתאם

יש כמה אסכולות של בישול, בדיוק כמו בחומוס, אני אוהב את העיסה הכבדה כמו בסיני שאוכלים מוקדם מוקדם בבוקר
 
גם אצל סעיד בבקר מוקדם יש פול אלוהי, מחלוטה ?

פולים לא עיסתיים, לא ממש במירקם נוזלי ולא מעוכים ככ,
גרגרי פול נראים כמו זית סורי מבוקע, על כל זה מוסיפים שם תלולית של עלי פטרוזיליה וכמובן שמן זית ולימון,
אגב,
אצל סעיד בעכו ניתן לרכוש ג'ריקן של שמן זית גלילי מובח,
אני לא מחסידי החומוס של סעיד בעכו, מה שלזכותו זה שמן זית שופרא דה שופרא והעיסה הזו של הפול.

אכלתי אותה באחד הימים אולי בשש בבקר או לפני,
רק כמה דייגים מקומים ישבו שם על כוסות תה וזללו מהמחלוטה הזו,
טעים בטירוף
 

erezavn

New member
חמישי בערב בפלורנטין האוס. שישי בערב בגריג.

פעם ראשונה בפלורנטין האוס. 2 סועדים. ישבנו על הבר שעל המטבח. כל מה שאכלנו היה טעים. השירות היה קצת מבולבל (ומותאם לשכונה - כל מיני ביטויים כמו מהמם ומדהים שנזרקים לאוויר ע"י המלצריות). בסה"כ מקום מוצלח בהחלט. אופציה אסייתית טובה ושפויה.

למחרת - ארוחה בגריג. פעם שנייה שלי. יש תפריט סתיו חדש. היינו 4 ונהנינו מכל ביס. המינוס היחיד היה המתנה מעט ארוכה מדי בין המנות הראשונות והעיקריות.
סה"כ מסעדה מצוינת. שילמנו פחות מ-200 ש"ח אדם, כולל בקבוק יין, 4 מנות ראשונות, 4 עיקריות ו-2 קינוחים.

דיווחים מורחבים כולל תמונות אשתדל להעלות בהמשך השבוע.
 

Nרב

New member
מה אכלתם שם "אסיאתי"? אכלתם דים סאם?

כי לי החוויה ממש לא היתה אסיאתית ואשמח לחוויה מתקנת :)
 

erezavn

New member
מה שאכלנו...

האוכל הוא אסייתי במהותו. שום דבר אותנטי 100%. יותר מיקס של טעמים ושל טכניקות של מטבחים אסייתיים שונים, עם דגש ע אוכל רחוב.
כל מה שאכלנו היה מוצלח.
אני אכלתי:
- טלה מפורק בבלינצ'ס סיני עם רוטב צ'ילי בוטנים. מנה מצוינת וטעימה מאד.
- מרק פיסטוק "יבשה" בציר עוף וייטנאמי עם דמפלינג עוף ולמון גראס. אהבתי מאד.
- באן עם חזיר. חביב בהחלט.
השותפה לארוחה אכלה 2 מנות טבעוניות והיא נהנתה מהן:
- סלט איטריות מש עם ירקות ירוקים, צ'ילי ירוק מוחמץ ובוטנים קלויים, רוטב סויה וליים.
- טופו וירוקים - טופו מוקפת עם המון ירקות ירוקים ברוטב צ'ילי חרפרף.
- קינוח - קרם ברולה קוקוס שהיה טעים ונעים.
שתינו גם קוקטיילים שהספקתי לשכוח את זהותם המדויקת.
בקיצור - נהנינו בהחלט.
 

zippa

New member
מאד התאכזבתי מפלורנטין האוס

גם אני הייתי שם בחמישי. לא היה נוראי, אבל גם לא היה מוצלח במיוחד. זה סוג האוכל שאני הכי אוהבת, אז הציפיות היו גבוהות, אבל הטעמים היו לי משונים, לא היה איזון, ושום מנה לא היתה ממש טעימה.
אכלנו סלט שרימפס ואשכולית שהיה מלא ביותר מדי אגוזים, ובירוקים שלא ערבו לחיכינו (היה שם צמח שלא הכרנו, המלצרית טענה שמדובר בפיתוח ישראלי, מעין מיני אספרגוס שנותן טעם מלוח), טלה מפורק בבלינצ'ס שהיה חביב ותו לא, מומו סתמי במידת מה, סקאלופס שהגיעו עם רוטב מאד טעים, אבל הוא הטביע לגמרי את טעמם, ובון צ'ה שהיה המנה המוצלחת בארוחה, אבל גם הוא לא חרג מגבולות ה"בסדר.. טעים...".

על טעם וריח, כנראה :)
 
מיני אספרגוס מלוח- סליקורניה

המפתחים נוהגים להציג אותה כ- אספרגוס ים.
&nbsp
 

erezavn

New member
אכן סליקורניה

נתקלתי בזה בכמה מקומות ועדיין לא הצלחתי להתרשם שזה ירק מוצלח. יסלחו לי מפתחיו.
 

ortolan

New member
לא הצמח ולא השם פותחו בישראל

והוא גדל ללא סיוע ברחבי העולם. למשל בספרד המשופעת באזורים מליחים אפילו עושים ממנו ג'ין:
http://theginisin.com/gin-reviews/blanc-ocean-gin/

(לא במקרה אפשר למצוא סליקורניה וערער באותם מקומות)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"הנמל 24" בשישי בצהריים, ניסינו את ארוחת הטעימות שפורסמה כאן

הטעימות של שישי בצהריים הן למעשה גרסאות מוקטנות (טאפסים) של המנות הראשונות (+ עיקרית אחת – קובה סרטנים ובס) מהתפריט העסקי. אפשר לאכול כך ארוחת טעימות מגוונת ולא יקרה (כפי שעשו זוג חברים לידינו) או לנסות מנה או שתיים במחיר מוזל, כפי שבחרתי בעצמי.

בתור אדם עם תיאבון בריא קשה לי לשבוע מטעימות בלבד, בפרט שחלקן לא נראו לי לטעמי (ואת חלקן כבר טעמתי בארוחת הטעימות החגיגית ליום הולדת 9 לנמל). החלטתי לטעום רק את המנה "גרבלקס סלמון" והיא גם היחידה שצילמתי, כי ההגשה הפתיעה ושעשעה אותי במיוחד. בסה"כ מנה קטנה וחמודה, אבל לא נראה לי שאזמין אותה שוב.

למנה ראשונה הזמנתי "פטה כבדים על פלאן בצלים לצד כדור שוקולד לבן במילוי כבד טלה וקוביות דלעת" והיא הייתה מגניבה למדי. התלבטתי אם להזמין אותה כטעימות (24 ש"ח) או כראשונה (38 ש"ח) ובסוף הזמנתי כראשונה. בדיעבד ההבדל לא גדול; כמנה ראשונה מקבלים מעטפת כדור שוקולד שלם (כלומר עם קליפת "מכסה") לעומת חצי כדור בטעימות + שלוש פרוסות לחם קטנות (לא יודעת איזה לחם אבל הוא היה דחוס, מתקתק ובעל מרקם עוגתי במקצת, לא צנימים יבשים) שלא מוגשים עם המנה כטעימות. את פלאן הבצלים לא כ"כ אהבתי (מעין מוס ג'לטיני כזה בטעם עדין של בצל), אבל כדור השוקולד היה מוצלח (יש לציין שהוא מכיל פלפל שחור ולכן פיקנטי במקצת, וזה לא מצוין בתפריט) והפטה היה במרקם קרמי, חלק ונימוח.


הוספתי לעצמי כמנת פתיחה ספל מרק בצל ("קרם בצלים מוקצף, שמן ריחן וקצפת כמהין") בתוספת של 10 ש"ח לעסקית. בטעימות מקבלים שני ספלים (מתאים לזוג) וכמנה ראשונה מקבלים מנת מרק מכובדת בקערה (ללא תוספת לחם או משהו אחר). המרק עדין ובמרקם חלק ולכן בעיניי מושלם לשתייה מספל; אם אני "אוכלת" מרק בכף צריכות להיות בו חתיכות... אני אוהבת מרקים עשירים ועמוסים ולא מרקים חלקים (כמנה בפני עצמם), אבל כשתיית פתיחה קטנה ומחממת הוא היה פשוט מושלם.


למנה עיקרית הזמנתי "נתחי פילה לבן" (קוביות בייקון מעושן, ערמונים ופטריות חורש ברוטב פורט ודיז'ון). מנה דומה מאוד למנת פילה הבקר (בעיקר באופן שבו הוגשה בעבר). המנה הייתה טובה, בעיקר בנתחונים השמנמנים יותר שעוד היו קצת ורדרדים בפנים. הנתחונים הדקים יותר קיבלו מידת עשייה גבוהה מדי והיו יבשים במקצת. מכיוון שבלאו הכי מצאתי את עצמי שבעה משציפיתי, התמקדתי בנתחונים המוצלחים (ואת כל הפטריות וקרם הערמונים חיסלתי עד תום
).

לקינוח כבר לא היה לי מקום (אף שעקרונית מגיע עם העסקית, ויתרתי) אבל טעמתי מעט מהקינוחים האחרים שהזמינו אחרים: "מילפיי קרם ערמונים" (שכבות בצק דק פריך שביניהן קרם ערמונים / מוס אגסים / קרמל מלוח); דום טירמיסו (השוקולד המריר היה בטעם קפה לצערי); "קרם קטלן ותבלינים חומים" ("סוכר שרוף וקרמבל תפוחים" – גרסה ל"קרם ברולה" למעשה). כמו תמיד הקינוחים היו חביבים אבל קצת כבדים ומתוקים מדי לטעמי.

עד היום לא מצאתי את עצמי מתחברת לקינוחים של הנמל וזה לא השתנה... אבל אני נהנית מאות מהאווירה ומהאוכל, ובאתי לאכול ולא לקנח, ויצאתי שבעה לחלוטין גם בלי קינוח (ואפילו בלי לגמור הכול מהצלחת!) כך שמבחינתי מדובר בהצלחה.
בפרט נהניתי מהחברה ומהעובדה שהחברים הזמינו את כל הטעימות וכך השבעתי גם את סקרנותי. זכיתי לראות (ופה ושם גם לטעום) במה מדובר, ושמחתי שנמנעתי מלהזמין מנות שאכן לא היו מתאימות לי...


 
שבת - ארוחה עם החותנים ודודים של אשתי ב"מקום בלב" ברעננה

סיכום מנהלים: לשם לא חוזר.
הגענו, המקום נראה חביב והמלצר היה נחמד(אם כי בבירור חסר ניסיון).
למנות ראשונות הוזמנו שתי פוקאצ'ות טבעוניות(18 ש"ח האחת), קרפצ'ו(45 שקל) וכרובית מטוגנת. הפוקאצ'ות היו נחמדות ובאופן מבורך פחות שמנות מהנהוג במוקומותינו, הקרפצ'ו והכרובית היו עשויים בסדר גמור אם כי לא בשורה גדולה.

ואז חיכינו. וחיכינו. וחיכינו עוד קצת.עד שדוד של אישתי הגיע למארחת כדי לוודא שמודעים לזה שהמנות לא הגיע. למנות עיקריות הזמנו 3 המבורגרים עם צ'יפס(65 שקל אאז"נ), אנטריקוט עם צ'יפס(138 שקל), סלמון(89 שקל אאז"נ) ופרגיות עם ירקות צלויים(גם כן 60 ומשהו שקל). הדיווחים כלהלן: אני לא יודע איך היו שני האחרים, אבל ההמבורגר שלי היה עיסתי וטובע במלח. האנטרקוט שהתבקש מדיום-וול הגיע הרבה יותר קרוב לרר ונשלח לאחר כבוד לצלייה מחודשת, הסלמון והפרגיות דווחו כמיובשים לחלוטין. הדבר היחיד שהיה טוב היה הצ'יפס שהיה באמת מצויין, שחום ופריך מבחוץ ורך מבפנים.

החלטנו להזמין מנות אחרונות: הוזמנו עוגת גבינה(38 שקל) קרם ברולה(כנ"ל) ואספרסו כפול קצר(12 שקל). אז מגיע המלצר, עם עוגת גבינה והקפה שלי, ושתי כוסות בירה לשולחן אחר(קרם הברולה אזל). ומצליח לשפוך את אחת הכוסות על אשתי, חמותי,והדודה שלה - תאונות קורות, אבל מה שהפריע לכולנו זה שנדרשו תזכורות מצדי ומצד חותני כדי שידאגו לנקות את השולחן והכיסאות. בקיצור, חוויה שמשאירה טעם מאוד רע בפה. כמו שאמרתי לידידה שלי במוצ"ש, אני כרגע לא הייתי סומך עליהם לעשות לי מרק עוף.
 
למעלה