אז מה אכלתם בסוף השבוע?

הקרטל בחמישי, גו נודלס בשישי ולנדוור בשבת

התחלנו את סוף השבוע ביום חמישי בפאב היפסטרי חדש בשם הקרטל, שלוחה של מקום שנסגר בחיפה, חלל גדול ליד שטק הכרמל, גרפיטי מדהים של כנופיית ברוקן פינגאז החיפאית ואווירה די זרוקה. תפריט קטן ודי מהודק שמתוכו נדגם צלחת פירות שהראתה כמה פשוט וכמה טוב- אבטיח, מלון, אפרשזיף, מנגו ותפוח רוסים עם מעט מלח ונענע, כולם קרים ורעננים. מנה של אורס אסור שנעשה כמו טאבולה עם המון עשבי תיבול ופטה מוצלחת שהייתה מרעננת וחמצמצה וסלט מנגו חרפרף שהיה מוצלח גם כן, אוכל גסטרופאבי מעולה באווירה זרוקה ומבחיר מצחיק (כ-30 ש"ח למנה)
בשישי בצהרים אחרי טיעמה של כמה בירות טובות בביר באזר (הבירות של השכן היהו מעולות כרגיל) עצרנו בגו נודלס והפתענו לטובה, מנות גדולות ומתובלות היטב, טעמית סלמון יאקי סובה עם אטריות סובה שנכתב שמוכנות במקום עם סלמון באיכות טובה ובכמות נכבדה ומנת אטירות אורז בקארי וטופו, סביב 50 ש"ח למנה .
בשבת שבמרנו על אחיינית בת ארבע והגענו לאושי סנטר בכפר סבא בניסיון לחפש תעסוקה, אין אופציות קולינאריות כבירות למרות שבקרוב נראה שיפתחו כמה מקומות מענינים, בסוף התיישבנו בקפה לנדוור, מתפריט הילדים פיצה ופסטה, מוגשות עם ירקות חתוכים, הפיצה חמודה ולא רעה בכלל גם למבוגרים, הפסטה מגיע עם רוטב בצד, פסטה בלרינה מוצלחת ורוטב שמנת סתמי, אני אכלתי כריך רוסטביף שהיה מיותר בהחלט עם פיסות אנטריקוט חסרות טעם בלחם דגנים די מתפורר, היא ניוקי לא רעים ברוטב עגבניות ורודות, בסך הכל בית קפה עם אוכל באיכות סבירה.
 

foofoo77

New member
משועממת מהבנאליה

אבל שוב מצאנו את עצמנו במיט בר (חיי כל כך קשים עם בעלי הפולני שלא אוכל דגים ופירות ים, ירקות ודברים אקזוטיים ואני ממשיכה לפנטז על קערת פסטה עם שרימפסים ואספרגוס שאכלתי בניו יורקלפני שלוש שנים).
בכל אופן פתחנו את הערב עם מנת חציל בלאדי עם טחינה שהיה מגורגר אבל מאוד טעים ולא מר כמו שהייתי מצפה מחציל מגורגר.
חלקנו מנה של סינטה צרובה עם רוטב אסיאתי. המנה מוגשת קרה הרוטב האסיאתי היה מצויין, אני מאוד אהבתי הגבר עשה פרצוף והשאיר לי הקרניבורית את כל הבשר לעצמי!
חלקנו ביחד פריים ריב של 650 גרם, הוא לקח צ'יפס ואני כרובית מטוגנת.
קינחנו בעוגת גבינה שאכלתי טובות ממנה. הקינוחים הם לא הצד החזק של המסעדה בזמן האחרון וחבל כי בעבר היו טובים יותר.
שני בקבוקי קולה ויצאנו עם חשבון של 470 ש"ח כולל טיפ.
יציב וטעים אבל רבאק אני צריכה גיוון. את יום ההולדת שלי נחגוג במחנהיודה כבר הזמנתי מקום ואני מקווה שלא אתבאס כי לא הייתי שם כבר ארבע שנים.

אחרי הארוחה המשכנו לאודיטוריום רוזין (נכון, זה לא קשור לפורום אבל תסלחו לי לרגע), ראינו את עידן אלתרמן ואבי גרייניק עם המופע ילדים סורגים 2 שהיה פשוט מצויין או כמו שאמר שיחיה mindless fun פשוט מצויין. כל האולם נקרע מצחוק (כולל שניהם, למעט הילדונת שישבה לצידי ולא הכירה אותם).
שבת צהרים אצל החמים שלי שניצל וסלטים (כי אני מעדיפה לוותר על תפו"א בתפריט שלי) ובערב סתם כריך.
אני חייבת למצוא גיוון למסעדות עם הגבר כי אני יוצאת מדעתי.
 
לא הכל היה מוצלח

בשישי בבוקר נסענו ליקב תישבי כיוון שיש להם עכשיו שיתוף פעולה עם וניליה - גלידות משוקולד ולרונה. טעמתי את כל הטעמים לדעתי. כולם היו מוצלחים. השוקולד הטבעוני היה מעולה לחובבי שוקולד תפוז, השוקולד ללא סוכר היה שוקולד מריר מצויין לחובבי הז'אנר.
&nbsp
טעמנו קצת יין והמשכנו לזיכרון - שם ישבנו במקום בשם קוצ'ינה בהמלצת המקומיים שהסתובבנו איתם, לצערי היה מדובר בנפילה - אכלנו סלט פנצנלה שהלחם בו היה הפוקצ'ה שלהם והעגבניות נחתכו לגודל בלתי הגיוני, לא הוציאו מהן את החלקים הירוקים ובגדול ניכר שהיה זלזול מאוד גדול במנה. טעמתי גם מאחת הפיצות שלהם עם גבינת עזים - חביבה ותו לא. קיבלנו עם הסלט גם את הפקוצ'ה בצד ולצידה רוטב שהנחתי שיהיה איולי כלשהו אך היה טחינה ורודה. נאמר לנו שזו טחינה סלק. אני עדיין מחפשת את הסלק (ובכלל, הטחינה לא בדיוק רלוונטית לארוחה שכזו). חברה שאכלה קרפצ'יו ליד דיווחה שהוא היה מפוצץ לימון. בקיצור, לא משהו ודי מיותר.
&nbsp
בערב הכנתי Jalapeno poppers - פילפלוני חליפיניו ממולאים בתערובת גבינות ומצופים בפירורי לחם. החלטתי לאפות אותם ולא לטגן כדי להימנע מהבאלאגן. היה יופי של חטיף כדי לסגור פינה לפני עוד הרצאה מצוינת של דורון פישלר בסינמטק.
&nbsp
בשבת הכנתי אוסובוקו שלצידו ירקות שורש שונים שבושלו בדמי גלאס של האוסובוקו. הכנתי גם גרנולה כדי שהבחור יוכל לקחת איתו לעבודה (במקום המיקס הקנוי והמתוק מידי שלקח עד כה)
בערב, היינו אצל ההורים במהדורה מורחבת - פיש אנד צ'יפס, אחי הקטן הביא לזניה כרשה ופטריות והיו גם כל מיני סלטים. שתינו גם ויונייה של תשבי שהבאנו מיום לפני זה (ושהזכיר לי שאני מעדיפה את זה של יתיר)
 

pix37

New member
עצוב לקרוא על לה קוצ'ינה

היא היתה אחד המקומות הטובים היחידים בשממה הקולינארית רצועות מלכודות התיירים של זכרון. נקווה שזו מעידה חד פעמית.
 

oreldi

New member
שרונה מרקט, כמה מקומות

בשבת בשעות הצהריים המוקדמות קפצתי לשרונה מרקט.
נראה שהשוק מתאושש, היו די הרבה אנשים.
אכלתי חומוס פול בעלי קראוון - גרוע. פשוט גרוע. החומוס סתמי, תפל, מזכיר כמעט חומוס תעשייתי. הפול היה חריף מדי. אני יודע שהחומוס ביפו לא משהו, אבל לא חושב שעד כדי כך. על הפנים.

ביציאה לקחתי כנאפה ובקלאוות מממתקי נצרת, הכנאפה טובה, הבקלאווה פחות. נחמד אבל לא טוב כמו הקונדיטוריות מנצרת. ורגע לפני התזוזה, הוספתי לשלל שני ארטיקים טבעיים מדוכן הארטיקים שם , שניהם טעימים מאוד.
בערב שוב התחשק לצאת אבל לא לנסוע רחוק מדי...וכך היעד שנבחר היה שוב שרונה. קניתי כמה דברים נחמדים ממזרח ומערב ואחר כך ישבנו בטייגר לילי, לא היינו כל כך רעבים אז חלקנו מרק עם כדורי עוף, טופו והרבה עשבי תיבול , מרק ענק שהספיק לשנינו, ולקינוח בננה לוטי לקינוח. 100 שקל עלה בסך הכל , זו הכבר פעם שלישית או רביעית ותמיד טעים שם
 

amirline

New member
אני מבין שלא ראית את הכתבה לפני כמה חודשים על בדיקות המזון

בשרונה...
ממתקי נצרת כיכבו שם עם תוצאות בדיקות מעבדה מזעזעות , לא ראוי למאכל אדם, באותו הרגע מבחינתי הם פסולים לתמיד .
 

oreldi

New member
ראיתי

והאמת שפסלתי מללכת אליהם זמן רב וגם הפעם זה קצת הרתיע אותי.
אבל במחשבה שניה, אני אוכל בהרבה מקומות קטנים ונידחים, מסוג המקומות שלא הייתי מתחייב על רמת ההקפדה וההיגיינה שם, ובכל זאת בשנים האחרונות לשמחתי עוד לא קרה לי משהו חריג אחרי ארוחה בחוץ. נראה בינתיים שגם אחרי הכנאפה והבקלאווה של ממתקי נצרת הכל בסדר ויצאתי בשלום

אני מניח שגם העובדה שאני מאוד אוהב כנאפה ושבאזור המרכז אין יותר מדי מקומות לאכול כנאפה (מוטראן ביפו לא נחשב) הוסיפה לזה...
 

oreldi

New member
גם יפו לא משהו בכנאפה

מוטראן על הפנים. בחאג' כחיל יש כנאפה נחמדה אבל צריך לשבת שם. בחומוס אסלי יש לפעמים כנאפה, לא ניסיתי.
כנאפה נגה קראתי שנסגרה...יש עוד משהו מעניין?
 

amirline

New member
הרע במיעוטו, זה לא כפר יאסיף אבל כשאין סוס גם חמור טוב


 

dror2311

New member
למיטב ידיעתי הם בתהליך מעבר לצפון

הם מחפשים קונה לחנות שלהם בקלנסוואה, כולל הציוד והידע
 

החתולית

New member
אבדוק היום בדרך הביתה

קניתי אצלם ממתקים לפני שבועיים ולא אמרו לנו דבר.
&nbsp
&nbsp
 

החתולית

New member
וואללה היה סגור

אתקשר לחיים היום כדי לבדוק מה קורה. האופה שלהם מוכשר ויש לו ידע שלא יסולא בפז.
 

dror2311

New member
מתוך דף הפייסבוק שלהם

"בצער רב, עקב המעבר שלנו לצפון. אנו מוכרים את מאפיית המתוקים שלנו ״ממתקי אלנור״. המאפייה כוללת ציוד שלם, עגלות לחתונות, עגלת נגרר חדשה, זיכיון לבסטות בשוק האיכרים, מתכונים ייחודיים לכנפה, בקלאווה, מלבי ועוד..."
 

החתולית

New member
ראיתי, הגבתי, שיתפתי

ולא נותר לי אלא לקוות שמישהו ראוי ירכוש את המקום, הציוד והזכאות לדוכן בנמל ת"א, וגם יעסיק את אבו אוסמן המוכשר.
&nbsp
אין ספק שמה שהם הכינו שם, היה טוב בכמה רמות מכל ממתקים אחרים שטעמתי, בעיקר בגלל חומרי הגלם הטובים בהם השתמשו.
 
למעלה