קצרים מהזמן האחרון

salo22

New member
שני משלוחים מג'פניקה - מרכז הכרמל חיפה

כן כן, עד כדי כך מצב הסושי בחיפה רע. הזמנו בעבר פעם פעמיים מטאטאמי והיה לטעמי נורא, פצצות אורז מתוקות עם קצת דג ברמה נמוכה. אז ניסינו פעם אחת מג'פניקה, שנשלח לבטח מסניף מרכז הכרמל בחיפה, בפעם הראשונה הייתה תחושה קלושה של משהו לא רע, זאת אומרת הקלאמרי המטוגן היה בסדר, מין חמוד כזה, כמובן שלא ציפינו ליותר מידי אז לא הרגשנו נפילה.. וגם הסושי, לטעמינו אפילו היה לא פחות טוב מזה של טאטאמי, הווה אומר בינוני מינוס במונחים ישראליים, אבל לפחות כל מה שקשור לאורז ואצות, היה באופן מפתיע משהו, יותר נעים מטאטאמי..
ההזמנה השנייה מהם השיבה בחבטה די כואבת לקרקע - הקטסטרופה הרגילה, איכות נמוכה מאוד של דגים, רולים סופר מרושלים, קצוות ירקות לא טריים במיוחד ולא נעימים, בקיצור סושי מהגיהנום.
לסיכום מצב הסושי בחיפה - מאז הבלחת יושי לכמה ימים במרכז הכרמל (או שעות
), אין כרגע אופציה אפילו סבירה לטעמינו בעיר, רק בבית
בהאמר כל זאת, לא ניסינו עדיין את הנקודה בתחילת רחוב מסדה, אם למישהו יש מידע על העניינים שם ( או על משהו בכלל מעניין באופן כללי בסביבת הרחוב הזה), אשמח לדעת.
 

salo22

New member
כיום באופן תיאורטי אפשר להתעלות בבית

כמעט על 95% אחוז לדעתי מהמוגש במסעדות, כי הזמינות היא גבוהה יותר וכמעט כל מה שמסעדה יכולה להשיג כחומר גלם, נוכל גם אנחנו בדרגות מאמץ שונות להשיג, כמובן צריך גם זמן, התנסות ואימון, כמו בכל דבר בחיים.
ניתן קרדיט של 5% לדברים שבאמת נמצאים שם למעלה, בעיקר ברמות המורכבות והיצירתיות וכן, מידי פעם גם היד הנדירה
 

sweetdreams

New member
וזה נכון במיוחד עבור סושי

אם העניין שלך הוא בסושי עם טעמים ״נקיים״ ואותנטיים, ושלא עבר שלל ״התאמות לחיך הישראלי״, אז בהינתן גישה לדגים טובים, התוצאה הביתית לא רק שתהיה טובה הרבה יותר מזו של טאטאמי / ג׳פניקה למיניהם, היא כלל לא ברת השוואה.
 

ortolan

New member
גישה לדגים טובים

אצות טובות, סויה טובה, קטסואובושי טוב, חומץ טוב, אורז טוב, ווסאבי טוב, סכין טוב, נסיון טוב...
 

salo22

New member
הניסיון

אין ולא יהיה לנו את עומק חומרי הגלם הימיים שביפן או ארה"ב, אבל הבעייה המרכזית היא הגורם האנושי, אם היו לנו אנשי סושי יפניים ברמה גבוהה, גם מהדגה ופירות הים הטריים ה"מקומיים" היה אפשר לעשות דברים נפלאים.
 

sweetdreams

New member
אבל ההשוואה התחילה עם ג׳פניקה, ולא עם יפן

הלוואי וההשוואה עם יפן או עם מוצרים יפנים היתה איכשהו רלוונטית למקום שאנחנו חיים בו, אבל לצערי היא לא.
להשיג פירות ים טריים בארץ זה סיפור עצוב, אבל עם דגים וירקות טריים, ועם נסיון שנבנה, אני חושבת שסושי ביתי בכלל לא מתחרה עם האופציות שציינת (ג׳פניקה/טאטאמי), הוא מתעלה עליהן מכל בחינה.
אני באמת לא מוצאת שום סיבה להזמין סושי במקום להכין אותו בבית.
ולגבי סושי טוב באמת? בשביל להשלים את החסכים האלו אנחנו נוסעים ליפן בהמשך השנה (באמת!). בן זוגי גר בעבר ביפן, אני הכי קרוב שהגעתי זה הונג קונג, ושנינו מאז שאנחנו מכירים את הדבר האמיתי, לא ממש אוכלים סושי בארץ, אלא רק בנסיעות לחו״ל.
 

salo22

New member
הבעייה עם מקומות כמו ג'פניקה או טאטאמי

היא שהמוצר שלהם לא נבנה מנקודת המבט של אני אתן כבוד למסורת היפנית ואבין שחומר גלם טרי מקומי הוא לב העסק שלי, אלא אזום מוצר אסיאתי די כללי, שמתאים ללקוח הישראלי הממוצע, באופן יחסי, במינימום עלות. בסושי טוב באמת - אין מינימום עלות, יש מסיבה שחוגגת חומרי גלם מצויינים, טריים שבטריים.
לדעתי יש מגוון דגים בארץ, שאנשי סושי טובים באמת, היו יודעים לעבוד איתם נכון ולהוציא מוצר טוב, לבטח לא כזה שיגיע לדלפקי סושיות על יפניות, אבל בהחלט טוב ביחס לכל דבר שהיינו רוצים לראות כאן.. אולי אלו לא דגים קלאסיים לסושי, אבל נניח מקום כמו ניני האצ'י משכיל לשלב לוקוס אינטיאס ולוקוס בתפריט שלו, זה יפה, זה הכיוון הנכון, ציינתי שפורל ורוד הוא לטעמי יופי של דג לסושי ביתי, יש עוד דוגמאות.
יש מעט מקומות בתל אביב, שמוזכרים פה תדיר בעניין ומהם בהחלט הייתי שמח להזמין יותר סושי ולא רק להכין בבית, לא שרמתם תשתווה למה שתטעמו בסין, אבל לפחות בחיפה אין לנו כאלו וסה"כ הם עושים עבודה לא רעה.
אגב רק כדי להדגיש עניין הניסיון והרמה של הסושימן - אני לא יודע אם הספקת לבקר בחיפה במקום בשם יושי לפני שנים רבות יחסית, הזכרתי אותו דאז בכמה ביקורות ובמשך כמה ימים המקום "הכה גלים", היה שם כנראה את הסושי הכי טוב שטעמתי בארץ, וכי למה ? כי היו שני בחורים צעירים, אחד מהם הכין את הסושי והוא התלמד בעניין כמה שנים ביפן, או משהו כזה וגם היה כשרוני באופן כללי. הוא טרח לשמור במקרר קטנצ'יק שני נתחים מרכזיים - סלמון וטונה ברמה מעולה לארץ, שלמיטב זיכרוני הם רכשו בזמנו דרך מול ים או משהו בסיגנון, הוא עשה פלאים עם שני הנתחים האלו ורייס קוקר בצד, מקום פיצפון שהיה משנה את פני הסושי בחיפה, אם היה מחזיק מעמד לאורך זמן. אממה ? הבחור הכישרוני עזב לביתו לאחר כחודש שניים של פעילות ונשאר הבעלים עם צוות מתחלף מקרטע, המקום שבק לאחר כחצי שנה לזיכרוני. הווה אומר - הכל תלוי במי שנמצא מאחורי הדלפק, יודע לקרוא נכון מפת חומרי הגלם, מה להשיג ואיך וכיצד לבצע.. אז מבחינתי - לחומרי הגלם יש תחליף או פשרה, לניסיון אין.
 

sweetdreams

New member
נו, אז לא נותר לי אלא..

.. להסכים.

אני מחזקת את דבריך, ואני לא רואה איך הם באים בסתירה למה שאני אמרתי (במידה וזו היתה כוונתך).
נראה לי שאנחנו מחזיקים באותה דעה, ומביעים אותה במילים שונות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עדיף לנסות ממינה טומיי. גם אני לא נפלתי מהרולים של טאטאמי

לכן אני בד"כ לא מזמינה מהם סושי אלא מוקפצים.
&nbsp
הסושי "מהגיהינום" שאכלתי בחיפה היה של פרנג'ליקו. בד"כ לא הזמנתי מהם כי הם יקרים (לחינם...) אבל לפני שנתיים(?) הם עשו מבצע 50% והזמנתי. כבר היה עדיף לשלם מחיר מלא במקום אחר...
זה היה כ"כ נורא שחלקם הלכו לפח, ואני בד"כ לא זורקת סושי.
&nbsp
למען האמת לא אכלתי במינה טומיי מאז שהם סגרו את הסניף במוריה (והוא הפך לטאטאמי) כי הסניף בקסטרא קצת פחות נגיש לי, אבל לפחות בעבר הם היו לא רעים (ודאי טובים יותר מג'פניקה, לא שזה הישג גדול...
).
&nbsp
ניסיתי פעם סושייה כלשהי בהדר שהמליצו לי עליה (אולי אותה אחת ממסדה שהזכרת?) אבל היא לא הייתה משהו לספר עליו.
&nbsp
אני מודה שהסטנדרטים שלי בסושי לא גבוהים ולכן דווקא לא קשה לרצות אותי; הבעיה היא לרוב המחירים הגבוהים לעומת התמורה. למען האמת בתור חובבת סשימי מושבעת כל המסביב די מיותר לי בד"כ (ממש לא חובבת אצות, וגם אורז קר ודביק אינו פסגת האושר מבחינתי) ולכן הכנה בבית אינה ביג דיל... אבל השגת דג טרי טרי כן (צריך להיערך ולדעת בדיוק מתי זה עומד לקרות, להזמין, לנסוע במיוחד...) ולכן זה לא ממש קורה בפועל.
 

erezavn

New member
מצב הסושי גם בת"א לא מדהים. וג'פניקה? לדעתי פשוט רשת לא טובה

לא נהניתי אף פעם מג'פניקה, לא בת"א ובטח לא בהרצליה פיתוח, וזה כשישבתי במקום עצמו (אני לא נוהג להזמין אוכל הבייתה בכלל).
הסושי בארץ בינוני ולצערי אין מגמת שיפור. עם כל הכבוד למקומות מפונפנים שנפתחו כמו TYO ודיינינגס, שהם אולי איכותיים אבל יקרים להחריד ועם VFM לא משהו.
 

מיתר44

New member
יקר?

הדגים הטריים שאני קונה (יפו חמיס בטשון) עולים בסדר גודל של 100 ש״ח לקג׳ לפני פילוט. צא וחשב כמה עולה כל נגיסה של דג כזה לפני העמסת הקבועות.
במקומות שהזכרת ובאחרים, אני לא בטוח שעושים שימוש בבשר דגים טריים.
מעניין לעניין באותו נושא: באיטליז ״שלי״ (יפו, אבו חילווה) ניתן לקנות תערובת מתובלת של בשר לקבב מנתחים
*קפואים* והמחיר בהתאם. מעולם לא היה עולה על דעתי לשאול האם ההמבורגר/הטרטר/הקבב שבמסעדות עשוי
מטרי או מקפוא. למעשה היי בטוח שמדובר בטרי. תמימות.
 

salo22

New member
אכן נושא שדוסקס רבות כאן

והמצב רחוק מלהיות מזהיר, רחוק מאוד. אבל מקומות ברמת זה סושי, אונאמי ונינה האצ'י היו משפרים משמעותית מצב הסושי בחיפה.. במחשבה שנייה שילוו לנו דווקא את אובן קובן, נסתפק בה.. יש ים של דרעאק סושי באיזור המרכז בהמון מקומות, זה בהחלט נכון, ניסינו פה ושם ואלו היו רולים מהגיהנום, אבל כמו שהזכרתי, יש כמה נקודות אור עדינות.
 
אני חושבת שאתה מתייחס לאינסייד אאוט (הנקודה בתחילת מסדה)

ואם כן, אז בהחלט יותר טוב משתי האפשרויות שציינת. לא סושי מבריק, אבל איכות הדגים טובה יותר מזו שאני דגמתי גם בג'אפניקה וגם בטאטאמי, הירקות כן טריים והתוצאה מרושלת משהו אבל חביבה בהחלט. המחיר, למיטב זכרוני, יותר זול מבשתיהן. מה שכן, שירות המשלוחים שלהם איטי (הם מתחייבים לעד שעה וחצי כשהם לא עמוסים...). אנחנו מחבבים כי מכירים את המקום ממש מתחילת דרכו ומשהו באווירה האיטית והחבר'מנית שלו מאוד נחמד לנו.
 

pix37

New member
לא מכיר סושי סביר בחיפה + השלמה הכרחית

אני מסכים עם המסקנה שלך שאין סושי ?? טוב או אפילו סביר בחיפה ובסביבתה. חומרי הגלם יקרים מידי ובסביבה שמרנית קולינרית ו"חסכנית" קשה לקיים מסעדה המבוססת על חומרי גלם סופר טריים ויקרים. לעומת זאת מבחינת אוכל תאילנדי צ'אנג בה בהחלט נותנת פייט נהדר למסעדות המרכז הקלאסיות, ואחרי שבוע בבנקוק אני יכול להעיד שהטעמים קרובים למקור.
 

pix37

New member
צ'אנג בה החליפו מקום

אם אני זוכר נכון לנמל 23 מול הנמל 24 וצמוד ל"כולא" מקום מוצלח ומרווח בהרבה. לא הייתי אחרי המעבר אבל חברים היו ואהבו.
 

salo22

New member
מספר טייק אווי מטאנטי באצ'י - טבעון

בזמן האחרון יצא לעבור הרבה בערבים בסביבה בדרך הביתה, אז זה חביב פלוס שיש את טאנטי באצ'י על הקו, לאסוף דברים הביתה, בעיקר כי יוצא פחות לבקר שם בהרכב מלא לאחרונה.
סה"כ הכל היה ונשאר טעים ומוצלח - פיצת ארבע גבינות ופיצה סטנדרטית עם פטריות, רצינו עם פפרוני אך ב 15 ש"ח לתוספת (פטריות זה 7), לטעמי זה די מוגזם, מה גם שהיה סרוולד טוב בבית, אז שיפצרנו בתנור עם זה.
הרביולי מצויין אך גם הוא, די יקר לטעמי, בכל מקרה מנות הפסטה (אוקיי כולם יודעים שזו עבודה עצמית) בהחלט טובות וגם נדיבות, החזיקו מעמד נפלא במשלוח - הפייבוריט שלנו נבחר פה אחד כבר בעבר, פטה חצילים, למעט פעם אחת שהיה מעט טעם לוואי לא נוח, אולי מהחצילים ואולי לא. אבל ב 69 ש"ח זו מנת רביולי בהחלט טובה, שמגיעה עם ריבועון פטה טעימה וייםםםם של שמנת, כמו כמעט בכל מנות הפסטה הרלוונטיות שלהם.
גם הטורטליני גבינות ועגבניות מיובשות בסדר גמור - אהבתי אותו מאוד בגירסת רוטב הראגו (62 ש"ח+5 לרוטב) וקצת פחות בגירסת שמנת פטריות..
הניוקי כמהין כמובן מנה מדוברת ומוכרת שאנחנו בהחלט אוהבים, קצת יקרה ב 70 ומשהו ש"ח וכמובן שאין שום קשר לפטריות כמהין טריות (גם לא אמור להיות, אולי למעט באופן תיאורטי לחלוטין, בחודשים האחרונים בהן מבליח המוצר המקומי החדש כנראה שנראה שהגיע לכמה מסעדות פה ושם, לא הטרפש או איך שנקראות מהנגב, אבל לא התעמקתי). הזהירו אותנו בהזמנה שמנה זו קצת מתבשלת יותר מידי תוך כדי הנסיעה, אבל היא הייתה מצויינת בדרגת בישולה כשפתחנו בבית, אז אולי פשוט מקפידים על הפיתרון המאוד הגיוני של לבשל אותה "טיפה מתחת" כך שהנסיעה תשלים הבישול


סה"כ הכלים אומנם מסוג של פלסטיק אך נראה שהם ממש בסדר גמור ועושים העבודה עם שימור הפסטות עד הבית (כחצי עד לכיוון שעה לאכילה), ממש בסדר גמור, יפה להם, אפילו לא הרגשנו צורך אקוטי לחמם, החום והמרקם נשאר נעים.

טרוניונת יחידה פחות או יותר, תישאר לטעמי תמיד בעניין המחירים, למרות שהם לא מפחידים או שונים ביחס לכל דבר כרגע בארץ, המצב די פקקטה באופן כללי וטאנטי באצ'י לא חורגת מהמסגרת.. אך עדיין מדובר במנות מבוססות בצק בתקופה מאותגרת פחממתית (גם אצלינו ובאופן כללי..), כך שברמות מחיר דומות ומעט גבוהות ייתכן ואעדיף אם יש בנמצא, להשקיע באופציות פרוטאיניות מהחי באיכות ובעיקר כמות משמעותית יותר.
בכל מקרה כ 200 ש"ח בכל הזמנה לפיצה אחת ושתי פסטות בכל פעם, אופציה די שפוייה "לארוחת מסעדה" בבית ביחס לעלויות המזון המסעדתי היום.

אגב הספקתי לבדוק בעשרים דקות ההמתנה למשלוח את סופרמרקט האני שבסביבה, בטח פיקס מכיר, מקום חביב גם כן עם כמה אייטמים "יחודיים" יחסית כמו מוצרים חלביים מאלטו ומשק שוורץ ועוד כמה דברים קטנים כאלו שמתחבאים להם שם, מחירים לא רעים אך לא מדהימים.
 
למעלה