אז מה אכלתם בסוף השבוע?

יקב תשבי, לימוזין, מינה טומיי במשלוח ובית

בחמישי המשכנו את חגיגות יום ההולדת של הבחור והוא ביקש לעלות צפונה לביקור משפחתי ובילוי. עצרנו תחילה ביקב תשבי אותו הוא אוהב לטעימות יין וגם לקחנו איתנו מספר בקבוקים הביתה.

המשכנו לכיוון מסעדת לימוזין כיוון שהבחור רצה להגיע לשם אחרי הרבה זמן שלא היה. אתחיל ואומר שאיכות הבשר שלהם היא באמת מצוינת ומרגישים את העובדה הזו בכל ביס. עם זאת, המסעדה חייבת לעבור שיפוץ יסודי כיוון שהיא כבר מזמן עברה את השיא שלה. בנוסף, הגרילמן לא עושה מספיק צדק לבשר והוא הרגיש ברובו כאילו מישהו עושה ברביקיו יום העצמאות וזרק אותו על האש, וכמובן שלא שאלו אותנו למידת עשייה.

מה שאותי הרגיז במיוחד במקום היה שמופיע בתפריט שלהם נתח קצבים אבל בפועל הם לא מגישים את האונגלה אלא את הסקרט. נכון, שניהם חלק מהסרעפת אך מדובר בשני נתחים שונים. אמנם אני אוהבת סקרט אבל כשאומרים לי נתח קצבים אני מצפה לחלק השני. כיוון שלא רצינו לעורר מהומה רק הערנו למלצרית בסיום שהסבירה שזה נתח הקצבים שלהם. תשובה עוד יותר מרגיזה כן? תקראו לנתח "נתח הקצבייה" או "בחירת הקצב" או כל שקר מופלץ אחר. אל תמכרו לי נתח אחד במסווה של נתח אחר.

אכלנו למנה ראשונה את כדורי הריזוטו שהיו ארנצ'יני שהיו טובים רק ששחו ברוטב צ'ילי מתוק שלא עשה להם צדק ואת פלטת הפרימיום שכללה סינטה, פילה, שתי צלעות טלה וסקרט (שהופיע בתפריט כנתח קצבים). כל הנתחים היו מאיכות מצוינת אבל כאמור, הטיפול בהם לא היה מצטיין.

בהמשך קפצנו ליקנעם המושבה, ביקור אצל דודה של הבחור הניב הרבה מאוד פירות הדר מהעצים בחצר שהפכו לקינוחים במהלך סוף השבוע.

בערב כיוון שהיינו חסרי כוחות הזמנו משלוח ממינה טומיי - כל מיני ראשונות וחלקנו עיקרית אחת. המשלוחים שלהם עוברים טוב ומספקים תמורה טובה למחיר.

בשישי אחרי סיור בשוק חזרנו הבייתה והכנתי שקשוקה חריפה שנאכלה עד תום עם חלה. אחרי חדר בריחה בצהריים חזרנו הבייתה לבישולים - הכנתי אורז פרסי וחריימה שיהיה לערב וכן קציצות בקר ברוטב לימון לשאר השבוע. הבחור בינתיים הכין בצקים לשבת.

בשבת בצהריים קפצנו להורים שלי לחגוג לבחור יום הולדת שם, הבחור הכין פאי לימון נפלא שלקחנו איתנו וכרגיל אבא שלי הכין הרבה יותר מדי אוכל אבל הכל היה טעים ומצוין.

בערב הגיעו חברים לחגוג יום הולדת וגם הביאו מתנה לבחור שהיא למעשה מתנה לי - מעשנה שנבנתה במיוחד. החברים וגם אבא של הבחור התגייסו וכל אחד תרם חלק יחסי למתנה ואחד החברים הכי טובים יצר קשר עם בחור שבנה לנו את הדבר הנהדר הזה. בתקווה שכבר השבוע נתחיל להתנסות.
כיוון שכשחברים באים אנחנו מרגישים צורך להגיש הרבה אוכל הוכנו - כרובית אייל שני, smashed potatoes של הדי עפאים, אנטי פסטי של קישואים, עגבניות ופלפלים, טחינה, עגבניות מרוסקות. קיש קישואים ועגבניות, ריבועי פולנטה קריספיים ובורקסים עם בצק עלים תוצרת הבחור ומילוי מוצרלה ושום קונפי.
לקינוח הבחור הכין קרם לימון והכין לו גם גרסה טבעונית. שתינו בירה שאחד החברים מבשל ויינות שחברים אחרים הכינו.
 
זה היה די מאולתר למען האמת אבל אני אנסה

ערבבתי קילו בשר טחון טרי עם שתי ביצים, מלח, פלפל, בצל אחד קצוץ, שיני שום קצוצות ופירורי לחם (אני לא מודדת אלא לפי העין).
&nbsp
יוצרים כדורים ומטגנים.
&nbsp
לאחר הטיגון, במחבת עם שמן זית מוסיפים שיני שום פרוסות, לאחר שהן מקבלות קצת צבע מוסיפים לימונים פרוסים (אני חילקתי לרבעים ואז פרסתי) עם הקליפה והכל ומוסיפים מלח ופלפל - נותנים למיצים קצת לצאת ולייצר רוטב. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה ומערבבים. בסוף מוסיפים את הקציצות ונותנים להכל להתבשל לדקה שתיים.
 

HLAddict

New member
תודה


בעלי הוא מעדות ה"עוד רוטב". יוצאת בסוף מנה עם הרבה רוטב?
 

HLAddict

New member
טוב, ננסה כשתהיה עיקרית-גיבוי

כי זה נשמע ממש טעים

&nbsp
תודה!
 
עוד לא התחלנו לעבוד איתה

התכנית היא להתחיל לנסות בשבת הקרובה, אשתדל לעדכן אחרי
 
בראנצ' משפחתי (אחרי חזרה מהתפוח הגדול)

חזרנו בשישי מ"התפוח הגדול" אז כינסנו את המשפחה לבראנצ' בשבת
התפריט כלל: קונדביף - שהיה טוב מאלו שאכלנו בנ"י (כץ דלי , קרנגי דלי, ולינדי)
פריטטה בסגנון ספרדי עם חתיכות בייקון ושלל ירקות
סלמון עם גבינת שמנת, סלט ביצים, סלט יווני, סלט כרוב
פטה כבד וגבינות
לקינוח תותים עם קצפת וכדורי שוקולד
נאפו גם "לחם פראי (שהיהמוצלח מאד) ופרצעלים
בתמונות הלחם הקורנדביף והפריטטה





 

Maldini Girl

New member
ברוט בתל אביב

&nbsp
ברוט- אין לי שורה תחתונה.
הגענו זוג.
הזמנו טרטר סלמון "יועזר". שהיה אחלה חוץ מחוסר במלח (שאפיין את רוב המנות בעייני), וצריבה מוזרה של הסלמון (כנראה עם ברנר רק מלמעלה) שעשתה לו מרקם מוזר מאד.
אטריות סובה שהיו מצויינות אך כאמור חסר מלח.
כבד בקר שעשוי MR, שהיה מעולה אך חסר מלח.
ופסטה כלשהי (כמו קרבונרה) שהייתה מצויינת (ומתובלת פיקס).
לקינוח לקחנו "גבינה טעימה וריבה שלנו"- הריבה הייתה אגוזים מסוכרים.. הערתי לבחור שזה היה מעולה זו פשוט לא ריבה.
וטארט לימון שהיה מצוין אך הוא פשוט לא טארט, יותר כמו מוס לימון עם שטרוייזל (אבל בהחלט מצוין)
כל המנות הן בעצם על תקן "מנות ביניים", אז כראשונות הן יקרות יחסית (50-90) וכעיקריות הן סבירות אך הן לא בגודל של עיקריות, אלא לחלוטין בגודל של מנות ביניים.
יחד עם כוס יין ארוחה של למעלה מ400 ש"ח לפני טיפ, ותחושה של "ארוחה טעימה אבל"- אבל חסר מלח, אבל המנות קצת קטנות. פשוט אבל.
חשוב לציין שלחם ניתן בנדיבות (ללא תוספת תשלום) עם ריפיל במהלך הארוחה.
&nbsp
&nbsp
 

Ornitr

New member
ביקור חטוף במסקל (פלורנטין) בערב שישי

היינו כבר פעם אחת והמקום בהחלט לא מאכזב

קפצנו ליום הולדת של חבר והיינו ממש עד שסגרו עלינו את השערים (בשעה 1:30 בלילה).
הזמנו - אל פסטור (סטייק קצוץ במרינדה של אננס ופלפלים מיובשים, בצל, כוסברה וסלסת אבוקדו מעל) שהיה חריף ומעקצץ וכיפי, אך מלכלך (הגיע על טאקוס).
וגם קסדייה עוף ברוטב עגבניות וצ’יפּוטְלֶה שהייתה מעולה, טעימה ומנחמת.
היה אחלה ערב כיפי
 

Meirav Flum

New member
אנחנו היינו בצהריים


הסביצ'ה שלהם מעולה כרגיל. ניסיתי בפעם הראשונה את הצ'ימיצ'נגה ולא התלהבתי- האורז הופך את הכל לדביק משהו...
 

CherryBlini

New member
ויוינו עם ההורים בחיפה

בינוני להפליא, שום דבר לא ממש רע אבל גם לא ממש טוב.
מנות ראשונות - שרימפס קדאיף שהיה טעים, רביולי גבינת עיזים מטוגן שהטעם היחיד שהורגש בו היה הצזיקי שהוא הוגש איתו וארנצ'יני מאורז מבושל יתר על המידה שהוטבע באותו הצזיקי.
מנות עיקריות - רביולי ארטישוק נחמד, פיצת פירות ים מוצלחת, טליאטה טלה שלטעמי הבשר בושל יתר על המידה (אבל אבא אהב) וריזוטו פטריות שהיה מזעזע מרוב שהיה דייסתי (נראה שבאותו האורז משתמשים גם לארנצ'יני). הריזוטו הוחלף בפילה סלמון שגם הוא היה אפוי יותר מידי.
לקינוח הזמנו תותים עם מסקרפונה, טירמיסו וקרמשניט - בכולם כיכבה אותה מלית המסקרפונה וכולם היו סבירים. גלידות קטנות שהוגשו על חשבון הבית היו נחמדות ולא יותר.
סה"כ - עוד מסעדה איטלקית בינונית.
 

מיכאל ג

New member
רובינשטיין בנתניה

הולי פאק איזו מסעדה מוגזמת - בקטע טוב. אז אולי זה לא בישול עילי אבל בתור מסעדת בשרים בסגנון אמריקאי היא נותנת תמורה מלאה לכסף ויותר. עשינו ארוחה עם המשפחה המורחבת, כולם נהנו מהנכדים ועד הסבא-סבתא. היה להם דיל (שלא תקף לכל שעה, אנחנו הגענו בשישי בשש והוא עדיין היה בתוקף) של מנה ראשונה, עיקרית וקינוח ב-98 ש"ח פלוס תוספת ספציפית על המנות העיקריות השוות יותר, שנעה בין 10-40 ש"ח. הזמנו כל מיני מנות ראשונות, חלק בעוד קצת אקסטרה, כולן היו יחסית מוצלחות - בייבי ריבס, פטה כבד עם בריוש, קלמרי מטוגן בבלילה, דברים כאלו. כשהזמנתי את הבייבי ריבס המלצרית הזהירה שבדיל מדובר במנה קטנה יחסית למנה לא בדיל. מה שהגיע לעומת זאת היה עצום בגודלו וחלק גדול הלך לדוגי בג. לעיקריות הוזמנו סטייקים והמבורגרים בעיקר, אחותי הזמינה אוסובוקו לבן (מנה ענקית שמגיעה על העצם) ואילו אני בתור חובב תבשילי קדרה הזמנתי קדרת טלה פילאף שהיתה פשוט מעולה.
אני לא ארחיב על הקינוחים כי זו ממש לא המומחיות שלהם ואין שם שום דבר יוצא דופן, אבל הסה"כ ממש מומלץ לחובבי כמויות ובשר.
סה"כ שילמנו כ-1200 ש"ח לשבעה מבוגרים וחמישה ילדים, נהנינו, התפוצצנו, ו עדיין יצאנו עם כמה דוגי בגס לא קטנות.
 
הרבה בישולים ליום שישי

ביום שישי אירחונ אצלנו בפעם הראשונה את 2 המשפחות ביחד אז התחלנו בטרפת של בישולים ונקיונות שהוביל ליותר מדי אוכל...
פטאיר שבבצק שלו שולבו המון סומק וזעתר ממולא בתרד ובצל, לזנייה עם ברוקולי, תפוחי אדמה ובטטות צלויים עם דבר ופפריקה מעושנת, סלט שעועית לבנה הם המון שום כתוש בצל ולימון, קארי עם אפונה וטופו, סלט ירוק גדול, סלט אבוקדו עם שמן שומשום , לחם מלא עם סובין שנאפה בתחילת השבוע והמון לימון כבוש שבדיוק יצא מהצנצנות אחרי חודש ונטחן גס.
לקינוח- פאי אגסים בבצק שקדים ללא גלוטן (הבצק על בסיס שקדים שיצא קצת קשיח אבל מאוד מרצפיני) וגולת הכותרת- המון שוקולד שהמסתי והוגש עם תותים, בננות, תפוזים ואשכולית אדומה, כולם טבלו את הפירות בשוקולד ונהנו כמו ילדים קטנים, לפעמים הדברים הכי פשוטים הם הכי כיפים

והמלצה קטנה- "הקוטף" קבוצת של צעירים מהגליל שהתחילו לארגן משלוחי פירות לכל רחבי הארץ ללא עלות משלוח,מחירים נמוכים, תוצרת מעולה שהם קוטפים לבד ומעבירים ישירות לצרכן ללא מתווכים וחבר'ה אידאולוגים,
ארגז גדול של סביב 10 ק"ג של תפוזים, לימונים, אשכוליות אדומות, אבוקדו, אגסים ותפוחים עלה סביב 60 ש"ח והובא עם חיוך ישירות למשרד, מומלץ בחום!
 

sweetdreams

New member
שבוע חופש עתיר מסעדות..

.. שהתחיל עם ארוחת ערב זוגית במסה, שהיתה מפנקת לפרקים, אולם שגרתית מדי לטעמנו לפרקים אחרים.
המשיך לסיור של אחה״צ למחרת בשרונה מרקט. חזרה למסעדות ״הבית״ בצפון - ארוחת ערב נהדרת באורי בורי, ועוד אחת מוצלחת בצהרי חמישי העמוסים להחריד במעיין הבירה.
ושוב נסיעה בסופ״ש למרכז, שכללה ארוחה משפחתית טובה, אך קצת לחוצה בזמנים, בערב שישי בגוז׳ ודניאל.
 

erezavn

New member
מיאזאקי של יובל בן נריה בשוק צפון

קפצתי בשישי בצהריים.
מיאזאקי (Miazaki) הוא דוכן אוכל הרחוב היפני החדש של יובל בן נריה שנפתח לפני כמה שבועות בשוק צפון החדש ברמת החייל. הדוכן עצמו מורכב ממטבח די גדול, בר שיושב על המטבח עם כ- 8 כיסאות בלבד, וחזית עץ מעוצבת ומרשימה מעל המטבח. רוב הסועדים ייאלצו להזמין ולשבת במתחם הישיבה הכללי הסמוך. לטעמי זה פספוס. אם אני המתכנן אני בונה בר רחב יותר עם כפול מקומות ישיבה. המתחם עצמו הפתיע אותי יחסית לטובה. יחסית מרווח. בנוי בצורה סבירה. מגוון דוכנים יפה, שיקלע לכל הטעמים. ניכר שתכננו אותו היטב, עם לקחים שנלמדו משוק הנמל ומשרונה מרקט. יש גם שפע יחסי של מקומות ישיבה במתחם הכללי.

הגעתי בסביבות 12:30 ולמזלי התפנה מקום דקה אחרי שהגעתי, כך שישבתי לי בניחותא על הבר. יש מנות גריל (רובטה - גריל יפני "עצבני"), מנות ראמן (כי אי אפשר היום בלי), כמה מנות צד (סלטונים שמוכנים מראש, נארזים ומחכים לסועד במקרר - אני ויתרתי). יש גם כמה מתוקים קטנים לסיום.
הזמנתי מנה לאכילה במקום + קינוח, ומנה בטייקאווי לערב + קינוח צ'ופר שקיבלתי.

מה שאכלתי על הבר היה מנת שיפוד דג (שהיה סלמון) עם לחמנייה מאודה. העלות: 52 ש"ח. לא זול בשביל אוכל רחוב, אבל צריך לכסות את השכירות והארנונה... ההגשה היא בכלים חד פעמיים. הגיע מגש עם 2 לחמניות מאודות קטנות שעוצבו כמעין 1/2 פיתה עם חריץ רחב בו הסועד מכין לעצמו את המנה. לצד השיפודים היה גם סלט כרוב ועלים טריים, מלפפונים חמוצים ורוטב מיסו-שומשום. הרוטב מצוין. ביקשתי וקיבלתי עוד מיכל קטן ממנו.
המנה כולה טובה מאד. הדג מצוין. צרוב יפה מבחוץ ועסיסי מבפנים, עם טעם חריכה ועישון עדין. הביסים עם הלחמנייה, הכרוב, הסלמון והרוטב היו טעימים מאד. כארוחת צהריים קלילה זה די משביע. מי שבא מאד רעב יצטרך כנראה השלמות...
הזמנתי גם את אחד המתוקים הקטנים: טארט יוזו: קלתית שומשום שחור במילוי קרם יוזו. 16 ש"ח. הקלתית מוגשת באריזתה. קלתית קטנה (4-5 ביסים) אבל מענגת. הבצק נימוח. הקרם חלק וטעים להפליא. איזון טעמים מעולה בין מתקתקות לחמצמצות, עם טעם הדרי מודגש אבל לא מוגזם של היוזו.

השירות שאני זכיתי לו היה טוב ומתוקתק. אבל בכללי יש עדיין בלבול לא קטן (וטבעי) בשירות, החל מחלוקת התפריטים, דרך ההזמנה עצמה וכלה בהגשת המנות. המערכת לא מסודרת עדיין ויש בלבול, שניכר במיוחד אצל הסועדים שלא זוכים לשבת על הבר. אלה צריכים להיות קשובים ולחכות במקום בו יוכלו לאסוף את המנות, בלי שהאחראית תצטרך לחפש אותם.

לטייאווי לערב לקחתי מנת ראמן. לקחתי סיכון שהוא יישאר טעים גם בערב, אחרי שיעמוד כמה שעות אצלי במקרר...
הזמנתי טבאסאקי: מרק עוף עשיר, אטריות חיטה דקות, בוניטו, ביצה רכה, מחית פול, תרד טורקי, בצל ירוק, שמן שום שחור ושיפוד נתחי פרגית. העלות: 54 ש"ח. כל האלמנטים נארזים בנפרד באריזות במבוק מתכלות, מעוצבות וממותגות. לפני האוכל הרתחתי את המרק, הוספתי אליו את הפרגיות ואת שאר המרכיבים, שמתי הכל בצלחת ואכלתי... היה טעים מאד. מרק עשיר מאד. מלא טעם. מי שאוהב צירים עדינים, שיחפש מקום אחר. מחית הפול ושמן השום השחור מוסיפים פיקנטיות וטעם חזק. מאד נהניתי, גם אחרי שהמרק עמד אצלי כמה שעות. אני יכול להעריך שמי שאוכל את זה במקום נהנה אפילו יותר. זו לא מנה ענקית של ראמן, אבל היא ודאי אחת הטעימות שאפשר למצוא היום בעירנו משופעת הראמנים.

כצ'ופר ל-takeaway קיבלתי קינוחון נוסף: אריזת טראפלס: 4 טראפלס קטנים משוקולד לבן, תה שחור וירוק. הטראפלס פריכים מבחוץ וקרמיים מבפנים. כמו הטארט גם הם מצוינים. קצת יותר מתוקים, אבל נהדרים. התה הירוק בהחלט מורגש ומאזן את מתיקות השוקולד הלבן. גם משחק המרקמים בין הקראנצ'י לקרמי נחמד מאד. עלות המתוק הזה בהזמנה רגילה היא 14 ש"ח.
כמו הקינוחים הגדולים הנהדרים בטאיזו, גם כאן המתוקים הקטנים הם שיחוק. פשוט מעולים (אנה שפירו היא קונדיטורית תותחית).

שורה תחתונה. דוכן אוכל טעים ומוצלח מאד שצריך עוד קצת להתאפס על השירות. ולא לוותר על המתוקים...

לחוויה המלאה:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/02/miazaki.html







 
למעלה