אז מה אכלתם בסוף השבוע?

salo22

New member
סופ"ש

שוב סופ"ש של יותר מידי אוכל ובירה ופחות מידי ספורט
מקומות רגילים, הצטיידות בפרודוקטים טובים, עוד חברים שהתארחו בשישי במסגרת חנוכת הבית הלא נגמרת ושלא תיגמר כנראה בחודשים הקרובים.
באמצע השבוע בתל אביב, גבינות לא רעות מדווקא גורמה - פרמז'ן מוצלחת לגירוד במעט פחות מ 10 ש"ח ל 100 גרם זו תמיד בשורה, גם גרוייר צעירה שבצעירות באיזור 8 ש"ח (בהנחה שזו באמת גרוייר &quot
), זו ברכה כשיש הרבה אורחים.. טום עיזים הולנדית באיזור 13 כבר מתחילה להתקרב לאיזור התמחורי ה"רגיל" בו יש אלטרנטיבות ארציות טובות לא פחות במרחק נסיעה

יש מרק ברוקולי\כרובית טחון על בסיס ציר ה"ירקות דאשי", שמכין קבוע בזמן האחרון ובהחלט הצלחה, צלחת גבינות ליד, סלט חצילים עם נקודות מחית עשבים ירוקים, צנוברים מטוגנים ופטה מפוררת, יחי המזרח התיכון.. סלט פטוש עגבניות טריות ולחות עם המון תבלינים, האיזוב של חבשוש כמו כל התבלינים, מושלם..
הפיתרון הנוח, שוב פעם חומוס וקובה שמנמנים מהואדי, מגוון בירות של לף ליד (לא שמתי לב שיש להם כמה סיגנונות, לא הכל ממש הרשים אבל היה טעים)..

בשבת אירוח משפחתי מנגלי, מין ארוחת המבורגרים בהרכבה עצמית, חומר הגלם סופק מאנשי המשפחה, שהצליחו בהחלט לשפר היטב המתכון והטחינה בזמן האחרון ולהגיע לדעתי לתוצר ראוי מאוד, אחרי קצת "פיין טיונינג". שיפודי פרגית במארינדה אסיאתית, אי אפשר לפספס, חומוס טוב במפתיע, ממחנה שמונים, הרבה בירה נשר לבנה זולה, שעשתה בעיקר כאב ראש קל בסוף היום


היה קצת זמן פנוי בין הארוחות, אז הרבה חרישה על ספרים, הזדמנות להזכיר שוב כמה מוצלחים מאוד כהמלצה, אם מחפשים רעיונות ומוצאים במחירים זולים, שלושה ספרים ברמה גבוהה יחסית אך נגישים ועשויים בצורה מופלאה -
Manresa - David Kinch
Sepia - Martin Benn
Chapter One - Roiss Lewis
כל אחד מהם יהיה מתנה מופלאה לפודי, טבח או שף..
ממתין ל EMP שעלה במקרה ב 25$ באייב וממש מבושש להגיע
דואר ישראל בזמן האחרון, משהו ממש מיוחד..
 

salo22

New member
אולי יש גם דרך מנוע החיפוש

הזכרתי כבר כמה פעמים בעבר בשירשורי סופ"ש אבל תמיד שמח להזכיר שוב

העיקרון הוא "לתקוף" טוב טוב מכל הכיוונים של גורמי טעם טבעיים:
1) סיר לחץ+בישול ארוך ביחס לסיר לחץ
2) כל הירקות מגורדים על פומפיה או קצוצים היטב - בצל, כרישה, קישואים, בטטה, גזר, כרובית ומה שעוד מתחשק. חשוב מאוד - "לטגן" יפה את הירקות הקצוצים ולהוציא מהם טעמים "מקורמלים" שעוברים לתוך הציר.
3) גורמי טעם משמעותיים שיחסית לא מתקמצנים בהם - עלי דפנה, פלפל אנגלי, כמה חתיכות של אצות קומבו, אני מוסיף חתיכה או שתיים של קליפת קינמון, אפשר כמובן סטאר אניס ותבלינים שלמים אחרים. עוד דבר שאני מוסיף בצורה מאוד עדינה - שבבי בוניטו מיובשים, אבל אפשר לוותר כמובן, כי לא כל כך נגיש ויקר מידי בארץ, למרות שזו תוספת משמעותית.. כנ"ל באותה קטגורייה - אבקת שרימפסים מיובשים, לשים מעט מאוד.
4) לא מעט גבעולים קצוצים היטב של פטרוזיליה, שמיר וכוסברה, מוסיף המון ותחליף ראוי מאוד לשורשים, שלא תמיד ניתן למצוא יפים.
5) אבקות ותבלינים - אני מייבש ירקות רבים וטוחן לאבקות, במיוחד עוזרים לאוממי אבקה מפטריות חורש\שמפיניון. במקרה הזה היה לי גם אבקה מעורבת של קישואים וחצילים, אז הכנסתי כמה כפות.. אבקת מיורן מיובש וג'ינג'ר, עוד תבלינים כמובן לטעם הרצוי, אני משתמש בעיקר בתערובת מוכנה של ירקות ופלפלים אדומים מיובשים, גראם מסאלה, כמעט הכל מכל, אבל במינון עדין יחסית ולפי מה שאוהבים.
6) מתבל גם בסויה ומירין מאיכות טובה.

נכון, סוג של מישמש כבד, יפן פוגשת את המגרב והודו, אבל לטעמי יוצא משהו שמצדיק מאוד את ההשקעה אך דורש כמובן קצת אימון והתנסות עם הכמויות, אני חושב שככה צריך להיראות ציר טבעוני
 

Vegeterian123

New member
איזה תשובה מפורטת! תודה רבה! :)

וואו, מישמש כבד ביותר! :)
עזר מאוד לגבש כיוון כללי לצירים הבאים, ובאמת חשבתי ללכת לכיוון הבוניטו והשרימפסים המיובשים, נחמד שצדקתי...
כרגע מתרכז בעיקר בצירים "בשריים", אבל חשבתי להתחיל "לטבען" למען האישה, וכדי להימנע מלאחסן 2 סוגי צירים ומרקים במקרר ובמקפיא.
חשבתי לנסות להכין אבקת מרק שתורכב בעיקר מהירקות שנכנסים גם ככה למרק, וראיתי שמייבשים עולים ממש הרבה
(בעיקר התחיל עם המחשבה לייבש סלרי, והתפתח לכיוון של אבקת מרק לא תעשייתית)
יש רשמים לגבי המייבש? לא מחפש משהו מפלצתי שיעלה הרבה, בעיקר כי אני עוד לא בטוח שזה משהו שאני אשתמש בו הרבה, בעיקר לצרכי ציר כמו שאני רואה את זה כרגע...
אולי המלצה על אחד פשוט יחסית שיעשה את העבודה?
אולי בתנור בכלל?
 

salo22

New member
באופן תאורטי אפשר בתנור

ואפשר גם בשמש "
אבל מייבש זה הרבה יותר קל ובמיוחד אפשר כמות גדולה הרבה יותר, הכמות שתייבש על תבנית אחת, או במקרה הטוב שתיים אם יעבוד טוב, בתנורים הקונבנציונאליים, תהיה זעומה. התחתית של "תבניות" המייבש היא בעצם רשת ויש לזה השפעה גדולה מול ייבוש בתבנית מלאה בתנור.
אני מאוד שמח שקיבלתי את המייבש מתנה לפני כמה שנים מאישתי, משתמש הרבה לדברים די פשוטים אך גם בספרי בישול מודרניים של שפים, יש שימוש רחב מאוד היום במייבש לבניית אלמנט מסויים כחלק מהמנות המורכבות. חלק מהאלמנטים האלו אני מכין היום ללא שום קשר למתכון, פשוט מאמץ את הרעיון לאחזקה במזווה ושימוש כללי.
המכשיר לא מתאים לכל אחד ואחת, קודם כל למייבש צריך אנשים סבלניים, אפילו מאוד, שאוהבים בכל מקרה לבלות המון במטבח, אפילו על גבול ה"תרפי". מי שגר בסביבה טבעית עם גידולים פירות ירקות וכולי בחצר נניח, אנשי חווה, מייבש לדעתי הוא אביזר חובה, לפחות בארה"ב המכשיר סופר נפוץ בסיטואציה הזו.. צריך לשקול טוב טוב, אם סוג העבודה הזו במטבח מתאים לאישיות

יש עוד כל מיני אלמנטים שצריך לקחת בחשבון, נניח אנשים קונים לחטיפי פרי ואז מתבאסים שזמן קצר מאוד אחרי היציאה מהמייבש, אין קריספיות וזונחים העניין, אבל הכל פתיר יחסית, פשוט התנסות רבה, פתרונות אחסנה וכולי..
המחיר עניין לא קל, אולי יש לפעמים הזדמנויות יוצאות דופן על משומש, אבל זה די נדיר. האקסקליבור 9 מדפים שיש לי מהדגם הבסיסי, הוא סוס עבודה, אני חושב שהוא יותר טוב מרוב המתחרים בשוק, אבל גם עולה מעט יותר. אם אני לא טועה, היה איזה מבצעון אצל היבואן בזמנו והמחיר היה בסביבות 1600 ש"ח, אבל בהחלט אפשרי שזה לא מדוייק, כמו שאמרתי מתנה.. שים לב לגבי מספר המדפים, אני חושב שדגמי ה 5 זה לא מספיק, גם מ 9 מדפים יוצאת כמות לא מזהירה במיוחד, הכיווץ הוא עצום.
מה שכן, צצות באופן נדיר הזדמנויות ביד 2, שווה לעקוב, אבל מאוד מאוד קשה יהיה לתפוס אותן, אנחנו די התייאשנו, אבל יש חברים שמצאו פה ושם.
שוב, שקול היטב העניין מול סיגנון העבודה שלך במטבח ומידת ה"שיגעון", שלא יהפוך לפיל לבן, כי זה מכשיר לא קטן בכלל.
 

החתולית

New member
אולי תזמין אותי לעשות לך סדר בסיפריה?

בניגוד לחברה של אקונומיקה, לא צריך לעשות בייביסיטר על ילדים :)
 

salo22

New member
יש היום לדעתי מקצוע כזה

של אירגון סיפריות ביתיות
אני מתאר לעצמי שבארץ השוק לא ענק. יש לי שתי "ספריות" מאסיביות בתחומי העניין והמדפים של האישה נראים כמו סיבוב בישראדון, הכל מתוקתק ומתוייק כמו בצבא הסובייטי &quot
 
קינג ג'ורג', א"ת נתניה, מתחם סיטי

האיזור נראה די שומם ועצוב, תנועת קונים דלילה, מסעדות/מזללות סגורות, החדשות כאילו לא ממש משקיעות. מדכא.
אחרי סיבוב ועקב אילוצים החלטנו ללכת לקשקש בסניף קינג ג'ונג'.
המקום די חשוך, מעט רועש. מרגע שנכנסנו ועד שיצאנו המקום היה מלא, בעיקר במשפחות עם ילדים קטנים.
הושיבו אותנו די מהר, הגישו תפריטים, פנכת גרגרי חומוס ופנכת כרוב כבוש, רטבים ו... שכחו מאיתנו.
משום מה המלצרים כל הזמן נגשו לפינה הרחוקה מאיתנו, באיזור שבו ישבו זוגות ואפילו לא הציצו לכיוונינו. לאחר כעשרים וחמש דקות ניגשתי למארחת וביקשתי למסור הזמנה. די מהר היא דאגה לשלוח לנו מלצרית ומאותו רגע השירות היה מהיר ויעיל. השירות היה נעים ואדיב לאורך כל השהות שלנו.
אני הזמנתי שניצל+צ'יפס+סלט עלים (40). שותפתי לארוחה הזמינה המבורגר בקר+פירה (40). וביקשנו מים.
השתייה הגיעה מהר. כוסות מים קרים עם קרח וקש. הכוסות היו מלאות רק למחצה, אך לנו זה הספיק.
האוכל הגיע תוך זמן די קצר אך בטמפרטורה נמוכה והתקרר במהירות.
גרגרי החומוס היו במידת רכות טובה אך חסרי תיבול. הכרוב הכבוש היה מלוח להחריד (הפריט היחיד שהיה מתובל, אולי מכיוון שהוכן ביום אחר) ולא נראה טרי במיוחד.
השניצל הגיע כשניצל גדול במיוחד, אם כי לא היה דקיק מדי. מה שלא מנע ממנו להיות יבשושי. דווקא הצ'יפס הגיע בכמות קטנה. בשני המקרים ללא טעם.
בנוסף, קיבלתי קערית עם חסה, גזר ונגיעה של ויניגרט עם חרדל דיז'ון חומצי ביותר. ויתרתי על הסלט.
שותפתי לארוחה נהנתה מאוד מהפירה ושימח אותה שהוא הוכן עם חמאה. מההמבורגר היא התאכזבה קשות.
ההמבורגר הגיע בתוך לחמניה גדולה, בגודל תואם לקציצה. הלחמניה נראתה לא רע אבל לא נטעמה.
בסוף הארוחה הציעו לנו תפריט קינוחים בהנחה אבל ויתרנו.

דבר אחד היה לי מוזר. אני שילמתי על המנה ואת הטיפ במזומן, שותפתי לארוחה הניחה טיפ במזומן ועל המנה שילמה עם כרטיס אשראי. כשהחזירו את המגש עם הקבלות והכרטיס, החזירו בתוכו את הטיפ
.
 
מה מוזר בקטע עם הטיפ?

מרגיז כשלוקחים את הכל. מילא הייתם משאירים רק את הטיפ במזומן, אבל ברגע שהסכום נהיה משמעותי יותר אז זה בסיסי לקחת רק את החיוב ולהחזיר את השאר.
אולי לא הבנתי...
 
צודק. המזומן היה בשטרות ומטבעות קטנים

אז נראה לי ברור שה"עודף" הוא טיפ.
כשקראתי את התגובה שלך נפל לי האסימון. כנראה מחזירים אוטומאטית את העודף כדי שהלקוחות יוכלו להחליט מה מהעודף הוא טיפ ולא יהיה מצב שלקחו טיפ גבוה מדי.
נוהל יפה
 
יותר מדי אוכל

בשישי בבוקר היינו צריכים לקפוץ לנמל תל אביב לאסוף שוקולד שהבחור ממן במסגרת פרויקט הדסטארט - שוקולד פנדה. זהו שוקולד טבעוני, הבחור רכש 10 חפיסות שכללו - שוקולד מריר, חלב ולבן, שוקולד עם אגוזי לוז, עם מילוי קרם בוטנים, עם קרמל מלוח ועם נוגט.

השוקולד כשלעצמו חביב ביותר, לא מהטובים שאכלתי אבל גם לא מהגרועים. המריר בעל טעמים מודגשים של קלייה כך שהוא לגמרי לחובבי הז'אנר. שוקולד קרם הבוטנים חסר קצת קרם בוטנים. בכל השוקולדים שאינם מריר ישנה תוספת של שבבי קוקוס ווניל כדי לייצר את הטעמים.

כיוון שכבר היינו בנמל קפצנו לשוק הנמל. העובדה שהיה כבר לקראת צהריים וגם יום גשום הובילו לכך שהמקום היה די דל בקונים ביחס למצופה ואני מניחה שזה השפיע על המחירים שלא היו יקרים מאוד.
קנינו הבייתה עלי גפן מאחת המעדניות שהיו פחות מוצלחים ממה שאנחנו קונים בלווינסקי, פלפלים קטנים מתוקים, בזיליקום, כרישה, בייבי גזרים ולפת, גזרים צבעוניים ושתי חבילות גדולות של כרוב ניצנים. כל אלו יהפכו להיות דברים מעניינים במהלך השבוע.

אחרי קפה קצר אצל חבר שגר לא רחוק המשכנו ועברנו דרך אדון שיפון הבייתה - באזור 15:00, לקראת הסגירה, בדומה למקומות אחרים הלחם השני בעשרה שקלים, לכן לקחנו לחם כוסמין בטטה ולחם קלמטה עם אורגנו ולדעתי עוד משהו ששכחתי.

בערב אצל בת הזוג של אביו של הבחור חמין חביב בהחלט, עשה לי חשק להכין אחד משל עצמי בעוד שבועיים.

בשבת חברה הגיעה לסייע לנו לעשות סדר בספריות, אני קיבלתי את מטלת הבייביסיטר על בת השנה שלה וכמובן שנהנתי מכל דקה. לצהריים הכנו deep dish pizza עם זיתים שחבר הביא לנו בואקום מהאיים היווניים לפני כמה חודשים ועוד לא השתמשנו בהם ופטריות. הבצק יצא מצויין, הבחור עדיין לא מרוצה מהטעמים עד הסוף.

בערב, קפצנו עם חבר לסנטה קתרינה. במקור תכננו בכלל המבורגר אבל כיוון שמעולם לא היה במסעדה החלטנו לבדוק אם נצליח למצוא מקום - ואכן הצלחנו.
חלקנו 4 מנות - גירוס טלה שהגיע עם מעין לאפה עם הרבה ירוקים וגם צנוניות. בצד גם הגיע הרוטב הירוק שהם מכינים שבעבר לא היה חריף אבל שופר והיום חריף וטוב. המנה עצמה קטנה יחסית. קובנייה שהייתה נהדרת אבל חבל שלא מגיעה עם שום פחמימה בצד, את הפיצה ביאנקה הנדרת שלהם ובורקס חתונות - בצק עלים חתוך בצורת בורקס ובין החתיכות תבשיל זנב שור מעלף עם גזר וברוקולי ורוטב שהייתי מוכנה לשחות בתוכו. רק בשביל המנה הזו שווה לחזור שוב ושוב.

השף כמו בכל ערב שהייתי שם יצא לסיבוב בין השולחנות להגיד תודה ולטענתו גם זכר אותנו מביקורים קודמים, נחמד.

קינחנו בבסבוסה, החבר שזו פעם ראשונה שלו שם טען שהגלידה פחות מתחברת לו, אמנם אני אוהבת את המנה אבל קצפת לא ממותקת הייתה מוצלחת כאן יותר.

כולל שלושה חצאים של גולדסטאר - 305 לפני.
 

החתולית

New member
מסדרת ספרים בלי בייביסיטר, כבר אמרתי?

מסכימה איתך לגבי הבסבוסה בסנטה קטרינה. לי לא חסרה פחממה עם הקובניה.
&nbsp
חייבת לחזור לשם. מתה על הבר שלהם.
 
שבת עוד שבועיים עושים עוד סיבוב


הבעיה העיקרית שלי הייתה היעדר מרקמים נוספים, פחמימה קראנצ'ית הייתה תורמת למנה ושלא יתפרש לא נכון, זה היה טעים בכל מקרה.
 

ady18

Well-known member
שגב קונספט

של הכיסונים
בא בשני מסלולים אחד ללא שתיה וללא סלט
ואחד עם סלט
החברה הזמינה"קונספט איטלקי" רביולי ששם בוחרים את הרוטב היא לקחה רוטב שמנת קלאסי ... וסלט אמרה מאוד טעים....
אני לקחתי כיסוני אמפנדס במילוי בשר מנה די גדולה +אני טעמתי מהסלט שכלל רק חסה ובלסמי לא נפלתי לא סיימתי לשלי התלוו סלסלה שנחמדה מאוד וגוואקמלי אבל לא סיימתי מלאה
ושתיה נראה אפשר לקחת הכול.....
וזה עולה 49 שח
 
כצפוי, שבת במנזר

לצערי הגענו קצת מאוחר וחלק גדול מהמנות כבר נגמרו. לא יצא לטעום ממחבת פירות ים בציר תמנונים, ביף בורגיניון, שקדי עגל או מסנדוויץ סרטן רך שיריון.
&nbsp
מה שכן היה זה שוקרוט עם קילבסה ובטן חזיר (68 שקלים), סלט תמנונים ברוטב נאם ג'ים (48 שקלים) וספיירביס אסיאתי (48 שקלים).
&nbsp
השוקרוט היה דיי מושלם. הבטן חזיר הייתה טובה בהרבה ממה שקיבלתי בטראק דה לוקס נניח. שכבה סופר קריספית מעל. הנקניקיה נהדרת, לי זה הרגיש מאוד מעושן אבל אני לא מבין בגדול בנקניקיות. (מצורפת תמונה שלא אני צילמתי)
&nbsp
הספייריבס גם היה מצוין. בא עם גזר וצנון מוחמצים ורוטב לא מתוק או שתלטני מדי. כמות מאוד מכובדת למחיר.
&nbsp
הסלט תמנונים היה החוליה החלשה יחסית. העלים היו קצת מימיים ולמרות שאני מאוד אוהב רוקט המנה הייתה טעימה רק בביסים שהצלחתי לערבב את כל המרכיבים ביחד. עדיין סלט כיפי למדי.
(הערה - עכשיו שאני מחפש בגוגל אני מגלה שהפירוש של נאם ג'ים הוא פשוט רוטב לטבילה, וכדי לציין את הרוטב הספציפי צריך להוסיף עוד מילה אחרי. אז למעשה הם כתבו בתפריט "סלט ברוטב". נו שוין)
&nbsp
יחד עם חצי ליטר מבירת הבית החדשה שלהם (18 שקלים בלבד, אבל לבירה היה אפטר טייסט קצת מתכתי), וחצי ליטר גולדסטאר (21 שקלים, לבירה היה אפטר טייסט של גולדסטאר:)). 203 שקלים לעוד ארוחה מאוד מוצלחת. מרגיש לי שהם השתדרגו בשבועות האחרונים. פחות פספוסים מבעבר.
&nbsp

 
נראה טוב

ממש בא לי לנסות את הסרטן רך שריון ואת התמנונים
ובכלל התפריט סופ"ש נראה מגרה ...
 

salo22

New member
וואו, נקרא מצויין..

אם מישהו איתר סרטנים רכי שיריון בחנות כלשהי בסופ"ש האחרון, אשמח למידע..
 
למעלה