אז מה אכלתם בסוף השבוע?

בשישי הכנתי עוגת בננות שנטרפה במהירות האור

גיליתי שהסוד לעוגות נימוחות וטובות הוא להוציא אותן מהתנור 5 דקות לפני הזמן הכתוב במתכון.
&nbsp
בשבת הלכנו לפרונטו שהייתה הפתעה נעימה, אולי מגיע לה דיווח נפרד. סתם התחשק לנו איטלקי וזכרתי שהיא מומלצת, אבל מתברר שהיא ממש מסעדה שווה, לא היינו לבושים בהתאם (היינו בג'ינס, וזה מקום מסוגנן מאד, המארחת אפילו תלתה עבורנו את המעילים). היה טעים טעים טעים (החוליה החלשה הייתה דווקא הקינוח והתבאסתי כי אני נורא מחבבת את הבלוג של ליאור, השף קונדיטורית. שלא יובן לא נכון, הקינוח בשום אופן לא היה לא טוב, פשוט חלש יותר) והשירות היה מצויין. נחזור גם נחזור.
 

gastro101

New member
לי יש מתכון מצוין מהספר הראשון של נירה רוסו

100 גרם חמאה מומסת
2 ביצים
כוס וחצי או קצת פחות סוכר
לערבב היטב במטרפה
להוסיף 2 כוסות קמח תופח רבע כוס מיץ תפוזים או קלמנטינות , חצי כפית מלח
למעוך 3 בננות גדולות בשלות - לערבב עם התערובת + חצי כוס פתיתי שוקולד

2 תבניות אינגליש קייק - 180 מעלות , זמן האפיה 27-30 דקות . אני בודקת אחרי 27 דקות עם סכין דקה

זו עוגת הבית שלי ובדיוק קבלתי הזמנה לאפות כמתנה לחברה של הבת שמתגיסת
 
בכיף

מתכון שמצאתי באינטרנט, העוגה טבעונית כי קהל היעד היה טבעוני, אני מניחה שאין בעיה להחליף את חלב הסויה בחלב פרה
יבשים: 2 כוסות קמח, 1 שקית אבקת אפיה, 1 כפית סודה לשתייה, 1/2 כפית מלח
רטובים: 1/2 כוס סוכר (במתכון היה 3/4 אבל זה מתוק מדי לטעמי), 1/4 כוס סילאן, 3 בננות מעוכות, 1/4 כוס שמן, 1/4 כוס חלב סויה
מערבבים את כל היבשים ובקערה נפרדת את כל הרטובים, ואז מערבבים אותם יחד, שופכים ל2 תבניות אינגליש קייק ומכניסים לתנור שחומם ל180 מעלות, למשך 30 דקות (כתוב 35 אבל לדעתי זה מייבש אותן).
אני הוספתי לתערובת הרטובים גם חופן שוקולד צ'יפס שנשארו לי, ממליצה.
 
איקאה, גוז ודניאל, טרגון וקפה ברזילי

סוף שבוע עמוס במיוחד התחיל במסע לאיקיאה ביום חמישי, מרק אפונה בלחם היה מאוד אבקתי אבל אפקטיבי ולא ממש הצלחי להשביע אותנו אז החלטונ לעצור בגוז ודניאל בבני ציון בדרך לעסקית.
המקום עמוס כרגיל, הנוף מדהים והצוות מקצועי ויעיל, התחלנו עם סלסלת לחם שכלל 2 סוגי לחמםי מוצלחים ולחמניות בריוש רכות וקוביית חמאה איכותית שנזללה במהרה.
ראשונות- כבד קצוץ גס ואיכותי שהוגש עם מריחה של חרדל חריף, סלט קטן של ארוגולה וצנוניות וטוסטונים קטנים היה גס, טעים ועשיר.
סלט חסה סלונבולה על לבנה היה עשיר, חמצמץ, עשיר בירקות פריכים ונוגב עד תום.
לעיקריות- שניצל וינאי מנתח עגל לא דק מדי, ציפוי זהוב שטוגן במחבת עם המון חמאה, בצד סלט מלפפונים עם שמנת ושמיר ופירה חמאתי ורך, קלאסיקה עשויה היטב וכיפית.
בשבילה- מאפה פסטה עם ארטישוק ותרד, תבנית אליפטית יפה עם פסטה איכותית ורכה בבשמל לא כבד, חששנו שהיא תהייה כבדה מאוד אבל היא הייתה קלילה ומלאת טעמים טבל עוד מעט גבינה הייתה עוזרת.
לקינוח פודינג הלחם עם המון רוטב קרמל (מבקשים מראש ומקבלים המון המון רוטב בצד) שהיה שחיתות מדהימה.
כולל פעמיים שתייה קלה שכלולה במחיר- 195 ש"ח משתלמים ביותר, מסעדה מדהימה שלא מפסיקה להתחדש .
בשישי התחלתי בטיול בגלריות ברוטשילד והמשכתי ללוינסקי, עצרתי במקום חדש בשם טרגון, שיפודיה משודרגת, הכל מתחיל מלאפה עבה שעליה נערמים חומוס, 2 סוגי חצילים וממרח פלפלים פיקנטי, על זה מוסיפים את הבשר, אני בחרתי בשיפוד קבב, הכל מגולגל ונכנס לגריל ונעשה כמו טוסט, המנה יפה, 2 שיפודי קבב טרי ומתובל בחוכמה, השילוב בין החום והקור , הפריכות לרכות, מנה מוצלחת בתמחור שפוי של 29 ש"ח.
בערב יום הולדת בקפה ברזילי, מסעדה צמחונית-אורגנית שנדדה לעיר הגדולה לפני כמה שנים, התפריט נראה מענין עם קריצות להודו, הזמנו מרק בצל שהובטח שמכיל כרישה, בצל לבן וסגול ובצל ירוק ביין ותבלינים, הגיע צלחת לא גדולה עם מרק שהיה תפל וחסר טעם, מעט פירורי אגוזים נועדו להחליף את הגבינה או הקרוטונים, גם תוספת של הרבה מלח ופלפל לא צלחו בהפיכת המנה למהנה.(41 ש"ח מופרזים להחריד)
לעיקרית- היא לקחה ניוקי שהיה חביב, גדול למדי, במרקם סביר, עם פטריות תרד ונגיעות די מיותרות של צ'ילי, מנה סבירה בלבד (60 ש"ח)
אני בחרתי במנה שאני מפנטז מאז המסע האחרון להודו, מסאלה דוסה, במקור מדובר בפנקייק גדול ודקיק מעדשים שממולא בירקות , המלצרית הסבירה שמדובר במנה שונה שאצלהם הפנקייק עבה יותר ומוגש עם 2 שיפודי ירקות, רוטב מסאלה וצאטני קוקוס, בחרתי במנה בכל מקרה וקיבלתי עיגול גדול ועבה של פנקייק חסר כל פריכות, הוא היה חסר טעם ושרוף ועם מרקם גרגרי לא נעים, על המנה היו 2 שיפודים שכללו כרובית מטוגנת סבירה עם מסאלה חריפה חסרת כל איזון, ושיפוד נוסף של טופו ועגבניה שהיו סבירים, המנה לא התחברה והייתה פשוט כרובית, טופו, שלולית של מסאלה גרועה וצאטני קוקוס חביב, אחרי 2 ביסים הנחתי את המנה בצד, מתי שנשאלתי על המנה ציינתי שאין קשר בינה לבין מסאלה דוסה ושאני לא נהנה ממנה והמנה הורדה מהחשבון אך ללא כל התייחסות נוספת.
אנשים אחרים בשולחן נרא די מרוצים מהמנות שהוזמנו- לזניה טבעונית, טאלי הודי וכו', יתכן שבחרנו במנות לא טובות אבל 2 כשלונות גמורים מתוך 3 מנות לא יגרמו לי לחזור לקפה ברזילי בשנים הקרובות.
 

טינטיןS

New member
חמישי ברוטנברג

גילוי נאות- רוטנברג היא מסעדת בית עבורי. אני לא נוהגת לכתוב דיווח יותר מפעמיים על אותה מסעדה, אולם רוטנברג יצאה עם תפריט חדש ולאור חגיגות היווסדות הגענו לנסות וראיתי לנכון לרוץ ולספר.
אז מה היה לנו פה? לראשונות- לאמצע השולחן סלט ג'רג'ר, רענן, מריח טריות, מתפצפץ בפה. כיף.(32). אני לקחתי ממיוחדי היום ביסק סרטנים שהיה טעים בטירוף. אני מתה על ביסק שהיא מנה כלל לא שכיחה במחוזותינו והיתה מהטובות שאכלתי.(30). עוד הוזמנו - האמיצה, שאינה מחובבות פירות הים התעקשה על מנה של שרימפס קצוצים ואמרה שהמנה מעולה. טעמתי ומסכימה בפה מלא(40) לשמרן- פטה כבד עוף. טוב אך מנה ותיקה ומוכרת. ולבעייתית (היינו בהחלט שולחן מאותגר) מרק בשרי (30)שהיה בסדר גמור, אבל זה עונשם של ההולכים על בטוח.
לעיקריות: קרעי פסטה טריה לבעייתית.(70) מנה מצויינת. מלאת טעמים, ים תיכונית. הגברת היתה מבסוטית. האמיצה והשמרן הזמינו חזה אווז עם ריבת(בצל?), מנה מהמיוחדים. (80-90?) . עשויה במידת עשייה לפי הזמנה. עוד שיחוק!! ואני לקחתי תבשיל פירות ים ברוטב סרטנים (90), התלבטות קצרה ביני לבין עצמי, המנה שלי היתה הטובה מכולן אבל כשהאחרות נושפות בקלות בעורפה. בשל החגיגות פונקנו בכוס קאווה אישית ובפלטת קינוחים משותפת. הקינוחים טובים אך כמתנזרת ממתוקים לא אעיד עליהם. בעובדה, התכולה הוכחדה מהר מאד. אני קינחתי בגראפה אתרוגים אחת הטובות אם לא ה... קפה ותה. לא זוכרת פירוט מדוייק אבל לא הגענו ל600 לארוחה מלאה 5 ראשונות, 4 עיקריות . VFM - ועוד איך, והרבה מעבר.
רוטנברג - מסעדת שף קטנה, חמימה, לא מתיימרת אבל כל כך מקיימת. מומלצת בחום.
 

Maldini Girl

New member
דיוקים

בתור מי שסעדה שם
&nbsp
מנת השרימפס הייתה מנת שרימפס קצוצים על כרובית עם רוטב עגבניות. היה פנטסטי.
מנת חזה האווז הוגשה עם ריבת פירות יער ומחירה היה 99 ש"ח, למנה מכובדת מאד (בטח סביב 250-300 גרם בשר) והוגשה עם תפו"א בתנור שהיו מצויינים או עם גרטן שהיה מעולה.
 
תודה, נשמע מצוין. חבל שהיא רחוקה.

אגב, היה הבדל בין ביסק הסרטנים במנה הראשונה לבין רוטב הסרטנים במנה העיקרית?
 

טינטיןS

New member
כולם מגיעים לפחות פעמיים בשנה לאזור הכנרת, לא?


הביסק והרוטב לא היו אותו הדבר, גם עם טעם הסרטנים היה מורגש בקערת פירות הים.
בנוסף היה בקדרה סרטן שלם. יאמייי
 

gastro101

New member
בית תאילנדי - המרק שלי טעים יותר -הוא אומר

בששי בערב הכנתי מרק ירקות (גזר תפוח אדמה כרובית דלעת כוסברה עגבניות קלופות , הירקות טוגנו ואז מים ותבול עם חאייג' למרק מחבשוש ) , אורז אדום , סופריטו חומוס בתרמומיקס (תבול גראם מסלה מחבשוש -רח החלוצים תל אביב )
סלט ירקות ולקינוח עוגת שמרים ריקוטה שהובאה מקדוש בירושלים- מעולה מעולה !

בצהרי שבת בית תאילנדי- הצמחונית בקשה, היינו שלושה
לראשונות חלקנו מנת ירוקים מוקפצים- מנה חביבה של פרחי ברוקולי(לא הרבה) קצת אספרגוס והרבה עלים ירוקים -ירק תאילנדי הרבה שיני שום ענקיות לא ממש מבושלות , במחיר של 58 שח- יקר לכמות ולתכולת הצלחת
2 מנות אגרולס במלית צמחונית- 2 יחידות בכל מנה (28 שח) גלילים עבים, ציפוי לא שמנוני רק חבל הוגשו עם מתבל מנגו אנמי בטעם. אבל נשאר שום מהמנה הירוקה...

עיקריות- לו מרק טום צ'ט עוף- קבל קערה גדולה מאד עם הרבה פטריות , אטריות אורז, חתיכות בשר עוף- טעמתי- מנה ממש תפלה , זה היה הרגע שאמר המרק שלך טעים יותר. לבקשתנו קבל צלוחית עם פתיתי צ'ילי וצלוחית עם פלפל ירוק בחומץ כנראה . 68 שח
לצמחונית פאד סו ליאו טופו- אטריות אורז עם פטריות וטופו , המנה מוגדרת כלא חריפה , הנערה בקשה "קצת חריף" - קבלה מנה עמוסה פלפל צ'ילי אדום אותו שלתה אבל הגרעינים התפזרו- ראיתי שהיא אוכלת וסובלת (והיא גדלה על סחוג) - טעמתי פטריה וכל הפה צרב. לשמחתי המלצרית הציעה להוציא מנה חדשה שהיתה מוצלחת והפטריות שבגרסה הראשונה לא היו מטוגנות- הגיעו הפעם חתוכות לפיסות קטנות יותר ומטוגנות כראוי - 65 שח
אני לקחתי בהמלצת המלצרית פאק בונג שרימפס- מנה שהיתה מבוססת על העלים התיאלנדים בעצם גבעולים בעיקר וביניהם 10 שרימפסים בינוניים , המנה הוגשה עם קערת אורז . גם כאן לא חשתי בתבול מיוחד ורב הגבעולים נשארו בצלחת . 74 שח

הקינוח היה טוב- אורז דביק מנגו (28 שח) - האורז בושל בחלב קוקוס והיתה מתקתק וטעים מאד

מים לא הוגשו מיוזמתם , לבקשתנו קבלנו קנקן מים ללא כוסות עד שצדנו מלצר והכוסות הגיעו יצאה נישמתנו
החשבון 373 שח כולל קולה זירו ואספרסו כפול

יצאנו בתחושה שאף מנה לא היתה ממש טעימה ואין סיבה לחזור .
 
רובע 5

חזרנו למרות הקטילה של שגיא כהן
שורה תחתונה - המקום אכן יומרני, עיצוב המנות קצת פלצני מדי, אבל - לא יקר בטירוף, השירות דווקא נעים ולא מסתחבק מדי והאוכל טעים ומעניין. נחזור שוב. כנראה שלא ניתקל בשגיא כהן שם.

קצת יותר בפירוט - הגענו שוב בשעה לא עמוסה, בשישי בחמש בערב היינו השולחן היחיד במסעדה. חלל הישיבה גדול מאוד ואני תוהה איך המקום מתפקד בתפוסה מלאה. לרוב המסעדות הירושלמיות שאני מכירה יש נטייה להסתבך כשיש עומס, בעיקר בזווית המטבח.
ללא שביקשנו הביאו קנקן מים מיד עם התפריטים. המלצרית הייתה כאמור נחמדה ולא מעיקה.
הזמנו: מרק פטריות שנטחנו עם שמנת וכמהין - לטעמי היה טעים מאוד, טיפ'לה כבד (28 שח)
נקניקיות מרגז על סלט תפוחי אדמה - הנקניקיות סטנדרטיות, הסלט תפוחי אדמה מעולה - תפוחי אדמה עשויים במידה נכונה ותיבול מצוין, עם מיונז לא תעשייתי. (34 ש"ח)
לברק בחמאה עם ירקות - דג שקשה לקלקל, ואכן הוא היה טעים, ללא תיבול מיותר.(119 ש"ח)
 

salo22

New member
תודה, מעניין

אם המקום מנסה למתג עצמו כיומרני, "תוכן" המנות נקרא פשוט יחסית ולא מושקע במיוחד, גם אם העיצוב שלהן בסופו של דבר מושקע יותר
 

pix37

New member
בדקתם את הפלסטיק במשתנה ?

כהן כתב עליו תזה שלמה.
 

Gרר

New member
שחזור של לביבות הבטטה של אורנה ואלה אצל חברים

מצפיה מהצד ראיתי שהיה צורך להוסיף הרבה קמח למתכון המקורי אבל אחרי התיקון הלביבות יצאו פ33ה, לזכרוני יותר טוב מהמקור (גם בגלל שעשינו אותן גדולות מהמקור, באורנה ואלה הן קצת קטנות מדי לטעמי) והרוטב בכלל היה wow.
 
למעלה