אתגר לטובת חבר: פריז עם הרבה מגבלות

Gרר

New member
אתגר לטובת חבר: פריז עם הרבה מגבלות

חבר נוסע עם אישתו לפריז. הוא נשבע שעיין בהמלצות. עבר על הלינקים של מנוע החיפוש. בלע את כל כתבי אריה שגיא. ובכל זאת לא מצא את מבוקשו:

א) מסעדות קלאסיות פשוטות אבל טובות
ב) שיהיה במסעדה מנות גם למי שלא אוכל מאכלי ים (כי הוא דווקא אוהב אבל אישתו לא אז צריך גם משהו בשבילה
)
ג) סדר גודל מחיר - 20$ לאדם (לא כולל יין, הם ממילא לא שותים יין).
ד) הם יהיו בעיקר בזניט' או בשאנז אליזה אבל אם זה ממש מקשה עליכם אז תרחיבו את גבולות האיזור.

מבטיח לכם שכשאני אסע... הדרישות שלי יהיו הפוכות לחלוטין (לא לשתות יין בצרפת?!?! אתה רוצה להסתבך עם המשטרה המקומית?!?!?!!?) אבל אלו הדרישות שלו... אז אם יש משהו שעולה לכם בחכה - שוט!
 

salo22

New member
המגבלה העיקרית היא שהדרישות די מופרכות

20$ לאדם זה לא ריאלי לארוחה טובה בפריז, אולי במקרה לתפוס עסקית צהריים, אבל אז התפריטים מצומצמים ואין מה לדבר על "אישתי אוהבת עוף ואני מאכלי ים", יהיה מבחר מצומצם של שתי מנות בערך, לא תפריט פתוח.
הלאה, איזור השאנז אליזה נוראי למציאת מסעדות טובות, אך כמובן לכל איש ואישה הזכות לאינטרפטציה מהי מסעדה טובה. אפשר לעשות פיס ולהיכנס למקום שמציג לראווה תפריט פחות או יותר ונראה סולידי, לנסות למצוא משהו באיזור 20-30 יורו, שיהיה ארוחה נפלאה לאחד ואולי די נוראית לאחר, אבל אי אפשר ממש לעשות המלצות ככה, לדעתי, מגבלת 20$ וסביבת שאנז אליזה, זה לבוא כמו תייר ולא לעבור לפני על המלצות באינטרנט, no pun intended
ויש ים של מלכודות תיירים בעיר אגב, במיוחד באיזורים המתויירים כמובן, אבל שוב, לאחד זה גן עדן ולאחר גיהנום..
מה זה זניט' ? איזה איזור זה ?
הכיוון של מסעדות קלאסיות פשוטות באופן כללי, עם ניסיון להתמקד ברובעים מסויימים, זה כבר נושא נחמד לשיחה והמלצה
ננסה לחשוב גם על כמה בסביבה היחסית קרובה לשאנז.. ולמה לעזאזל בעיקר להעביר שם את רוב הזמן ? מהאיזורים היותר מייבשים של פריז "
 

salo22

New member
אם לא היה מדובר בחיפוש מסעדה

לדעתי אפשר לאכול נפלא בפריז בתקציב סביבות 30$ לאדם ביום וסה"כ נניח 60 לזוג, אם שולטים היטב במקורות מעניינים בקטגוריית מאפים+שוק\סופר+"אתני"+מקומות צהריים+"לא בדיוק מסעדות", אפשר לאכול ממש פנטסטי.. אבל צריך היכרות טובה עם הסביבה בה שוהים, יחידת דיור מאוד עוזרת וכולי..
אבל בארוחה אחת, לערב, איזורים תירותיים, אין כל כך עם מה לעבוד
 

pix37

New member
כעקרון ככל שמתרחקים מהמרכז התיירותי יש סיכוי גדול יותר

למצוא ארוחות טובות במחיר סביר.
למרות שמגבלת ה- 20$ היא בהחלט בעייתית.

(לצערי אין לי המלצות רלוונטיות)
 

Gרר

New member
איזה תקציב נחשב ריאלי בהנחה ש

אפשר לקחת בחשבון ארוחת צהרים ולא ערב?
אם יש המלצות לעיסקיות טובות ולא יקרות מדי אפשר להציע גם אני אלחץ עליו להתגמש חחח
 

salo22

New member
לא יודע על איזה מידע הוא עבר עד עכשיו

אבל יש מספר שירשורים "אלמותיים" בנושא פריז על תקציב, אבל לא מתרכז באיזורים שציינת, אך חובה לכל אחד לקרוא בשקיקה, משתתפים שם "מיטב המוחות" בתחום סצינת האוכל של העיר ויש לא מעט הודעות ארוכות בשירשור שצריך לקרוא ולהגיד אחריהן אמן. לא יודע אם המידע הרב יהיה "קצת גדול" על השאיפות של חברך, אבל זו קריאה מהנה ומעניינת בכל מקרה, למבקרי העיר בתחום הקולינארי.
http://www.chowhound.com/post/budget-dining-paris-992868
http://www.chowhound.com/post/hidden-gems-cheap-eats-paris-1022162
 

lriemann

New member
יש את המסעדה הסקוטית ההיא

יש להם המבורגרים, טוגנים, וקינוחים טעימים מאוד.
 
תקציב של 20$ למסעדה הוא (כמעט)בלתי אפשרי

בסביבות 30 אירו אפשר למצוא מקומות נחמדים שיציעו דיל צהריים של
מנה ראשונה+ עיקרית או עיקרית+קינוח
אבל אפשר למצוא מקומות שניתן לאכול בהם סנדביצ'ים טובים ולקנח בעוגות/מאפים
בבולנג'רי או אפילו אצל פייר הרמה או אצל "גאון האקלרים" במארה
יתכן ובמזנון של אייל שני גם אפשר להנות בתקציב כזה
 
מנצלשת לפריז

מסעדות, ברים, מעדניות, פטיסרי וכל דבר שקשור לאוכל באזור לה מארה
לא מחפשים מישלן, נשמח לרעיונות מעניינים, הבחור לא אוכל חזיר ופירות ים.
כרגע אין תקציב מוגדר אבל נשמח למשהו שלא יגרום לנו לפשיטת רגל.

תודה!
 

salo22

New member
איזור מצויין

שמתקשר מצויין עם גבולות רובעים אחרים טובים לענייני אוכל. בדקי לגבי מסעדות, את אלו :
Breizh cafe - אין כמעט מי שלא מגיע לשם בשביל הקרפים המיוחדים והסיידר, יש אופציות "שקטות" יותר בעיר, שאני חושב שהן טובות וראויות גם כן (כמו Little Briezh ברובע 6..)
Le Taxi Jaune - עם סטייק סוס הוא כן יסתדר ?
מין ביסטרו פשוט יחסית אבל די מוכר ומדובר, לא לדאוג יש כמה סוגי בשרים שם

Pierre Sang Boyer אמור להיות באיזור, רובע 11, שווה בדיקה, כנ"ל Ober Sale
אני מאוד אוהב את Pirouette וחושב שזה מקום שראוי לתשומת לב, לפחות בצהריים אך גם בערב, ברובע 1 (ואז גם אל תפספסו של G Detou, חסר לכם).
Le Marie Celeste ו Le Barav הם מין ברים צרפתיים מקסימים, אך גם המנות הקטנות טובות, גוגל
dans led landes, מין טאפאס באסקי ב 5, היה פעם טוב
לאוכל צרפתי קלאסי אך לגמרי לא זול, אם מסקרן אתכם אז Josephine Chez Dumont מאוד מוכרת ושווה בדיקה, נמצאת ב 6 אך לא ממש עקרוני, בכל מקרה תמיד יש מטרו וגם תמצאו עצמכם ב 6 לא מעט, אני חושב שחובה הזמנה מראש.
Le Bat - יש קשר ישראלי לשעבר של אחד השפים, לפי דעתי, בכל מקרה מקום מאוד מדובר עם אוכל מעניין ולא מתיימר יותר מידי, נמצא ב 9

מתוק ב 3 ובקירבה, פחות או יותר - Jacques Genin, Pain de Sucre , Gerard Mulot , L’ÉCLAIR DE GENIE , Carl Marletti , Patrick Roger, Colorova, מישאלאק פתח ב 4, אל תפספסו, וגם המקום של קלייר דאמון ראוי לבדיקה, הכי חשוב במתוק, לא לפספס את Patisserie Des Reves ב 7, כמו שכתבתי בעבר, אני חושב שבעתיד כשנחזור לשבוע בעיר, כנראה שנעדיף לאכול מתוק משם בכל יום ולוותר על האחרים
גם הרמה ב 6 ראוי, אגב, בהחלט.. לא לחשוב אפילו לשנייה לבזבז זמן וקאלוריות על מקומות כמו פושון או לאדורי.


***שכחתי, ב 5 יש גם את המוסד שנקרא Le Comptoir du Relais ולגבי קניות הגבינות שלכם, אין כל כך צורך להביט יותר רחוק מ Laurent Dubois שנמצא ממש באותה סביבה ב 5, למרות שהוא בלי ספק אחד היקרים בעיר, הוא כנראה גם הטוב מכולם.
 
מארה אהובתי, המלצות בעיקר על מתוקים:

קודם כל, במארה יש לך את רחוב השוק - rue Rambuteau. זהו בעצם רחוב שכולו חנויות של אוכל, ויש שם לדעתי כל מה שצריך (כולל גם סופרמרקט להשלמות אם צריך.)
ברחוב זה נמצאת הפטיסרי והבולנז'רי Pain du Sucre, אלו שתי חנויות סמוכות. זו היתה הפטיסרי המוצלחת ביותר מבין אלו שבסביבה. יש יום או יומיים בשבוע שהם סגורים, אז כדאי לוודא.
&nbsp
שוק האוכל של המארה שפתוח פעם בשבוע ליד הוטל דה ויל מאכזב. כדאי להסתפק בחנויות של rue Rambuteau, או להצפין לשוק הילדים האדומים, שבו יש גם דוכני אוכל מוכן ואפילו שולחנות ישיבה.
&nbsp
במארה תמצאי סניף של בולאנז'רי פואלן, סניף של פייר הרמה, רק של מקרונים, ואת האקלרים של L'ECLAIRE DE GENIE ובקצב ששרון מ-http://parischezsharon.blogspot.co.il/ מעדכנת, נראה שהרבה קונדיטורים פותחים סניפים במארה לאחרונה, למשל כריסטוף מישלאק - MICHALAK PATISSERIE. חוסך את הנסיעה ברחבי הרובעים האחרים בחיפוש אחר הבוטיקים.
&nbsp
עוד במארה, מסעדת הקינוחים Dessance. למעשה לא כל המנות שם הן מתוקות או שהמתיקות מאוד עדינה, זוהי אינטרפרטציה יצירתית למנות קינוח. מומלץ לא להגיע רעבים, ולהזמין תפריט טעימות (מוגשות 4 מנות אם אני זוכרת נכון, אבל הן קטנות). כדאי להזמין מראש ולבקש לשבת על הבר, עליו הם מכינים את הקינוחים. אנו הלכנו לשם ברגל מדרום המארה מהרחוב של החנות של פייר הרמה, כ-20 דקות הליכה.
&nbsp
 
כל פריז לפניך

מתחנת "סנט פול" אפשר להגיע במטרו במהירות ובנוחות לכל מקום בפריז
כך שאל תגבילי עצמך לאזור הקרוב
באזור (בנוסף להמלצות שקיבלת) ממליץ על "שה ז'ונו" מקום כייפי עם המון פסטיס
תבקרי גם בחנות של "בן סימון"
 
אנחנו מנסים לצמצם יעדים

בעיקר בגלל שהזמן שלנו קצת יחסית (ארבעה ימים)
ולכן לא רוצים לרוץ מצד לצד בעיר

&nbsp
תודה!
 

salo22

New member
אתם חייבים להכין שיעורי בית על המטרו בכל מקרה

כי זה ידידו הטוב ביותר של המטייל בפריז, בלי קשר היכן מתמקמים. באופן תיאורטי כשמתמצאים, אפשר בערך תוך 20 וקצת דקות לכסות איזורים נידחים יחסית של הפרברים בקצוות הכי מרוחקים של פריז, בכל מקרה עשו שיעורי בית משמעותיים על תחנות קרובות ליעדים הנבחרים שלכם בכל יום ואין מצב גם שלא תעשו מנוי לכמה ימים למטרו לפי האפשרויות, זה לא נקרא לרוץ מצד לצד בעיר, אלא להפוך את הטיול ליעיל ברמות שרק מטיילים ותיקים יחסית מודעים אליהם
המטרו יעיל בצורה נפלאה ותשתמשו בו כמה שיותר (כן אני כבר חוזר על עצמי יותר מידי, אבל חשוב להדגיש הנקודה), אל תהססו לסמן כל נקודה שמעניינת אתכם בעיר בכל נושא ותחום, כמובן שעדיף לאגד נקודות קרובות לאותו ביקור (ויהיו המון נקודות קרובות, לרוץ על גוגל מפות) ואז לקבוע מהי תחנת המטרו כבסיס לאיזור וכולי.. ההכנה הזו, חשובה הרבה יותר מלסמן איזה מסעדות כדאי לבקר

אם יש לכם זמן לשוק אחד, ויש המון כאלה כיפיים בעיר, לדעתי תשתדלו להגיע לזה שנקרא Marché Président Wilson ברובע 16 (כן, לא קרוב אליכם אבל לדעתי עד רבע שעה גג במטרו), למרות ששוב, תראו כל כך הרבה שוקים יומיים מקסימים אחרים בשיטוטים.
G Detou וגלרי גורמה לקניות חומרי גלם ומצרכים מעניינים, אם מעניין אתכם, שני המקומות האלו הם די והותר בשביל ה"שמנת" שאפשר להשיג בפריז בתחום.
הגלרי גורמה פתוח עד שעות מאוחרות (באופן יחסי לעיר) וניתן לעשות בו יופי של סיבוב בשעות הערב אחרי הטיולים או דיפולט לשעות גשומות וכולי..
 
אין לך מושג עם מי אתה מתעסק אה?

&nbsp
יש לנו מפה שיתופית בגוגל, פורסקוור וגוגל דוק כולם מדוקדקים ומתוכננים
 
למעלה