ביקורת על מסעדת טאיזו

linkz

New member
ביקורת על מסעדת טאיזו

הגענו עם ציפיות לאכול באחת המסעדות הטובות בארץ, ויצאנו עם הממצאים שמדובר במסעדה הכי אוברייטד בישראל!

אז כמו רבים אחרים, גם אני נוהג לבדוק ברחבי האינטרנט אודות המלצות על מסעדות איכותיות.
לטאיזו הגענו לאחר שקראנו אינספור המלצות ברשת באתרים שהם לרוב אמינים כמו: באתר דירוג המסעדות של ישראל ובפורום הזה למשל.
לפני שהגענו היה נדמה כי מדובר בתמורה הולמת לכסף. בעצם 3 מנות משביעות בעלות סבירה (עסקית שבת). אך אוי כמה שהתגלתה בפנינו תמונה רחוק מהמציאות.
כמות: המנות היו קטנות! לא בינוניות ולא משביעות כלל. מה שנקרא דוגמיות.
מחיר: המנות שנחשבו ל"איכותיות" יותר תומחרו גם "בהתאם". על הנתח קצבים למשל היה תוספת של 30 ש"ח. מה שאומר כבר שמדובר במנה בסכום של מעל 100 ש"ח. ציפיתי כמובן למנת בשר משביעה ואיכותית, וקיבלתי סוג של שיפוד תפל בפיתה. לבסוף המחיר יצא יקר מאוד בהשוואה לכמות שאכלנו.
מקום: העיצוב של המקום היה סביר בהחלט. אך לא משהו מנקר עיניים. המסעדה קטנה יחסית וצפופה ורק במרפסת המקורה יש מעט יותר מקום. השירותים פשוט מוזרים! קודם כל הדלת של השירותים נראית כמו חלק מקיר, העיצוב של הברזים הזוי בהחלט והם פשוט היו מוזרים ולא נוחים. התאורה הייתה בסדר, נדמה שהשקיעו בה לא מעט. אך שוב, שום דבר שבולט לעין. כמו האוכל, עיצוב תפל ופשוט.
הטעם: זה החלק הכי גרוע. לא היה אכפת לנו לקבל מנות מיניאטוריות אך שלפחות יהיו משביעות רצון מבחינת הטעם. אך לצערנו גם בזה התבדינו. כל המנות היו פשוט תפלות ולא הייתה אפילו מנה אחת שבלטה. אם זה הפירות ים, הבשר או הירקות. פשוט מאוד סבירות בהחלט. לא נוראיות אך גם לא טובות בשום אופן. סה"כ אכזבה.
השירות: זו כנראה נקודת האור החיובית היחידה. מלצרים שהיו אדיבים בהחלט.

כמובן שמדובר במשהו סובייקטיבי, אך בסופו של דבר לאחר שאכלתי בהמון מסעדות מוצלחות בארץ (קימל בגלבוע, רפאל, בלזק) התאכזבתי לגלות כמה חוסר פרופורציות היה בהמלצות של אנשים כלפי המסעדה. אנשים כינו ועדיין מכנים אותה "המסעדה הכי טובה בישראל". מעניין לדעת איך מגיעים לכזו מסקנה? בייחוד כשאני וכל מי שישב עמי (וכמובן שביקורות שליליות ברשת גם לא קשה למצוא) לא חשב שמדובר במסעדה מעולה או אפילו טובה. אלא בינונית ומטה. האם זה הבאז התקשורתי? שמכתיב את סדר היום? לא ברור.
בכל אופן כמובן יהיו כאלו שלא יסכימו איתי. אך חשוב לי לציין שלא הייתה לי שום היכרות מוקדמת עם המסעדה או אפילו חווית שירות נוראית. סה"כ באופן הכי אובייקטיבי. הגענו למסעדה לחגוג יום הולדת והתאכזבנו מאוד.

מסקנה נוספת שהגעתי אליה לאחר שאכלתי במסעדות רבות בארץ ובחו"ל היא שדווקא המסעדות בפריפריה (הדרום, השרון והצפון) התגלו כמוצלחות יותר מהמון מסעדות נחשבות בתל אביב.
 
תודה על הדיווח. לשאלתך, בהחלט נראה לי באז.

לא אכלתי שם כי מקריאת הביקורות, כולל המשבחות, לא התרשמתי במיוחד.
 
וואלה. דווקא זו הביקורת היחידה הלא הטובה שקראתי על המקום

וזה דווקא אחד המקומות שיותר רציתי ללכת אליהם וטרם הספיקותי..
אבל אחרי הדיווח הזה.. אני באמת אחשוב על זה בשנית.
 

linkz

New member
זו רק חוויה אישית

ייתכן והתנסות של אחרים תהיה חיובית יותר.
כמובן שהדבר האחרון שאני רוצה זה להרתיע אנשים מלהגיע. תמיד אפשר לנסות, רק צריך לקחת בחשבון גם את המחיר.

אגב, ביקורות לא אוהדות קיימות. למשל בREST (ממוצע 3.5) אבל כמובן שמרבית הביקורות בהן נתקלתי היו חיוביות מאוד. זו הסיבה שאני בעצמי הלכתי. ציפיתי ללא פחות מיצירת מופת והנפילה הייתה קשה. לכן לכל מקום הייתי ממליץ להגיע עם מעט ציפיות או ללא ציפיות בכלל. כי גם כמות ביקורות משתפכות ואוהדות הן לא מדד.
 
ביקורת אחת לא תשנה את זה שטאיזו היא האסיאתית הכי טובה כאן

ובטח לא כזאת שאפילו לא מזכירה יותר ממנה אחת. בסופו של דבר טעם זה עניין סוביקטיבי. הטעמים בטאיזו הם בצד העדין יותר של הסקלה.
אם את יכולה, לכי בצהריים באמצע שבוע. משתלם מאוד ונותן טעימה מכובדת מהתפריט.
 
לצערי אין סיכוי שיצא לי ללכת לשם בצהריים באמצע

שבוע
אבל תודה על ההמלצה
 

linkz

New member
לגבי "הכי טובה"

זה אתה אומר. ועל זה בדיוק אני מדבר בחוסר פרופורציות.
על התואר הזה בדיוק חשבתי כשהלכתי בפעם הראשונה למסעדה, ונפלתי קשות. אני רק מנסה להנמיך ציפיות, אולי זה לטובה.

אני לא אשתמש כמובן בצמד המילים "הכי טובה", כי לא הייתי בכל מסעדה אסיאתית בתל אביב. אך מסעדות אסיאתיות בתל אביב שלטעמי היו הרבה אבל הרבה יותר טובות ואף זולות, הן: סינג לונג ו- הבית התאילנדי.

ובנוגע לשזה שפירטתי רק על מנה אחת.. יכלתי להיכנס לכל הפרטים הטכניים ולספר בדיוק מה לא טוב בכל אחת מהמנות שלי ושל עוד מס' אנשים שישבו עמי ולא אהבו, אך זה הרגיש לי מיותר. אני לא מנסה לעשות יחסי ציבור רעים למקום, אלא רק להכניס דברים לפרופורציה ושאנשים יחוו בעצמם.

בכל אופן אני לא חושב שיש לי סטנדרד מיוחד אבל כן יצא לי לאכול בהמון מסעדות אסיאתיות ברחבי העולם ובארץ. ולצערי, ושוב לטעמי האישי, המסעדה הזו פשוט לא ראויה לתואר "הכי טובה". והייתי שמח אם תתחיל ב"טובה" או "טובה מאוד".
 
** האסיאתית הכי טובה כאן?

אז קודם כל שלום,
במקרה הגעתי לפורום ואני ממש מתנצל על ההתפרצות.

אבל אם באמת רוצים להגיע למסעדה אסיאתית טובה, בעלת עיצוב נאה (לא העיקר, אבל בהחלט משרה אוירה), שירות טוב ואדיב והכי חשוב מנות מאוד אסתטיות, משביעות וטעימות.

אני ממליץ על מסעדה אסיאתית (יותר מסעדת פיוז'ן אסיאתית כי יש שם מנות, תאילנדיות ובעיקר מטבח יפני ששם זה היתרון שלהם) והיא מסעדת קאמפאי, אשר מצויה בב"ש במתחם הביג.

המנות: נאות אסתטית, משביעות, ומאוד מאוד נקיות בהגשה שלהן ויזואלית.
השירות: טוב ואדיב.
המחיר: בעיסקיות אני חושב שהמחירים שם ממש טובים, אבל גם בערבים שונים שאכלתי שם, המחיר עדין טוב מאוד למה שמקבלים סביבות 120-15 ש"ח לאדם ללא אלכהל אבל עם קינוחים, לפעמים אני מזמין שם יין שזיפים יפני קר אבל זה לא ממש מיקר את הארוחה.
העיצוב: נעים ושלב, משרה אוירה אינטימית ורוגע.

אני מתנצל אם הביקורת שלי אינה מנוסחת במקצועיות, אבל כאחד ששהה 4 שנים במזרח הרחוק, כאחד שטעם באו יומיומי מסעדות באסיה מהבוג: קוריאני (בסאול), תאילנדי (בתאילנד), יפני (ביפן וגם בשאנגחאי שמשום מה יש שם עושר של מסעדות יפניות אותטיות, למרות שזה בסין), אוכל מאלזי ואינדונזי (בהונג קונג- יש שם מלא מסעדות מלאזיות והודית), ואוכל סיני מכל הסוגים (כמי שחי שם לא מעט זמן).

אני באמת חושב שבארץ מסעדת קאמפאי הינה אחת ממסעדות הסושי הטובות ביותר, למען האמת ב5 שנים האחרונות לא אכלתי סושי יותר טוב מהם בארץ.

מנה מומלצת: רול סנסט, זה רול , מבחינת רול הוא די בנאלי ניתן לומר, אבל יש שם תוספת של השף, הוא שם פלח קטן של ליים חמוץ מאוד...וברגע שנותנים ביס ברול, זה פשוט נותן קיק טעים שמעיף אותך לשחקים עם כל הניגודיות שנוצרת בחיך. אם באים למסעדה ולא מזמינים את הסנסט, זה פספוס גדול.

הייתי גם במסעדות יפניות מאוד איכותיות בארץ, אפילו במסעדת 'שיקי' האגדית שהיתה בבעלות שף יפני והיתה מאוד מוערכת ע"י שגרירות יפן, היתה ממוקמת במשכן לאמנויות הבמה (לפני כ 15 שנים להערכתי) ומפאי עושים משהו אחר.

למי שבא לו לסוע לפריפריה ולהנות מאוכל טוב.....זה המקום, אני גר בקיבוץ בסביבה אז זה זמין לי אבל אני חושב שבשביל החויה שווה לתת שעה ו 20 דק' מת"א ולבדוק אותה.

מקווה שסייעתי למישהו.

קע בב"ש
 

יצורה

New member
הלכת קצת רחוק

קמפאי מסעדה טובה, אבל האסיאתית הכי טובה בארץ? קצת הגזמה לדעתי.
 
מבחינת הסושי.... זה הסושי הכי טוב בארץ...

איכות הדגים והטאיות שלהם.
איכות הרולים והמידות שלהם (לא סתם גדולים מדי בכדי לדחוף אורז ללקוח שיאגיש שהוא מקבל הרבה) אגב באסיה כששמים הרבה אורז זה עלבון, כי זה נחשב לאוכל נחות ולא מקובל להאביס אורחים באורז.

אבל אשמח לקבל שם של מסעדה טובה יותר.......אני אוהב סושי איכותי, אשמח לבקר.

ובבקשה אני מאוד מקווה שלא תגיד לי כעת סוהו בראשל"צ...... כי היא בדיוק עונה על הקריטריונים שנופלים במידות ומדדים לסושי טוב.
מסעדה עם אחלה אוירה בעיקר בערבים, אבל הסושי הוא לאכלנים שוטים שאינם מבינים בסושי ובחומרי הגלם שלו.

משקיע בב"ש
 

bruno01

New member
אני אחד מאלה שמאוד אוהבים את המקום

ואני לא מסכים שמדובר רק בבאזז וטרנדיות.

ברור שאלו עינייני טעם וריח, אבל אחרי משהו כמו 6 או 7 ביקורים שם, זה עדיין מקום שבכיף הייתי הולך לאכול בו שוב. תמיד טעים לי שם, תמיד יש משהו חדש ומעניין בתפריט, ובעיניי העסקית מספקת לחלוטין (נכון שבסופי שבוע המחיר שלה גבוה מדי בעיניי, והיא די זהה לזו של אמצע השבוע שעולה פחות).
אני לא בן אדם עם קיבולת קטנה במיוחד, ובכל הפעמים שאכלתי אותה, ששת המנות לזוג הספיקו לי לחלוטין, לפעמים עד כדי ויתור על קינוח (וזה נדיר אצלי!). מודה שהקינוחים לא עומדים בעיניי סטנדרט של שאר האוכל בכל מקרה.
את נתח הקצבים באמת לא אכלתי, אבל מעניין אותי מה עוד אכלתם, אם בא לך לספר.

דווקא בעניין השירות נתקלתי שם פעם אחת במלצרים לא ממש נחמדים או אדיבים, ורק על הבר אני זוכר לשירות שהוא תמיד טוב.

המסעדה קטנה? אולי היא לא גדולה כמו היכלי הסעדה מחוץ לתל אביב, אבל זו לגמרי אחת המסעדות הגדולות בתל אביב. מעניין שזו היתה ההתרשמות שלך.

ומסכים לגבי השירותים. הברזים האלה טיפשיים לחלוטין
 

Gרר

New member
לא צריך להתייחס יותר מדי לכל מיני סופרלטיבים

בקביעה של המסעדה הכי טובה תמיד יהיה אלמנט סובייקטיבי. ברור שיש גם פרמטרים אובייקטיבים שניתן להתייחס אליהם אבל בסופו של דבר יש בזה הרבה עניין אישי ולכן הייתי מציע לך באופן כללי להתעלם מכל מיני הצהרות כאלה, לנסות לקרוא דיווחים על המקום ולהתרשם בעצמך.

אנחנו היינו במסעדה פעם אחת, בצהרי יום שבת. היה סביר אבל לא משהו שעשה לי חשק למהר ולחזור לשם.
 

linkz

New member
בהחלט, תודה.

זה בדיוק מה שהבנתי. וכנראה משהו שידעתי לפני אך לא הפנמתי מספיק.
ומטרת הפוסט הייתה כמובן שיותר אנשים יחשפו לכך, ינמיכו ציפיות ואולי אף יהנו יותר. אך בהחלט לא להרתיע אף אחד.

ובאותה נשימה, בפעמים אחרות זכיתי לחוויות מעולות במסעדות בעקבות המלצות ברשת.
 

Maldini Girl

New member
הייתי בטאיזו לפני שבועיים בערך

היינו בעסקית צהריים של בת.
&nbsp
כמות- אני מופתעת שתיארת אותן כדוגמית. לטעמי היו מכובדות ביותר.
מחיר- טוב, העסקית היא במחיר של 135 ש"ח לאדם עבור 2 ראשונות ועיקרית שנראה לי כמו מחיר הוגן אבל לא יודעת מה הולך שם בשאר הזמן.
מקום- מסכימה שהעיצוב רגיל ולא אסייתי במיוחד. אבל לא הפריע לי בכלל.
הטעם- כל מנה שאכלתי נעה בין מעולה למצויינת (תחליטו לבד מה מביניהם הטוב :) ) רובן עם טאץ' חריף ברור- בעייתי לאלו שפחוחת בקטע אבל כולן מצוינות.
השירות- מסכימה שהיה מוצלח.
&nbsp
אני ממש לא מסכימה שמדובר בטרנדיות ובאזז, אבל כמובן שחוויה היא אישית, וחבל לי שזו הייתה החוויה שלכם...
 

linkz

New member
כמות, מחיר וטעם

בהתייחס לכמות. המנות שהזמנו, כגון פירות הים, הגיעו עם מעט קלמרי או שרימפס ומלאות בעלים. זה רק נראה גדול, אבל הרוב מורכב מעשבים.
המחיר לעסקית מתחיל מ-135 ש"ח כאשר בכ-7 מנות מהתפריט יש תוספת תשלום (+10, +15 או +30). התוספת+שתייה (למשל קולה שעולה 14 ש"ח) הופכים את המנות ללא מאוד משתלמות (אם נשווה למשל את העסקית של מסעדת רפאל בתמחור דומה, אז יש הבדל שמיים וארץ מבחינת כמות האוכל שאוכלים).
בנוגע לטעם כפי שציינת מרכיב מרכזי זה עניין החריפות. לא נאמר לנו אודות החריפות של המנות ואף המלצרים נראו מופתעים שהמנות בכלל חריפות. המנות מלאות בצ'ילי. כמעט כל המנות היו חריפות עד מאוד. ושוב לא מאוד טעימות, רובן היו רק בסדר.

אכן חוויה אישית. שמח לשמוע שלפחות אחרים נהנו.
 
אשמח אם תוכל לפרט בבקשה מה אכלתם...

הבן זוג אוהב אסיאתיות ואני שמעתי שיש שם מנות צמחוניות מוצלחות...
&nbsp
כשראיתי את התפריט גם אני הרגשתי שהמחירים גבוהים אבל לא ידעתי מה גודל ואיכות המנות אז לא ידעתי אם אני צודקת או לא...
גם אני לא נתקלתי כמעט בדיווחים שלילים (היו בודדים שזכורים לי) אבל אני כן חושבת שזה קצת נוקשה לשפוט מסעדה על סמך חוויה אחת...כמובן שאם החוויה ממש מזעזעת אז גם אני לא הייתי חוזרת אבל אני מאמינה שגם למסעדה הכי טובה (ואני לא יודעת אם טאיזו כזאת או לא) יכול להיות יום גרוע...
&nbsp
בכל מקרה, הודה לפירוט על המנות השונות...
 

linkz

New member
מנות בשריות

כל המנות שאכלנו היו בשריות, לכן אני לא בטוח שזה רלוונטי לגביכם.
כפי שציינתי באחת התגובות דווקא המנות הבשריות הגיעו עם מעט מאוד בשר והרבה מאוד עשבים, לכן ייתכן והחיסרון בשבילי הוא יתרון עבורכם.

יכול מאוד להיות שמדובר בחוויה חד פעמית. אך את האמת אני בספק. היינו מס' אנשים וטעמתי מכל המנות שהיו על השולחן. ושוב עם כמה שזה נשמע נוקשה לא הייתה אפילו מנה אחת שבלטה עבורי.

בכל אופן יכול מאוד להיות שדווקא המנות הצמחוניות הן גולת הכותרת ומאוד מוצלחות. ולפיכך אני לא הייתי פוסל. תלכו, תנסו! תנמיכו ציפיות וייתכן וזו תהיה חוויה מאוד מוצלחת עבורכם. הלוואי שכן.
 
ביקורת מעולה כתבת

רק כעת התפניתי לעיין בפוסט שלך, בקורת גם אובייקטיבית ובעיקר אהבתי את הסוביקטיביות שבה למעשה "הגנת"על המסעדה, לכל אחד מאיתנו טעם שונה וזה מה שיפה.

ענית בעצמך מבלי להרגיש על המרכיב לדעתי אולי העיקרי שבגינו התאכזבת:
הטבע האנושי בנוי ככה שכשיש לנו הר של ציפיות אנו מראש באים מ"גבוה" הכוונה שכל דבר שיהיה פחות ממושלם יחשב ככשלון,
זה נכון להליכה לסרט מיוחצן,
נכון ברגעים לפני בליינד-דייט, נכון גם במקרה של הליכה למסעדה מומלצת,
טאיזו אכן מככבת בסצנה של אוהבי האוכל האסאייתי,
לא יצא לי להגיע לשם, לא משך אותי,
המקום היחידי בתל-אביב שכנראה הייתי נהנה בו זו מסעדת "האנוי"
שם נראה לי זה פחות יומרני ופומפוזי, הבעיה ממה שהבנתי שלהאנוי צריך התראה של שבוע מראש,
לי כאחד שלא גר שם בסביבה קצת קשה להתחייב כמה ימים לפני ועוד על שעה ספציפית
 
למעלה