מחשבות על מינה טומיי

C H 4

New member
מחשבות על מינה טומיי

שלום לכם, אני לא כותבת פה אע"פ שבודקת המלצות לעיתים. הצטברו לי כמה מחשבות ומעניין אותי לקרוא קצת פידבק לגביהן.
אחת לכמה חודשים אני מתכנסת בשל אירוע או אנטי-אירוע כזה או אחר במינה טומיי בקסטרא בחיפה. נכתב עליה פה לא מעט ובכל זאת בקצרה- מסעדת "קונספט" אסיאתי שמחזיקה תפריט מX אומות מהמזרח הרחוק (נדמה לי שהוא הצטמצם, כרגע עומד על 5). אני לא אנינת טעם במיוחד ולפחות לדעתי מדובר באחת המסעדות המוצלחות בחיפה הדלילה למדי.
הייתי שם בימים האחרונים והופתעתי לגלות שהתפריט הצטמצם מאוד. אין יותר מנות פתיחה (דים סאמים, גיוזות וכו' נעלמו). הדבר הנחמד בתפריט החדש שיש אופציות לצמחונים. בעבר לא היתה שום אופציה צמחונית בין המנות העיקריות. בשיחת בירור הובהר לנו שכל מנת עוף מוקפצת אפשר להחליף במנת טופו אבל אז הסתבר שרובן מבוססות על רטבי דגים כך שנשארה מנה או 2 פוטנציאליות.
אני חושדת, אך אין לי הוכחות, שהמחירים עלו לא מעט בתפריט המחודש. בנוסף, אני אסייג ואומר שאולי אני טועה, אך למיטב זכרוני המנות קצת קטנו בגודלן. התישבנו וכבר ידענו אילו מנות אנחנו רוצים להזמין, אבל מישהו הנחה את המלצרים של המקום מתישהו כשהוא נפתח ולא עדכן את ההנחיות. אז המלצרית הנחמדה הגיעה עם התפריט ושאלה מייד אם כבר היינו אצלם, אמרנו כן, היא התבלבלה לרגע ושאלה אם אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להזמין, אמרנו כן. בכל זאת קיבלנו הרצאה קצרה על כך שהתפריט השתנה ושהיא תשמח למצוא לנו את המנות שאנחנו מחפשים, וגם את ההמלצה הקבועה להזמין כמה דברים שונים ולטעום אחד מהשני וכמובן "מנגנון הדלת המסתובבת- מנות יוצאות כשהן מוכנות". ממש מיותר ללקוח שכבר ישב במקום ויודע מה הוא רוצה להזמין.
אני יודעת שלמינה טומיי היה גלגול כושל במרכז, תמיד תהיתי למה והיום פתאום הבנתי. במרכז (שם אני מבלה את רוב זמני) בחיים אני לא אחזור למסעדה שאין בה התאמה סבירה בין המחירים לשירות אפילו אם האוכל טוב כי יש מספיק אופציות אחרות. למיטב זכרוני במסעדות דומות (הבית התאילנדי שאני לא מאוד אוהבת למשל) המנות מתומחרות דומה אבל גם יוצאות פחות או יותר ביחד. אפילו בברים על החוף בת"א מקבלים את האוכל ביחד לשולחן, זה די בסיסי. אני יכולה ללכת למסעדת פועלים ולגלות סובלנות לכך שהאוכל לא מגיע ביחד, אני לא מצפה שבמסעדה שמוכרת מנה ב35 ש"ח השירות יהיה מושלם והאוכל עילאי. אני גם יכולה לחיות עם הבדלים סבירים בזמן יציאת המנות, אבל למה לעזעזל לשלם כל כך הרבה כסף ולא להנות מהערך המוסף של יציאה למסעדה? (שכולם באותם שלבי עיכול פחות או יותר וחושבים על קינוח וקפה ביחד ולכן יכולים להנות ביחד ולא לבהות ברעב בחבריהם לשולחן). האם זה תפקידי כלקוחה לבחור מנות לפי שאר האנשים? (כלומר לא לבחור מנה שמתבשלת לאט אם כל השאר הזמינו מוקפץ). למזלי הפעם באמת תכננו לחלוק. מנה מוקפצת יצאה תוך 5 דקות, עוד לפני השתיה. המנה השניה (באטר צ'יקן משהו) הגיעה הרבה אחרי שגמרנו את קנקן השתיה. ועוד משהו על זה- כמובן שבמנת הבאטר צ'יקן קיבלנו הרצאה על איך לסחוט את הלימון ואיך לאכול את השיפודים, יש בזה אלמנט חצוף. כשהמלצרים מדקלמים הרצאות שלמות, מישהו צריך ללמד אותם לומר "הטבח ממלחיץ לסחוט.." ואולי כדאי לותר על ההרצאות האלו כשלקוח מבהיר מראש שהוא מזמין מנה שכבר אכל בעבר. 2 המנות וקנקן לימונענע עלו ביחד כ170 ש"ח. לדעתי זה תמחור קצת גבוה גם כשהשירות טוב.
ואם אני בנימה הביקורתית, עוד משהו שמשגע אותי לגמרי זו העובדה שהמלצריות תוקעות מקלות אכילה בשיער- אחד הרעיונות הכי לא אסטתיים למסעדה אי פעם. מישהו בטעות חשב שיש בזה אלמנט גימיקי חמוד, אבל אם הייתי נכנסת למסעדה ורואה מלצריות עם כפית בשיער הייתי יוצאת. למזלם שמתי לב לתופעה המזעזעת אחרי שכבר הזמנתי בפעם הראשונה והיה מספיק טעים כדי שאלמד להתעלם. מדובר בסכו"ם בתוך השיער! וזה פשוט רעיון בטעם רע מאוד.
בקיצור, דווקא ארוחה שמבחינה קולינרית היתה מאוד מוצלחת לדעתי עוררה בי הרבה תחושת אנטי ותסכול. וכניראה זה חבל.
 

salo22

New member
לא קל לקרוא את ההודעה שלך

וחבל, אולי תערכי אותה שוב ועם ריווח ? אני רחוק מאוד מלהיות מחובבי מינה טומיי, לא אוהב את הרכיבה הבלתי נגמרת בארץ על הגל האסיאתי וכשחסרה בזה אותנטיות אמיתית, ידע ובעיקר לב, זה פשוט לא יוצא טוב. שני ביקורים שם לפני מספר שנים היו לטעמי לא מוצלחים, הכל הרגיש חובבני מידי, הצוות במטבח, האוכל שקיבלתי, השירות והפוזה. אך מה שהיה חובבני במיוחד היה ללא ספק ובפער ניכר היה לטעמי האוכל.
גם אותי די מרגיז ששואלים האם הייתי כבר במסעדה ועושים זאת במין רוב רושם עאלק, מאוד בא לי לענות שעד עכשיו הצלחתי להימנע מלבקר אצלכם, האוכל הרתיע, אבל החברים גררו. ואז מגיע עניין האצלינו יוצא מה שמוכן.. אוקיי, פה אנחנו ממש יחידי סגולה, האוכל כל כך מסעיר מזדמן ומורכב, שנוציא לכם אותו בסדר שיתחשק לנו, ממש קרוסלה קולינארית.
התירוץ החלוש והעלוב הזה בהחלט לא מספק, אין סיבה לקבל אוכל ושתייה במסעדה בצורה המבולבלת אותה תיארת, עדיין צריך להיות היגיון בדברים ובעיקר ארוחה צריכה לזרום ולא לתסכל, כמו שיצא לך להרגיש.
לא הבנתי למה עניין מקלות האכילה בשיער מפריע, אגב אני נזכר עכשיו שגם אז זה היה, זה באמת קבוע שם ? ואללה ממש גימיק מטורף, הניהול שם בטח חשב על זה הרבה. לא נראה לי שצריך להתרגש, בטח אין שימוש אמיתי במקלות מעבר..
 

C H 4

New member
מעניין שעניין הצ'ופסטיקס (תודה טריליאן!) לא

מפריע לאף אחד אחר.
ברור לי שהם לא משמשים מאוחר יותר למאכל, זו פשוט בחירה שמתחברת לי לקונוטציות מאוד לא נקיות. שיער באוכל זה אחד הדברים הפחות נעימים, ואמנם החיבור פה הפוך, ועדיין. משהו בזה פשוט ממש מפריע לי.
עצם הקיום של גימיק לא כל כך מפריע לי כשהוא מגיע בנוסף לאוכל טוב ושירות טוב. יש בזה מעין אמירה שמישהו חשב על החוויה הכוללת במקום.
&nbsp
על המחשב שלי ההודעה שלי נראית עמוסה אבל בסדר, בעיות עריכה עצמית תמיד היו לי. זה עד כדי כך גרוע שדורש שליחה מחדש?
 

החתולית

New member
נשים בכל העולם עושות זאת

צ'ופ סטיקס משמשים לאיסוף שיער כבר שנים רבות, והמלצריות במינה טומיי לא המציאו את הפטנט.
&nbsp
יש מקלות מיוחדים לאיסוף שיער (אני אפילו מכירה מישהי שאוספת אותם ואולי קוראת עכשיו מחייכת
), אבל כשאין מקלות מיוחדים, משתמשים בצ'ופ סטיקס.
 

C H 4

New member
אני מממקלות השיער ויודעת שבעקרון אין מקל לא

כשר למשימה. כניראה שזו שריטה שלי, יש לי בעיה רצינית ספציפית עם הבחירה הזו.
בהערת אגב- למקרה שאת לא מכירה את המסעדה- הן לא אוספות את השיער עם הצ'ופסטיקס אלא סתם תוקעות X על השיער שאסוף בגומיה.
 

sweetdreams

New member
מינה טומיי באמת לא כאלה מוצלחים

אבל אם מדובר בקבוצה לא גדולה, אני ממליצה לכם לנסות את סניף הסטיישן שלהם במוריה.
אמנם הם נושאים את אותו השם, אבל החוויה שונה לגמרי! באופן מפתיע למדי, דווקא סניף הסטיישן, שהוא הקטן והקליל מבין השניים, הוא זה עם השירות המוקפד יותר, ובאופן כללי האווירה במקום נעימה בהרבה.
אמנם גם שם יצא לי להתקל ב״קונספט״ של תפריט זרימה, אבל עד כה כשאמרתי להם שאני רוצה שהמנות יצאו ביחד, הביטחו לי שישתדלו, והפלא ופלא - הם באמת הצליחו לתזמן אותן שיצאו ביחד.
 

דרדסית85

New member
מסכימה.פקדתי את סניף קסטרא

כמה פעמים,היה ממש נחמד,אבל לא יותר,האוכל טעים אבל לא מיוחד בעיני,אני זוכרת שחשבתי שהתמורה לסכום לא הייתה גבוהה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חבל... זכורות לי חוויות טובות יותר משם

לא ישבתי בסניף קסטרא כבר למעלה משנה, אני מעריכה, אבל לא היו לי תלונות על האוכל או השירות, ונדמה לי שהמנות העיקריות דווקא תוזמנו יחד. לא זוכרת צ'ופסטיקס בשערות של המלצריות, אבל כנראה לא התעמקתי בתסרוקות שלהן (בכל מקרה זה לא מגעיל אותי ולא מפריע לי, מדובר בכלים חד פעמיים, זה לא כמו כפית או מזלג, והרי יש סגנון תסרוקות אסיאתי עם מקלות בשיער, זה כנראה חלק מהקטע).
&nbsp
לגבי כמות המטבחים, אני זוכרת חמישה מאז שאני מכירה את המסעדה (כארבע שנים, אני מעריכה) אז אני לא חושבת שהם הצטמצמו; אבל מצער לשמוע שהם צמצמו את התפריט. גם ככה קצת חסרות לי אפשרויות בסניף הסטיישן במוריה.
 

C H 4

New member
תודה לשלושתיכן על ההמלצה, אנסה את הסטיישן

מתישהו בחודשים הקרובים
 

yogi3127

New member
חייב להגיב...

בביקור האחרון שלי הזמנו את המנות הקבועות שלנו (מרק מושלם, פד תאי,...) ושמנו לב שהמנות קטנו (לא בגלל סוג הצלחות השונה מעט אלא כי ממש היה קל לראות שהמנה ממש קטנה יותר. דרך אגב, הבחור שהזמין את הפאד תאי אף פעם לא הצליח לסיים את אותו והשאיר חצי בצלחת, ועכשיו הוא נגמר מהר ונשאר רעב).
בגלל שזו מסעדה שאנחנו אוהבים (לא שיש יותר מידי אפשרויות באיזור) ואנו פוקדים אותה הרבה ומכירים אותנו כבר אז שאלנו לפשר הגדלים החדשים - לא על מנת לקבל פיצוי אלא כדי להבין אם משהו באמת השתנה, אולי יש בעייה במטבח,...
לשמחתנו התייחסו לתלונה ברצינות והמנהל ניגש ואמר שבמטבח משתמשים בכלי בגודל אחיד שבו שמים את כל המרכיבים. זה לא ממש ענה לשאלה, כי יכול להיות שפשוט הכלי עצמו הפך קטן יותר...או שהטבח ערם את המרכיבים עם יותר מידי חללים בפנים ולכן המנה הייתה קטנה באופן מובחן. אבל זו לא בעייה שלי אלא של המקום. מאז לא היינו שוב כדי לראות אם המנות באמת קטנו אבל הדיווח שלכם קצת מאושש את החשש שלי.
ובלי קשר למרות עשרות ביקורים במקום והבהרות למלצר שאנחנו מכירים את התפריט ושהיינו שם כבר הרבה, אני עדיין מקבל את אותן הרצאות טיפשיות לגבי הוצאת סדר המנות וכו, כל פעם ממלצר אחר... אנחנו כבר לוקחים את זה בהומור.
 

C H 4

New member
שמחה שכתבת את זה

משום שלא הייתי בטוחה אם אני משתגעת. בפעם הלפני אחרונה שהייתי שם גם חלקנו את הבאטר צ'יקן בין 4 אנשים ואני זוכרת שנשאר שיפוד עודף (חמישי). הפעם הגיעו ארבעה על הצלחת. זה אומר שהורידו 25% מהבשר במנה.
 

hillala8

New member
דווקא בזה

הפעם האחרונה שהייתי במסעדה הייתה לפני למעלה משנתיים (דווקא מחבבים אותה) והבומביי באטר צ'יקן הייתה המנה הקבועה שלי, אני תמיד זוכרת שנאן חולק ל-4 רבעים ועל כל רבע שיפוד אחד.
&nbsp
לא נראה לי שבזה היה שינוי...
 

C H 4

New member
וואלה


כך או כך, יש לי חברה הודית שפינקה לפני איזה זמן בגרסה הביתית שלה לבומביי באטר צ'יקן (היא קראה לזה אחרת). טעים לפחות כמו במינה טומיי והיא הבטיחה לחלוק מתכון. קרייב אחד שאני לא צריכה בשבילו מסעדה יותר
 

yogi3127

New member
המתכון קיים ברשת

זה של מינה טומיי, והוא מוצלח מאוד פרט לעובדה שהם שמים על המנה רוקט שלטעמי מחרב את העסק. כוסברה עושה את העבודה יותר טוב
 

horseradish

New member
אישית הרבה יותר אהבתי את מינה טומיי המקורית

זו שהיתה בתל אביב. היא הביאה משהו חדשני שלא כל כך ראו בארץ לפני כן. התעצבתי כשנסגרה ושמחתי כששמעתי שפותחים אותה מחדש בחיפה.
הארוחה הראשונה בקסטרא לוותה ברגשות מעורבים. בתפריט היו מנות שנשארו והיו כאלו שלא. מבחינת השירות, הוא אמנם פלצני והקטע של המנות בזרימה הצליח לעצבן חברה שלי, אבל מצד שני, לעומת מסעדות אחרות, השירות סביר. לגבי המחירים, אני מסכימה שהם גבוהים למדי, במיוחד כשעושים חישוב עלות-תועלת. התמורה לא ממש מצדיקה.
הייתי מאז כמה פעמים ואני חייבת לומר שבשום פעם לא ממש חשתי התעלות נפש וחושים.
לגבי מינה סטיישן, הם נחמדים מאוד והשירות הרבה יותר טוב ומקצועי, גם בהזמנות הביתה, אבל שוב, לא חשתי בחוויה מיוחדת כשביקרתי שם. היה מאוד נחמד, אבל לא מיוחד בשום דרך או אופן והייתי ממליצה עליו לבילוי קליל מאוד ובלי יותר מידי ציפיות.
 

yogi3127

New member
מינה טומיי החדשה והמקורית שונות!

עשיתי סטאז' לפני הרבה שנים ביחד עם השף המקורי של מינה טומיי שחף שבתאי.
הוא סגר את העסק מסיבות כלכליות ומאז עשה חיל בעולם.
הרשת החדשה היא של בחורה מאוד נחמדה שקנתה את זכויות היוצרים על השם ואת ספר המתכונים של המסעדה מכונס הנכסים אם אני לא טועה.
שף הרשת החדשה הוא משה בדישי שהוא מעולה בפני עצמו והכניס כמובן שינויים בתפריט ולכן זה לא התפריט המקורי שהיה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה