פרדוקס הסינטה בר- הצמחונית נהנתה יותר

גסטרו

New member
פרדוקס הסינטה בר- הצמחונית נהנתה יותר


סינטה בר שד מוריה 127 חיפה

היות וביום ההולדת עצמו (222) הצמחונית תהיה בטיול הכנה של הצופים , סכמנו על טרום חגיגה. היה כאן דיווח משבח של פרוטגוניסט (מקווה שהאיות נכון) על מנות צמחוניות ואני זכרתי בערגה סטייק סינטה שאכלתי שם בשבת רחוקה.

המסעדה עברתי מתיחת פנים, הכניסה מהחזית מאד נעימה עם שביל לעגלות ולסתם שונאי מדרגות . יש מבואה נעימה , שרותי נכים מרווחים בקומת הכניסה
המלצרית, בר, היתה נעימה ונחמדה
ומה אכלנו ? מחירי המנות הראשונות בעיסקית סביב 24-26 שח
היא לקחה צלחת ים תיכונית - שפע עגבניות מסוגים שונים, גבינת המאירי אהובת ליבה , גם את הפלפל החריף היא אהבה וכל זה עם פוקאצ'ה שכלולה . הפוקאצה היתה אפויה פחות מדי לטעמי והשניה טיפה יותר מדי
אני לקחתי מסבחה שם שעועית בובס על לבנה- קצת מלוח מדי אבל טעים מיוחד

בעיקריות התלבטה בין ניוקי לטורטליני , המלצרית המליצה על הניוקי ברוטב פטריות עם המון אגוזי לוז והחוגגת אהבה - מחיר 58שח
לעומת זאת הסינטה 300 גרם שלי שנראתה נהדר- ממש מהמגזין- היתה חסרת טעם לגמרי , כאילו עשויה מפלסטיק וגם בחתוך למרות שהיתה מדיום נוטה לרייר -טיפה לא זלגה . מוזר
היות ואני אוכלת בשר עם לחם כתוספת- נעזרתי בפוקאצ'ה מהמנה הראשונה וצמחונית נהנתה משעועית ירוקה מוקצפת שהוזמנה כתוספת שלי

לקינוח (29 שח המחיר ) היא קבלה סוג של מילפיי- מסקרפונה מוקצפת מוזלפת על דפי בצק דק ומעל הכל תותים - מנה ברמה של מול ים אבל במחיר שפוי, החוגגת התמוגגה
אני רציתי קינוח שאינו חלבי וקבלתי מנת ויטמינים לכל החדש- צלחת מוארכת עליה רוטב תות מתוק עליו מסודרים פלחי תפוח ,ואגס,פילטים של אשכולית אדומה, תפוז, פרוסות קיווי , תותים חצויים וכדור של סורבה פסיפלורה. אין עוד מסעדה בארץ שמגישה קינוח כה מרהיב ובריא

העיסקית כוללת גם שתיה קלה ולרגל הארוע התפרענו עם קוקטייל על בסיס וודקה קטלן 1 הטעם השולט היה של ליקר המידורי עם ספרות תות דוחות (כמו שקיות נילון עם מילוי תות ) 38 שח מיותרים

סהכ החשבון סביב 300 שח . החלטתי שבפעם הבאה גם אני אקח שם פסטה...חוץ מהסטייק הכל היה מצוין .
וכמו שכתבה הנערה בפייסבוק תחת תמונת הקינוח הנפלא שלה- תחילת החגיגות ...
 
מוזר באמת...סינטה בר עם סינטה לא מוצלחת...

אולי זה בשר מיבוא שעובר הכשרה בארץ המוצא ולכן לא מוציא מיצים. העיקר שכלת השמחה נהנתה.
 

יויו13

New member
מצד אחד הזוי שבמקום שמתהדר בשם

שכזה מקבלים סטייק שנשמע לי ממש גרוע
ומצד שני יש התלהבות עצומה מהקינוחים שלעניות דעתי דורשים הרבה יותר עבודה מאשר הכנת סטייק
מוזר
וכמובן שיש איזבעיה בחומר הגלם של הסטייק .
בכל מקרה מזל טוב (ואיזה תאריך)
ותודה על הדיווח.
 

pix37

New member
לפעמים נופלים על נתח דפוק

ע"פ התאור שלך לא היתה שגיאה בהכנת המנה - אלא פשוט נתח חסר טעם.
לפעמים זה קורה, גם במקומות הטובים ביותר.
יכול להיות שהפרה עצמה לא הספיקה לפתח אישיות


לגבי הצמחונות - לרוב מקומות שמגישים בשר טוב גם מצליחים לעשות מנות צמחוניות טובות יותר מאשר מקומות צמחונים כשרים.

את יכולה להעלות כאן את התמונה ? או לתת קישור למקום בו היא פורסמה ?
 

yogi3127

New member
הסינטה שם תמיד בינונית

כבר כתבתי פה בעבר על סניטה בר כמה פעמים, תמיד הסטייקים שם הם החלק החלש בארוחה. אכלתי שם עשרות פעמים, לא מתקרב יותר לסטייקים, כל השאר נהדר, קינוחים דווקא חלשים וגם מהם אני כבר נמנע.
למרות זאת מדובר במסעדה יציבה, לטוב ולרע, ותמיד כיף וטעים שם.
מנצלש את הביקור האחרון שלי לפני כשבוע וחצי לעסקית. לקחתי המבורגר בוצ׳ר עם פורטבלו וגבינה. קטן משעמם יחסית להמבורגר הרגיל ובסך הכל רק בסדר.
ליד כבר אין הום פריז יותר וחבל.
המקום שופץ והתייקר, אבל עדיין נקי, כיפי ובסופו של דבר חומרי גלם טובים וטעימים. כנראה המסעדה הטובה בחיפה, עדיין...
 

pix37

New member
כל השאר ...

אין לי מושג לגבי הסינטה (אני צמחוני) אבל כבר שנים ארוכות היא אחת משתי המסעדות הטובות בחיפה - עיר שה- DNA הקולינארי שלה הוא אחד הקשים בארץ.
כלאמר חרטוטים וקשקושים לא שורדים כאן - אלא רק אוכל טוב מתומחר בהגינות.
 

salo22

New member
לא חושב שאי פעם אכלתי שם סטייק

מבחינתי לשם המקום אין משמעות
הבעיה הראשונית של המקום כשרק התחילו, הייתה לטעמי באמת שהתמקדו בסטייקים. הדיון על הבקר במסעדות בארץ כבר לעוס מזמן, אז לא הגעתי לשם. באיזשהו שלב, כמה שנים אחורה, היה שם שינוי מהותי והיום לדעתי יש שם ביסטרו מצויין במונחים שלנו, ועדיין הייתי ממליץ למי שמכין סטייקים בבית, להימנע שם מהסטייקים. כל השאר - עושים עבודה טובה מאוד וכמובן כמו כל מקום בארץ, יש גם דברים שראויים לשיפור שם.
אגב ביסטרו והטובים יותר בארץ, ביקרנו לראשונה אתמול בערב ברובע השישי והייתה בהחלט ארוחה טובה מאוד, במונחים מקומיים
אכתוב על זה עוד מעט, מגיעה להם מילה טובה.
 
שמחה לשמוע על הרובע השישי. הייתי שם

בתחילת הדרך ולא היה משהו. טוב שהשתפרו. ממתינה לדיווח שלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכלתי שם סטייקים בעבר, לא זכורות לי בעיות

הפעם האחרונה שאכלתי ממש "סטייק" (כנתח שלם) הייתה לפני שנים אז אני לא יכולה לפרט, אבל לא היו לי תלונות (כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, בשום שלב לא היו לי תלונות על איכות המזון במקום, כולל הבשר).
 

salo22

New member
לא בעיות

פשוט חוסר ייחוד. בבית נהנים הרבה יותר מסטייקים, מרוב המוגש במסעדות ה"מתמחות", שניתן להעלות על הדעת. יש שליטה על איכות המקור, אפשר ליישן היטב, חיתוך ומשקל, כמובן גם יותר זול. אם כבר אחליט להכין סטייק היום, רק בבית, לצערינו מסעדות מתמחות בארץ בבשר, אינן טובות ברוב המקרים ממקבילות בחו"ל, ואם כבר יש משהו ברמה הגבוהה ביותר, זה יהיה יקר ביותר גם כן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשאדם יכול ויודע להכין לעצמו אוכל לפי טעמו

זה כבר משהו אחר. אבל רובנו לא שפים, לרבים אין חצר / מרפסת / גג / ברביקיו / ידע או רצון לטפל בעצמם בבשר מ-א ועד ת או להתחיל להתעסק, ולכן ההשוואה שאתה עושה פחות רלוונטית לאדם הממוצע, אני חושבת. רוצה לומר, אם אני משווה אוכל "בחוץ" אני משווה אותו לבחוץ, לא לאוכל שאני מכינה לעצמי או לאוכל של סבתא וכו'.
 

bruno01

New member
כיף לשמעו, גם אני נהנתי שם

ורק מתעצל לכתוב את הדיווח. אולי הגיע הזמן באמת.
 

salo22

New member
אם אני לא טועה

כתבת עליהם ביקורת חיובית פעם, ממש מזמן, לא ? כמו שפיקס כתב וכמו שכתבתי לרות, לטעמי להוציא הסטייקים, זה אחד הביסטרואים הטובים יותר, עובדים יפה מאוד ולפעמים גם קצת (מידי) יצירתי עם כל מה שמסביב לסינטה.
 

מיתר44

New member
אתה לא טועה

נתניה הייתה לגבי המלצה לא לאכול סטייק סינטה בסינטה בר.
זה כמו להימנע ממנת הפול בבית הפול (באר שבע) או
משקשוקה אצל הדוקטור ביפו.
פשוט מצלצל רע!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני אוכלת קבוע את הסינטה בכריך טייק אווי


 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכלתי שם בשר בחודש האחרון, היה מעולה


ישבנו שלושה חברים בעסקית, מכיוון שהם מגישים עסקיות עד 17:00 (רצינו לשבת ב"מיט" אבל אצלם זה רק עד 16:00 ואפילו לחמש בקושי הספקנו). כבר זמן רב לא ישבתי בסינטה מכיוון שהם לא מסעדה זולה במיוחד למי שלא חובב המבורגרים כמוני (לעומתי כל חבריי חובבי ההמבורגרים אוהבים אותם מאוד, בפרט בנזוגי שטוען בתוקף כבר שנים שההמבורגרים שלהם הכי טובים בעיר). מבאס אותי לשלם בסביבות 100 ש"ח על מנה עיקרית שלא משביעה אותי. המנות פשוט לא גדולות מספיק מבחינתי (בפרט במה שנוגע לתוספות) ויוצא שאני צריכה לשלם כפול ממנו כדי לצאת שבעה כמוהו... אבל בעסקית המנות קצת זולות יותר, בפרט הראשונות, וגם מקבלים שתייה (לא שזה כ"כ משנה לי) אז יאללה, שיהיה.

הזמנתי למנה ראשונה קרפצ'יו סינטה שמגיע עם רוטב חרדל בתירוש ענבים, קורנישונים, מטבל לימון כבוש ופרמז'ן וגם עם לחם לבחירה. לא זוכרת איך נקרא הלחם שבחרתי, אבל הוא הגיע ארוך, טעים, ריחני ונהדר. התוספות לקרפצ'יו לא היו מוצלחות בעיניי בכלל ולכן טוב שביקשתי אותן בצד...
אפילו הפרמז'ן הפתיע אותי לרעה כי הוא הגיע בפרוסות חתוכות לחתיכות קטנות ולא מגורר. זה לא השתלב לי במנה באופן מוצלח במיוחד... אבל הקרפצ'יו עצמו היה סבבה וחיסלתי אותו בהינף מזלג
(זו לא מנה גדולה, אבל היא עלתה רק 26 ש"ח אז זה סביר בהחלט).

למנה עיקרית הזמנתי "נתח קצבים על ניוקי תפוחי אדמה ברוטב ציר עגל, חמאה, פטריות ואפונת גינה" (82 ש"ח) שהייתה מנה מוצלחת מאוד מבחינתי. כל הרכיבים השתלבו לי נהדר, אהבתי בה הכול וחיסלתי אותה עד תום (הפעם בלי להוציא / לשנות / להשאיר שום דבר בצד).


המלצרית הזהירה מראש שאצלם הנתח קצת שונה מבמקומות אחרים ושהוא יותר "לעיס". חשבתי שהיא מתכוונת קל ללעיסה (באותו אופן שמזון הוא אכיל יותר הוא מזון שקל יותר לאכול) אבל התברר שהיא מתכוונת להפך, שצריך ללעוס אותו יותר... (אם כך שם התואר לא מתאים, אבל ניחא) ובכל זאת החלטתי להזמין. אין לי מושג על מה היא דיברה כי הבשר שקיבלתי במנה הגיע אכן לעיס באופן שבו הבנתי את דבריה מלכתחילה... זה לא היה נתח שלם אלא חתיכות קטנות שפוזרו במנה אבל היו צלויות בדיוק במידה המושלמת (הזמנתי מדיום, אגב). הבשר היה רך, עסיסי ונימוח בפה, אפילו מוצלח יותר מנתח קצבים שפגשתי במקומות אחרים (נחשבים) למעשה.

אלמלא המחיר הלא כ"כ זול, אפילו לעסקית (לפחות עבורי... הכול יחסי) והעובדה שהמנה לא גדולה במיוחד (גם לא קטנה, אבל לא הייתה משביעה אותי אלמלא אכלתי לחם במנה הראשונה) הייתי כנראה חוזרת וחורשת עליה שוב ושוב...

חבר אחד הזמין כבד עוף עם פירה (זו מנה קבועה שלו במסעדות רבות כי היא לא יקרה יחסית והוא אוהב את כל הרכיבים) וחיסל אותה די מהר (לא שמעתי תלונות), והצמחוני בחבורה הזמין ריזוטו. אין לי מושג איך הוא היה (גם לא טעמתי) אבל מאחר שלא שמעתי התלהבות מיוחדת אני בספק אם הוא נהנה יותר ממני.


למנה אחרונה חלקנו את אותה מנה שתיארת – משהו עם שכבות קרם וניל מתוק להפליא בין "דפים" קשים של בצק שהיו מיותרים עד מאוד מבחינתי (קשה מדי ומתוק מדי והיה קשה לחתוך הכול יחד) אבל היו תותים מעל ובסה"כ זה היה סיום מתוק חמוד והולם.

אני חושבת שהמסעדה עצמה טובה, לא זכורות לי נפילות מבחינת איכות המזון, וגם המלצרים מקצועיים והאווירה נעימה. אין לי ספק שאלמלא היחס המתסכל (עבורי) בין המחיר למידת השובע שלי (שהוא אולי לא משהו כזה חריג, אבל אני פשוט לא נוהגת להוציא את הכספים שאחרים מוציאים פה על ארוחות, אני מצפה להיות שבעה בפחות) הייתי אוכלת שם הרבה יותר.

אגב, אנחנו מזמינים לא מעט מסניף המשלוחים הסמוך ("סינטה בר אקספרס") וזה ממש נוח. התפריט מצומצם למדי, אבל הכריכים טעימים וגם ההמבורגרים (כך מספרים לי; אני לא אוכלת קציצות) ואם מזמינים באתר ובאים לקחת חוסכים את דמי המשלוח ונהנים מ-20% הנחה אז זה יוצא משתלם למדי.
 

קרמבו341

New member
בסינטה בר אקספרס יש שווארמה טבעונית טעימה

מאד מוצלחת, מתובלת היטב, ברוטב טחינה/יוגורט ובלחמניה טריה וטובה. מומלץ כטייק אווי לטבעונים ולצמחונים.
 

שרוצקי

New member
לגבי המונח "לעיס"

למיטב ידיעתי הדלה, הוא דווקא כן מתייחס לנתח שיש "ללעוס" אותו יותר מהמקובל.
זה ביטוי מעוברת ל Chewy
ויכול להיות שאני טועה
 
למעלה