MOON אהמ אהמ.

Gרר

New member
MOON אהמ אהמ.

אחד הדיווחים הראשונים שלי בפורום היה של ביקור שלנו ב-moon. זה היה בסוף ינואר 2009, מה שאומר שאני שורץ פה כבר חמש שנים. וואו. לא להאמין.

מהדיווח הזה, שהיה הראשון שבו העזתי לשלוף מצלמה ולצלם, התפתח אשכול די מפלצתי שמה שלמדתי ממנו בעיקר היה שכל דיווח על סושי או כל אוכל יפני אחר עובר סריקה קפדנית על ידי היפנולוגים של הפורום והמדווח עובר טכס חניכה יפני שכולל מציאת שגיאות כתיב בדיווח שלו (דווקא השגיאה שמצאו לי התבררה כלא שגיאה) ונחרות בוז על כך שהוא מעז לקרוא בשם הקדוש "סושי" לכל מיני שילובים מוזרים שמטרתם היחידה היא להסתיר אי טריות של דג וביפן היו מושלכים בבוז לפח הקרוב.

מאז הספקנו להיות עוד כמה פעמים ב-moon שעליהם העדפנו לא לדווח בעיקר בגלל שלא מצאנו שם משהו חדש לדווח עליו. לנו זה היה ונותר טעים וקיבלנו את הדין שמי שמחפש את הסושי המזוקק וה"נקי" מתוספות - זה לא המקום בשבילו.

הסושי המקסים ב"משחקי השף" של שבוע שעבר עשה לנו חשק לסושי. נזכרנו גם שכבר מזמן רצינו לנסות פעם איך הקטנה מסתדרת עם סושי. סך הכל אורז היא אוהבת אז... למה לא סושי?

החלטנו להזמין לה שתי מנות. האחת של מאקי עוף פשוט ואלמנטרי והשניה קצת יותר "סטנדרטית". מנה שנקראת Pokemon Yakitori - שיפודי בשר ממולאים בגבינת גאודה.

האישה בינתיים הזמינה את הראשונה החביבה עליה מרק שנקרא שיקוקו טופו שאת שני המרכיבים העיקריים בו אני לא ממש מחבב א) טופו מטוגן ב) פטריות שיטקה ולכן לא טעמתי. האישה דיווחה שהמנה נותרה מצויינת כתמיד.

שניים הגיעו שיפודי הבשר. מסיבות פדגוגיות קצת ביאס אותי שזה הגיע לפני הסושי כי העדפתי שהקטנה תגיע לסושי עם בטן ריקה אבל זה מה שיצא. אני מאד אהבתי את המנה. השילוב של הבשר המעושן עם הגאודה המותכת היה מעולה. הקטנה הסתפקה בבשר ללא הגבינה.

עד כאן החלק הטוב יותר של הארוחה. מכאן והלאה התחילו החריקות.

המאקי עוף של הקטנה לא עבר אצלה את המבחן. היא אמנם אוהבת אורז ואוהבת טריאקי אבל כל החיבור של זה ביחד עם האצה לא היה לרוחה. לזכותה אציין שזו אכן היתה מנת סושי עלובה למדי. הרבה מתחת למה שאני רגיל ב-moon. האורז היה דביק ולא כיפי. כאילו הדביקו את הגרגרים עם דבק פלסטי. האצה היתה קשה מדי. לא נעים להגיד אבל המנה הספציפית הזאת לא היתה רחוקה ממה שמקבלים בחתונות.

רצינו להזמין לקטנה מנת של כדורי קוד אבל לא היה קוד. בסוף התפשרנו על שניצל "יפני" ואני בכוונה שם את היפני במרכאות כי זה שניצל ישראלי לחלוטין חוץ מזה שהחליפו את הפירורים ב...(אם אני לא טועה) פנקו. השניצל עצמו היה בסדר גמור אבל היה לנו די מבאס שבמסעדה כזאת היא בסופו של דבר נאלצת לאכול משהו שהיא אוכלת על בסיס יומי בגן. אבל מה לעשות... לא כל פעם מצליחים עם החינוך. לפחות את הבשר של השיפוד ואת המרק היא אהבה.

עכשיו כשהקטנה היתה עסוקה עם השניצל יכלנו להזמין לעצמנו משהו יותר מאתגר.

מנה אחת שקצת הזכירה ויזואלית את מה שהכינו באודישן של משחקי השף נקראת סלאוואז. העלתי צילום שלה מהאתר שלהם. הציפוי החיצוני הוא של אבוקדו. בפנים סלמון צלוי גבינת שמנת מלפפון ועירית. למעלה - חביתית מביצת שליו. במציאות היא נראתה פחות מרשים מבתמונה בעיקר בגלל הגודל - כשמצלמים את זה בתקריב זה נראה הרבה יותר מושך מאשר בגודל הטבעי. בטעם - היא היתה עוד יותר פושרת.

אם אני צריך לשים את האצבע אז הבעיה היתה שגם הטעם וגם המרקמים היו מאד אחידים לאורך המנה בעוד שבטמפרטורה היו הבדלים די קיצוניים של קור וחום וככה יצא שמה שהרגשת בפה היה רק את ההבדלים הגדולים בטמפרטורה והם החביאו לגמרי את כל היתר. זה לא היה נורא, אבל זה היה די מאכזב.

הסושי השני היא מנה מהקבועות שלנו שם. היא נקראת Devil Inside ומורכבת מכבד אווז, שרימפס טמפורה, צלופח, אבוקדו טמפורה ורוטב טריאקי. למרות שהיא היתה מנת הסושי המוצלחת ביותר שם - גם האיכות שלה נפלה ממה שזכרנו מהביקורים הקודמים שלנו וגם כאן הבעיה התחילה כבר מהאורז שכמו במאקי עוף היה מאד בינוני במרקם שלו. אכלנו את המנה הזו לפחות חמש פעמים וזו פעם ראשונה שאנחנו לא נופלים מהכסא ממנה.

כבר הרבה זמן שלא הייתי ב-moon והביקור הזה מאד לא עשה חשק לחזור פעם נוספת. אני לא יודע אם מדובר על ירידה כוללת באיכות או שזה היה עניין חד פעמי (שבת בצהרים VS הערב? סושי מן פחות מוצלח?). אבל כיוון שגם ככה זה משהו שאני אוכל פעם ב... אז זה לא עוזר לי שבמקרה נפלתי על יום רע. פעם ידעתי שבפעם בחצי שנה שבא לי לאכול סושי אני יכול לסמוך על ה-moon בעיניים עצומות שיהיה בסדר והפעם יצאתי משם עם הרבה חשש לפעם הבאה שיתחשק לי לאכול סושי.

באשר לקטנה - קצת חבל שהסושי הראשון שהיא טעמה היה הגרוע ביותר שיצא לי לפגוש ב-moon. יש לה פתיחות רבה לטעמים אבל רתיעה גדולה ממרקמים שקצת מאתגרים אותה ולכן אולי בשלב הזה סושי זה לא כל כך בשבילה. ננסה את זה עליה שוב פעם בעתיד ואני רק מקווה שבפעם הבאה שנחליט לנסות היא תקבל משהו קצת יותר מוצלח...
 

passioneta

New member
שניצל הוא מנה פופולארית מאוד ביפן

בעיקר מחזיר אבל גם מעוף.

ויפה שחזרת לשרשור ההוא.
 

Gרר

New member
לא ידעתי שהם עושים שניצל מעוף ביפן

אני יודע שבמערב אירופה זה נחשב הזוי לחלוטין כי שם הם עושים שניצל בעיקר מעגל. לא ידעתי שביפן מקובל לעשות את זה גם מעוף.

מה שכן זה הוגש עם מלפפון ועגבניה מה שמאד הזכיר לי ארוחת בוקר ישראלית... גם זה תרם להוספת המרכאות.

קשה לי להאמין שביפן מגישים את זה ככה... אבל גם בזה תפתיעי אותי
 

passioneta

New member
ערמה של כרוב עם זילוף מיונז או משהו בסגנון

אבל לא שוללת גם פרוסת מלפפון כקישוט.
 
אופסי תודה

החיפזון מהשטן והשמות מתבלגנים לי
מזל שסושי זו מילה קצרה למרות שגם זה היה לי קשה להגות פעם ראשונה שנתקלתי (ניו יורק לפני 20 שנה, חשבתי ששוב המציאו את הגלגל)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אפילו בווינה שניצל עוף אינו הזוי אלא סטנדרטי

למדי, בכל מסעדה שסעדנו בה הייתה אפשרות לבחור את סוג הבשר. הזול היה עוף, בקר יקר יותר ועגל יקר יותר (ולא כולם הציעו עגל, כמדומני).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
או סטטיסטי...
שאלתי את בנזוגי ליתר ביטחון

וגם הוא זוכר שרק בחלק מהמקומות היה חזיר, ובכל מקרה זו לא הייתה בררת המחדל (למעשה לא בדיוק הייתה בררת מחדל, היו כמה אפשרויות מחיר, והעוף הייתה הזולה ביותר).
 

שקדייה

New member
מון הוא הסושייה האהובה עליי כבר למעלה מעשור..

(אני חושבת.... מה? כל כך הרבה זמן עבר?.....)

אני ממש מקווה שהבינוניות הזו היא יציאה חד פעמית באין כניסה.
אנחנו תמיד נהנים שם מאוד.
הולכים לרוב על מנות קצת אחרות, קונוס זוהר- זה מאסט, בלו אלפנט, והמון קומבינציות של השילוב הלא נורא מיוחד ומרגש "קליפורניה" (שאני יודעת שביפן לא שמעו על זה ולא מגישים את זה וכו', אבל זה ממש לא מעניין אותי...
)
 

Gרר

New member
ועוד מילה לגבי ההקדמה שלי לדיווח

באשר לאותו אשכול מלפני חמש שנים. הרבה אנשים כתבו שם. אם זה לא הובן כך אז הכוונה לא היתה לעקוץ אף אחד אלא בעיקר להזכיר חווית כניסה שבזמנו היתה לי די טראומטית (כולל מישהי שהלכה בעקבות ההמלצה ועברה שם ארוחה מאד מאכזבת והיה לי קצת קשה עם זה...) וכיום ממרחק של שנים קדימה זה כבר הספיק לקבל פרופורציות אחרות כמו שלכל אחד יש במחסן את אוסף הדברים שפעם היו נראים לו מאד משמעותיים וממרחק של שנים זה בעיקר נותר כזכרון מרוחק.

חלק מהאנשים שכתבו שם עדין פעילים בפורום וזה חלק מהקסם כאן. חלק מאלו שהגיבו במה שנראה לי אז כתגובה מאד מוקצנת למדתי להכיר שזה נעשה מתוך כוונה פדגוגית טובה לחשוף לאנשים משהו מעולם שהם מכירים טוב בין אם זה תרבות יפן או עולם הדגה והים או כל דבר אחר.

אז מאד מקווה שאף אחד לא לקח את זה באופן אישי... כי גם לא כיוונתי לאף אחד באופן אישי אלא בעיקר לחיטוט עם זכרונות עמומים של עצמי מהימים הראשונים שלי בפורום.

בכל מקרה רושם את התאריך הלועזי של יום כיפור הבא אם יש עדין צורך בכך.
 
למען האמת הרבה זמן לא הייתי במון

ומרבית הארוחות מהן היו במשלוחים שהיו יותר מבסדר וסיפקו את הצורך בסושי.

אני אישית לא מתחברת לכל התוספות הללו לסושי (עוף, כבד אווז וכדומה) ומעדיפה את הסושי הפשוט ביותר - דג, ירק ולא יותר מזה.

תודה על הדיווח ונקווה שזו באמת מעידה חד פעמית.
 

Gרר

New member
לגבי השילובים

כשזה מוצלח - זה עושה קונצרט שלם של טעמים ומרקמים בפה. בסופו של דבר זו מנה לא גדולה וכשמשלבים בה כמה מרכיבים נכון נוצר ביס מאד מאד כיפי בפה.

כשזה לא מוצלח... זה יכול מאד מאד לבאס כמו שקרה לנו אתמול. מאד מקווה שזה חד פעמי אבל ייקח לנו המון זמן לאזור אומץ פעם נוספת ולחזור לשם...
 
בעיני לפחות

סושי פשוט ביותר שעשוי טוב עושה בדיוק את זה ולכן אני באמת לא רואה סיבה להוסיף לו את כל המרכיבים הנוספים הללו.

עם הטיגון אין לי בעיה בדרך כלל סתם כי יש לי חיבה לאוכל מטוגן (ובקרב חלק מהחברים שלי ידוע הקרייבינג של שישי בערב לטבעות בצל שומניות במיוחד) אבל כל התוספות הללו איכשהו לא עושות לי את זה.
 
למעלה