הבוקר עלתה לי דמעה בעין כשקראתי את יגאל סרנה

הבוקר עלתה לי דמעה בעין כשקראתי את יגאל סרנה


"תפתחו את האזניים ותשננו! לא היה כוח צביקה, ולא נכווה אמנון אברמוביץ, ולא נרצח רבין ולא היתה מלחמת עצמאות ולא היה 67 ולא נשרפו חברי בטנק ולא מתה הפלוגה שלי עם נמרוד גאון בחוה הסינית או על קו המים ולא נהרג צופר זהבי אהובי מעין חרוד על הצריח ולא נערף זה ונשרף זה ולא צעק פייברגר: אני לבד בטנק. תצילו אותי" ולא נשבה האחר. לא, לא ולא! היה רק יוני, יוני ויוני היו רק אנטבלנה. לפני בזמן ואחרי. ומי שיגיד אחרת אגיש נגדו תביעת לשון הרע וארדפו עד חרמה או עד יוסי כהן ואשלח בו את את שדיי המוסתים לרדפו. שיצעקו בגבו החרוך: תשרףתשרףתשרףבוגדבטנקשלךשממשיךלבעוררקבסיוטיםשלך!
תשרפתשרפתשרפ!"


אז זהו. ההיסטוריה נמחקת על ידי השליטים החדשים.
ההיסטוריה נכתבת מחדש. לא היה כאן כלום לפני בנימין נתניהו ויוני נתניהו.
אף אחד לא מת. אף אחד לא נהרג. לא היו מלחמות ולא היו פיגועים ולא נטבחו כאן אנשים אלא רק עלילות גבורה מבית נתניהו.
גם את טקס הזיכרון ליצחק רבין ז"ל מוחקים כי אין תקציב

לא. לא באמת. פשוט נמאס ולא בא להיזכר כל פעם מחדש מה השינאה וההסתה יכולים לגרום. די חאלאס יגידו אנשי הימין... נמאסתם עם החגיגות והתזכורות לרצח רבין. יאללה תנו לחיות בשקט (אמיתי לגמרי שמעתי במו אוזניי) ותנו לנו לעשות כאן מה שבא לנו. נבטל את תאגיד השידור הציבורי. נאשים בבגידה את כל מי שלא הולך איתנו. נבנה כאן ארץ חדשה ללא היסטוריה, עבר או עתיד.

ימין ושמאל, רק חול וחול... זה מה שנזכור!

 

poseidon111

Active member
מעניין, אותי זה רק הרגיז. זהו פופוליזם מהסוג הגרוע. לוקחים

אירוע אקטואלי שהויכוח עליו לגיטימי וכורכים אותו ביחד עם אירועים מדממים שאין לגביהם שום ויכוח כדי ליצור זהות בין העניינים השונים.
הרי אין ויכוח לגבי שאר האירועים, נכון?
מי שחשף עכשיו את עניין כוח צביקה לא היה מטעמו של נתניהו, נכון?
אז מדוע הוא ואת מציירים זאת כמחיקת ההיסטוריה על ידי השלטון החדש?
לא, בעיני פוסט זה הוא פרנויה מיותרת ואין בכך להמעיט כהוא זה מהתהליכים המבהילים שנתניהו מוליך את המדינה.
 
אכן זאת לגמרי פארנויה


לצערי, היא תגשים את עצמה.
נחיה ונראה. אני מזהה תהליכים הרבה יותר חמורים מהתהליכים שאתה מזהה.
אבל מאחר ואני קצת ממהרת, לא אלאה אותך בפסימיזם שלי.
אני גם לא אגיד לעצמי או לך "יהיה טוב" כי לא יהיה טוב.

יום נפלא.

 

poseidon111

Active member
דיברתי על הפוסט הספיציפי הזה. לגבי הפסימיזם, אני לא רחוק

מאחור.
 
תשמע, יגאל סרנה הוא קיצוני ואני לא נמנית על מעריצותיו

אבל באיזשהו מקום יכולתי להבין את הכאב שלו ולכן אני לא משקרת כשאמרתי שעלתה בי הדמעה. אני יכולה אפילו להרגיש מה שמרגישים כל בני דורי שלחמו בכל המלחמות מאז 67. הכאב והזכרונות עדיין צרובים ואז מגיע איזה עופר גולן כזה וזורק מילים שפוצעות את הבשר החי ומעלות את הטראומה ואת הזיכרון המר. אני יכולה להבין אותו למרות שהפוסט נשמע פופוליסטי להחריד. לאנשים מסויימים הוא נקרא באופן מרגיז אבל אני, למרות שאיני מחבבת אותו במיוחד, דווקא הרגשתי את הכאב.
טוב, זה סובייקטיבי. אתה יודע. אני רגשנית מדי
 

poseidon111

Active member
דווקא בגלל שדבריו נכונים וכואבים לא היה צריך להכניס

את עניין כוח צביקה.
בעיני הוא הוזיל את משמעות הפוסט וחבל שכך.
לגבי עופר גולן- הדפוקים מגיעים בצורות רבות ובדרכים שונות.
 

poseidon111

Active member
נשמעות אמירות של אנשים שהיו שם שכוח צביקה הוא סיפור

מפוברק שנוצר להרמת המורל לאחר השפיפות שאחזה במלחמת יום כיפור.
 
תודה. אני אגגל ואקרא את הסיפור על כך

תמיד שמעתי סיפורים על כוח צביקה אבל אף פעם לא התעמקתי מה בדיוק היה שם ולמה.
 
קראתי עכשיו את הסיפור בוויקיפדיה

ואכן נאמר שם :
"יש החולקים על סיפור הגבורה של גרינגולד וטוענים שהוא נופח באופן לא מידתי[4]. לעומתם טענו ראש ועדת העיטורים דאז, מנחם מרון[5], כמו גם היסטוריונים צבאיים שונים[6], בהם אבירם ברקאי, שבחן את הדברים בספרו "על בלימה" כי הדברים, כפי שתוארו בנימוקים שליוו את הענקת העיטור, כמו גם האופן שבו לחם גרינגולד, אכן התרחשו, והעיטור ניתן לו בדין[7]."

להשלמת התמונה מצאתי את זה:
http://news.walla.co.il/item/3008958

בכל אופן, גם אם הייתה הגזמה בתיאור הגבורה, עדיין מסתבר שהסיפור אמיתי לגמרי ולכן זה מתקשר לדברים שיגאל סרנה אמר גם אם הפעם ביבי נתניהו לא אשם בסיפור הזה אלא הגנרלים שלנו שנוהגים מדי פעם בפעם להילחם זה בזה מאז שאני זוכרת את עצמי.
 
כטנקיסט ותיק אני רואה פה בעיה

ביחידתי הייתי מפורסם כתותחן-צלף.

והסיפור שהוא לבדו פגע ב-60 טנקים, נשמע מופרך לגמרי.
ל-188 היתה פלוגה על הבוסטר שהיתה מעין בלם צדדי בעמק הבכא, ואמנם המ"פ זכה לעיטור גבורה (רק שלקהלני יש יותר קשרים להתפרסם).

רוב המאמץ הסורי התמקד בואדי-אל-שבראק הוא עמק הבכא.
אני מכיר לוחמים שסיפרו שנאלצו לשפר לאחור כדי לתדלק ולקבל פגזים וארגזי תחמושת. ומכל הפלוגה נשארו 2 טנקים בחזית מול הסורים, אבל זו היתה רגיעה זמנית ולכן זה התאפשר לעשות מהר עד שהפלוגה חזרה מהמילוי מחדש מאחורי החרמונית (הגבעה שמאחורי הפלאטו ששלט על עמק הבכא).

בטנק יש 72 פגזים, בשום אופן אי אפשר לפגוע בשישים טנקים, כיוון שאפילו אם תירה בטווח אפס (בשריון - 1000 מטר, טווח איפוס) פה ושם יתפספס לך פגז, תצטרך לבצע תיקונים (קצר-ארוך) וכך שתבזבז בממוצע שני פגזים על כל טנק.....

לכן זה נשמע כל כך מופרך.
 
מן הסתם ישנה הגזמה במספר הטנקים שהם פגעו

אבל מכאן ועד להגיד שכל הסיפור הזה לא היה ולא נברא, הדרך ארוכה...
לפי דברי נהג הטנק, צביקה כנראה הרגיז את מפקד הטנק כשהוא "השתלט" על הטנק שלו ואחרי כל כך הרבה שנים מצא לנכון לסגור חשבון. אז בטח הייתה הגזמה, ואני חושבת שכמעט ואין על זה וויכוח, אבל היה כוח צביקה והם פעלו בגבורה.
 

RossieL

Active member
כוח צביקה

"כוח צביקה" זו אינה המצאה
דויד ליבוביץ היה הנשק של "ההגנה" בדרום הארץ. על רקע המחסור בנשק, ערב מלחמת השחרור, הוא פיתח מרגמה בקוטר שלושה אינצ'ים, אשר הקנה שלה היה קטן מן הפגז, ולכן הפגזים נורו כשהם מוצמדים לפתחו. המרגמה כונתה "דוידקה" על שמו של ממציאה, ומפעל ייצור הנשק המחתרתי, התע"ש, ייצר שש מרגמות כאלה, וכמה מהן מונצחות, עד היום, בכמה כיכרות בערי ישראל.

ה"דוידקה" לא מצאה את דרכה לתערוכות הנשק בעולם או לספרים המקצועיים של המצאות הנשק הגדולות. היא היתה המצאה פתטית למדי, שעיקר חשיבותה היה ברעש שנגרם על ידי ירי הפגזים. שש ה"דוידקות", שלא הצליחו לפגוע בגורמי אויב רבים, גרמו לרעש חזק מכוונת ממציא הכלי והניסו רבים מפניהן. המרגמות הועברו ממקום למקום והצליחו ליצור רושם כאילו מדובר בנשק קטלני, הקיים בידי כוחות רבים של הצבא הישראלי המתגבש. המיתוס סביב ה"דוידקה" אינו נובע מכך שהצליחה לפגוע בגורמים עוינים, אלא מכך שהניסה אותם.

נזכרתי בסיפור המוכר ממלחמת השחרור, כאשר צפיתי בטלוויזיה בערב שבת בכתבה בערוץ 2 על "כוח צביקה". הכתבה הביאה עדויות לכך כי הסיפור המוכר, אשר לפיו במלחמת יום הכיפורים הצליח טנק יחיד, בפיקודו של צביקה גרינגולד, לפגוע ב־60 טנקים סוריים, הוא אגדה שנוצרה כדי לעודד את שורדי חטיבת השריון 188, לאחר שרבים ממפקדיה ומחייליה נהרגו במהלך הקרבות.

המלחמה יוצרת מצבי קיצון, המביאים לידי ביטוי גבורה האצורה באנשים, מבלי שהם עצמם מודעים לה בדרך כלל. זה היה הסיפור של צביקה. שלושה טנקים של צה"ל נתקלו בכוח של טנקים סוריים. שניים נפגעו, וזה של צביקה נותר שלם. צביקה הצליח ליצור רושם כי הטנק שלו הוא חלק מכוח טנקים גדול הרבה יותר; הוא עבר ממקום למקום, הצליח לפגוע בכמה טנקים סוריים והניס את כל עשרות הטנקים שהיו שם, ואשר טעו לחשוב כי "כוח צביקה" הוא כוח גדול, ולא משהו הדומה ל"דוידקה", המועברת ממקום למקום ואשר כוחה בשאונה.

צביקה עצמו, שהוא מלח אמיתי של הארץ הזו, ואשר קיבל את אות הגבורה (הנדיר מאוד) על מעשהו, לא טען אף פעם כי הטנק שלו הרס 60 טנקים של האויב, ולכן הטענות שנשמעו בכתבה, ושלפיהן 71 פגזים הנמצאים בטנק לא יכלו, בשום מצב, לפגוע ב־60 טנקים, הן בלתי רלוונטיות.

"כוח צביקה" לא מנה את מספר הטנקים שנפגעו, ואילו כוח השריון הסורי טעה בהערכת הכוח שעמד מולו. כל מי שהיה אי פעם בשדה הקרב מכיר היטב את תחושת אי הידיעה, הגורמת - לפעמים - למעשי גבורה גרנדיוזיים, ולפעמים - לטעויות קשות של הרמת ידיים, שנייה לפני שהצד השני קורס. כך גם היה בקרב הזה. הצד הישראלי הפגין גבורה, והצד הסורי לא הבין מה עומד מולו, ונס.
צביקה לא השמיד 60 טנקי אויב, אלא חלק קטן מן הכוח שמולו פעל, אבל הוא גרם למנוסתם של הטנקים. זו היתה חשיבות פעולתו, ולכן הפך האירוע לחלק מן האתוס הלגיטימי של צה"ל.


הכותב: יוסי ביילין
 

puma141

New member
גם אותי

זה מרגיז.....:)
אבל אתה כותב את זה טוב ממני. כשאתה כאן, אני רגועה יותר *רוב הזמן*.
 
והנה עוד משהו שירגיע אותך


כותב אורי משגב בעיתון "הארץ"
"חידה: כמה תמונות של שרה נתניהו אפשר לדחוס באייטם קצרצר ב"וואלה"?
מערך הייחצון והחנופה בשירות ראש הממשלה ורעייתו שובר שיאים חדשים של חוסר בושה. פלא שהוא לא רוצה שידור ציבורי על הראש?"
"לא הכיבוש ונזקיו, לא המדינה החד-לאומית המתהווה, לא יוקר המחייה, לא גוויעת הפריפריה. מסתבר שהנושא הבוער ביותר שמונח בימים אלו על שולחנה של ממשלת ישראל הוא עתיד השידור הציבורי, שכבר הוסדר בחקיקה מפורטת. כוססים ציפורניים? הנה בינתיים הדגמה קטנה איך נראית תקשורת לא ציבורית כשראש ממשלת ישראל הוא לא רק שר התקשורת אלא גם אדם חסר בושה וגבולות.
הרשו לי להפנות את תשומת לבכם לאייטם חדשותי שפורסם אמש באתר "וואלה": "הוכתרה מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2016". הטקס נערך בחיפה. את הכתר לזוכה הנרגשת, אנה גריניס, העניקה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. האייטם הקצר ב"וואלה" מונה 263 מילים, מתוכן 81 מילים מפיה של נתניהו. מופיעות בו לא פחות מחמש תמונות של הגברת נתניהו. ארבע מתוכן צולמו והופצו על ידי לשכת העיתונות הממשלתית. הגוף הציבורי הזה מנוצל ללא בושה לקידום וייחצון של בני הזוג נתניהו. אבל זה כמובן לא מספיק להם. בשירותם יש גם את החינמון היומי הנפוץ ביותר בישראל (שנרתם אתמול להסלמת המאבק בתאגיד השידור הציבורי המתוכנן, כשהוא מייחס לעובדיו שמאלנות וזיקה לנוני מוזס). במקביל, כבר התברר שגם אחד מאתרי האינטרנט הנצפים ביותר בישראל מיישר קו. תזכורת: "וואלה" נמצא בבעלות שאול אלוביץ', שהוא גם בעל השליטה בבזק. בזק תלויה ברפורמות ובהחלטות כבדות משקל שאמור לקבל משרד התקשורת. הנה קישור לתחקיר שפרסם גידי וייץ בדיוק לפני שנה ב"מוסף הארץ" על ההטיה הפוליטית והמשפחתית של תכני האתר לטובת נתניהו.
האייטם על טקס מלכות היופי ניצולות השואה פורסם במדור "חברה ורווחה", תחת הכותרת "רגע מרגש". נראה שההתרגשות - או הבושה - היו גדולות עד כדי כך שלא נמצאו מי שהיו מוכנים לחתום על הידיעה בשמם, והיא הופיע תחת הקרדיט "מערכת חדשות וואלה". מצד שני, אולי לא באמת היה על מה לחתום. האייטם מכיל מילה במילה את הטקסט שפרסמה שרה נתניהו גם בדף האינטרנט של ראש ממשלת ישראל, ובו ציטטה את ברכתה למשתתפות התחרות. גם חמש התמונות שם, מתחת לדבריה. אתם מבינים? כבר אין הבדל. לשכת העיתונות הממשלתית, "וואלה", דף הפייסבק הרשמי של ראש הממשלה - כולם עובדים בשירות מטרה אחת. לצד "ישראל היום" כמובן. תשמחו לדעת שבאותו טקס ממש העניקה רעיית ראש הממשלה גם את פרס "מגן הצדק החברתי" לעיתונאי דניאל סיריוטי מ"ישראל היום". אייטם בנושא מתפרסם היום ב"ישראל היום". הכל מתחבר. לא פלא שנתניהו לא רוצה שידור ציבורי על הראש. נותרה רק שאלה אחת פתוחה: רק חמש תמונות מטקס כל כך חשוב זה לא פגיעה בזכר ששת המיליונים?"

http://www.haaretz.co.il/blogs/misgav/.premium-1.3107857

כל אתרי החדשות נשלטים בצורה כזאת או אחרת ע"י מקורבים לנתניהו,
אבל העיתונאים מאחר והם אינטליגנטים מעל הממוצע, למזלנו הם עדיין שומרים
על הדמוקרטיה. עד שגם הם ייעלמו מתישהו ונישאר בלי עיתונאים אלא רק עם כתבים עושי דברו של נתניהו.

היידה שרה!!

אמרתי לך שאני מתה עלייך?
את היחידה שמצליחה לספק לי את האדרנלין שחסר לי
בזכותך אני עדיין מתפקדת


 

puma141

New member
חחחחחחחח איזה מצחיקה את!

תודי שלא תמיד את אוהבת את האדרנלין שאני מביאה לך!

אני אקרא עוד מעט, אבל אני כבר אומרת לך- ברגע שתשימי את כל הביצים
בסל אחד, יקרו שני דברים:
1. זה לא יהיה נכון או אובייקטיבי, מה שיעשה את זה פחות רציני-בעיני לפחות.
2.אני לא מסכימה איתך בעליל לגבי עיתונאים, או חלק ניכר מהתקשורת ש"שייך" לביבי....
מעבר לזה, תנסי להבין מי יצר את כל ההד התקשורתי *תרתי משמע* סביב העניין הזה עצמו?
ולא בגלל שנאתך לביבי- בגלל המציאות, כפי שהיא......

ג'וני מיטשל באמת מרגיעה........:)
את צריכה לשים אותה אחרי כל פוסט שאת כותבת חחחחח
 

puma141

New member
אוקיי......

זה לא שאני מגינה על נתניהו! ממש לא....
יש מצב וקורב לוודאי שזה נכון.
השאלה היא יחפה, מי שם לב לזה....זה חשוב כ"כ מה שהבאת?
זה לא קריטי כמו מה שקורא פה- הקרב בין התקשורת לביבי...
לא יודעת מה בא קודם הביצה או האדיוט. זה גם לא משנה לי..
יש מצב נתון שבו בעצם- כולם עובדים עלינו, כל אחד עם ה"כח" המפוקפק והמזלזל באינטליגנציה שלו.
קרב מטומטם, עיקש, שלא מוביל ולא נותן למדינה הזו כלום!
בעיני זה להתעסק ברפש......ממש ככה. זה הכי טפל שאפשר.
וכמו שאמר סופרטראמפ-אנחנו אשמים. בעיקר על זה שהשיח הזה צריך להתקיים בכלל.....

בגדול? פשיטת רגל של האינטלגנציה.
 
בדיוק!

ומי אחראי לכך?
תחשבי רגע...
מי אחראי לכך שאנחנו מתעסקים בקקה במקום להתעסק בתהליכי שלום, במקום להתעסק בחברה וכלכלה, במקום להתעסק בשיפור התנאים הסוציאליים, אנחנו מתעסקים בבולשיט ששרה מספקת לנו, בשטויות של מירי רגב ודוד ביטן ובטמטום של אורן חזן. את מבינה? זה הכל מלמעלה. מישהו למעלה מכוון לכך שאנחנו בדיוק נתעסק עם מה שהוא רוצה שנתעסק איתו ואנחנו מתעסקים איתו כי אין לנו משהו חשוב אחר להתעסק איתו.
וכך לאט לאט הוא מוריד את כל האינטליגנציה על הברכיים כדי שיתעסקו בפיפי ובקקי של עושי דברו וביניהם גם של אשתו היקרה וככה לא נשאל את עצמינו למה כבר כמה שנים אין כאן שום תהליך מדיני ושום חוזה שלום לא נראה באופק ורק ממתינים כמו לפני 67 למלחמה הבאה...
 
למעלה