תיזהרו לא להתנגש:)

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
תיזהרו לא להתנגש:)

תיזהרו לא להתנגש:)

 

down und

New member
ברור

משולש קק"ל?
ברור
רק שלא מובן לי איזה רכבת באה מבני ברק (או נוסעת לבני ברק) ואיזו
לחיפה/נהריה (או מחיפה/נהריה).

קודם כל חלון הזמן הוא בין שנת 83' ל-87'.
אין כאן את איילון צפון/דרום שבקטע הצפוני לרוקח. כמו כן אין מזגן לאף קרון.


האם הרכבת הקרובה לתחתית התמונה היא ל/מ בני ברק או בדיוק ההיפך הרכבת
התחתית יותר היא מ/לחיפה/נהריה?
 

alantan

New member
אני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטה

ברור
רק שלא מובן לי איזה רכבת באה מבני ברק (או נוסעת לבני ברק) ואיזו
לחיפה/נהריה (או מחיפה/נהריה).

קודם כל חלון הזמן הוא בין שנת 83' ל-87'.
אין כאן את איילון צפון/דרום שבקטע הצפוני לרוקח. כמו כן אין מזגן לאף קרון.


האם הרכבת הקרובה לתחתית התמונה היא ל/מ בני ברק או בדיוק ההיפך הרכבת
התחתית יותר היא מ/לחיפה/נהריה?
אני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטה
ולכן הרכבת העליונה היא מבני ברק לחיפה והתחתונה מתל אביב לחיפה.
&nbsp
אילו התמונה הייתה מצפון, אז מאחורי המסילות לא הייתה שכונה אלא הקמפוס של גני התערוכה.
 

XrayCharlie

New member
אני כמעט בטוח שזה הפוך

אני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטה
ולכן הרכבת העליונה היא מבני ברק לחיפה והתחתונה מתל אביב לחיפה.
&nbsp
אילו התמונה הייתה מצפון, אז מאחורי המסילות לא הייתה שכונה אלא הקמפוס של גני התערוכה.
אני כמעט בטוח שזה הפוך
הרכבת העליונה היא על ציר חיפה והתחתונה על ציר בני ברק.
הסיבה היא שאפשר לראות את הדרייב אין מצד ימין. הגבעה של האוניברסיטה היא כנראה יותר שמאלה בצד של התמונה.
&nbsp
 

down und

New member
בידיאוק או בידיוק

אני כמעט בטוח שזה הפוך
הרכבת העליונה היא על ציר חיפה והתחתונה על ציר בני ברק.
הסיבה היא שאפשר לראות את הדרייב אין מצד ימין. הגבעה של האוניברסיטה היא כנראה יותר שמאלה בצד של התמונה.
&nbsp
בידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.

בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.


שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
 

XrayCharlie

New member
אני חוזר בי

בידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.

בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.


שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
אני חוזר בי
המסילה מבני ברק לחיפה (שקיימת ואף פעילה היום) היא מצפון למה שהיה הדרייב אין והיא העליונה בתמונה.
הצילום הוא כנראה לכיוון דרום מזרח ומעבר לדרייב אין ניתן לראות את פארק הירקון.
&nbsp
 

25306yosef

New member
המסילה מבני ברק לחיפה עוברת צפונית למה שהיה פעם הדרייב אין

בידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.

בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.


שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
המסילה מבני ברק לחיפה עוברת צפונית למה שהיה פעם הדרייב אין
אני מדבר על שנות ה-80 בלבד. בעבר (לפני שנות ה-80) היתה מסילת רכבת נוספת מדרום לדרייב אין אבל בשנות ה-80 היא היתה בטלה ומבוטלת.

המסילה מת"א לבני ברק שאתה מדבר עליה היתה בטלה ומבוטלת בסוף שנות ה-80 והוקמה מחדש לאחר שנות ה-80.

אני נסעתי על הקו הזה בסוף שנות ה-80 כל יום ובנוסף גם הייתי בתאי האיתות ובחדרי הממסרים, כך שאני מכיר היטב את כל המסילה ואת כל התחנות ואת כל השלוחות ואת כל המסוטים שהיו על הקו הזה בשנות ה-80 ואני גם יודע מה היה פעיל ומה היה מבוטל ואף באיזה סוגי נעילות היו נעולים המסוטים.

גם כיום ניתן לנסוע מבני ברק לחיפה דרך תל ברוך.
 

alantan

New member
כפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברק

בידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.

בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.


שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
כפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברק
כמו כן, המסילה הרחוקה (העליונה) מתעקלת - המסילה מתל אביב לחיפה היא פחות או יותר ישרה.
&nbsp
נראה לי שהבניינים ברקע הקרוב הם מעוז אביב. מימין רואים את פארק הירקון ומאחוריו, באמצע התמונה ומשמאלה, את הדר יוסף.
 

25306yosef

New member
זה צריך להיות חד וברור שאם רואים מסילה מתעקלת אז היא

כפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברק
כמו כן, המסילה הרחוקה (העליונה) מתעקלת - המסילה מתל אביב לחיפה היא פחות או יותר ישרה.
&nbsp
נראה לי שהבניינים ברקע הקרוב הם מעוז אביב. מימין רואים את פארק הירקון ומאחוריו, באמצע התמונה ומשמאלה, את הדר יוסף.
זה צריך להיות חד וברור שאם רואים מסילה מתעקלת אז היא
המסילה מבני ברק לתל ברוך ולחיפה והמסילה הישרה היא המסילה מתל אביב מרכז.
 
בבודאות הקרובה היא חיפה-ת"א

כפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברק
כמו כן, המסילה הרחוקה (העליונה) מתעקלת - המסילה מתל אביב לחיפה היא פחות או יותר ישרה.
&nbsp
נראה לי שהבניינים ברקע הקרוב הם מעוז אביב. מימין רואים את פארק הירקון ומאחוריו, באמצע התמונה ומשמאלה, את הדר יוסף.
בבודאות הקרובה היא חיפה-ת"א
והרחוקה היא חיפה-ירושלים
(דרך בני ברק)

התמונה כנראה לא צולמה מהגבעה אלא ממרגלותיה, לפני שנתיבי איילון נחנכו.

כילד הלכנו פעם מהצופים ברגל מרמת אביב ליום שבט בפארק הירקון (בחורשת בראשית) עם כתובות אש סמוך לחניון המימדיון. ירדנו את הגבעה וחצינו את המסילה והמשכנו בכביש שמקיף את מרכז הירידים לכיוון אזור המימדיון.
זה אמנם היה בשבת בבוקר, אך למותר לציין שלא היו שום גדרות או אוטוסטראדות שהפריעו לנו. הדרך כללה חציית שני כבישים ראשיים בלבד, רחוב האוניברסיטה (חיים לבנון) ורחוב רוקח, ואת שניהם חצינו במעבר חציה מרומזר.
 

alantan

New member
זכרונות יפים של ימים פשוטים יותר (אבל גם ימים בהם חציית

בבודאות הקרובה היא חיפה-ת"א
והרחוקה היא חיפה-ירושלים
(דרך בני ברק)

התמונה כנראה לא צולמה מהגבעה אלא ממרגלותיה, לפני שנתיבי איילון נחנכו.

כילד הלכנו פעם מהצופים ברגל מרמת אביב ליום שבט בפארק הירקון (בחורשת בראשית) עם כתובות אש סמוך לחניון המימדיון. ירדנו את הגבעה וחצינו את המסילה והמשכנו בכביש שמקיף את מרכז הירידים לכיוון אזור המימדיון.
זה אמנם היה בשבת בבוקר, אך למותר לציין שלא היו שום גדרות או אוטוסטראדות שהפריעו לנו. הדרך כללה חציית שני כבישים ראשיים בלבד, רחוב האוניברסיטה (חיים לבנון) ורחוב רוקח, ואת שניהם חצינו במעבר חציה מרומזר.
זכרונות יפים של ימים פשוטים יותר (אבל גם ימים בהם חציית
תל אביב נמשכה 40 דקות).
 

down und

New member
עוד הוכחה שזה מהגבעה של האוניברסיטה ושל "תנובה"

אני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטה
ולכן הרכבת העליונה היא מבני ברק לחיפה והתחתונה מתל אביב לחיפה.
&nbsp
אילו התמונה הייתה מצפון, אז מאחורי המסילות לא הייתה שכונה אלא הקמפוס של גני התערוכה.
עוד הוכחה שזה מהגבעה של האוניברסיטה ושל "תנובה"
זה שרואים את המסך של הדרייב אין.
להזכירך ולהזכיר לותיקים כאן (אלו שהיו בחיים בכלל ובישראל בפרט ובת"א בפרט
דבפרט לפני שנת 92')
שהיו אנשים שבאים לגבעה ההיא בלילות, בעיקר שישי ושבת סביב חצות על מנת
לצפות בחיני חינם (או כמו שאני אוהב להגיד בחינם חינמוביץ') בסרט פורנו שהוקרן
בדרייב אין.
 

alantan

New member
זכור לי בגיל 17-18...

עוד הוכחה שזה מהגבעה של האוניברסיטה ושל "תנובה"
זה שרואים את המסך של הדרייב אין.
להזכירך ולהזכיר לותיקים כאן (אלו שהיו בחיים בכלל ובישראל בפרט ובת"א בפרט
דבפרט לפני שנת 92')
שהיו אנשים שבאים לגבעה ההיא בלילות, בעיקר שישי ושבת סביב חצות על מנת
לצפות בחיני חינם (או כמו שאני אוהב להגיד בחינם חינמוביץ') בסרט פורנו שהוקרן
בדרייב אין.
זכור לי בגיל 17-18...
 

25306yosef

New member
הנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:

ברור
רק שלא מובן לי איזה רכבת באה מבני ברק (או נוסעת לבני ברק) ואיזו
לחיפה/נהריה (או מחיפה/נהריה).

קודם כל חלון הזמן הוא בין שנת 83' ל-87'.
אין כאן את איילון צפון/דרום שבקטע הצפוני לרוקח. כמו כן אין מזגן לאף קרון.


האם הרכבת הקרובה לתחתית התמונה היא ל/מ בני ברק או בדיוק ההיפך הרכבת
התחתית יותר היא מ/לחיפה/נהריה?
הנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:
1. לפי הצביעה של הקרונות והקטרים, ככל הנראה השנה היא 1987.

2. בימים ההם כל הקרונות היו קרונות גרורי קטר ולא היה אפשרי להפעיל רכבות נוסעים בשיטת מודו (מושך דוחף), כך ששתי הרכבות הן רכבות הנוסעות לחיפה.

3. בשנת 1987 היתה פעם אחת ביום בלבד רכבת מבני ברק לחיפה בשעה 18:03 (18:05 במקום צילום התמונה). מספרה היה 14 ותחנת המוצא שלה היתה ירושלים.

בנסיבות העניין קיימות שלוש אפשרויות:

אפשרות א' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 מירושלים ויש לה איחור של 28 דקות. במקרה שכזה, הרכבת התחתונה היא רכבת מספר 56 שיצאה בשעה 18:30 מתחנת תל אביב מרכז ואמורה לחלוף במקום שמצולמת התמונה בשעה 18:33. במקרה שכזה, רכבת 56 עצרה לפני סימנור הכניסה לתחנת תל ברוך והמתינה עד אשר רכבת 14 תיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה ותפנה את הקטע המסילתי שבין תל ברוך להרצליה. רכבת 56 היתה רכבת מאספת לחיפה שהגיעה בשעה 20:00 לחיפה ואילו רכבת 14 היתה רכבת מהירה בקטע שבין תל ברוך לחיפה, כך שיש לתת עדיפות לרכבת 14 וגם בגלל שהיא באיחור גדול ואילו לרכבת 56 יתווסף איחור של מקסימום 5 דקות בלבד.

אפשרות ב' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 והרכבת התחתונה היא מערך ריק מרכבת מיוחדת.

אפשרות ג' - הרכבת העליונה היא רכבת מיוחדת ואז במקרה שכזה לא ניתן לדעת איזו רכבת זו הרכבת התחתונה.
 

down und

New member
האם אי פעם בין השנים 84' ל-91' הלכת לסרט קולנוע

הנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:
1. לפי הצביעה של הקרונות והקטרים, ככל הנראה השנה היא 1987.

2. בימים ההם כל הקרונות היו קרונות גרורי קטר ולא היה אפשרי להפעיל רכבות נוסעים בשיטת מודו (מושך דוחף), כך ששתי הרכבות הן רכבות הנוסעות לחיפה.

3. בשנת 1987 היתה פעם אחת ביום בלבד רכבת מבני ברק לחיפה בשעה 18:03 (18:05 במקום צילום התמונה). מספרה היה 14 ותחנת המוצא שלה היתה ירושלים.

בנסיבות העניין קיימות שלוש אפשרויות:

אפשרות א' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 מירושלים ויש לה איחור של 28 דקות. במקרה שכזה, הרכבת התחתונה היא רכבת מספר 56 שיצאה בשעה 18:30 מתחנת תל אביב מרכז ואמורה לחלוף במקום שמצולמת התמונה בשעה 18:33. במקרה שכזה, רכבת 56 עצרה לפני סימנור הכניסה לתחנת תל ברוך והמתינה עד אשר רכבת 14 תיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה ותפנה את הקטע המסילתי שבין תל ברוך להרצליה. רכבת 56 היתה רכבת מאספת לחיפה שהגיעה בשעה 20:00 לחיפה ואילו רכבת 14 היתה רכבת מהירה בקטע שבין תל ברוך לחיפה, כך שיש לתת עדיפות לרכבת 14 וגם בגלל שהיא באיחור גדול ואילו לרכבת 56 יתווסף איחור של מקסימום 5 דקות בלבד.

אפשרות ב' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 והרכבת התחתונה היא מערך ריק מרכבת מיוחדת.

אפשרות ג' - הרכבת העליונה היא רכבת מיוחדת ואז במקרה שכזה לא ניתן לדעת איזו רכבת זו הרכבת התחתונה.
האם אי פעם בין השנים 84' ל-91' הלכת לסרט קולנוע
בבית קולנוע?
 

25306yosef

New member
מה זה קשור לענייננו?

האם אי פעם בין השנים 84' ל-91' הלכת לסרט קולנוע
בבית קולנוע?
מה זה קשור לענייננו?
פעמים רבות כאשר נסעתי עם רכבת מספר 40 מתל אביב לחיפה כאשר הרכבת חלפה על פני הדרייב אין בשעה 20:03, ראיתי שהוקרנו שם סרטים.

בית הקולנוע מעולם לא עניין אותי. אך למרות זאת הייתי בשנים שציינת בכמה סרטים בבתי קולנוע (לא בדרייב אין). השנה היתה 1986.
 

down und

New member
לא, סתם תהייה.

מה זה קשור לענייננו?
פעמים רבות כאשר נסעתי עם רכבת מספר 40 מתל אביב לחיפה כאשר הרכבת חלפה על פני הדרייב אין בשעה 20:03, ראיתי שהוקרנו שם סרטים.

בית הקולנוע מעולם לא עניין אותי. אך למרות זאת הייתי בשנים שציינת בכמה סרטים בבתי קולנוע (לא בדרייב אין). השנה היתה 1986.
לא, סתם תהייה.
מן הסתם אם לא התפלחת לאותם בתי קולנוע מן הסתם שלמת להם לא בכרטיס אשראי....
 

25306yosef

New member
התפלחתי אליהם עד שתפסו אותי והעיפו אותי לכל הרוחות...

לא, סתם תהייה.
מן הסתם אם לא התפלחת לאותם בתי קולנוע מן הסתם שלמת להם לא בכרטיס אשראי....
התפלחתי אליהם עד שתפסו אותי והעיפו אותי לכל הרוחות...
 

down und

New member
רכבת 14 (ירושלים - חיפה) לא היתה רכבת מהירה

הנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:
1. לפי הצביעה של הקרונות והקטרים, ככל הנראה השנה היא 1987.

2. בימים ההם כל הקרונות היו קרונות גרורי קטר ולא היה אפשרי להפעיל רכבות נוסעים בשיטת מודו (מושך דוחף), כך ששתי הרכבות הן רכבות הנוסעות לחיפה.

3. בשנת 1987 היתה פעם אחת ביום בלבד רכבת מבני ברק לחיפה בשעה 18:03 (18:05 במקום צילום התמונה). מספרה היה 14 ותחנת המוצא שלה היתה ירושלים.

בנסיבות העניין קיימות שלוש אפשרויות:

אפשרות א' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 מירושלים ויש לה איחור של 28 דקות. במקרה שכזה, הרכבת התחתונה היא רכבת מספר 56 שיצאה בשעה 18:30 מתחנת תל אביב מרכז ואמורה לחלוף במקום שמצולמת התמונה בשעה 18:33. במקרה שכזה, רכבת 56 עצרה לפני סימנור הכניסה לתחנת תל ברוך והמתינה עד אשר רכבת 14 תיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה ותפנה את הקטע המסילתי שבין תל ברוך להרצליה. רכבת 56 היתה רכבת מאספת לחיפה שהגיעה בשעה 20:00 לחיפה ואילו רכבת 14 היתה רכבת מהירה בקטע שבין תל ברוך לחיפה, כך שיש לתת עדיפות לרכבת 14 וגם בגלל שהיא באיחור גדול ואילו לרכבת 56 יתווסף איחור של מקסימום 5 דקות בלבד.

אפשרות ב' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 והרכבת התחתונה היא מערך ריק מרכבת מיוחדת.

אפשרות ג' - הרכבת העליונה היא רכבת מיוחדת ואז במקרה שכזה לא ניתן לדעת איזו רכבת זו הרכבת התחתונה.
רכבת 14 (ירושלים - חיפה) לא היתה רכבת מהירה
בציר בני ברק - חיפה (או תל ברוך חיפה) מהסיבה הפשוטה שנסעתי בה לפחות
10 פעמים בשנת 87' עת שרתתי במקצח"ר ברמלה (כיום בסיס גדול מאוד של פיקוד
העורף) והייתי בסביבות שעה 17:00 + כמה דקות עולה על רכבת בתחנה העלובה
והמצחינה (היה שם ריח שתן חריף) של רמלה, ומבלי להחליף רכבת יורד בתחנת
חדרה, עיר מגוריי באותן שנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה