ברורמשולש קק"ל?
אני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטהברור
רק שלא מובן לי איזה רכבת באה מבני ברק (או נוסעת לבני ברק) ואיזו
לחיפה/נהריה (או מחיפה/נהריה).
קודם כל חלון הזמן הוא בין שנת 83' ל-87'.
אין כאן את איילון צפון/דרום שבקטע הצפוני לרוקח. כמו כן אין מזגן לאף קרון.
האם הרכבת הקרובה לתחתית התמונה היא ל/מ בני ברק או בדיוק ההיפך הרכבת
התחתית יותר היא מ/לחיפה/נהריה?
אני כמעט בטוח שזה הפוךאני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטה
ולכן הרכבת העליונה היא מבני ברק לחיפה והתחתונה מתל אביב לחיפה.
 
אילו התמונה הייתה מצפון, אז מאחורי המסילות לא הייתה שכונה אלא הקמפוס של גני התערוכה.
בידיאוק או בידיוקאני כמעט בטוח שזה הפוך
הרכבת העליונה היא על ציר חיפה והתחתונה על ציר בני ברק.
הסיבה היא שאפשר לראות את הדרייב אין מצד ימין. הגבעה של האוניברסיטה היא כנראה יותר שמאלה בצד של התמונה.
 
אני חוזר ביבידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.
בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.
שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
המסילה מבני ברק לחיפה עוברת צפונית למה שהיה פעם הדרייב איןבידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.
בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.
שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
כפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברקבידיאוק או בידיוק
המסילה מבני ברק עוברת דרומית למה שהיה פעם הדרייב אין.
בעצם, המסילה מת"א לבני ברק היא בוודאות מוחלטת מדרום לדרייב אין
אבל אין לי בטחון שהמסילה מבני ברק לתל ברוך (נו, זו שמשתלבת במסילה לחיפה)
היתה אף היא דרומית לדרייב אין.
שאלה, האם כיום בכלל יש עוד את המשולש, כלומר ישירות אפשר רכבתית
לנסוע מבני ברק לתפעולית תל ברוך ומשם צפונה?
כפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברק
כמו כן, המסילה הרחוקה (העליונה) מתעקלת - המסילה מתל אביב לחיפה היא פחות או יותר ישרה.
 
נראה לי שהבניינים ברקע הקרוב הם מעוז אביב. מימין רואים את פארק הירקון ומאחוריו, באמצע התמונה ומשמאלה, את הדר יוסף.
בבודאות הקרובה היא חיפה-ת"אכפי שכתב יוסף, לא הייתה אז קשת מתל אביב לבני ברק
כמו כן, המסילה הרחוקה (העליונה) מתעקלת - המסילה מתל אביב לחיפה היא פחות או יותר ישרה.
 
נראה לי שהבניינים ברקע הקרוב הם מעוז אביב. מימין רואים את פארק הירקון ומאחוריו, באמצע התמונה ומשמאלה, את הדר יוסף.
זכרונות יפים של ימים פשוטים יותר (אבל גם ימים בהם חצייתבבודאות הקרובה היא חיפה-ת"א
והרחוקה היא חיפה-ירושלים(דרך בני ברק)
התמונה כנראה לא צולמה מהגבעה אלא ממרגלותיה, לפני שנתיבי איילון נחנכו.
כילד הלכנו פעם מהצופים ברגל מרמת אביב ליום שבט בפארק הירקון (בחורשת בראשית) עם כתובות אש סמוך לחניון המימדיון. ירדנו את הגבעה וחצינו את המסילה והמשכנו בכביש שמקיף את מרכז הירידים לכיוון אזור המימדיון.
זה אמנם היה בשבת בבוקר, אך למותר לציין שלא היו שום גדרות או אוטוסטראדות שהפריעו לנו. הדרך כללה חציית שני כבישים ראשיים בלבד, רחוב האוניברסיטה (חיים לבנון) ורחוב רוקח, ואת שניהם חצינו במעבר חציה מרומזר.
עוד הוכחה שזה מהגבעה של האוניברסיטה ושל "תנובה"אני כמעט בטוח שהצילום הוא מהגבעה של האוניברסיטה
ולכן הרכבת העליונה היא מבני ברק לחיפה והתחתונה מתל אביב לחיפה.
 
אילו התמונה הייתה מצפון, אז מאחורי המסילות לא הייתה שכונה אלא הקמפוס של גני התערוכה.
עוד הוכחה שזה מהגבעה של האוניברסיטה ושל "תנובה"
זה שרואים את המסך של הדרייב אין.
להזכירך ולהזכיר לותיקים כאן (אלו שהיו בחיים בכלל ובישראל בפרט ובת"א בפרט
דבפרט לפני שנת 92')
שהיו אנשים שבאים לגבעה ההיא בלילות, בעיקר שישי ושבת סביב חצות על מנת
לצפות בחיני חינם (או כמו שאני אוהב להגיד בחינם חינמוביץ') בסרט פורנו שהוקרן
בדרייב אין.
הנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:ברור
רק שלא מובן לי איזה רכבת באה מבני ברק (או נוסעת לבני ברק) ואיזו
לחיפה/נהריה (או מחיפה/נהריה).
קודם כל חלון הזמן הוא בין שנת 83' ל-87'.
אין כאן את איילון צפון/דרום שבקטע הצפוני לרוקח. כמו כן אין מזגן לאף קרון.
האם הרכבת הקרובה לתחתית התמונה היא ל/מ בני ברק או בדיוק ההיפך הרכבת
התחתית יותר היא מ/לחיפה/נהריה?
האם אי פעם בין השנים 84' ל-91' הלכת לסרט קולנועהנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:
1. לפי הצביעה של הקרונות והקטרים, ככל הנראה השנה היא 1987.
2. בימים ההם כל הקרונות היו קרונות גרורי קטר ולא היה אפשרי להפעיל רכבות נוסעים בשיטת מודו (מושך דוחף), כך ששתי הרכבות הן רכבות הנוסעות לחיפה.
3. בשנת 1987 היתה פעם אחת ביום בלבד רכבת מבני ברק לחיפה בשעה 18:03 (18:05 במקום צילום התמונה). מספרה היה 14 ותחנת המוצא שלה היתה ירושלים.
בנסיבות העניין קיימות שלוש אפשרויות:
אפשרות א' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 מירושלים ויש לה איחור של 28 דקות. במקרה שכזה, הרכבת התחתונה היא רכבת מספר 56 שיצאה בשעה 18:30 מתחנת תל אביב מרכז ואמורה לחלוף במקום שמצולמת התמונה בשעה 18:33. במקרה שכזה, רכבת 56 עצרה לפני סימנור הכניסה לתחנת תל ברוך והמתינה עד אשר רכבת 14 תיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה ותפנה את הקטע המסילתי שבין תל ברוך להרצליה. רכבת 56 היתה רכבת מאספת לחיפה שהגיעה בשעה 20:00 לחיפה ואילו רכבת 14 היתה רכבת מהירה בקטע שבין תל ברוך לחיפה, כך שיש לתת עדיפות לרכבת 14 וגם בגלל שהיא באיחור גדול ואילו לרכבת 56 יתווסף איחור של מקסימום 5 דקות בלבד.
אפשרות ב' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 והרכבת התחתונה היא מערך ריק מרכבת מיוחדת.
אפשרות ג' - הרכבת העליונה היא רכבת מיוחדת ואז במקרה שכזה לא ניתן לדעת איזו רכבת זו הרכבת התחתונה.
מה זה קשור לענייננו?האם אי פעם בין השנים 84' ל-91' הלכת לסרט קולנוע
בבית קולנוע?
לא, סתם תהייה.מה זה קשור לענייננו?
פעמים רבות כאשר נסעתי עם רכבת מספר 40 מתל אביב לחיפה כאשר הרכבת חלפה על פני הדרייב אין בשעה 20:03, ראיתי שהוקרנו שם סרטים.
בית הקולנוע מעולם לא עניין אותי. אך למרות זאת הייתי בשנים שציינת בכמה סרטים בבתי קולנוע (לא בדרייב אין). השנה היתה 1986.
התפלחתי אליהם עד שתפסו אותי והעיפו אותי לכל הרוחות...לא, סתם תהייה.
מן הסתם אם לא התפלחת לאותם בתי קולנוע מן הסתם שלמת להם לא בכרטיס אשראי....
רכבת 14 (ירושלים - חיפה) לא היתה רכבת מהירההנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:
1. לפי הצביעה של הקרונות והקטרים, ככל הנראה השנה היא 1987.
2. בימים ההם כל הקרונות היו קרונות גרורי קטר ולא היה אפשרי להפעיל רכבות נוסעים בשיטת מודו (מושך דוחף), כך ששתי הרכבות הן רכבות הנוסעות לחיפה.
3. בשנת 1987 היתה פעם אחת ביום בלבד רכבת מבני ברק לחיפה בשעה 18:03 (18:05 במקום צילום התמונה). מספרה היה 14 ותחנת המוצא שלה היתה ירושלים.
בנסיבות העניין קיימות שלוש אפשרויות:
אפשרות א' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 מירושלים ויש לה איחור של 28 דקות. במקרה שכזה, הרכבת התחתונה היא רכבת מספר 56 שיצאה בשעה 18:30 מתחנת תל אביב מרכז ואמורה לחלוף במקום שמצולמת התמונה בשעה 18:33. במקרה שכזה, רכבת 56 עצרה לפני סימנור הכניסה לתחנת תל ברוך והמתינה עד אשר רכבת 14 תיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה ותפנה את הקטע המסילתי שבין תל ברוך להרצליה. רכבת 56 היתה רכבת מאספת לחיפה שהגיעה בשעה 20:00 לחיפה ואילו רכבת 14 היתה רכבת מהירה בקטע שבין תל ברוך לחיפה, כך שיש לתת עדיפות לרכבת 14 וגם בגלל שהיא באיחור גדול ואילו לרכבת 56 יתווסף איחור של מקסימום 5 דקות בלבד.
אפשרות ב' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 והרכבת התחתונה היא מערך ריק מרכבת מיוחדת.
אפשרות ג' - הרכבת העליונה היא רכבת מיוחדת ואז במקרה שכזה לא ניתן לדעת איזו רכבת זו הרכבת התחתונה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.