תיזהרו לא להתנגש:)

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
אז מי מהגולשים בפורום מוכן לאתר את התאריך?

עכשיו כשזיהינו את השעה ואת המיקום המדויק של הצילום, נותר גם
לזהות לפי גודל הצל של השיחים (!) את המיקום המדויק של השמש, אשר תמיד מאז ומעולם בכוכב שלנו שוקעת במערב (מספר מעלות דרומה בעצם), ועקב כך לזהות גם את זווית המעלה שלה ומכך גם את הזמן הנותר עד השקיעה, ומכך להסיק גם את היום (!) המדויק של המקרה המצולם (ולא רק את השנה וללא שום "ככל הנראה" והעובדה שאחת הרכבות היא פעם ביום עוזר מאוד) ולתייג את התמונה עם התאריך הנכון, ואז בוודאות למצוא תיאור המקרה בארכיונים אם יודעים את היום המדויק

די מסוכן לפרסם צילומים כאלו, כי אפשר בדי קלות למצוא כאן את כל הנתונים בלי שום מפות גוגל, בלי שום שעון, בלי מצפן, בלי סקסטנט, ובלי GPS
אז מי מהגולשים בפורום מוכן לאתר את התאריך?
אני לא מתכוון להשקיע זמן ואנרגיה באיתור התאריך. את תרומתי כבר תרמתי.
 

down und

New member
בניגוד למה שהליצן ההוא כתב

אז מי מהגולשים בפורום מוכן לאתר את התאריך?
אני לא מתכוון להשקיע זמן ואנרגיה באיתור התאריך. את תרומתי כבר תרמתי.
בניגוד למה שהליצן ההוא כתב
אין שום דרך אמיתית לדעת את התאריך המדוייק של צילום התמונה.
 

alantan

New member
האם הקרון הראשון של הרכבת מתל אביב הוא ציוד של בריטיש-רייל?

הנה קצת פרטים סודיים ביותר משנות ה-80:
1. לפי הצביעה של הקרונות והקטרים, ככל הנראה השנה היא 1987.

2. בימים ההם כל הקרונות היו קרונות גרורי קטר ולא היה אפשרי להפעיל רכבות נוסעים בשיטת מודו (מושך דוחף), כך ששתי הרכבות הן רכבות הנוסעות לחיפה.

3. בשנת 1987 היתה פעם אחת ביום בלבד רכבת מבני ברק לחיפה בשעה 18:03 (18:05 במקום צילום התמונה). מספרה היה 14 ותחנת המוצא שלה היתה ירושלים.

בנסיבות העניין קיימות שלוש אפשרויות:

אפשרות א' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 מירושלים ויש לה איחור של 28 דקות. במקרה שכזה, הרכבת התחתונה היא רכבת מספר 56 שיצאה בשעה 18:30 מתחנת תל אביב מרכז ואמורה לחלוף במקום שמצולמת התמונה בשעה 18:33. במקרה שכזה, רכבת 56 עצרה לפני סימנור הכניסה לתחנת תל ברוך והמתינה עד אשר רכבת 14 תיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה ותפנה את הקטע המסילתי שבין תל ברוך להרצליה. רכבת 56 היתה רכבת מאספת לחיפה שהגיעה בשעה 20:00 לחיפה ואילו רכבת 14 היתה רכבת מהירה בקטע שבין תל ברוך לחיפה, כך שיש לתת עדיפות לרכבת 14 וגם בגלל שהיא באיחור גדול ואילו לרכבת 56 יתווסף איחור של מקסימום 5 דקות בלבד.

אפשרות ב' - הרכבת העליונה היא רכבת מספר 14 והרכבת התחתונה היא מערך ריק מרכבת מיוחדת.

אפשרות ג' - הרכבת העליונה היא רכבת מיוחדת ואז במקרה שכזה לא ניתן לדעת איזו רכבת זו הרכבת התחתונה.
האם הקרון הראשון של הרכבת מתל אביב הוא ציוד של בריטיש-רייל?
 

down und

New member
כמעט בטוח שכן משני טעמים

האם הקרון הראשון של הרכבת מתל אביב הוא ציוד של בריטיש-רייל?
כמעט בטוח שכן משני טעמים
א) הצורה השונה משאר הקרונות
ב) בד"כ, כמעט תמיד או תמיד (בלי המלה כמעט) הקרון השמור היה הצפוני
ביותר ברכבת.
הקרון הבריטי שמש אך ורק כקרון שמור ותמיד הקרון השמור היה הקרוב יותר לחיפה
ולא לת"א.
כלומר בנסיעה לחיפה/נהריה הוא היה הראשון ובנסיעה לת"א הוא היה האחרון.
 

25306yosef

New member
אכן כן. הקרון הראשון היה קרון בריטי.

האם הקרון הראשון של הרכבת מתל אביב הוא ציוד של בריטיש-רייל?
אכן כן. הקרון הראשון היה קרון בריטי.
הקרון הבריטי שימש בשנות ה-80 כקרון למקומות השמורים. היה זה ציוד שיצא משימוש בבריטניה וישראל רכשה אותו ושיפצה אותו.
 

alantan

New member
תודה לשניכם! החלונות הגדולים נראו לי מאוד מוכרים...

אכן כן. הקרון הראשון היה קרון בריטי.
הקרון הבריטי שימש בשנות ה-80 כקרון למקומות השמורים. היה זה ציוד שיצא משימוש בבריטניה וישראל רכשה אותו ושיפצה אותו.
תודה לשניכם! החלונות הגדולים נראו לי מאוד מוכרים...
 

נחלאותי

New member
הסיבה להחלפת הצביעה

תיזהרו לא להתנגש:)
הסיבה להחלפת הצביעה
לפי מה קראתי פעם, אחרי אסון הבונים (11/6/85) החליטו לשנות את צביעת הקטרים והקרונות של רכבת ישראל למה שרואים על המערך העליון בתמונה. במערך התחתון, רק הקטר נצבע מחדש (ארבעת הפסים האלכסוניים הם התוספת לצביעה שהיתה קיימת עד אז).

הימור שלי :1986.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה