מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
מכונת כרטוס ואתר מקומי לרוב מציג רק קישורים ישירים

צילום מסך מתוך אשף הנסיעות של רשת הרכבות הבריטית
אני יודע שאתר DB מסוגל לתת תיכנונים ומכירות לכל היבשת וראיתי רכבות לשוויץ באתר Trenitalia אבל החיפוש הבריטי לא מוצא תחנה ששמה פריס גם כשתחנת המוצא היא סט' פנקרס.
&nbsp
במערכות עם שערים המרת כירטוס שונה (גם אם הוא תקף) היא בעייתית. במערכות רכבתיות רבות מעדיפים להשען על פקחים וביקורת כרטיסים אנושית מהסיבה הזו.
מכונת כרטוס ואתר מקומי לרוב מציג רק קישורים ישירים
או שהתכנון שכזה עם מחירים זמין רק מאתר האירוסטאר
&nbsp
אתר DB אומנם יכול להציג מסלולים של כמעט כל היבשת, אבל לא לקנות כרטיס למסלול שלא עובר דרך גרמניה
&nbsp
בעמדת הקופאי בתחנה לעומת זאת ניתן לעשות גם רכישה כזו של מסלול במדינה א' למדינה א'/ב'/ג'/ד' גם כאשר אתה נמצא במדינה ו' ולכן אפשר מיידית לבדוק מקומות ולרכוש למשל את כל המסלול המצורף מקופאי ב...נניח איטליה גם כאשר המסלול אינו עובר ברכבות Trenitalia
&nbsp
בדיקת לוח זמנים ותכנון כלל אירופאי יש לך כאן http://www.eurorailways.com/timetable/

 

arseny92

Well-known member
מנהל
אולם שירות כרטוס מסוג כזה בכמעט כל תחנה ראשית

מכונת כרטוס ואתר מקומי לרוב מציג רק קישורים ישירים
או שהתכנון שכזה עם מחירים זמין רק מאתר האירוסטאר
&nbsp
אתר DB אומנם יכול להציג מסלולים של כמעט כל היבשת, אבל לא לקנות כרטיס למסלול שלא עובר דרך גרמניה
&nbsp
בעמדת הקופאי בתחנה לעומת זאת ניתן לעשות גם רכישה כזו של מסלול במדינה א' למדינה א'/ב'/ג'/ד' גם כאשר אתה נמצא במדינה ו' ולכן אפשר מיידית לבדוק מקומות ולרכוש למשל את כל המסלול המצורף מקופאי ב...נניח איטליה גם כאשר המסלול אינו עובר ברכבות Trenitalia
&nbsp
בדיקת לוח זמנים ותכנון כלל אירופאי יש לך כאן http://www.eurorailways.com/timetable/
אולם שירות כרטוס מסוג כזה בכמעט כל תחנה ראשית
מאפשר כרטוס מיידי של כל מסלול עבור כל מדינת אירופה, והקופאי גם יעזור לך לתכנן על פי צרכיך





 

sweetums

New member
המכונות האוטומטיות של SCNF מאפשרות רכישה של כרטיסים בינ"ל

אולם שירות כרטוס מסוג כזה בכמעט כל תחנה ראשית
מאפשר כרטוס מיידי של כל מסלול עבור כל מדינת אירופה, והקופאי גם יעזור לך לתכנן על פי צרכיך
המכונות האוטומטיות של SCNF מאפשרות רכישה של כרטיסים בינ"ל
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם המוצא/היעד בצרפת.אם אתה צריך לשרין מקום עבור מסלול במדינה

המכונות האוטומטיות של SCNF מאפשרות רכישה של כרטיסים בינ"ל
אם המוצא/היעד בצרפת.אם אתה צריך לשרין מקום עבור מסלול במדינה
שלישית מבעוד מועד (כי זול יותר לכרטס חודשים לפני צאת הרכבת ולא משנה איך אתה מתכוון להגיע לנקודת המוצא של המסלול שלך) אתה צריך אולם כרטוס ונציג או לנסות לקנות את הרגל מאתר הרכבת המקומית למדינת המוצא (כי לא כזה עוזר אם אתה קונה מסלול של נניח מינכן-ונציה באתר של Trenitalia כי הוא יגיד לך לאסוף את הכרטיסים שלך ממכונה אוטומטית בתוך איטליה, לא תמיד ניתן להדפיס בבית מסלול בינ"ל, ולכן במקרה כזה מכונה או אולם כרטוס של DB עדיפים יותר)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
או שיש לך דרכים לכרטוס באינטרנט המוצעים למשל פה

מכונת כרטוס ואתר מקומי לרוב מציג רק קישורים ישירים
או שהתכנון שכזה עם מחירים זמין רק מאתר האירוסטאר
&nbsp
אתר DB אומנם יכול להציג מסלולים של כמעט כל היבשת, אבל לא לקנות כרטיס למסלול שלא עובר דרך גרמניה
&nbsp
בעמדת הקופאי בתחנה לעומת זאת ניתן לעשות גם רכישה כזו של מסלול במדינה א' למדינה א'/ב'/ג'/ד' גם כאשר אתה נמצא במדינה ו' ולכן אפשר מיידית לבדוק מקומות ולרכוש למשל את כל המסלול המצורף מקופאי ב...נניח איטליה גם כאשר המסלול אינו עובר ברכבות Trenitalia
&nbsp
בדיקת לוח זמנים ותכנון כלל אירופאי יש לך כאן http://www.eurorailways.com/timetable/
או שיש לך דרכים לכרטוס באינטרנט המוצעים למשל פה
https://www.seat61.com/UKconnections.htm
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
לאירלנד אפשר לתכנן מהאתר הבריטי

או שיש לך דרכים לכרטוס באינטרנט המוצעים למשל פה
https://www.seat61.com/UKconnections.htm
&nbsp
&nbsp
לאירלנד אפשר לתכנן מהאתר הבריטי
יתכן שזה קשור לעובדה שישנם קשרי רכבת בין צפון אירלנד לרפובליקה ולכן העסק מוכלל המתכנן הנסיעות.
&nbsp
אין לי גישה לאולם כירטוס בריטי עד אפריל אבל לא ראיתי בדל רמז לרעיון שזה שווה את המאמץ. יש לזכור שחוץ מהיורוסטאר אין קישורים רכבתיים ישירים ליבשת ושכל שאר האמצעים, מטוסים ומעבורות, אינם מסונפים למערכת הרכבות במתכונתה הנוכחית אף שבעבר בריטיש רייל החזיקה בחברות מעבורת מסויימות.

 

matrix200200

Active member
מבחינה תקציבית ייתכן והקו המהיר מLA לSF הוא אחד הכשלונות

מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?
כלומר, אילו פרוייקטים היו לדעתכם הכושלים ביותר?
אפשר דוגמאות מהארץ ומהעולם. אשמח גם לנימוק או לקישור למידע נוסף.
מבחינה תקציבית ייתכן והקו המהיר מLA לSF הוא אחד הכשלונות
המהדהדים ביותר.
טוב הוא לא נבנה עדיין (הבניה החלה ודי מהר נעצרה בגלל תקציבים).
במובן מסוים כנראה גם Big Dig הוא אחד הכשלונות הגדולים (זה אומנם כביש) אבל יש קשר עקיף לתחבורה ציבורית.
 

luckydude

Active member
אל תשכח את שדה התעופה החדש של ברלין (Brandenburg)

מבחינה תקציבית ייתכן והקו המהיר מLA לSF הוא אחד הכשלונות
המהדהדים ביותר.
טוב הוא לא נבנה עדיין (הבניה החלה ודי מהר נעצרה בגלל תקציבים).
במובן מסוים כנראה גם Big Dig הוא אחד הכשלונות הגדולים (זה אומנם כביש) אבל יש קשר עקיף לתחבורה ציבורית.
אל תשכח את שדה התעופה החדש של ברלין (Brandenburg)
הבושה הלאומית של גרמניה.
 
כאילו,שיאווו, הקו לדימונה כזה


מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?
כלומר, אילו פרוייקטים היו לדעתכם הכושלים ביותר?
אפשר דוגמאות מהארץ ומהעולם. אשמח גם לנימוק או לקישור למידע נוסף.
כאילו,שיאווו, הקו לדימונה כזה
 

Ccyclist

Well-known member
5 דרכים לשיפור מיידי של הבדיחה המתקראת "הקו לדימונה"

רכבת פרלמנטרית
5 דרכים לשיפור מיידי של הבדיחה המתקראת "הקו לדימונה"
1 - העברת התחנה מתחנת המטען המרוחקת למסילה שבין שדרות הנשיא לשדרות הרצל.
&nbsp
2 - קשת מסילתית לתחנת ב"ש מרכז.
&nbsp
3 - הגברת התדירות לתדירות שמישה.
&nbsp
4 - תחנות ביניים בערערה, נבטים (והפזורה הבדואית), תל שבע / עומר (יש תחנה תפעולית 700מ מהכניסה המערבית לעומר).
&nbsp
5 - הפעלה כחלק מקו הדיזל אשקלון - ב"ש. (ברור לי שאין סיכוי שחישמול מסילת החוף המערבי ופיצול קו הנגב הנערבי באשקלון יתקבל בשלום ע"י נציגי הנגב המערבי ויהיו לחצים פוליטיים ניכרים לחישמול הקו המערבי כולו כולל קו הנגב המערבי).
&nbsp
יש לזכור ששלוחות הן דבר שאינו נוח תפעולית ולכן הן מצומצמות ואף נסגרות גם במערכות רכבתיות מורכבות כמו התחתית של לונדון שבה נסגרו לפחות 3 שלוחות.
 

Bus Nerd

Active member
דרך פחות מיידית אבל אפילו עם יותר תועלת

5 דרכים לשיפור מיידי של הבדיחה המתקראת "הקו לדימונה"
1 - העברת התחנה מתחנת המטען המרוחקת למסילה שבין שדרות הנשיא לשדרות הרצל.
&nbsp
2 - קשת מסילתית לתחנת ב"ש מרכז.
&nbsp
3 - הגברת התדירות לתדירות שמישה.
&nbsp
4 - תחנות ביניים בערערה, נבטים (והפזורה הבדואית), תל שבע / עומר (יש תחנה תפעולית 700מ מהכניסה המערבית לעומר).
&nbsp
5 - הפעלה כחלק מקו הדיזל אשקלון - ב"ש. (ברור לי שאין סיכוי שחישמול מסילת החוף המערבי ופיצול קו הנגב הנערבי באשקלון יתקבל בשלום ע"י נציגי הנגב המערבי ויהיו לחצים פוליטיים ניכרים לחישמול הקו המערבי כולו כולל קו הנגב המערבי).
&nbsp
יש לזכור ששלוחות הן דבר שאינו נוח תפעולית ולכן הן מצומצמות ואף נסגרות גם במערכות רכבתיות מורכבות כמו התחתית של לונדון שבה נסגרו לפחות 3 שלוחות.
דרך פחות מיידית אבל אפילו עם יותר תועלת
במקום סעיף 1,
לבנות קשת מסילתית מהמסילה הקיימת לכיוון מפעל כיתן הנטוש, ולהקים את התחנה שם - בצומת הרצל/העצמאות. קרוב יותר לעיר, קרוב יותר לתחנה המרכזית.

פחות נוח אם רוצים שדימונה תהיה תחנת ביניים בקו לאילת, אבל בואו נודה באמת - לעולם לא יהיה קו לאילת.
 

Bus Nerd

Active member
רגע, איך בעצם "קשת מסילתית לב"ש מרכז" מסדתר עם סעיף 5?

5 דרכים לשיפור מיידי של הבדיחה המתקראת "הקו לדימונה"
1 - העברת התחנה מתחנת המטען המרוחקת למסילה שבין שדרות הנשיא לשדרות הרצל.
&nbsp
2 - קשת מסילתית לתחנת ב"ש מרכז.
&nbsp
3 - הגברת התדירות לתדירות שמישה.
&nbsp
4 - תחנות ביניים בערערה, נבטים (והפזורה הבדואית), תל שבע / עומר (יש תחנה תפעולית 700מ מהכניסה המערבית לעומר).
&nbsp
5 - הפעלה כחלק מקו הדיזל אשקלון - ב"ש. (ברור לי שאין סיכוי שחישמול מסילת החוף המערבי ופיצול קו הנגב הנערבי באשקלון יתקבל בשלום ע"י נציגי הנגב המערבי ויהיו לחצים פוליטיים ניכרים לחישמול הקו המערבי כולו כולל קו הנגב המערבי).
&nbsp
יש לזכור ששלוחות הן דבר שאינו נוח תפעולית ולכן הן מצומצמות ואף נסגרות גם במערכות רכבתיות מורכבות כמו התחתית של לונדון שבה נסגרו לפחות 3 שלוחות.
רגע, איך בעצם "קשת מסילתית לב"ש מרכז" מסדתר עם סעיף 5?
אתה מציע לחייג רכבת באמצע הקו (בב"ש מרכז), או להפעיל שני קווים -
אחד אשקלון - ב"ש צפון - דימונה
ושני ב"ש מרכז-דימונה?
 

Ccyclist

Well-known member
אין בעיה לחייג באמצע הקו, בשוויץ יש קווים שכח הזמן מחייגים

רגע, איך בעצם "קשת מסילתית לב"ש מרכז" מסדתר עם סעיף 5?
אתה מציע לחייג רכבת באמצע הקו (בב"ש מרכז), או להפעיל שני קווים -
אחד אשקלון - ב"ש צפון - דימונה
ושני ב"ש מרכז-דימונה?
אין בעיה לחייג באמצע הקו, בשוויץ יש קווים שכח הזמן מחייגים
הקו הארצי שחיבר בין ויספ לשדה התעופה של ציריך חייג בברן ובציריך לפני שהגיע לשדה התעופה. בחוף הדרומי הבריטי הקו דרך תחנת איסטבורן מחייג כי מדובר בחיבור של שלוחת קצה לשתי מסילות ממזרח וממערב לה.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אין בעיה טכנית לעשות את זה, אבל מעשית זה פשוט לא כדאי

אין בעיה לחייג באמצע הקו, בשוויץ יש קווים שכח הזמן מחייגים
הקו הארצי שחיבר בין ויספ לשדה התעופה של ציריך חייג בברן ובציריך לפני שהגיע לשדה התעופה. בחוף הדרומי הבריטי הקו דרך תחנת איסטבורן מחייג כי מדובר בחיבור של שלוחת קצה לשתי מסילות ממזרח וממערב לה.
&nbsp
&nbsp
אין בעיה טכנית לעשות את זה, אבל מעשית זה פשוט לא כדאי
 

Ccyclist

Well-known member
במלטה הייתי על אוטובוס שהחליף מספר בתחנה סופית / מוצא

אין בעיה טכנית לעשות את זה, אבל מעשית זה פשוט לא כדאי
במלטה הייתי על אוטובוס שהחליף מספר בתחנה סופית / מוצא
אם קו הנגב המערבי יהפוך לקו לדימונה תוך עמידה של 2-5 דקות בבאר שבע מרכז תהיה לנוסעים שיעדם דימונה סובלנות מסויינת לעניין.
&nbsp
להבנתי ב"ש האוניברסיטה אינה יעד פופולרי ולכן הקו הנוכחי חלש ביותר (בתחילת ההפעלה היתה תדירות גדולה יותר, שעתית אם אינני טועה). כמו כן במקור הרכבת לדימונה בשנות השישים והשבעים נסעה עד תל אביב, דבר שהםך אותה לכלי תחבורה ארצי.
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי עדיף שני קווים מאשר חיוג בב"ש מרכז

במלטה הייתי על אוטובוס שהחליף מספר בתחנה סופית / מוצא
אם קו הנגב המערבי יהפוך לקו לדימונה תוך עמידה של 2-5 דקות בבאר שבע מרכז תהיה לנוסעים שיעדם דימונה סובלנות מסויינת לעניין.
&nbsp
להבנתי ב"ש האוניברסיטה אינה יעד פופולרי ולכן הקו הנוכחי חלש ביותר (בתחילת ההפעלה היתה תדירות גדולה יותר, שעתית אם אינני טועה). כמו כן במקור הרכבת לדימונה בשנות השישים והשבעים נסעה עד תל אביב, דבר שהםך אותה לכלי תחבורה ארצי.
לדעתי עדיף שני קווים מאשר חיוג בב"ש מרכז
למשל, רכבת אחת בשעה לא מגיעה לב"ש מרכז ומגיעה עד אשקלון, ורכבת אחת בשעה מגיעה עד ב"ש מרכז בלבד. לא טוב?
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שלא עבדו על תיאום בב"ש צפון.

לדעתי עדיף שני קווים מאשר חיוג בב"ש מרכז
למשל, רכבת אחת בשעה לא מגיעה לב"ש מרכז ומגיעה עד אשקלון, ורכבת אחת בשעה מגיעה עד ב"ש מרכז בלבד. לא טוב?
חבל שלא עבדו על תיאום בב"ש צפון.
אם מלכתחילה היו בונים את הלו"ז כך שהרכבת מדימונה מגיעה לרציף 4 כאשר ברציף 2 עומדת רכבת צפונה לתל אביב (אולי המהירה) ובו זמנית או תוך 2-5 דקות מגיעה רכבת שנוסעת דרומה לב"ש מרכז (הקו המערבי או הרכבת המאספת מחיפה ותל אביב ) והרכבת הבאה לדימונה היתה יוצאת רק אחרי ששתי הרכבות בקו הראשי חלפו אז היה מצב של שירות טוב מבוסס החלפה גם ללא קשתות וקווים חדשים והבעיות היו העברת תחנת דימונה למיקום מרכזי יותר והגברת התדירות.
&nbsp
קווי ענף תלויים ביכולת להגיע ביעילות מנקודת ההשקה שלהם לרשת הראשית לתחנות אחרות ברשת. לקו לדימונה יש זמני המתנה של 10 עד 25 דקות בב"ש צפון לב"ש מרכז וזמני המתנה של 7 עד 15 דקות לכיוון האיילון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה