אותם אנשים שמאשימים אחרים בשנאת הדת על כל ציון

poseidon111

Active member
אותם אנשים שמאשימים אחרים בשנאת הדת על כל ציון

עוולה של החרדים הם לא מהעפרונות החדים שיש, זו עובדה מוכחת אמפירית במחוזותינו אבל לא הנושא כאן.
איך הופכים כל ביקורת ל"אתה שמאלני קיצוני" וביקורת על אנשים ל"אתה שונא את הדת היהודית" אמור להיות נושא אחר הדן במחוזות הנפשיים של המאשים.
הנושא כאן הוא סכנת ההשתלטות של הזומבים החרדים על המרחב הציבורי הישראלי בדרכי רמיה והפחדה.
נכון, יש חרדים מתונים, יש חרדים פרודוקטיבים והשמועה מספרת שיש כאלו אשר אפילו תורמים לחברה בה הם חיים את מה שתורמים שאר חלקי האוכלוסיה אשר אינה משתייכת למרותו של רב זה או אחר.
טיפשים הם לא ולכן ניסיונות ההשתלטות על המרחב הציבורי מתחילים באופן מינורי, תוקעים יתד בחברה חילונית ואט אט מצטרפים אחרים מהם ומעבים את המעוז עד שהוא הופך למחנה מוצק ומשם הדרך לשנות את פני החברה המקומית, ובכן הדרך קלה.
ראינו זאת ביבנאל ראינו זאת בצפת וראינו זאת בבית שמש.
אלו מקומות ספורים מאוד מכלל המקומות שזה מתקיים.
היום התפרסמו שתי ידיעות בנושא. האחת שתושבים בישוב חילוני קטן, ושהוקם כישוב חילוני, הצביעו נגד הקמת גן ילדים דתי במה שאמור היה לסמל את המגמה שהישוב הולך אליו. הידיעה השניה,
נו טוב, התרגלנו אליה כי אנחנו עם של אימפוטנטים חברתית:
ידיעה על מרדף שניהלו חרדים אחר אשה בבית שמש שלא היתה לבושה מספיק צנוע לפי הסטנדרטים שלהם. כן, משמרות המהפכה, סליחה משמרות הצניעות, במרדף להשלטת הנורמות שלהם על כלל האוכלוסייה. מחזה מבעית ומפחיד אשר יותר מכל מסמל את הכיוון אליו המדינה הולכת לו לא תדע להעמיד את הזומבים במקומם.
שנים רבות אני טען שהאויבים מבית (והחרדים נמצאים בראש המחנה
ביחד עם חלקים מהאוכלוסיה הערבית\בדואית) גרועים ומסוכנים עשרות מונים מכל צבא זר המאיים עלינו.
חשבו, מה מטריד יותר, הסיכוי שאי פעם יפול עליך קסאם או הסיכוי שאשתך\ ילדה שלך תלך ברחוב עד שאחד מהם יתחיל לרדוף אחריה, לקלל, לאיים וזאת רק מכיון שלבושה לא נראה לו.
הבעייה היא שזה מחמיר עם הזמן ואין מי שישיב להם מכה אחת אפיים.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5311454,00.html#autoplay
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5311249,00.html

(אה כן, אם זה לא היה ברור לעפרון הקהה, לא אני לא שונא יהודים
ואני אפילו לא שונא את הדת היהודית, נהפוך הוא).
 

poseidon111

Active member
לפעול איך: הפגנת יחיד? לא זה לא טוב. שינוי המערכת? זה

אני מנסה בבחירות.
שינוי המודעות והרפיסות אל מול הבעיה על מנת לייצר כוח נגדי?
זה עשיתי בהודעה הזו.
 
תאסוף אנשים וצא להפגנות . אם המסר שלך מתאים ייצטרפו

ככל שתגדל ההשתתפות כך ייגבר הסיכוי לשינוי . אבל יכול להתברר שאתה במיעוט .
 

poseidon111

Active member
אתה שוב נשאר מאחור. זה מה שעשיתי. בזמנים קדומים אספו אנשים

מהרחוב, לאחר מכן באמצעות מודעות רחוב והיום זה דרך הרשתות.
זה בדיוק מה שהתחלתי לעשות באמצעות ההודעה כאן.
מודעות ואכפתיות יוצרות הפגנה ואתה חוזה בתהליך.
 
יש חלקים בדת המעוררים בי הסתייגות קיצונית עד כדי סלידה

כמו רעיון הבחירה של עם ישראל, בייחוד השימוש במלה "עליון" הנאמרת בהקשר זה, כמו גם ראיית האשה כרכוש בעלה, כמו עונשי המוות המזוויעים שמובטחים לשוכבי משכב זכר ומבשלי אורז בשבת ועוד. הדמות הכי מסלידה בדת היא הדמות של אלהים ולא אאריך כאן בעניינה של התפלצת הזאת שאותה אני מתעב באופן עמוק ומקיף.
 
מסכימה עם המהות של הדברים שזה אוכל אותנו כמדינה

אבל אני חושבת שיש הבדל מהותי בין שני האירועים ובקישורים שהבאת.
האחד- לא צריך לדבר בכלל, על המרדף אחר הצעירה ברמת בית שמש, כאשר קבוצה של חוליאגנים חרדים שומרי תורה ומצוות- רדפו אחריה בגלל (? לבוש? , היותה אישה בכלל? עברה ברחוב הלא נכון? יצאה בערב מהבית? ). חשבתי שהם לא יכולים לשרת בצבא או לעשות שירות לאומי כדי חלילה לא לבזבז דקה מזמנם היקר שלא על לימוד תורה.

ובין האירוע של קבוצת אנשים (מיעוט) בישוב מעורב- שביקשה לפתוח גן ילדים המתאים לאורח חייה.
ההתנהלות מחלופת המסרים הייתה מכובדת, וגם אם צד אחד נעלב שהרוב התנגד לבקשתו- עדיין הדיון נשאר בגבולות השיח הלגטימי.
מעניין כי מספיק 11 ילדים דתים כדי לפתוח כיתת גן ממלכתי דתי, רחוק מאד מהמספרים שמשרד החינוך קבע כמספר ילדים בגן.

אני חושבת שיש הבדל מהותי בין הרצון של אוכלוסיה דתית (לא חרדית, אם הבנתי נכון את המרקם של הישוב הקהילתי) לספק לעצמה שירותים מתאימים, כל עוד זה לא פוגע בכלל.
לבין התנהלות הביזיונית של החרדים בבית שמש (ערד, אשדוד וכו.... ) שמנסים לכפות את אורח חייהם על הכלל.
 

poseidon111

Active member
הידיעה פותחת בשורה הבאה:

"12 שנה לאחר הקמתו כיישוב חילוני..."
כל מה שבא לאחר מכן הוא תוצאה של הדברים שתיארתי למעלה כך שישוב מעורב
לא היתה מטרת הקמתו.
הייתי מוכן להיות סובלני לו התנאי הזה היה מתקיים גם הפוך דהיינו גנים חילוניים בישובים דתיים קל וחומר חרדיים. כשזה נדרש רק מכיוון אחד של הקונפליקט באופן קבוע אני נוטה לא להיות מתחשב ומכיל.
ושוב לאנשים, במיוחד בקהילה קטנה, יש את הזכות לשמר את אורח חייהם הלא דתי שנחרט על ידי מייסדיו ללא שיקולים של פלורליזם אם לתחושתם זה הולך לשנות את אופי סביבתם לחלוטין.
גם ביבנאל לדוגמא זה התחיל בכולל אחד ובודד.
 
מודה ועוזב ירוחם?

מקבלת.

במהות אין לי כלל ויכוח איתך.
הסובלנות תמיד מתבקשת מהצד החילוני
לכבד את זולתו
להתחשב בצרכיו
ולעולם זה לא מגיע ב"הפוך".

רק הערה קטנה- לא שמעתי על ישוב חילוני, שמעתי על ישוב דתי, דתי לאומי, דתי חרדי... מה זה ישוב חלוני? כלומר כאשר הוגדר כזה?(לא באורח החיים-זה ברור).
אותו ישוב חלוני קיבל (ועדת קבלה?) אוכלוסיה שהיא דתית . מה הם חשבו שיקרה בהמשך?
מה חשבו התושבים החדשים הדתיים כשבאו לגור בישוב חילוני?
אגב-
הקמת כיתת גן דתית לא תפגע בשימור אורח החיים הלא דתי של המקום.
הסוגיה היא אחרת בעיניי- בהנחה שיש בישוב 40 ילדים, אז 10 ילדים יקבלו כיתת גן וכל ה-30 יצטופפו בכיתת גן אחרת (במקום נניח20 :20 ).
או התקציב של התרבות בקהילה יצטרך לתת אחוז מסוים לטובת הגרעין הדתי.
 

poseidon111

Active member
ברור שאין ויכוח. לדעתי ישוב חילוני במהותו לא אמור לכלול

סממנים של ממסד דתי או מוסדות שהדת חרוטה על דגלם.
זכותם של המקימים לכך אם אין זה נוגד חוקי מדינה.
זה לא נכון לישובים שמראש העניין לא הוגדר אבל כשישוב מוקם כישוב חילוני
(בדיוק כפי שישוב מוקם כישוב חרדי) הרי כל חריגה מהסטטוס-קוו מצריכה הסכמה של כל המתיישבים המקימים.
 

dory141

New member
טענותיך מוצדקות

כל אדם שפוי מתנגד לכפייה, דתית או חילונית. אם אני נגד ביבי, אני בהכרח שמאלני? כי מי שלא ליכוד או הבית היהודי שמאלני? אנשים פה יוצאים מדעתם. משטרת המחשבות, גרסת ישראל. אגב, לאלה שלא מבינים (או מבינות) אותי: כשאני קורא לגופים דתיים "טליבאן", כוונתי היא אך ורק לקיצוניים, לא לכל הדתיים באשר הם. יש גם דתיים נורמליים.
 

poseidon111

Active member
הם לא יצאו מדעתם, זה מתוכנן מראש. הם רוצים להוציא אותך מדעתך

 

dory141

New member
שיהיו בריאים בגופם ובנפשם, אני יודע מה אני

אני איש מרכז, שהיה פעם בשמאל ופעם בימין. אגב, יש הרבה אנשי שמאל שמשוכנעים שאני ימני. לא יודע למה.
 

poseidon111

Active member
זה מכיון שקשה לאכול אנשי מרכז. הם נתפסים על ידי הקיצונים

משני הקצוות כחסרי דעה ברורה.
יקח זמן למדינה שהיו בה שני מחנות משני צידי המתרס וזאת לאורך עשרות שנים להכיר במציאות שיש גם גוש מרכז.
נדמה לי שגם אני משתייך למרכז.
 

dory141

New member
הכי חשוב זה איך אתה מגדיר את עצמך

לא מקובל עליי, שכל זב חוטם בתפוז ומחוצה לו, יגיד לי מי אני. מה גם,שזה יכול להשתנות.
 
דורי הגזמת

אני ימני ואני נגד ביבי..
אבל בשמאל כל מי שימין הוא הזוי, אפל, פשיסט ועוד..
אבל הכי קל לבוא לטענות לימין ולהאשים אותם..
הגמל עדיין לא רואה את הדבשת שלו..
 

dory141

New member
אני מזכיר שאני לא איש שמאל, למרות שהעכברוש יגיד לך שכן

לשיטותיו, גם אתה בשמאל.
 

puma141

New member
הוא לא מכנה אותך עכברוש , למרות שהוא יכול במקום שלו.

למה לכתוב ככה ועוד במקום שהוא לא יכול להגיב?
אתם מתווכחים עניינית, למה לקלל ולהכפיש?
 
למעלה