זאת תהיה די טעות מבחינתך ללכת על אוטומט
בפרט אצל אחד כמוך שבאמת יודע לנהוג היטב בידני. מה יש לך לחפש באוטומט?
ככלל האוטומט נחלק ל2 סוגים:
א. כאלה שמנסים להיות מאד מתקדמים כלומר בקונצפט חסכוניים בדלק ושומרים על נצילות הכוח מהמנוע ואלה למשל הם חלקם מבוססים חלקית על הגיר הידני למשל כל האוטומטיים המודרניים שהם מסוג של גיר אוטומט רובוטי. זה גיר ידני לכל דבר שהמחשב מעביר הילוכים במקום הנהג. יש אפילו קלאץ' שהמחשב שולט בו. זה מאפשר להגיע לרכב חסכוני כמו הידני [הלא אוטומט] ואפילו מעט יותר! אבל וזה אבל ענק, אלייה וקוץ בה. הבלאי שמייצר המחשב לקלאץ' הוא אסטרונומי !
הסיבה לזה היא שהמחשב משתמש המון ב1/2 קלאץ' והקלאץ' נגמר אחרי פרקי זמן של סביב 50,000 קמ ואף פחות. בפרט הבלאי מואץ בנסיעה בפקקים. היה כאן איזה מהנדס שרכש שקודה חדשה מנוע 1.2 גיר רובוטי מתקדם. הוא הילל את הרכב שהיה פנטסטי אבל אחרי כ30,000 ק"מ הוא התחיל להרגיש את הבלאי במערכת הגיר קלאץ' הרובוטי והוא מיהר למכור את הרכב. מצד שני הוא ציין שהרכב היה מאד מאד חסכוני. בנוסף הוא נסע באופן מאד עדין עם הרכב, כלומר באופן שמאד לא מעודד התפתחות בלאי אבל מה לעשות הרכב נסע [קרי זחל] הרבה בפקקים...
על כל פנים גיר רובוטי קיים גם במכוניות פיאט למיניהם ושמעתי שמכונאים אומרים שכשהגיר מתקלקל וזה אכן קורה, אז לא כדאי לתקן כי התיקון יקר יותר מערך הרכב [צריך להחליף הגיר וברכב פיאט בן כ10 שנים +/- המחירון של פיאט כנראה צנח מספיק... ?]
בנוסף לשקודה שתיארתי קודם, גם בVW יש אוטומטים מודרניים כמו מערכת הDSG עם ה7 הילוכים של VW שקראתי כאן בפורום הזה המון ביקורות על זה וכמעט כל שנה מתיימרים להוציא גירסה שתהיה נטולת בעיות ואז התברר שעדיין לא אמין.
גם הגיר האוטומט בפורד [פיאסטה ופוקוס] שבתחילה היללו אותו על שהנה הגיע האוטומט נטול הבעיות, גם שם קראתי על מפח הנפש שהגיע בעקבות האכזבה המרה. בתחילה שלחו אנשים לעידכוני תוכנה לגיר ועידדכוני גירסה עד שהבינו שזה הכל בבל"ת. הבעיות משמעותיות יותר.
ב. האופצייה הנוספת היא גיר אוטומט בגירסה הישנה [פלנטרי פשוט] אבל הוא מיושן ברמת הקונספט כלומר יצרוך הרבה דלק וגם הוא מתבלה כמובן מהר מגיר ידני וכמובן ביצועיו גרועים משמעותית [הרבה אובדן כוח בגיר]...
הקיצר, אין כמו ידני, בפרט במכוניות הקטנות ששם העניין הוא להצליח לחסוך בעלויות והגיר האוטומט אולי אינו מושלם כל כך כפי שהיה ניתן לייצר או להרכיב..
לגבי הדילמה שלך על הידני האירופאי, לא נראה לי שיש לך מה לדאוג כי באירופה יש בלי סוף רכבים קטנים אירופאים ידניים. חוכמת ההמונים מוכיחה שהרכב האירופאי בגירסה הידנית הוא כנראה רכב מוצלח.
אצלך השידרוג יהיה מאד גדול. מצד אחד ה205 מ1995 היא מאד ישנה אבל הדגם הרי פותח הרבה הרבה לפני 1995ככה שאתה קופץ קדימה לדעתי בכמעט 50 שנות רכב. רכב ידני מודרני קטן ירגיש עבורך פנטסטי. תהנה ממחיר זול ומאמינות וכמובן הנאה במנות גדולות כיאה לרכב ידני [אני נהנה מאד מרכב ידני. זה כיף גדול]. מה עושים נהגי האוטומט כדי להרגיש קצת כיף, מעבירים בטיפטרוני שזה כאילו ידני אבל כמובן שזה לא אותו דבר.
שמור על המיומנות.
שמעתי שC1 חדש ידני עולה כ50,000 בלבד !
פיקנטו ידני חדש הוא יקר יותר [מעל ל60]. הוא כנראה טוב יותר מהC1 [לא בדקתי אלא רק מקריאה ברשת] אבל יקר משמעותית.
ובכל מקרה הגירסאות האוטומטיות יקרות משמעותית מכל ההיצע הידני. אני נהגתי ל24 שע' ב108 אוטומט טיפטרוני [נפח 1.2] ומצאתי שהפיקנטו 1.0 שלי הידני מרגיש לא פחות חזק על אף שמנועו מעט קטן יותר. שלא לדבר על העובדה שנהיגה מתעללת למטרות חוליגניזם והנאה בגיר אוטומט שננהג באופן טיפטרוני, זה מקנה פרוגנוזה מאד בינונית [בלשון המעטה] מבחינת עמידות הגיר.
הגיר הידני להבדיל עמיד לאין ערוך בוודאי ובוודאי בתנאי התעללות בהשוואה לשימוש קבוע בטיפטרוני. כשנהגתי ב108 באופצית האוטומט הרגיל [בצרפתית מסומן באוט E] הרגשתי מחסור משמעותי בכוח, מומנט והספק שהשתפרו בשימוש בטיפטרוני [מסומן שם כM] אבל גם ההעברות הילוכים בטיפטרוני לא היו מספיק חלקות לטעמי. היה LAG גדול מדי בין הילוך לבא אחריו גם אחרי שמזמן סיימתי להעביר הילוך עדיין המתנתי עד שההעברה תסתיים בפועל, דבר שעיצבן.