עזרה מכירת אוטו וישן וקניית חדש

sharonei1

New member
עזרה מכירת אוטו וישן וקניית חדש

החלטתי למכור את הפיג'ו 205 שלי שנת 95
היא יד ראשונה ללא תקלות צבע מקורי שנראה עדיין חדש מתוחזקת מאוד חוץ מהמזגן שהוחלף מדחס לחדש אבל לא עובד ועשתה רק 49000 ק"מ (כן זו לא טעות רק 3 אפסים) בכמה אפשר למכור אותה ?
אני רוצה מכונית חדשה דומה בגודל לישנה איזו מומלצת ?
מכרים נותנים לי כל מיני עצות מוזרות שאין לי מושג אם הן נכונות אמרו לי לא צרפתיות רק יפניות או קוריאניות זה הגיוני ? או לא לשמוע להם וללכת עם מה שנוח לי בלי קשר לשם היצרן
אני צריך אוטו קומפקטי ואמין שיהיה לי קל לתמרן בחניות ושיהיה נוח לנסיעה
הפיג'ו 108 או 208 מומלצות ?
 

oscars

New member
קצת סדר

פג'ו 205 נמצאת בקטגוריה של מכוניות "מיני". מאז נוצרה גם קטגוריה של "מיקרו מיני" יותר קטנות או "סופר מיני" קצת יותר גדולות.
אני מניח שמדובר ברכב ידני אז אם לא מפריע לך ידני בקטגוריה של אני ממליץ על פיאט פנדה או ניסן מיקרה (לפני כמה חודשים קניתי לאשתי ולילדים, עשיתי נסיעות מבחן על כמה כאלו ושתי אלו היו המועדפות. לבסוף קניתי את הפנדה ואנו מאוד מרוצים ממנה).
בקטגוריה הזו יש גם קיה פיקנטו, פג'ו 108 ועוד. אני נסעתי שבועיים ביונדאי I10 שהפתיעה לטובה בנוחיות הנסיעה אבל שותה דלק כמו מסומם שצריך להזריק.
אם רכב קצת יותר גדול: אחרי הפנדה, לפני חודשיים קניתי עוד רכב. כאן כבר מעט אין ידניות. הרוב אוטומטיות. קניתי סיאט איביזה שלדעתי ולדעת אחרים מובילה בקטגוריה הזו (והיא גם האירופאית הכי נמכרת). היא מקבילה לפג'ו 208 או לרנו קליאו או יונדאי I20 / קיה ריו / טויטה יאריס. יש כאן מבחר גדול מאוד.
בהצלחה
 

sharonei1

New member
החלטתי להתפנק באוטומטי

אין לי בעיה עם ידני כל חיי נסעתי עם ידני אבל רוצה אוטומטי
אני רוצה אוטו קטן קצת קשה לי בחניות וגם החניון שבניין שלי הפניות חדות וקצרות
הגודל של 205 נוח לי לא יותר גדול מזה
הסופר מיני נוחות גם למי שמאחור ?
הבעיה שאני לא מבין במכוניות וכל מיני מכרים נותנים לי עצות שונות ומוזרות דוגמא לחלק מהעצות רק יפניות שומרות על הערך או שמכוניות מהמזרח הן הכי אמינות וזולות לטיפולים ושטיפולים במכוניות אירופאיות יקרים אז אני מבולבל לגמריי לפי העצות האלה אני צריך לקנות רק יפני
 
שרון, אם כל חייך המוטוריים נסעת בידני רצוי לך להמשיך כך

ועדיין ל א הגיעה העת להתקלקל...
ובמעט רצינות:
הידני ממילא אמין יותר, זול יותר [בהוצאות מוסך, בהוצאות דלק, ובמחיר הקנייה], בטיחותי יותר וכמובן הכי חשוב מהנה הרבה הרבה יותר לנהיגה [באירופה 100% מהמכוניות הקטנות בגודל של ה205 שלך ודומיה המודרניים יותר הם כמובן ידניים, ככה שאל תיסחף אחרי הבררע של המוטוריקה הארצי ישראלית הנוגעת במכוניות כי היא התפתחה בכיוון של מוטציה גרועה מעין כמותה. זה בוודאי לא יהיה חדש לך אם אספר לך שבארצינו לא באמת יודעים לנהוג, רק חושבים שיודעים....]
לדעתי לך על אוטו קטן כי אתה נוסע מעט מאד וכי החניון אצלך קטן וצפוף. לדעתי או 108 או C1 או פנדה. תבדוק מי מהם הקטן ביותר ולך עליו, כמובן על דגם ידני בלבד.
ואל תדאג לגבי מה שרשמת ש"החלטתי להתפנק באוטומט" כי ידני מודרני יהיה עבורך פינוק מושלם. בהשוואה ל1995 שלך, כל מהדורת 2017 תהיה בעבורך שיא הפינוק. הגיר הידני יעבוד חלק ומדהים אצל אחד כמוך שיודע לנהוג בידני... אתה תרגיש כאילו אתה בחצי באוטומט
 

sharonei1

New member
ומה לגביי

שאמרו לי לא לקנות אירופאיות ?
אמרו לי רק יפני או קוריאני ושאם אני אקנה אירופאי ויתחילו תקלות זה יהיה יקר אז אני לא בטוח לשמוע להם או שהם מדברים שטויות
ב 108 ההבדל לא גדול בין הידני לאוטומט בערך 3000 ש"ח הבדל
חשבתי שכולם קונים אוטומט היום ולא נפוץ ידני זה נכון או סתם מחוסר ידע ?
 
בהחלט בארצינו הרוב המכריע רוכש אוטומט אבל

זה לא אומר שחייבים להיסחף אחרי הזרם בפרט אם יש בזרם הזה רכיב של מים מעופשים...
ובעצם גם בארצינו המגמה של נהיגה ברכב ידני קטן מעט השתפרה בשנים האחרונות. סכ"ה אפילו אצלינו בקרב בני עמינו יש כאלה שניחנו בקואורדינציה סבירה על מנת שתאפשר להם לתפעל דוושה שלישית ולא להיות מוגבלים ל2 דוושות בלבד...

אני נוטה להניח שאכן האירופאיות עלולות להתברר כאמינות פחות אבל בגירסה הידנית לדעתי הפערים מצטמצמים ובנוסף ובעיקר בכמות נסיעה כל כך נמוכה כפי שקיים אצלך הפער אם בכלל קיים עשוי להתבטל לחלוטין.
קשה לי להאמין ש108 מודרני ידני יהיה פחות אמין מ205 ידני מ1995
 

sharonei1

New member
גם אם אני לא נוסע הרבה

דבר שיכול להשתנות זה לא אומר שתמיד לא אנסע הרבה במכונית יש לי גם קטנוע לכן אני לא נוסע הרבה מכונית
ברור שהגיוני יותר לקנות רכב אמין בכל מקרה אם יש אפשרות והמחיר דומה ולא רק בגלל שאני נוסע פחות מהממוצע לקנות במודע רכב פחות אמין
 
נפלת לאחד שחושב שידני עדיף

שלום
הרוב חושב אחרת.
מבחינת הנוחות, הבטיחות וכמה פרמטרים במכירה האוטומט עדיף.
אם אתה מרגיש שהידני חשוב ממש במצבים מסויימים, קח טיפטרוני ועדיף עם שיפטרים מההגה. זה נחמד, משתמש בעיקר בירידות. פעם ניסיתי נהיגה אתגרית בירידות של בית אורן. אחרי כמה ק"מ נתקעתי אחרי רכב שנסע באוטמט עם ברקס וחיכיתי עד שנגיע לכביש החוף.
מציע לך להתרכז ביפניות. הקוריאניות בליגה הזו די מיושנות מבחינת מנוע וגיר.
אירופאי...מה רע במרצדס?
הבעיה שהאפשרויות של איטלקי (FIAT) או צרפתי, ובהם אכן צפה להוצאות על תקלות. זה לא רק הכסף, אבל גם הזמן המבוזבז במוסך, העצבים בלהיתקע וכו'.
חסוך לך את העניין.
 

sharonei1

New member
מאוד התרגלתי לידני

נסעתי נסיעת מבחן בידנית חדשה הרגשתי מאוד נוח עם החלפת ההילוכים
ההחלפה מצויינת בחדשה שנסעתי החלפת ההילוכים זרמה לי חלק מאוד
ברב הדגמים האוטמט עולה עוד 10000 ש"ח בערך דבר שמייקר לי את ההוצאה
והבנתי שגם הסיכוי לתקלות עולה שהרכב אוטומט
מבחינת נוחות כרגע בגלל חוסר התנסות אני מרגיש פחות נוח אוטומט כנראה כי אני לא רגיל לאוטומט אז מאוד מוזר לי לא להחליף הילוכים
נכון כתבתי להתפנק באוטומט אבל אחריי הנסיעת מבחן שעשיתי ומרב שהתרגלתי לידני זה נראה פחות מלהיב
אני בכל זאת שוקל גם אוטומט אבל בגלל שזה עולה בהפרש מחיר גדול וסיכוי ליותר תקלות זה פחות מלהיב
 
זאת תהיה די טעות מבחינתך ללכת על אוטומט

בפרט אצל אחד כמוך שבאמת יודע לנהוג היטב בידני. מה יש לך לחפש באוטומט?
ככלל האוטומט נחלק ל2 סוגים:

א. כאלה שמנסים להיות מאד מתקדמים כלומר בקונצפט חסכוניים בדלק ושומרים על נצילות הכוח מהמנוע ואלה למשל הם חלקם מבוססים חלקית על הגיר הידני למשל כל האוטומטיים המודרניים שהם מסוג של גיר אוטומט רובוטי. זה גיר ידני לכל דבר שהמחשב מעביר הילוכים במקום הנהג. יש אפילו קלאץ' שהמחשב שולט בו. זה מאפשר להגיע לרכב חסכוני כמו הידני [הלא אוטומט] ואפילו מעט יותר! אבל וזה אבל ענק, אלייה וקוץ בה. הבלאי שמייצר המחשב לקלאץ' הוא אסטרונומי !
הסיבה לזה היא שהמחשב משתמש המון ב1/2 קלאץ' והקלאץ' נגמר אחרי פרקי זמן של סביב 50,000 קמ ואף פחות. בפרט הבלאי מואץ בנסיעה בפקקים. היה כאן איזה מהנדס שרכש שקודה חדשה מנוע 1.2 גיר רובוטי מתקדם. הוא הילל את הרכב שהיה פנטסטי אבל אחרי כ30,000 ק"מ הוא התחיל להרגיש את הבלאי במערכת הגיר קלאץ' הרובוטי והוא מיהר למכור את הרכב. מצד שני הוא ציין שהרכב היה מאד מאד חסכוני. בנוסף הוא נסע באופן מאד עדין עם הרכב, כלומר באופן שמאד לא מעודד התפתחות בלאי אבל מה לעשות הרכב נסע [קרי זחל] הרבה בפקקים...
על כל פנים גיר רובוטי קיים גם במכוניות פיאט למיניהם ושמעתי שמכונאים אומרים שכשהגיר מתקלקל וזה אכן קורה, אז לא כדאי לתקן כי התיקון יקר יותר מערך הרכב [צריך להחליף הגיר וברכב פיאט בן כ10 שנים +/- המחירון של פיאט כנראה צנח מספיק... ?]
בנוסף לשקודה שתיארתי קודם, גם בVW יש אוטומטים מודרניים כמו מערכת הDSG עם ה7 הילוכים של VW שקראתי כאן בפורום הזה המון ביקורות על זה וכמעט כל שנה מתיימרים להוציא גירסה שתהיה נטולת בעיות ואז התברר שעדיין לא אמין.

גם הגיר האוטומט בפורד [פיאסטה ופוקוס] שבתחילה היללו אותו על שהנה הגיע האוטומט נטול הבעיות, גם שם קראתי על מפח הנפש שהגיע בעקבות האכזבה המרה. בתחילה שלחו אנשים לעידכוני תוכנה לגיר ועידדכוני גירסה עד שהבינו שזה הכל בבל"ת. הבעיות משמעותיות יותר.


ב. האופצייה הנוספת היא גיר אוטומט בגירסה הישנה [פלנטרי פשוט] אבל הוא מיושן ברמת הקונספט כלומר יצרוך הרבה דלק וגם הוא מתבלה כמובן מהר מגיר ידני וכמובן ביצועיו גרועים משמעותית [הרבה אובדן כוח בגיר]...

הקיצר, אין כמו ידני, בפרט במכוניות הקטנות ששם העניין הוא להצליח לחסוך בעלויות והגיר האוטומט אולי אינו מושלם כל כך כפי שהיה ניתן לייצר או להרכיב..

לגבי הדילמה שלך על הידני האירופאי, לא נראה לי שיש לך מה לדאוג כי באירופה יש בלי סוף רכבים קטנים אירופאים ידניים. חוכמת ההמונים מוכיחה שהרכב האירופאי בגירסה הידנית הוא כנראה רכב מוצלח.
אצלך השידרוג יהיה מאד גדול. מצד אחד ה205 מ1995 היא מאד ישנה אבל הדגם הרי פותח הרבה הרבה לפני 1995ככה שאתה קופץ קדימה לדעתי בכמעט 50 שנות רכב. רכב ידני מודרני קטן ירגיש עבורך פנטסטי. תהנה ממחיר זול ומאמינות וכמובן הנאה במנות גדולות כיאה לרכב ידני [אני נהנה מאד מרכב ידני. זה כיף גדול]. מה עושים נהגי האוטומט כדי להרגיש קצת כיף, מעבירים בטיפטרוני שזה כאילו ידני אבל כמובן שזה לא אותו דבר.
שמור על המיומנות.
שמעתי שC1 חדש ידני עולה כ50,000 בלבד !
פיקנטו ידני חדש הוא יקר יותר [מעל ל60]. הוא כנראה טוב יותר מהC1 [לא בדקתי אלא רק מקריאה ברשת] אבל יקר משמעותית.
ובכל מקרה הגירסאות האוטומטיות יקרות משמעותית מכל ההיצע הידני. אני נהגתי ל24 שע' ב108 אוטומט טיפטרוני [נפח 1.2] ומצאתי שהפיקנטו 1.0 שלי הידני מרגיש לא פחות חזק על אף שמנועו מעט קטן יותר. שלא לדבר על העובדה שנהיגה מתעללת למטרות חוליגניזם והנאה בגיר אוטומט שננהג באופן טיפטרוני, זה מקנה פרוגנוזה מאד בינונית [בלשון המעטה] מבחינת עמידות הגיר.
הגיר הידני להבדיל עמיד לאין ערוך בוודאי ובוודאי בתנאי התעללות בהשוואה לשימוש קבוע בטיפטרוני. כשנהגתי ב108 באופצית האוטומט הרגיל [בצרפתית מסומן באוט E] הרגשתי מחסור משמעותי בכוח, מומנט והספק שהשתפרו בשימוש בטיפטרוני [מסומן שם כM] אבל גם ההעברות הילוכים בטיפטרוני לא היו מספיק חלקות לטעמי. היה LAG גדול מדי בין הילוך לבא אחריו גם אחרי שמזמן סיימתי להעביר הילוך עדיין המתנתי עד שההעברה תסתיים בפועל, דבר שעיצבן.
 
חוויות מגיר ידני בעברי

שלום
פעמיים נקרע לי הכבל מצמד. זה שמחבר בין דוושת המצמד ברגל למצמד.
פעם בהרצליה על כביש החוף בדרך לקריות, בחזרה מאילת.
ופעם בנשר קל"ב.
חוויה לא נעימה בעליל. לחזור עם זה הביתה בתנועה ולהגיע למוסך - תענוג.
מצמד:
המצמד לקראת סוף חייו מחליק. החלפה יקרה. תהנה. החלפתי גם פעמיים!
דווקא בעיר, בהרבה עצירות, פקקים וכו' - אוטומט עדיף. בכביש בין עירוני במהלך חמישי או שישי - אין בעיה. יש כבר גם בקרת שיוט בידני (רנו קליאו).
עכשיו ההתעסקות:
רוב נהגי ההילוכים סובלים מבעיה של עצלות החלפה. התוצאה מנוע מצלצל.
בשביל הקטע הקצר, לא מוריד הילוך, כבר נגמרת העליה וכו'.
רוב נהגי האוטומט לא משתמשים בטיפטרוני או בהורדת הילוך ל-2 או 1 בירידות.
משתמשים במעצורים! רע מאוד במיוחד בירידות ארוכות.

נח - לטוב מתרגלים מהר. אחרי שרכשתי רכב עם מפתח חכם ולחצן התנעה, המשכתי תקופה קצרה להכנס לרכב עם מפתח ביד! והיה לא נוח להכניס לכיס בישיבה. זה לקח שבוע והתרגלתי להיכנס לרכב עם המפתח בכיס.

קח לך רכב שכור אוטמטי (טוב) בנסיעה לחו"ל או משהו כזה ואז תגיד: התרגלתי ואם זה נוח.
אני מבין אנשים שרוצים ידני ברכב ספורט ואתגרי. אבל לצלוח בפח נוע את ת"א!
אגב, גם ברכב "על" בד"כ השילוב באוטומט מניב 1-100 קמ"ש עדיף מידני.
 
מעולם לא נקרע לי כבל של קלאץ'

אפילו באופנועים שהיו לי לא נקרע לי מעולם כבל קלאץ'.
שמעתי על רוכבים [ולא נהגים] אחרים שנקרע אצלם. להבדיל, אצלי פעם לפני המון שנים נקרע לי כבל ברקס באופניים.

אתה כנראה מספר על תקופות נורא ישנות. כיום, הכבלים מעולים ולא אמורים להישחק בשימוש נורמלי.
האם אתה לוחץ קלאץ' כל הזמן ברמזור אדום? גם זה לא אמור להצדיק בלאי כזה...
כלומר אפשרות 1 היא שאתה לא משתמש נכון בציוד. אולי לא בכדי אתה שונא גיר ידני.
אפשרות 2 היא שאתה מדבר על אירועים מאד ישנים ואז אולי הכבלים התבלו יותר מהר. אבל כידוע לא רק הגיר האוטומט התקדם אלא גם הידני, המכניקה שלו נעשתה חלקה ופשוט פנטסטי לשימוש.
אפשרות 3 שהייתה לך תקלה נקודתית כלומר האם זה קרה באותו הרכב? ייתכן שהמעטפת של הכבל הייתה לא תקינה וזה גרם לשיפשוף בכבל עד לקרע הסופי. זה מה שהיה אצלי באופניים הישנים פעם בהיסטוריה הרחוקה.
 

oscars

New member
תראה

גם אני בעד ידניות אבל האמת שמי שנוסע הרבה בעיר לא מזיק לו להתפנק עם אוטומטית.
במשך השנים עברו תחת ידיי כ 25 מכוניות רובן אירופאיות. דווקא ביפניות שהיו לי היו הרבה בעיות, ככה שהסטיגמה כן יפניות לא אירופאיות ממש לא נכונה.
הפנדה שלי צורכת כ 17 ק"מ לליטר. יש לה כפתור CITY שהופך את ההגה כח לעוד יותר רך בנסיעה עירונית. זה מאוד עוזר בכניסה לחניה מה גם שהאוטו קצר מאוד וגבוה. (עד כמה שאני זוכר בפג'ו כמו שלך בכלל לא היה הגה כח).
האיביזה אצלי רק חודש וחצי. בינתיים מדדתי צריכת דלק של 14 או 15 ק"מ לליטר (אוטומטית). לעומתה הקוריאניות/יפניות צורכות כ 10 ק"מ לליטר.
ובכלל רוב המכללים כיום משותפים להרבה מכוניות. רנו וטויוטה מיוצרות בתורכיה (אסייתית). הונדה באנגליה. שברולט בקוריאה. ועוד ועוד. כמדומני רק מזדה היא יפנית "קלאסית" שמיוצרת ביפן.
 
מזדה מיוצרת בתאילנד

שלום
לא שארץ היצור קובעת. חברה שמקפידה על אבטחת האיכות ובקרת המוצר יכולה לייצר על המאדים.
יפני
קוריאני
אירופי
מה גם שבאירופאי יש גרמני, פסדו גרמני (סקודה), צרפתי, איטלקי ואנגלי.
 

sharonei1

New member
לא נראה לי שיש בפג'ו 205 שלי הגה כוח

אני צריך ממש לסובב את ההגה כימעט 360 מעלות בחניות (אולי אני מגזים ככה זה נראה לי אני מסובב המון את ההגה בפניות חדות בחנייה)
אני שוקל גם איבזה כי זה נראה גודל דומה ל 205 ועומד בתקציב שלי זה דגם מוצלח ?
 

sharonei1

New member
בקשר לגיר ידני

הבנתי שזה יותר מפנק בעיר
אבל זה פינוק שהרכב עולה עוד 10000 ש"ח וגם הבנתי שיש יותר תקלות
מבחינתי זה כבר פינוק גדול שאני מחליף מכונית בת 22 שנה לחדשה אז אני לא יודע אם להוסיף גם את הפינוק של האוטומט או להישאר בידני המוכר והזול וכנראה פחות תקלות
 

enigo

New member
היתה לך צרפתיה - ועוד ישנה - הרבה זמן. האם החלקים היו יקרים?

האם הטיפולים היו יקרים? האם נתקלת בבעיות אמינות בלתי נסבלות?
עכשיו קח בחשבון שתעשיית הרכב כולה, ובטח הצרפתית, עשו דרך ארוכה בתחום האמינות בעשרים השנים האחרונות, ותבין לבד מה אתה יכול לעשות עם ההמלצות של ה"מבינים"...
שאלת על מי שיושב מאחור - אז אולי כדאי באמת לעצור רגע ולשאול אותך - מה הצרכים שלך?
 

sharonei1

New member
אני מעריך שברב המכוניות התקלות מתחילות בשלב מאוחר

נכון שהיא עבדה מצויין עד עכשיו ללא תקלות אבל היא עשתה רק 49000 ק"מ ורב הזמן חנתה מתחת לבית כך שזו לא דוגמא קלאסית לתקלות רכב
אני לא יודע מניסיון ומסתמך על כל מיני שמועות של מכרים אבל יש סטיגמה חזקה שיש תקלות בצרפתיות והטיפולים יקרים
אני צריך מכונית קומפקטית עם 5 מקומות ישיבה ותא מטען סביר
לא חובה אוטומטית אלה אם אשתכנע שהרבה יותר נוח ויעיל, הבתי שהמחיר יותר יקר והסיכוי לתקלות יותר גבוה
 

enigo

New member
היה לך אוטו בן עשרים. יש תקלות של גיל, כך שהנסועה לא פותרת

אותו מתקלות.
אבל עשית טיפולים - היה יקר? קנית חלקים - היה יקר?
 

sharonei1

New member
אני מודה במקרה שלי הסטיגמה על הצרפתיות לא נכונה

לא היו לי טיפולים יקרים
ה 205 שלי נוסע נפלא ללא תקלות מיום הקנייה
אחריי 22 שנה אלה התקלות שהיו לי:
1: המזגן התקלקל לפניי כמה שנים יש דליפה פנימית באחד הצינורות או החלקים שלו וצריך לפתוח את הדש בורד לתקן אותו
2: התקלקל לי המוט לחצן של האור גבוה שהחליפו לי במשומש שעובד במוסך
3: הראש אחיזה של הידית הילוכים התפרק עייפות החומר לאחר 22 שנה..הזמנתי ראש חדש יפה באיביי בכמה דולרים והרכבתי לבד
4: הבוכנות של הדלת האחורית התקלקלו והדלת דפקה לי את הראש..
אז החליפו לי במוסך בוכנות חדשות
 
למעלה