שרשור חוכמות לכבוד החג:

שרשור חוכמות לכבוד החג:

הילדה (שלאחרונה חגגה יום הולדת 3): "X ו-Y (האחיות הגדולות שלה) מדברות אנגלית. ועכשיו גם אני גדולה!"
אני: "אז עכשיו גם את מדברת אנגלית?"
הילדה: "דה!" (ברוסית, יעני.
).
(היא דווקא באמת מדברת אנגלית, לא יודעת מאיפה הגיע הדה הזה. אולי מהסייעת בגן שמדברת ברוסית עם חלק מהילדים).

הילדה ואבא שלה (בעלי) הלכו לחנות, כשהילדה לבושה בשמלה חגיגית ונראית חמודה - והמוכר נתן לה, סתם כך, יו-יו במתנה.
אז דיברתי עם בעלי (כשהיא לא שומעת) ואמרתי לו שזה לא פייר שילדים מקבלים מתנות כי הם חמודים, וצריך דווקא לתת לילדים הפחות חמודים מתנות.
בהמשך היום שאלתי את הילדה למה היא קיבלה מתנה מהחנות?
והיא ענתה: "כי התנהגתי יפה!".
אנחנו מאוד מרוצים מהתשובה הזאת, ומקווים שזה מה שהיא תחשוב גם להבא...
 
המרפק והעקב

הבכורה:
גורבת גרביים, נאבקת ומושכת ואז אומרת בתסכול: אמא משכתי את העקב אבל הוא לא מגיע עד המרפק!
 

בלונד23

New member
חחח. תגידי, באיזה גיל גורבים לבד גרביים?

עינב לא עושה את זה ואפילו לא קרוב והיא כמעט בת 5...
 
אני לא זוכרת באיזה גיל,

אבל זוכרת שלפחות עם אחת הילדות אצלנו זה הצריך הדרכה מאוד מפורטת מצדי, של איך לכווצ'ץ' את הגרב, ואיך למשוך את הגרב (ובסוף הילדה בכל זאת עשתה את זה בצורה שונה, אבל הצליחה). ניסית ללמד אותה?
 

danakama10

New member
נשמע שלילדה יש יותר שכל מלהורים


יש לך מושג מדוע נתן לה יויו? אולי היה במצב רוח טוב? אולי היא מזכירה לו את הבת שלו? אולי באמת התנהגה יפה או נראתה חמודה יותר מכל ילדה אחרת שהוא פגש? מה רע בלהיות חמודה? כל אחד מפרש חמוד בצורה אחרת, כך שיכול להיות שמישהו חושב ש- X הכי חמוד בעוד שאדם אחר יחשוב ש- Y הכי חמוד. מה זה משנה? התשובה שלה הגיונית וטובה יותר או לפחות כמו שלכם, ואני לא רואה מה ה"חוכמה" פה ומה את מקווה שהיא תחשוב גם להבא...
ושוב החפירות על האנגלית? הבנו. הילדות שלך יודעות אנגלית. וגרתם באמריקה. יודעים, יודעים. הלאה.
 
נתעלם רגע משפע טוב הלב שלך ונגיב עניינית:

הילדה הזאת עזבה את אמריקה בגיל 3 חודשים, והחוכמה, אם לא שמת לב, היא שהיא אמרה "דה". אולי אם היא הייתה אומרת "יס" היה איזשהו תוקף לדברים שלך.

ולגבי זה שלילדה יש יותר שכל מלהורים - אני מאוד מקווה, כך בדיוק אמור להיות. ולמה אני חושבת שזה כי היא נראית חמודה? כי שמתי לב שהיא נראתה חמודה במיוחד באותו יום, בין היתר בזכות השמלה שהיא לבשה ואיך שהיא נראתה בה, לפני שהם עזבו את הבית (ואף אמרתי משהו על זה לבעלי). וזו ממש לא פעם ראשונה שתגובות כאלה מהסביבה (כולל תגמול חומרי) תואמות את הדעה שלי על הילדה באותו יום. אני אמנם אמא ולכן משוחדת והילדות שלי תמיד נראות לי יפהפיות, אבל אפילו אמא יודעת מתי הילדות שלה נראות חמודות במיוחד...
יכול להיות שהילדים שלך מהסוג שזה לא קורה לו לקבל התלהבות (כולל חומרית) על מראה חיצוני מהסביבה הזרה, ולכן קשה לך יותר לפתח את ההבנה הזאת
.
 
אז אולי היה עדיף אם היית כותבת "יפה" במקום חמודה

ואם נניח היו נותנים הפתעות רק לילדים לא יפים אז בעצם מפלים ילדים רק
בגלל שהם במקרה יפים, אז זה גם לא אידאלי ...
כי באמת חמודה לא חייבת להיות יפה במיוחד (למרות שהרבה פעמים יש קשר מסוים)
אלא פשוט נראית חמודה שזה גם קשור לאופי ולהתנהגות ולא רק למראה
 
אבל זה לא בדיוק אותו דבר.

אכן התכוונתי לחמודה מבחינת מראה (ואפשר בהחלט להסתכל על תמונה של ילדה ולהגיד שהיא חמודה, בלי קשר לאופי ולהתנהגות) - אבל זה לא בדיוק אותה משמעות כמו יפה, כי בהקשר הנוכחי זה כולל את הרכיב של החמידות של ילדים קטנים (לחיים עגולות, אפון סולד, וכו'). שירלי טמפל, למשל, הייתה חמודה (גם אם רק מסתכלים על תמונה שלה - כלומר, מבחינת מראה), אבל לא יפה במיוחד. אפשר להיות יפה וחמוד, ולא יפה וחמוד, ואפילו יפה ולא חמוד (וכמובן לא יפה ולא חמוד...). אני נוטה לחשוב שכשמדובר בילדים קטנים כל כך, החלק שמשפיע יותר על הסביבה הוא החמידות דווקא, ולכן דיברתי על חמידות. אם היא הייתה בת 12, הייתי כנראה אומרת יפה.
 
נזרום איתך,

נניח שהבת שלך לא הייתה מתנהגת יפה למרות שנראתה חמודה מאוד
(למשל צועקת, משטתחת על הרצפה מקללת ולהקצנה בועטת באביה )
אז אני מניחה שהוא לא היה נותן לה את המתנה
כלומר, יש גם התייחסות מסויימת לאופי כפי שמצטייר באותו רגע לפחות.
גם כשמסתכלים על תמונה או על אדם חלק מהאופי לפעמים עובר
(או לפחות אנחנו חושבים שהאדם חמוד גם באופיו על פי המראה, כמובן ייתכן
שאנחנו טועים) .
אז בעצם הוא נתן לה מתנה קטנה כי היא נראתה לו חמודה וחביבה
זה לא נראה לי כזה פשע

&nbsp
 

danakama10

New member
את החוכמה הראשונה הבנתי

בחלק עם החמידות אין חוכמה. הילדה מעלה השערה מצויינת, ואת מתייחסת לכך כאל חוכמה, כאילו לילדה אין מושג שנותנים לה פרס על חמידותה ובתינוקיות שלה חושבת שזה בגלל שהיא מתנהגת יפה.
בכל מקרה, גם אצלנו הילדים לפעמים מקבלים מתנות קטנות מבעלי עסקים. מעולם לא פירשתי זאת כאילו מתלהבים מהמראה החיצוני שלהם, אלא שמדובר באנשים נחמדים שאוהבים ילדים ורוצים לשמח אותם, וגם שבאותו הרגע היו במצב רוח נחמד ולכן רצו להיות נחמדים לאחרים. נראה לי כל כך תלוש מהמציאות, כל כך מתיימר, וכל כך גאוותני לחשוב שהילד הפרטי מקבל ממתק או צעצוע קטן כי הוא חמוד יותר מאחרים (או כפי שאת למעשה מכוונת - יפהפה).
 
בהחלט יכול להיות שבמקרה שלכם

זה תלוש מהמציאות ושלא סתם לא פירשת זאת כאילו מתלהבים מהמראה החיצוני שלהם. לא אמרתי שלא. ואם היית אשכרה קוראת את ההודעות שלי, היית רואה שכתבתי שזה ל-א קשור ל"יפהפה" אלא ל"חמוד"', ולכן השתמשתי במילה חמוד ולא במילה יפה. אבל את, כרגיל, רואה מה שאת רוצה לראות.
 

danakama10

New member
לצערי קראתי את ההודעות

ואת כתבת "אני אמנם אמא ולכן משוחדת והילדות שלי תמיד נראות לי יפהפיות, אבל אפילו אמא יודעת מתי הילדות שלה נראות חמודות במיוחד... ". את מתפארת במראה החיצוני שלהן, והבעת נחמדות שהן נתקלו בו מתקשרת אצלך למראה החיצוני שלהן, איזו נביבות ורדידות. מזל שלילדה שלך יש יותר שכל.
ועכשיו, אלך להתעסק בדברים קצת יותר חשובים מהמראה של הילדות של האשה הכי נודניקית ברשת.
 
וואו, את קשת תפיסה. אני, כמו כל אמא,

חושבת שהילדות שלי נראות יפהפיות. למעט מקרים חריגים (ואפילו לגבי זה אני לא בטוחה) כל האמהות חושבות שהילדים שלהם יפים.
אבל בלי קשר לאותה דעה סובייקטיבית שיש לכל אם על הילדים שלה, לפעמים אמא יכולה להסתכל על הילד שלה, למשל בלבוש מסוים, ולראות שעכשיו הוא נראה חמוד במיוחד (אם קשה לך להבין שאפשר להפריד בין הדברים - דמייני תינוק בתוך חליפה של ארנבון. עכשיו יותר ברור?). שוב, חמוד לא זהה ליפה (מתוך ההודעה הבאה שלי: "אכן התכוונתי לחמודה מבחינת מראה [ואפשר בהחלט להסתכל על תמונה של ילדה ולהגיד שהיא חמודה, בלי קשר לאופי ולהתנהגות] - אבל זה לא בדיוק אותה משמעות כמו יפה, כי בהקשר הנוכחי זה כולל את הרכיב של החמידות של ילדים קטנים [לחיים עגולות, אפון סולד, וכו]. שירלי טמפל, למשל, הייתה חמודה [גם אם רק מסתכלים על תמונה שלה - כלומר, מבחינת מראה], אבל לא יפה במיוחד. אפשר להיות יפה וחמוד, ולא יפה וחמוד, ואפילו יפה ולא חמוד [וכמובן לא יפה ולא חמוד...]. אני נוטה לחשוב שכשמדובר בילדים קטנים כל כך, החלק שמשפיע יותר על הסביבה הוא החמידות דווקא, ולכן דיברתי על חמידות.")
ולהתעלם מהאופן שבו העולם פועל, ומהסיבות שגורמות לאנשים באמת לעשות את הדברים שהם עושים (במקרה הזה, שהמראה שלה הוא הגורם שבלעדיו היא לא הייתה מקבלת את המתנה), זה לא להיות חכם, זה בדיוק להיות נאיבי - ובדיוק מה שהופך את זה ל"חוכמה".

ואם את רוצה, אפשר לבקש מגולשות הפורום להשלים את המשפט danakama10 היא האישה הכי X ברשת. אני בטוחה שתהני מהתשובות (רמז: הן ממש לא יהיו "חכמה/נבונה", "מסייעת", "טובת-לב", וכו').
 

danakama10

New member
הבנתי הכל מקודם

לא ברור מדוע את חושבת שטחינה של הדברים תשנה דיעה. דעתי שונה משלך, לדעתי מה שגורם לאנשים לחלק דברים לילדים זה בעיקר האופי ומצב הרוח של אותם האנשים, וגם ההתנהגות של הילדים. לא חושבת שילדים יפים או חמודים מבחינת מראה מקבלים יותר. ואני חושבת שזה מאוד עצוב שאת חושבת שמתייחסים לילדה ונותנים לה הפתעות רק בגלל המראה החיצוני שלה, ושמי שחושב שזה בגלל סיבה אחרת הוא נאיבי.
בלי קשר למה שחושבים עלי, הקונצנזוס לגבייך ידוע.
ועכשיו,
Danakama out.
 
אני לא חושבת שתשני את דעתך, אבל ברור לי

שגם לא הבנת הכל - כי בניגוד מוחלט אלייך אני אשכרה קוראת, ומתייחס בדיוק לדברים השגויים בדברייך. זה שלא תשני את דעתך לחלוטין לא קשור למה האמת, אבל זה לא אומר שאני לא אטרח להבהיר בכל זאת מהי.
 
אגב, אם הילדים שלך היו חמודים למראה או יפים,

(או אם את היית כזאת הילדות) היית יודעת שמעבר לקורלציה בין המראה באותו יום ספציפי לקבלת המתנה, אחת הסיבות לאובדן אותה תמימות אצל הילדים האלה היא שלפעמים המתנה אף מלווה במחמאות על המראה החיצוני של הילד או חלקים ספציפיים במראה, ואפילו באמירה מפורשת לגבי כך שהמתנה ניתנת בגלל המראה (מעבר למחמאות שאינן מלוות במתנות).

העולם שאת מכירה שונה, כנראה, וזו לא בושה שהמראה שלך ושל בני משפחתך לא משהו. לו רק היו לך תכונות חיוביות כלשהן זו גם לא הייתה ממש בעיה
.
 

danakama10

New member
אני ממש שמחה עבורך ועבור הבנות שלך

שהן מקבלות מתנות על המראה החיצוני המלבב שלהן. זה חשוב, כי אחרי כל מה שכתבת עליהן היה נשמע שיש להן בעיות רציניות שאת אינך מסוגלת להתמודד איתן (ילדה שהמורה לא מפסיקה להתלונן עליה שלא עושה כלום ורוצה לשלוח אותה הביתה, ואת מפרשת זאת שהילדה גאונה, ושברור שהיא לא תרצה לעשות כלום כי זה משעמם ואין לך מה לעשות מולה), ולכן מאוד משמח אותי שלפחות המראה החיצוני שלהן משרת אותן.
 
למעלה