ארנבת שמאוהבת באספסת

shaishai77

New member
ארנבת שמאוהבת באספסת

הארנבת אוכלת רק אספסת בקושי את האוכל המיוחד שלה
וירקות גם לא אוהבת
קרה למישהו?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בת כמה הארנבונת? כמה זמן אצלך? מה אכלה בעבר?

אספסת היא קטנית (כלומר ממשפחת הקטניות) ומבין סוגי החציר היא העשירה ביותר ולכן טעימה להם מאוד. יש אומרים עשירה מדי (בחלבון ובסידן), לכן מומלצת לגורים ולנקבות הרות אך עלולה לגרום להשמנה לארנבונים בוגרים (ואולי גם לבעיות במערכת העיכול). לפיכך נחשבת לקצת פחות בריאה מחציר דגן לסוגיו (חיטה, שיבולת שועל ושלל עשבים שהמומלץ מביניהם הוא "טימותי", לא גדל בישראל). מנגד היא החציר הזמין ביותר בחנויות בע"ח בארץ, קשה להשיג סוגים אחרים.

בסה"כ זה טוב שהיא אוכלת חציר, גם אם מדובר באספספת, כי החציר מכניס להם סיבים למערכת העיכול (חשוב מאוד) ותנועות הלעיסה שלו תורמות לשחיקה טובה של השיניים (שיני הארנבונים גדלות כל הזמן וצריכות להישחק תדיר). אם היא אוכלת ונהנית ונשמע שהיא פחות מתלהבת מסוגי מזון אחרים, כנראה אין חשש מהשמנה ולכן לא נשמע לי שזו בעיה. אם היא לא אוכלת ירקות טריים חשוב רק לוודא שהיא שותה יותר (מים) כדי להשלים את הנוזלים שהיא לא מקבלת מהמזון היבש.

מהו ה"אוכל המיוחד שלה"? הכופתיות המומלצות הן כופתיות פשוטות, בלי כל מיני שטויות צבועניות בפנים (זה סתם ג'אנק). כמו כן אילו ירקות היא קיבלה/מקבלת?

אני מקשרת למאמר שתרגמתי בנושא ירקות ופירות מומלצים לתזונת ארנבונים.

באשר לשאלתך האחרונה, לי זה לא קרה; הארנבון שלי אוהב אספסת, אבל רק לעומת סוגי חציר אחרים...הוא תמיד יעדיף ירקות טריים ויותר מכול הוא אוהב כופתיות (טרף את כל הסוגים שקיבל עד היום).

בהקשר לכופתיות אציין שהכופתיות הפשוטות שמוצאים ברוב חנויות בע"ח בישראל מבוססות על אספסת ולכן מומלצות פחות לארנבונים בוגרים (מהסיבות שציינתי). הכופתיות הטובות מבוססות (בעיקר) על טימותי וקשה להשיג אותן בישראל, בד"כ רק ביבוא אישי מארה"ב או בריטניה. אפשרות יקרה משמעותית אבל בריאה יותר למי שמוכן ויכול להשקיע. לאחרונה קניתי כופתיות כאלה (מתוצרת בריטית) בחנות בישראל, אבל הן עולות 39 ש"ח ל-1.25 ק"ג לעומת הכופתיות הפשוטות של ריבוס שעולות 8 ש"ח ל-1 ק"ג... (ואם קונים בכמות גדולה אפשר למצוא גם יותר בזול). אבל אם אתה מחפש כופתיות פשוטות זולות, לדעתי הן הסוג המקומי הטוב ביותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בכיף, אבל מה לגבי השאלות?
אשמח להתייחס פרטנית למצב אצלך

 

Runny

New member
עוד תוספת קטנה
אין שום בעיה עם העובדה שהיא אוכלת רק אספסת, יש בזה את כל המרכיבים הנחוצים לה.
מאד יכול להיות שהיא חוששת ממזונות חדשים, זה מנגנון הגנה.
ניתן להמשיך לתת לה את הירוקים, גם אם אינה אוכלת, ע שתקבל אומץ ותנסה.
אפשר לשלב גם סוגי חציר נוספים מהסיבות שTrillian ציינה, כמובן.
 
למעלה