איזה מזל היה פה ! [אירוע עם A380 של קוואנטס]

levincor

New member
אולי תוכל קצת להרחיב בנושא

כי אתה רומז בעצם על כך שהמטוס לא כדאי לחברות התעופה. שאלתי בפורום האם השמועות על כך נכונות וקבלתי תשובה כללית.
 

levincor

New member
תודה ,זה מידע מאד מענין וחשוב

כי נדמה לי שההבדל בין אסון אדיר לנחיתה מוצלחת היה על קוצו של פתיל או לוח בלבד. במקרה הנ"ל יצאו בסדר. לך תדע כיצד זה יסתים בפעמים הבאות? אם אכן לא בוצעו אותן בדיקות שרולס רויס הגדירה יש כאן כשל מהותי בתפיסה ופיקוח של רולס רויס. אלה מנועים חדשים ואין עדין מספיק נסיון איתם. אולי אפילו קצת זלזול , כי אחרת אי אפשר להבין כיתד לא בצעו את הבדיקות לעומק. בכלל הבנתי מכמה כתבות ברשת שיש בעיות עם המנוע החדש של RR. למזלם העסק התגלה לפני שמטוס התרסק. עכשיו גם בוינג צריכה להתחיל לדאוג כיון שבחלק מה-787 החדשים שלה גם יורכבו מנועי RR. תודה על המידע !
 

Immigrant

New member
אותי דווקא יותר מטרידה העובדה שנגרם נזק בחווט

מה שמנע לחלוטין שליטה במנוע שמתפקד ללא כל הפרעה. זה בעיני חמור לא פחות.
 

levincor

New member
אתה צודק והיה שם מזל גדול

כי לא היה חסר הרבה שהם יאבדו שליטה על המטוס. ואז???? התאונה הרבה יותר חמורה ממה שפורסם. לדעתי מנסים לגמד את הענין כדי לא ליצור פניקה ואנטי למטוסי ה380. אבל גם קוונטס ובמיוחד רולס רויס חייבים ובמיידית לתחקר מה קרה ואיך עוצרים את זה. אני מקוה שאין כשל תכנוני במנוע או שלא היתה רשלנות בפיקוח על החומרים שהשתמשו בבניה של המנוע. כי אין לי ספק שרולס רויס ימצאו את הבעיה ויתנו לה פתרון! זאת חברה יותר מדי רצינית שבונה מנועים מהטובים בעולם. אין שם בעיה של מקצוענות ,אבל, יתכן שיש בעיה של רשלנות . אצלנו קוראים לזה לחפף... במטוסים אסור אף פעם לרדת ברמת הבקורת והבדיקה ללא כל ויתורים. אם יהיה לך משהו נוסף אשמח אם תעביר בפורום.
 

LilachiKtana

New member
זו הסיבה שאני לא עולה על מטוסים חדשים

ועל אחת כמה וכמה על דגמים חדשים לגמריי.. ממש פחד אימים!
 

79 Ori

New member
../images/Emo6.gifזאת את שכתבת ב-YNET את הטוקבק(מס' 4)? ../images/Emo6.gif

 

levincor

New member
שאלה למומחים ,מבינים וליודעים על ה- A380

עד כמה המטוס מוצלח? בטוקבק בידיעות יש שם מישהו שהעלה שקיימת בעיה רצינית למטוס והוא מקורקע המון. "מקור" בלופטהאנזה ספר לו על כך ועל עוד דברים. זה כבר כמה שנים אחרי תחילת מסירות וטיסות. אז מה באמת קורה שם?
 
יש למטוס כמה בעיות הנובעות מגודלו

זה מטוס בסדר גודל שלא היה קיים קודם ודורש הערכות שונה בחברות ובשדות התעופה. באייר פראנס לקח להם כמה שבועות עד שהם הצליחו להוציא טיסת A380 בזמן והם הגיעו לאיחורים של 3-4 שעות לעיתים רק בגלל כמות הנוסעים, מטען ותהליכי הטעינה והפריקה של שניהם. מבחינת תקלות טכניות - אלה קורות בכל המטוסים וגם ה A380 לא חסין. ה A380 עוד לא נפוץ ועוד אין חברת תעופה עם צי מרשים מספיק אשר יכול לספוג קרקוע של מטוס לתחזוקה ולכן זה תופס כותרות. בכל המטוסים ובכל חברות התעופה יש תקלות לא צפויות וקרקוע מטוסים באופן זמני לתחזוקה לא צפויה. רק לפני יומיים מטוס 777 של קונטיננטל חיכה בנתב"ג 16 שעות בגלל תקלה טכנית.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טוקבק ב- Ynet הוא בהחלט

מקור המידע המהימן ביותר ברשת! כל מה שכתוב שם - זהב!
 

LilachiKtana

New member
לא בדיוק, אני הגבתי למספר 4 והסכמתי איתו

התגובה שלי היא של דיילת קרקע
 
התגובה שלך ב YNET סותרת את זאת פה

ב YNET כתבת על תקלה במטוס של קוריאן בן שבוע. קוריאן טסים לארץ עם A330 שהוא מטוס ותיק ואין שום דרך בעת קניית הכרטיס לדעת מה יהיה גיל המטוס הספציפי שתטוסי בו - גם אם את דיילת קרקע תדעי אולי את גיל המטוס רק כמה שעות או יום-יומיים לפני הטיסה עצמה ואז זה מאוחר מדי ... בכל מקרה זאת שטות גמורה לדעתי ...
 

LilachiKtana

New member
אני לא סותרת את עצמי

להיפך, אני אומרת שאני לא עולה על מטוס חדש לגמריי, או על דגם חדש- כמו הA380. ואולי הם באים עם מטוס ותיק, אני לא עוקבת אחריי קוריאן כל כך.. אבל עדיין המטוס עם התקלה (סדק בגוף המטוס- אם אני לא טועה) מלפני כמה שבועות- היה מטוס חדש לגמריי, בן שבוע.
 

79 Ori

New member
בן כמה צריך להיות המטוס כדי שתעלי עליו?

ואיך בכלל את יכולה לעשות כזה דבר? נניח שהזמנת כרטיס טיסה, ביררת 5 ימים קודם מה הרישום של המטוס, וידאת שהוא לא "צעיר" ואף הדפסת לך רשימה של כל צי המטוסים של אותה החברה למקרה שיחליפו מטוס ברגע האחרון. ביום הטיסה מתברר לך שעקב תקלה (איך יתכן? המטוס ותיק) יגיע מטוס אחר (ויש לך הרי את הרשימה), ביררת את הרישום שלו וגילית לחרדתך שהמטוס הנ"ל עזב את מפעלי החברה שבועיים קודם לכן. תבטלי את הכרטיס?
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifאצלי זה היה הפוך, התחלתי לקרוא רגוע ובה

ובהמשך נלחצתי: חיפוי מנוע עם הפסקת אחד-לא נורא. חלקי מנוע וחיפוי לתוך כנף-עלול להיות פטאלי. כמו שהוזכר מקרא אל על עם שפת התקפה קידמי. אם נקרעים צינורות הדראוליקה המצב מסובך עד קריטי. הוזכר כאן כי שפת ההתקפה הקידמית לא הייתה בשימוש בנחיתה. האם זה תודות למצלמות שהודיעו לטייס על הנזק בהם? האם נלמד מקרא אל על? האים הורדה ידנית של כני הנסע כפי שהוזכר כאן מעיד על נזק הידראולי? כניראה עוד נשמע על ה"נס" בעתיד.
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifיש משהו בדבריה על מטוס חדיש.

במקרים רבים יש תקלות ילדות וכדאי להמתין שיסודרו. (אישית אני לא מתייחס).
 

LilachiKtana

New member
אתה צודק, זו בהחלט בעיה

בתור אחת שהיא הסיטרית בטיסות, מפחדת מאוד מכל טיסה וטיסה, אני לא אזמין טיסה שההמשך שלה הוא עם 380! וזה חד משמעי. מעבר לכך- המצב בו תיארת- שהמטוס הוחלף עקב תקלה למטוס חדש לגמריי בהחלט יכניסו אותי לחרדות.. מה אני אעשה באותו שלב? לא בטוחה.. אבל אני בהחלט אשקול את האופציה לעלות על טיסה אחריי, או טיסה אחרת. אבל המצב הזה עוד לא קרה לי ואין לי תשובה מדוייקת. מעולם לא בדקתי סטטיסטיקה בדברים האלו, אך נראה כי התקלות המהותיות קורות בעיקר במטוסים חדשים שרק יצאו מהמפעל. והדבר הזה בהחלט מלחיץ אותי בכל טיסה מחדש.
 
למעלה