איזה מזל היה פה ! [אירוע עם A380 של קוואנטס]

ארזS

New member
איזה מזל היה פה ! [אירוע עם A380 של קוואנטס]

תקראו כאן ושימו לב גם ללינקים הפנימיים ולתמונות, כי בהתחלה באמת אפשר היה לחשוב שארע אסון נורא. ולמי שמעדיף לדעת קודם כל על מה מדובר: אחד הכותבים בפורום של JP שאל אם התרסק A380 של קוואנטס. הוא הביא קישורים ותמונות שבהן רואים מנוע של A380 שאפשר לראות שעלה באש או משהו אחר דומה... שלא נדע מצרות !
 

ארזS

New member
תוספת קטנה

מי שראה קודם את הקישור בJP היה כתוב בכותרת על התרסקות, וזה הופיע גם בדף הראשי של JP. עכשיו שינו את הכותרת לתקלה במנוע...
 

ארזS

New member
יש גם הבדל בין תקלה במנוע להתפרקות מנוע,נכון?

הרי חלקים מהמנוע נפלו בשעת הטיסה. בקיצור, היה מזל גדול או נס גדול, תלוי איך כל אחד קורא לזה.
 
נכון אבל ...

זה שהתפרק למטוס מנוע תוך כדי טיסה והוא שרד זה תעודת כבוד למטוס ה A380 ולא תעודת עניות כמו שהעיתונים מנסים להציג את זה.
 

ארזS

New member
אינני בטוח שאפשר לקרוא לכך תעודת כבוד.

מצד שני זאת אולי גם לא תעודת עניות, אבל ברור שקרה משהו חמור מאוד שבדרך נס/מזל הסתיים כפי שהסתיים.
 

bangy1

New member
../images/Emo46.gifאמינות התשקורת שמשקרת

הנה דוגמה לתשקורת שנותנת כותרת שיקרית כדי לעשות מזה כסף, על חשבון העלאת מפלס ההתרגשות מקריאת החדשות, הרי רק מנוע התפרק ולא המטוס, ומי שקרא רק את הכותרת קיבל מידע שיקרי לחלוטין. ככה זה בכלכלה וככה זה בפוליטיקה ואפילו בחדשות מדעיות וטכניות.
כאשר קראתי את הכותרת מרחוק ממש נבהלתי מאסון תעופתי ענק ! כשהתקרבתי התברר שהכותרת שיקרית.
 

צאירי

New member
זו העיתונות הצהובה במייטבה

לפני מספר שנים, דווח בארגטינה שאוניה מסע ענקית עלתה על היבשה. וכמעט התרחש אסון כבד. כמובן שתאור פשוט האוניה "נתקעה על שרטון חול למספר שעות" לא היה יוצר יותר קוראים לכתבה.
 

ארזS

New member
קוואנטס הודיעה על קירקוע כל צי ה- A380 שלה

עד לבירור כל העניין, ומעניין מה החברות האחרות בעלות ה- A380 יעשו בעקבות המקרה הזה.
 
יש ל A380 שני סוגי מנועים

RR TRENT 900 ו GP7200. לקוואנטס יש את ה RR כפי שיש ללופטהנזה ולסינגפור. לאייר פראנס ולאמירייטס יש את מנועי ה GP. אני מניח שלופטהנזה וסינגפור יהיו קשובים מאד לחקירה של קוואנטס.
 
לעשות סדר

יש להבדיל בין מנוע לבין כסוי מנוע. לא הייתי במקום ואינני ועדת חקירה. אבל, עפ"י התמונות שנראו בחדשות, נראה כי מה שהתפרק היה כסוי המנוע המפריד בין המנוע הסילוני לבין זרם האוויר העוקף (כידוע, במנוע טורבו-מניפה, ישנו מנוע סילוני קטן, יחסית, אשר אל צירו מחוברת מניפה הנראית כמו טורבינה גדולה מאד ואשר מזרימה כמויות עצומות של אוויר מסביב למנוע הסילון). כיסוי זה שייך למטוס עצמו ולא למנוע. ההבדל בין סוגי המנועים, מכתיב, אמנם, גם סוגים שונים של כיסויים אבל הכסויים מיוצרים ע"י יצרן המטוס ולא יצרן המנוע. בהבנתי במטוסים (גם אם לא מרובה) אני סבור כי, כדרכה בקודש של העיתונות, הייתה כאן הגזמה פראית בתיאור ה"נס" שקרה כי בסה"כ המטוס יכול להמשיך לטוס גם על שלושה מנועים ללא כל בעיה. אבל, הדרמתיות יוצרת רייטוינג ורייטינג מביא פרסומות וההמשך ידוע.... אריאל אריאלי
 

ERJ PILOT

New member
סדר

אולי המנוע ימשיך לעבוד, אבל חלקים שעפים יכולים לפגוע בגוף המטוס, לפגוע בכנף, ומשם כבר הנזק עלול ליהיות כבד-הידראוליקה, דלק וכו'. מה שנקרא יצאו בזול הפעם.
 
אכן, כך.

אין ספק ש"התפרקות" חלק ממטוס, בכלל, או מנוע בפרט עלולה להסתיים ברע (ראה מקרה אל-על בהולנד) אבל במקרה הספציפי הזה, החלק שעף פשוט נפל לאדמה ללא כל פגיעה במטוס ולכן, המקרה עצמו אינו כה דרמתי, כפי שהוצג במדיה. בכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות במטוס שחלקים ממנו מתפרקים באויר. ואם תשאלו לדעתי (האישית - אינסטינקטיבית ולא מבוססת על מדע מדוייק), אני חושב כי ה- A-380 אינו מטוס מוצלח (לא מבחינה טכנית, אלא מבחינת הקונספט) ואני סבור כי סופו יהיה כסופו של מטוס - אחד היפים שיוצרו אי-פעם - הקונקורד. ימים יגידו. אריאל אריאלי
 

ארזS

New member
חס וחלילה../images/Emo57.gif

שסופו יהיה כסופו של הקונקורד, ולמקרה שמישהו לא יורד לסוף דעתי אסביר שאני מקווה שאף מטוס עם כ-500 נפשות עליו לא יתרסק כפי שהתרסק הקונקורד בשמי צרפת [ולא באשמתו אלא באשמת גוף זר שנשאב אליו ממטוס אחר, למי שלא בקיא בפרטים]. למיטב ידיעתי זאת היתה הסיבה העיקרית לקירקוע כל הצי הקטן של הקונקורד. למקרה שאולי תגיב שחלילה לא זאת היתה הכוונה שלך, אגיב מראש שאני סבור שלפני שלוחצים על "שלח" צריכים לבדוק מה כתבנו ולהיות בטוחים בדברים וגם בכוונות שכתבנו, שלא יוכלו להשתמע לשתי פנים. בברכת שבת שלום ושנשמע רק בשורות טובות ולא חלילה על אסונות.
 
למעלה