דיוני סדרות לתחילת שבוע

Don Nirtin

New member
דיוני סדרות לתחילת שבוע


כי ככה זה כשאתה מתעורר מוקדם
 

limors2

Active member
לא הייתי מודעת למימדים של התופעה עד לאחרונה.

אגב המחאה האינטרנטית הגיעה גם לעמודים הראשיים של אתרי חדשות בינלאומיים כמו וראייטי והBBC, גם עלתה לדיון בחדרי כותבים של רשתות שונות, ולאחרונה בעקבות פרוייקט גיוס כספים לעניין "חדר המלחמה" של הקמפיין הציב שלטי חוצות פיזיים אמיתיים ברחבי LA. שזה מגניב.
&nbsp
ועוד יותר מגניב, זה שהכותב של הפרק בסדרה X (ספוילרים וזה, פירוט בהמשך) שהתחיל את גל המחאה העצום עזב את הסדרה הזו לצורך כתיבה של הרימייק של זינה, והוא נורא נורא מודע לרעש העצום שהתעורר. הוא ענה ברצינות ובאכפתיות לכל מי שפנה אליו בעניין והבטיח שהוא לא יתייחס שוב לעניין הזה בקלילות. ככה ששינוי כבר מתחיל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
לדמות ולסדרה, למקרה שמישהו לא מעודכן ולא יודע-
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
מדובר כמובן בThe 100 ובלקסה. אני לא חושבת שהוא עזב *בגלל* זה, אבל התזמון היה חופף.
 

Y. Welis

New member
לדעתי זו תגובה ללחץ מלמעלה להכניס דמויות כאלה

הכותבים שלא רוצים בהן נאלצים, ואז מחסלים אותן...
&nbsp
לדעתי זה צריך לבוא באופן טבעי, ולא בהתאם להוראת 'אפליה מתקנת'. אם יש הגיון סיפורי בדמות כזו ותרומה לסידרה - אז להכניס. אם אין, אז אין טעם. ממילא צופות מהמגדר לא רואות סדרות כאלה לפי הדמויות שישנן או שלא, ו'החינוכיות' שבכך ממילא אובדת כאשר מחסלים אותן.
 

Lhuna1

New member
אין לי גישה לכתבה - בא לכם לפרט

בכמה סדרות (ואיזה) מדובר?
לא מצליחה לזכור דמות לסבית שהרגו בסדרה שראיתי (ומצד שני זוכרת מעט מאוד דמויות לסביות בכלל, פרט לסדרות שזה קשור ל-theme המרכזי שלהן).
 

didalf

Well-known member
פסקה מהכתבה (
להרבה סדרות)


מותה של לקסה [דמות בסדרה ה100 שממנה התחיל כל הסיפור - הערה שלי] הפנה את תשומת הלב לעובדה שמספר גבוה של לסביות ונשים ביסקסואליות מתו מוות שרירותי ואכזרי בטלוויזיה בשבועות האחרונים (זהירות, ספוילרים). בין היתר, דניס ב"המתים המהלכים" מתה לאחר שחץ נורה לראשה בדיוק כשהיתה באמצע משפט (ובניגוד לסדרת הקומיקס שעליה מבוססת הסדרה, שם הרג החץ דמות סטרייטית); יריית אקדח הרגה את רוז מ"ג'יין הבתולה" ואת פליסיטי מ"תופסת"; נורה ומארי־לואיז ב"יומני הערפד" התאבדו; וקמילה ב"אימפריה" הרעילה את זוגתה ואז את עצמה. הדמויות הללו הצטרפו לשורה ארוכה של גיבורות גאות שמתו על מרקע הטלוויזיה בשנה שעברה, ובהן וונדי ב"ג'סיקה ג'ונס" שנשלטה על ידי פסיכופת, ניסתה לרצוח את זוגתה ומתה כתוצאה מחבטת ראשה בשולחן, רייצ'ל מ"בית הקלפים" שנרצחה, סופיה מ"בליינדספוט" שהתאבדה, צ'רלי מ"על טבעי" שנדקרה, וגם סאלי, נטשה והרוזנת מ"אימה אמריקאית: המלון" שמתו בדחיפה מחלון ובירייה (סוף לספוילרים).

ד"א - בשביל לקרוא כתבות באתר הארץ מספיק להרשם. מקבלים 5 או 10 כתבות חינם בחודש. לי זה בהחלט מספיק לפעם בכמה זמן שיש שם משהו שמסקרן אותי.
 

Lhuna1

New member
תודה!

האמת, זה באמת נראה הרבה. (צריך לעשות סטטיסטיקה מדויקת בשביל להיות בטוחים שיש פה חריגה, כי בסופו של דבר המון דמויות מתות בסדרות כל הזמן בימינו, אבל על פניו זה נראה לא טוב.)
&nbsp
תודה גם על הטיפ לגבי המנוי
 
156 לסביות וביסקסואליות שמתו בטלוויזיה

כמובן
לסדרות רבות ברשימה ובחלק מהפירוט שלי בהמשך.
לפי הרשימה הזאת:
http://www.autostraddle.com/all-65-...al-characters-on-tv-and-how-they-died-312315/
&nbsp
הרשימה לדעתי מאוד לא מייצגת נכון מכמה סיבות.
דבר אחד הוא למשל יש שם דמות ממסע בין כוכבים חלל עמוק 9 שנכללת ברשימה בגלל שפעם אחת הייתה לה נשיקה חד מינית (וזה היה כי בגלל הסוג חייזר שהיא הם בעבר הייתה גבר שהיה נשוי לאישה הזאת)
דבר אחר הוא שיש שם כמה דמויות מהסדרה דם אמיתי. בדם אמיתי המון דמויות מתו. ובגלל אופן הסדרה כולן חלקו לפחות נשיקה חד מינית (אותו דבר נכון לגבי הגברים בסדרה).
דבר זה נכון גם לגבי סדרות כמו טורצ'ווד, ספרטקוס ורומא. כשסדרה ידועה בכך שלדמויות רבות בה יש מיניות פתוחה וגם שהרבה דמויות בה מתות זה לא שהן נהרגו בגלל הנטיה המינית שלהן.
במקרים מסוימים ממש לא ברור למה הוחלט שדמות היא לסבית או ביסקסואלית כמו הדמות של לוסי לולס בסוכני שיל"ד.
דמות אחרת ברשימה היא דמות שנהרגה בפרק הראשון של הסדרה, אבל היא דמות ראשית לכל אורך הסדרה בתור רוח רפאים.
&nbsp
אבל יחד עם זה אני כן מסכים שהכמות של מקרים אמיתיים של זה היא גדולה באופן שדי מטריד. במיוחד אם מסתכלים על השנתיים האחרונות.
&nbsp
העניין הזה יצר רעש כל כך חזק בחודשים האחרונים שאני חושב שיוצרי סדרות עכשיו מאוד יזהרו מלעשות את זה. מצד אחד זה מאוד משמח אותי כי יש כמה דמויות של לסביות וביסקסואליות שאני מאוד אשמח שלא ימותו (אני מסתכל עליך קוסימה).
אבל מצד שני אני מקווה שזה גם לא יפחיד אותם כל כך שהם ישנו עלילות שכבר נקבעו, וכאלו שטובות לסיםור באופן כללי.
 

Lhuna1

New member
מסכימה איתך, ועוד (ספוילר לאחת הסדרות ברשימה)

שתי דמויות ברשימה הן מהסדרה the L word, שכל הדמויות הראשיות בה הן לסביות, אז טיפשי להחשיב את זה.
&nbsp
 
לא התרשמתי

צריך לבדוק הרבה נתונים ולהשוות כל חלק בנפרד בשביל סטטיסטיקה ששווה התייחסות:

כמה דמויות כלשהן מתות בסדרות שיש בהן בי/לסביות, וכמה דמויות מתות בסדרות בדרך כלל.

כמה מהדמויות הבי/לסביות שמתו הן דמויות חשובות בהשוואה לכמה דמויות חשובות מתות בדרך כלל, ואותו דבר עם דמויות משניות.

כמה מהדמויות הבי/לסביות נכתבו ככאלה מבחירת היוצרים, כמה מלחץ הקהל וכמה מדרישת הרשת, ומתוך כל פלח כזה כמה נהרגו ומבחירת מי הפעם.

ועוד הרבה גורמים כמו הגיל של הדמויות, הוותק שלהן בסדרה, העונה שבה זה קרה, המשבצת שהדמות ממלאת, עזיבת השחקנים ועוד, הכל בהשוואה לממוצע.
 

limors2

Active member
תגובה כללית למגיבים-

כי ייתכן שאתם לא מודעים לחומרת המצב בגלל שאתם לא לסביות וזה לא הייצוג שלכם שנפגע

&nbsp
תחשבו רגע שבמקום דמויות לסביות, מדובר על יהודים (או משהו אחר שיותר מדבר אליכם).
אין נציגות גדולה ליהודים בסדרות, ועד שפתאום יש תדמיינו שכמות ממש משמעותית מהדמויות היהודיות נועדו לצורכי רייטינג (נשיקה/רומן עם יהודי לצורכי טוויסט בעלילה/רעש תקשורתי) ושעד שיש יהודים קבועים בסדרות הם מתים. הרבה. לפעמים זה לצורכי קידום עלילה, אבל בתכלס זו הדמות היהודית שבוחרים להרוג ולא דמות "גויה" מיינסטרימית.
&nbsp
בשורה התחתונה זה על ייצוג.
 
מסכים

*הי את מסכימה איתי ואז אני מסכים איתך


**אגב, אחת מאלו שהגיבו היא כן לסבית

זה בהחלט עניין של ייצוג ובמידה רבה זה עניין הרבה יותר חשוב מאשר ייצוג נכון של גזע (וגם בזה היו בעבר הרבה בעיות, ועדיין יש) כי בעוד אנשים מגזע מסוים גדלים לפחות במשפחה מאותו גזע, אנשים להטבים לא. לכן בשבילם לראות ייצוג בטלוויזיה זה חשוב אפילו יותר.

אגב זה מצחיק אותי שכמה אנשים כאן טענו שמראש הסיבה שהדמויות הלסביות היו שם מלכתחילה היא בגלל שהרשתות דרשו שהן יהיו שם. רשתות רוצות לפנות לקהל הרחב ביותר. ייצוג להטבי היה כמעט תמיד דבר שהיוצרים עצמם נאלצו להילחם עליו.
לדוגמא בשלב מסוים בבאפי הוכנסו דמויות של לסביות. הסדרה שודרה אז ברשת הWB שששידרה גם את הסדרה דוסון קריק. וג'וס ווידון (יוצר באפי) אמר שהרשת התלוננה לפניו שהוא מכניס לסביות אחרי ששנה שעברה דמות בדוסון קריק יצאה מהארון. זה לא היה משהו שהם רצו.
נכון שהיו מקרים אולי שהם שמחו שהכניסו נשיקה חד מינית כדי למשוך כותרות, אבל הם בטח לא עמדו ודרשו הכנסה של כמות מסוימת של דמויות להטביות בכל סדרה.

לא מפליא לכן גם שאת כמות הפעמים שהגיבור של סדרה הוא הומו או לסבית אפשר לספור על יד אחת של נגר (מהסוג נגרים שמאבד אצבע מידי פעם). ובמקרים שזה קרה זה היה נושא הסדרה. ולא סדרה על שוטרים שהשוטר הראשי בה הוא הומו או סדרה על רופאים שהרופאה הראשית בה היא לסבית.
וכמובן שהגיוני שברוב הסדרות הדמות הראשית תהיה סטרייטית. כי זה הרוב באוכלוסיה. אבל 10 אחוז (או אפילו 3 אחוז) היה הדבר ההגיוני.
*ועד כמה שזה מצחיק קל יותר למצוא סדרות שבהן הדמות הראשית היא יהודי למרות שהם אחוז הרבה יותר קטן מהאוכלוסיה.


וזה עוד כלום לעומת בסרטים שם יש אפילו פחות ייצוג.


המצחיק הוא שדווקא אחוז הכותבים ההומואים בטלוויזיה הוא די גבוה (אני לא בטוח לגבי אחוז הלסביות, ואחוז הנשים הוא ידוע בתור נמוך מהגברים). למעשה בין ראסל טי דייויס (דוקטור הו, הכי גאים שיש), גרג ברלנטי (כמעט כל סדרות DC ועוד כמה), ריאן מרפי (גלי, אימה אמריקאית ועוד), אלאן בול (עמוק באדמה, דם אמיתי), בריאן פולר (Pushing Daisies, חניבעל), קווין וויליאמסון (דוסון קריק, יומני הערפד ועוד) וג'ף דייויס (זאב צעיר) - אפשר לחשוב שהם אחווה חזקה מאוד.
 
אני לא חושב שיש כאן מישהו שלא הבין

למה אנשים יוצאים עם תחושה קשה, אבל רשימה ומספר מדברים לרגש ולא להיגיון.
&nbsp
אם הייתה בדיקה רצינית עם נתונים שאפשר להסיק מהם משהו, אולי היינו מגלים שהבעיה לא כזאת גדולה, אולי היינו מגלים שהיא גדולה יותר, ואולי היא בכלל השלכה של בעיה אחרת (סתם דוגמה: נשים קשוחות ו"גבריות" שזכו להיות לסביות סטריאוטיפיות מעלות את המספר כי ממילא יש לדמות כזאת סיכוי גדול להיהרג.)
&nbsp
 
Penny Dreadful פרק 3X04
פרק מעולה

אני חייב לומר שלא התלהבתי לראות שנקבל שוב פרק שמתמקד רק בהיסטוריה של ונסה. היה לנו אחד כזה בכל עונה ותמיד הייתי מהוסס לגבי זה. שני הפרקים בעבר היו טובים מאוד, אבל גם לא קלים לצפיה כי הרגישו ארוכים, בעלי פחות התרחשות. והיה מעצבן קצת שעוזבים את ההתרחשות עם כל שאר דמויות.
הפרק הזה כביכול אפילו יותר מעצבן כי הוא לא ממש מראה לנו תקופה חדשה בחיים של ונסה. כבר ראינו את ונסה בבית משוגעים הזה, בתא הזה, עם המחסום פה הזה וגם בסוף בניתוח שבו קדחו לה בראש. אז מרגיש מיותר לקבל עוד מזה.
&nbsp
אבל וואו זה היה טוב. הפרק תפס את מלוא תשומת הלב שלי לאורך כל הדרך. ההופעות של שלושת השחקנים (רק שלושה!) ששיחקו בו היו מעולות.
אני אוהב שסדרה עושה פרק בקבוק (פרק שמתרחש כולו בחדר אחד) וזה היה מקרה קיצוני של פרק בקבוק כי מדובר בחדר ממש קטן, בלי כמעט שום דבר שנמצא בו ועם כמות דמויות ממש קטנה (אם כי טכנית מבחינת דמויות יש חמש כי צריך לספור גם את לוציפר ודרקולה).
והסצנה של העימות של ונסה עם לוציפר תחילה ואז גם עם דרקולה היה מעולה. שנה שעברה כבר הסבירו משהו לגבי זה שהיו שני "אחים" שנפלו מגן עדן - אחד לגהנום ואחד לכדור הארץ - ושניהם רוצים את ונסה. אבל זה היה מאוד לא ברור. הפרק הזה עזר להבהיר את המיתולוגיה הזאת.
וגם כל הקטעים האחרים בפרק היו מעולים. ג'ון קלייר בתור האח המטפל (שלא גילינו עדיין את שמו) היה מעולה. אי אפשר שלא להשוות אותו עם איך שהוא כיום. בדברים מסוימים שונה ודברים מסוימים דומה.
לא ברור איזו חשיבות יש לכך שזה היה הוא והאם בעצם נחזור לזה. בעצם חלק גדול מהפרק ציפיתי שבשלב מסוים נראה את המוות שלו. חשבתי או שונסה תהרוג אותו בהתקף טירוף או שדרקולה יופיע ויהרוג אותו. אבל בסוף אנחנו רק יודעים שהוא הפסיק לעבוד בבית משוגעים לפני שהוא מת.
 

Red Hood

New member
Game Of Thrones 6X06


1. היה צפוי, מקילומטרים, שמדובר בבנג'ן. הוא היה צריך לחזור מתישהו, ועכשיו זה קרה.
2. הסצינה האחרונה הייתה מטומטמת לחלוטין. הצבא כבר אחריה, ואז היא....משכנעת אותם ללכת אחריה? מיותר לחלוטין. יכלו להחזיר את דרוגון לתמונה בצורה הרבה פחות מטומטמת.
3. טומן הוא עוד הוכחה למה ילדים/נערים הם מקור כל הצרות בסדרה הזו. פחות מבראן סטארק, הרבה פחות, אבל עדיין מעצבן.
4. יש לא מעט תיאוריות שסובבות את התפקיד שבראן אמור לשחק במלחמה הסופית. בנג'ן יותר מרמז לגביהן.
 

Reutk

Active member


אני מסכימה עם כל מה שכתבת אבל למרות זאת אני דווקא נהניתי, הפרק זרם לי ואפילו הסתיים מוקדם מידי. הקטע עם האריה שלא הזכרת גם היה מאוד צפוי, ואני מרגישה שיוצרים כבר רוצים לסגור את כל הקצוות אז אנחנו הולכים לקבל פחות ופחות קטעים שחורגים מהמסגרת של מה שצפוי ומוקבל, וחבל כי זה הדבר הכי חזק בסדרה הזאת. הקטע שבראן שמע את המלך המטורף צועק "תשרפו את כולם..." מעניין אותי, אם זה באמת באשמת בראן שהוא השתגע? האם יכול להיות שזה קשור למתים המהלכים? והקטע עם חליסי כמו שאמרת היה מיותר לחלוטין אבל כנראה שהם באמת לא יכולים להתאפק וחייבים לפחות קטע אחד כזה בעונה. אהבתי את הדרקון, זאת באמת חיה מגניבה אבל אני לא יודעת איך השחקנית הצליחה לבצע את התפקיד הזה בלי למות מצחוק.
 

Don Nirtin

New member
עמוק באדמה 3X04-5


או שזה 3X03-4? לא בטוח. זה הפרקים עם הגברת שכביכול עמדו לאנוס אותה אבל נבהלה ומתה וההומו שמת בזרועות בן זוגו.
&nbsp
הדבר הכי טוב בסדרה הזו כרגע זו קת'י בייטס המדהימה שעושה מה שהיה צריך לעשות לרות' מזמן - לנער אותה מהמרובעות והשעמום שהיא נמצאת בו כבר שתי עונות וחצי.
&nbsp
שמישהו יסביר לי בבקשה למה נייט חולם על אמא שלו.

&nbsp
דיוויד וקית' - החופשה הזו זה הדבר הכי טוב שיצא להם

&nbsp
וכרגיל אני מאוהב בקלייר המדהימה. יש לה את התפקיד הכי קשה לעשות בטלוויזיה - מתבגרת. והיא עושה אותו בצורה מדהימה.
&nbsp
ושמישהו יסביר לי למה רייצ'ל גריפת'יס (ברנדה) בקרדיטים של הסדרה אם הגברת לא מופיעה.
&nbsp
הא וכן, אהבתי את הסצינה בסוף הפרק שקלייר באה ומזמינה את רות לאכול ורות בפעם הראשונה לא עושה משהו מרובע ומשעמם.
&nbsp
וליסה........ משהו בה לא עובד לי.
 

twisted nerve1

New member
תמשיך לראות ולכתוב!


נייט חולם על אמא שלו כדי להראות כמה ליסה בעצם מזכירה לו את אמא שלו, וכמו הסיוט הכי גרוע של כל גבר, הוא סוג של התחתן עם אמא שלו.
ואני ממש לא אוהבת את ליסה. זה דיי קונצנזוס, נראה לי.
&nbsp
אוי וקת'י בייטס שחקנית נהדרת! והדמות שלה נהדרת בסדרה הזאת. וכמו כן קלייר
(אני חושבת שהיא הדמות הנשית האהובה עלי בכל סדרה שאי פעם ראיתי, זה רק מתחדד לי בצפיה שניה).
&nbsp
"ושמישהו יסביר לי למה רייצ'ל גריפת'יס (ברנדה) בקרדיטים של הסדרה אם הגברת לא מופיעה." - אני לא ממש מבינה את החוקים של הדברים האלה, אבל יש איזה קטע כזה שאם יש שחקן שהוא קבוע, אז גם אם הוא לא מופיע בכל מיני פרקים, הוא עדיין מקבל קרדיט אם יש לו איזה מעמד של שחקן קבוע בעונה מסויימת (למשל, בעונה האחרונה של שובר שורות, האנק מן הסתם לא הופיע בפרקים האחרונים, ועדיין שמו של השחקן הופיע בקרדיטים).
בגדול, אם כבר שמת לב לזה, אז סוג של ספליירת לעצמך שהיא תחזור, אבל רוב האנשים לא מסתכלים על הקרדיטים.
 
למעלה