לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ממ"ג -מצנח ממונע גלגלי או בשמו העממי "בקאי" /"טרקטורון מעופף" הוא כלי טיס ממונע ,גלגלי דו מושבי בעל כנף רכה הנראית כמצנח.

 הממ"ג הינו כלי הטיס הפשוט והבטוח ביותר להטסה ,עלויות הרכישה ,הפעלה והאחזקה שלו לצד פשטות ההטסה והבטיחות מעניקים לו יתרונות רבים על פני כלי טיס אחרים והמאפשרים כמעט לכל אחד להגשים את חלומו ולהפוך ולהיות טייס..


הכלי קטן וקל,ניתן לאיחסון בחניה הבייתית ולגרירה על ידי רכב משפחתי ממוצע תכונה המאפשרת לו ניידות רבה ולצד העובדה כי ניתן להמריא אתו כמעט מכל שדה פנוי -גם גמישות תפעולית מקסימאלית.

 

הממ"ג נחשב לכלי טייס בטוח במיוחד . מהירות הטיסה נמוכה, הוא אינו "יודע" להזדקר,לצלול , ובכל מקרה של תקלה במנוע - המצנח מאפשר דאייה איטית ונחיתה רכה.

הממ"ג מצוייד בחגורות בטיחות ובקסדות מגן עם אזניות ומיקרופון המאפשרות תקשורת נוחה בין הטייס לנוסע ועם ממ"גים נוספים בזמן הטיסה.


פורום טרקטורון מעופף בקאי,נולד כדי לאגד את "המשוגעים לדבר האמיתי" מטרתו להעניק בית חם לטייסי הממ"ג לחלוק מידע חשוב לשתף בחוויות ,רעיונות וסיעור מוחין אך ומעל לכל לתת לך ,המתעניין הפוטנציאלי, את קרש הקפיצה לתחום וכניסה איטית מדודה ואחראית לעניין.משתתפי הפורום ישמחו להשיב על כל שאלה הקשורה לתחום,סתמית ככל שתשמע, וירתמו לסייע למעוניינים.


משפחת טייסי הממגים היא משפחה קטנה וחמה ,אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד.


להתראות בפורום,


ניר


 


 



קנית טרקטורון מעופף
03/03/15 17:17
29צפיות
ברצוני לקנות טרקטורון מעופף.
נא ליפנות למיקי  טל:052-8879078
למכירה מצנח
01/03/15 22:01
94צפיות
למכירה מצנח אפקו היבריד 500 , כ - 75 שעות .סכמת צבעים ג'רונימו של אפקו.המצנח שמור מאוד ללא פגמים או בעבר או בהווה , נבדק ע"י אפקו לפני כשנה.
נמכר עקב מעבר ל - 550.
0525639049 ירון
הזמנה לטיול ייחודי בחבל ארץ נדיר ביופיו
01/03/15 21:55
93צפיות
חברים יקרים,
הזדמנות חד פעמית לחוויה מדהימה נוספת מבית היוצר של העמותה לטייסי ממ"ג. טיול סופ"ש לחברי העמותה בדרום הארץ, במסלולים חדשים ונדירים, לרבות תצפית מהאוויר לאילת.
 
פרטי יסוד
כמות הכלים מוגבלת ל-15 בלבד.
דרגת קושי: מסלול אדום.
על המעוניינים להירשם אצל טל. הטיול מוגבל לחברי עמותה בעלי ביטוח.
יציאה בכפוף לקבלת מרשה (טרם נתקבל) ותנאי מזג האוויר
הוראות מיוחדות: לאור אופי המסלולים והקרבה לנתיבי אוויר פעילים, משמעת טיסה ושמירה על מבנה בהתאם להוראות המוביל – חובה!
 
הוראות הגעה ושונות
המראה מאיזור הישוב אליפז. מנחת ומסלול: הוראות הגעה ישלחו למשתתפים.
לינה – בשטח או בחדרים, באירגון עצמי. בערב שישי – ארוחת ערב משותפת באילת
 
מסלולים
ביום שישי, תאריך 6/3/15 שעה 13:30: אליפז – תמנע (פארק תמנע) – נחל רחם – אליפז. מסלול מתאים ל-2 פעימות), 31 ק"מ.
 
מסלול חלופי ליום שישי בכפוף להחלטת מוביל, תיאום ומרשה: טיסה להר יהורם – צופה לים האדום ולאילת. מסלול מתאים ל-2 פעימות, 56 ק"מ (אליפז – תמנע – נחל רחם (נ.ג 358) – הר אורה – עמודי עמרם – הר שחורת – הר יהורם – הר גדנ"ע – תמנע – אליפז).
 
ביום שבת, תאריך 7/3/15 שעה 07:00: אליפז – יוטבתה – קטורה – לוטן – נאות סמדר – שחרות – תמנע – אליפז מסלול מתאים ל-2 פעימות, 61 ק"מ
כל הקודם זוכה.
מהרו להרשם.
להת' באליפז,
ועד העמותה
º
יש משהוא ששם לב למזג האוויר הניפלה שהיה היום לפנות ערב וטס?
27/02/15 20:12
104צפיות
º
ברור! רונית היה שוקק איפה אתה היית?
27/02/15 22:26
76צפיות
ביגלל אילוצים משפחתיים לא טסנו וגם אם כן לא הייתם רואים אתנו
28/02/15 19:44
76צפיות
ברונית כי לנו יש "מנחת" חמש דקות מהבית
º
היכן ה"מנחת" שלכם?
28/02/15 20:41
60צפיות
º
מזג אויר מתחמם
28/02/15 13:23
75צפיות
אירוע הפתחות שאקלים בטיסה - המשך החקירה
25/02/15 02:59
142צפיות
לפני כשנה אם אני לא טועה היתה כמעט תאונה לאחר המראה, בה נפתח והתישר אחד השאקלים. הטייס והמדריך הספיקו לנחות ללא פגע.
היה הרבה רעש סביב העניין בזמנו וההמלצות שיצאו אז היו -
1. לבדוק היטב את סגירת השאקלים לפני כל טיסה.
2. לשקול שימוש בשאקלים שמסוגלים לשאת משקל גבוהה יותר.
 
החוקר הראשי ביקש מחברו הצרפתי לבדוק את השאקל שכשל, ביחד עם היצרן ובימים האחרונים הוציא עדכון לגבי ממצאי החקירה של הצרפתים (מצורף).
תמצית הממצאים:
  • לא נמצאו כל סימנים חריגים על גבי השאקל שכשל, למעט סימני שחיקה הנובעים מעבודה ושימוש שגרתיים. שני קצות השאקל באזורי ההברגה נראו שלמים ותקינים.
  • לא נראו על גבי ההברגות, בקצוות, סימני שחיקה או קריעה ותלישה או כל פגם אחר.
  • שרוול הסגירה על התברוגות, בשני קצותיו, פעל כשורה, ללא כל תנגודת בתנועה.
 
מסקנות הבדיקה
בטיסה, השאקל חשוף למאמצי ועומסי מתיחה. אם השאקל אינו "נעול" היטב (משני צדי שרוול הסגירה), זה עלול להוביל לעיוות השאקל במצב של עומס נורמלי בתפעול. מאחר שבשאקל שכשל אין נזק ופגם משמעותי, שני קצות התבריגים וגם שרוול הסגירה נראו שלמים,  המסקנה, כי העיוות שנוצר בשאקל נבע כתוצאה מהידוק לא נכון ו או לא מספק של השרוול. (קישורית לדוח - http://aiai.mot.gov.il/betihut-tisa-cbl/dohot-hakira-cll/837-142-13)
 
 
 
המצלה אישית שלי - לבדוק את סגירת השאקלים לפני כל טיסה!
 
לידיעתכם
 
יריב
האם כדאי לסגור....
25/02/15 07:37
119צפיות
עם לוקטייט? (או איך שכותבים את זה:)
זה בדיוק מה שאני עשיתי
25/02/15 09:43
89צפיות
אגב, אחרי פרסום הכמעט תאונה
º
מה זה לוקיט?
25/02/15 09:53
69צפיות
שם של חברת דבקים
25/02/15 11:23
84צפיות
אבל כאן הכוונה לדבקים לאבטחת ברגים
יש כל מניי דרגות קושי כמו לדוגמא כזה שקל לפתוח עם מפתח אבל ימנע פתיחה בעקבות רעידות
 
תעשה חיפוש ל Loctite
אומרים שגם רצוי להעמיד את השקל העובלי כאשר האום
26/02/15 15:55
69צפיות
נימצא למעלה ואפשר לסמן עם לק צפונים אדום נקודה בין האום והבורג ואז אפשר לראות אם האום מתחיל להיפתח לפני כול טיסה (בשביל ההרגשה הטובה באוויר)
שבת שלום
המון זמן לא הייתי כאן
26/02/15 22:17
92צפיות
תזכורת: השאקל נפתח לי, בטיסה יחד עם ארז. חוויה מפחידה מאוד שעוד לא הצלחתי להשאיר מאחורי.
 
אני בדעה שנכון וחשוב לשמר את המסקנות הקודמות:
1. כמובן לבדוק שאקלים במסגרת בד"ח
2. להמנע משימוש בקרבינות 450KG.
 
מהיכרותי עם אירועי בטיחות בדרך כלל לא מדובר בכשל בודד שמוביל לאסון אלא בשורה של מחדלים, כשלים או טעויות שמאפשרים את האסון.
אני מציע לנקוט בשרשרת של פעולות כשגרה שהינן פשוטות ומצילות חיים בפוטנציה:
1. כמובן בד"ח קפדני, מעל הכל.
2. יש קרבינות 625KG ומעלה. זה אולי הכי חשוב. הסיבה היא פשוטה: יתירות. לקרבינה מסיבית של 625KG יש קשיחות מספקת בשביל שגם אם מאיזושהי סיבה השאקל נפתח, הוא לא הופך לחוט, הוא רק מתעוות. לקרבינות שמיועדות לשאת אנשים יש מושג שנקרא "עומס גשר פתוח" - זהו העומס שהקרבינה מסוגלת לשאת פתוחה. קרבינה של 625KG אחת שנפתחת בטיסה תתעוות אבל לא תשחרר את המצנח. הכשל מוגבל הרבה יותר ברמת הנזק האפשרי. אם אתם משתמשים בקרבינות אליפטיות ולא משולשות של טון (אותו קוטר, העליה בחוזק היא מהצורה) סבירות גבוהה שהקרבינה אפילו לא תתעוות.
3. נקודת הכשל במקרה זה היתה הנקודה המסוכנת ביותר האפשרית: קרבינה קדמית עליונה. אין שום אפשרות להגיע לשם עם הידיים וזה גם לא יעזור. במקרה של קרבינה אחורית עוד יש לנו סיכוי אבל בקרבינה קדמית שפת ההתקפה תתקפל לאחור ונישאר עם חצי כנף בצלילה ספירלית שאין ממנה תקומה. זו, בניגוד למיתר אקראי שפוקע או לקרע בבד, מנוע שכבה או אפילו פגיעה באיזה כבל, תהיה תאונה קטלנית בסבירות גבוהה כי בצלילה כזו אנחנו במהירות עצומה עם האף למטה ובלי שליטה. אין לדעתי שום סיבה טובה להשאיר נקודת כשל כזו בלי התייחסות כשניתן להקטין בצורה דרסטית את הסיכון לבעיה: יותר מטייס אחד כבר הגיע למסקנה שזה עולה פרוטות לאבטח את הקרבינה הזו באבטחה כפולה. זה פשוט להוסיף במקביל אליה שתי קרבינות מחוברות. במקרה של כשל יש לה גיבוי וגם נראה את זה כי עד לרגע הכשל הן רפויות.
4. טיפול בשאקל: לוקטייט כן, מפתח וכח - לא. זה פרט שפשוט לא ידעתי. בהחלט נהגתי לסגור את השאקלים חזק עם מפתח. זה הורס את ההברגה. קרבינה איכותית של "פגה" כמו שיש לכולנו סוגרים עם היד ורק רבע סיבוב אחרון עם מפתח. אפשר בהחלט לנעול את ההברגה עם לוקטייט, אבל לא לסגור את השאקלים עם מפתח בכח.
 
טיסות בטוחות לכולנו!
 
מרתק! ומעשיר מאוד. תודה
26/02/15 22:25
64צפיות
והיי, ברוך השב... אל תעלם.
ברוך שובך....
26/02/15 22:46
60צפיות
המון תודה על התגובה המפורטת. האם אתה יכול/מוכן להיתייחס,ברזולוציה יותר גבוהה, לעניין האבטחה הכפולה? לאן נעשית אבטחה זו ? לשתי קרבינות, בחלק העליון, של קבוצה A? האם יש  אפשרות לצרף תמונות?
 
תוד לכל עזרה והכוונה בעניין.
סופ"שמהנה!
מה בדיוק קרה?
27/02/15 18:55
86צפיות
אם זכרוני אינו מטעה אותי, המדובר היה בטיסת מבחן לאחר הרכבת כנף (הליפט המיתולוגי). טענתי אז שהשאקל פשוט לא נסגר והבד"ח היה שטחי וחסר. מסקנות החוקר הראשי מאשרות את מה שחשבתי באותו הזמן.
או בחרוזים:
השאקל נפתח בגלל חוסר בד"ח.
אם את עצמך אתה אוהב, אנא בדוק ת'ממ"ג היטב.  
אם את בריאותך אתה מעריך, בדוק את הכלי כמו שצריך!
º
יפה אמיר.
27/02/15 19:53
60צפיות
לא בדיוק
28/02/15 19:59
75צפיות
בלי ספק הבד"ח לא היה מספיק קפדני, אבל ההרגל להדק עם מפתח בכח רב את השאקלים לא עשה להם טוב.
מעבר לכך, אם ארענן את זכרונך עוד קצת, אחד השאקלים המשולשים הגדולים והעבים התנהג לגמרי אחרת כשאתה לא בדקת אותו והוא נפתח לך בטיסה בתחילת 2012. הסיבה שהוא התנהג אחרת, כלומר רק התעוות קצת, זה שהוא היה מספיק מסיבי. ההבדל בין חוסר תשומת לב שיכול לקרות לכל אחד בהסתברות כזו או אחרת (כמו שקרה לך), לבין חוסר תשומת לב עם תוצאה קטלנית הוא בעוד קצת מחשבה קדימה. אין שום רע בעוד רזרבת בטיחות, ממש כמו (למשל) מערכת ההתראה באוטו שלך שתתריע אם אני מנסה לעבור לנתיב תפוס. זה בסדר גמור להגיד לך להזהר אבל אין שום פסול בעוד תוספת לבטיחות שעשויה להציל לך את החיים אם בכל זאת פספסת.
החלפת שאקלים במידה והם של 450 ק"ג היא כמו ההבדל בין כשל פריך בבטון לבין כשל פלסטי. במקרה אחד פאשלה של וידוא סגירה תסתיים בסבירות גבוהה באסון ובמקרה השני בסבירות גבוהה באירוע ללא נפגעים וללא נזק. אבטוח שאקל עליון קדמי באבטחה נוספת זה בדיוק כמו שאקל כפול בסנפלינג או בציוד בטיחות. אנשים, בהיותם בני אדם, נוטים לפשל כעניין סטטיסטי ועל כך ציוד הבטיחות אמור לתת מענה טוב ככל האפשר.
כל סיכון מורכב מהסתברות לאירוע כפול חומרת הנזק. על ההסתברות השליטה שלנו מאוד מועטה במקרה הזה. את חומרת הנזק הצפויה אנחנו יכולים לצמצם בצורה דרסטית.
גם אם נהגתי בחוסר מחשבה ועשיתי שטות - לא מגיע לי למות בגלל זה.
 
ובחרוזים:
השאקל שנפתח הוא הזדמנות לכולם,
ללמוד מאחרים ולא מנסיונם.
אם מאסונות ברצונך להתגונן,
לטעויות אפשריות רצוי להתכונן!
º
ממש ערב שירי משוררים
02/03/15 14:43
25צפיות
ממ"ג לכוחות מיוחדים
24/02/15 10:36
161צפיות
ראיון עם חברה שמשווקת ממ"ג עבור כוחות מיוחדים, הוצג בתערוכת ביטחון באבו דאבי
 
 
אני משווק כלים לתכנית החלל האמריקנית
24/02/15 11:59
113צפיות
רק שאף אחד לא קונה.
המכונית הזאת --אותו רעיון.
הם לא המציאו את הגלגל - זה כבר קיים ופועל בפלורידה
24/02/15 17:50
105צפיות
טרקטורון מעופף בשירות החוק
מידיעה - נבחן ע"י כוחות מיוחדים בכל העולם וגם בארץ
26/02/15 09:46
76צפיות
נפסל מכמה סיבות:
1. הסיכוי להתגלות גבוה בהרבה (מכ"מ) מאשר יחידה מובחרת הנוחתת עם מסוק 10 ק"מ מהיעד ומגיעה אליו כמו שאומנה.
2. חייל המגיע לקרב אחרי הליכה שריריו וחושיו חמים (כמו חימום לפני אימון). אין אפשרות פיזיולוגית להכנס לקרב מיד לאחר נחיתה בממ"ג.
3. קושי בהנפה בלילה (זיהוי קשרים, חזיות וכד') - סיכון גבוה לתאונות - אין לאף צבא לוחמי קומנדו לבזבז על שטויות כאלה.
4. מעטפת טיסה בעייתית (מהירות / טווח / תנאי מז"א).
 
בקיצור - מי שרוצה לשרוף כסף על שטויות כאלה, מוזמן.
משה נראה לי שדובר על כוחות שיטור
26/02/15 22:31
60צפיות
לא ימ"מ לוט"ר או מטכ"ל...
 
ומאיפה הידיעה?....
שוטרים של בין 5-7 בבוקר ?
27/02/15 07:33
62צפיות
שרודפים אחרי אופניים חשמליים שמוגבלים ל 25 קמ"ש.
לגבי הידיעה, מהתחום העסקי ונשאיר את זה כך.
משה יא פרובנציאלי
27/02/15 08:41
68צפיות
יש עוד מקומות בעולםנשם תתפלא אפשר לטוס אחרי שבע.... חפש ביוטיוב פלורידה משטרה מצנח
רכישת טרקטורון מעופף
27/02/15 07:09
95צפיות
      אני מעונין לרכוש טרקטורון מעופף [ לא חדש ].
      נא להתקשר למיקי טל :  052-8879078
קניית בקאי
24/02/15 14:38
117צפיות
איפה אפשר לקנות בקאי
בארץ יש מספר יבואנים ואפילו יצרן אחד
24/02/15 22:41
100צפיות
יש גם כלים יד שניה.
 
בחו"ל יש מלא יצרנים ועוד יותר הרבה יד שניה.
אבל ממליץ לך סדר הדברים הבא - טיסת ניסיון, קורס ורק אז לרכוש. לא תמיד מקבלים את כל האינפורמציה לפני הקורס, ומשנים דעה במהלכו ובסוף בסוף ללא הכשרה לא תוכל לטוס וסתם תשלם כסף על אחסנה והכשרה של הכלי...
 
פרסם כאן שאתה מחפש כלי כזה או אחר, יקפצו עלייך כבר כמה מוכרים, או בוא לאחת המנחתי ותמצא מועמדים למכירה בקלי קלות. לגבי כלי חדש יש בפורום 2 יבואנים שאני מכיר שאני מזמין להציע לך.
טרקטורון מעופף תוצרת הארץ, ראיתי
25/02/15 18:37
98צפיות
ראיתי אחד כזה, אחלה. נראה מכובד ביותר (עם מנוע סובארו שעבר הסבה).
º
יש כבר דברים מרשימים יותר מזה שראית
25/02/15 20:42
72צפיות
º
למשל?
25/02/15 21:44
54צפיות
יש כבר כלים בארץ ברמה גבוהה יותר
25/02/15 21:55
93צפיות
מנועי רוטקס, מושבי ספורט, אני אשאיר מקום לייצרנים להתבטא באתר...
לדעתי אתה טועה
26/02/15 16:44
87צפיות
לא יהיה אפילו אחד שיגיד שהוא יצרן ממג ויתן פרטים או הסברים במקום רישמי כלשהו
בנייה עצמית גם אם הסתיימה במכירה לא הופכת אף אחד לייצרן שיעמוד מחר מול תביעות ואישוריי יצרן כלי טייס בישראל
 
אז אם יש לך תמונות ופרטים לך על זה כי אף אחד אחר לא יעשה זאת
קניתי כל מילה! בוא נשאיר למי שרוצה לפרסם
26/02/15 22:27
65צפיות
לעשות זאת בשם עצמו...
 
מטס עמיר ביטול מרשה
24/02/15 06:27
141צפיות
חברים זה עתה קיבלתי את המייל הבא
בוקר טוב אבי,
 
עפ"י הנחיות רת"א, עלי לבטל את האישור שניתן לכם לביצוע הטיסה הנ"ל.
 
בכל בירור ועניין אנא פנו ישירות לגורמי במבצעים אצלם.
 
תודה.
 
ההחלטה הסופית התקבלה ע"י ר' אגף פיקוח אוירי קברניט רמי ליבלינג
אם יש למישוהא הכירות עם רמי אשמח אם יצור איתי קשר
לצערי אני נאלץ לעצור את הכול
אבי
זה נוהל חדש?
24/02/15 13:48
98צפיות
מה הסיבה לביטול? איזה מוזר
º
מקווה שלא נוהל חדש בכול מקרה כרגע זה נדחה בגלל מזג האוויר
24/02/15 15:15
71צפיות
תקנות חדשות לממ"גים
24/02/15 16:04
132צפיות
האם זה קשור לתקנות הטיס החדשות שאושרו בכנסת בשבוע שעבר (ראו למטה מתוך האתר של רת"א)? מישהו מהעמותה יכול אולי להסביר את המשמעות?
 
תקנות כלי הרחיפה
ביום 16/2/2015 התכנסה וועדת הכלכלה של הכנסת לשם דיון בהצעת תקנות הטיס (כלי רחיפה) וכן 3 קבצים המהווים תיקונים נלווים בדיני הטיס: תיקון תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה), תיקון תקנות הטיס (רישיונות לעובדי טיס) ותיקון תקנות הטיס (אגרות רישום, רישוי ותיעוד).
לאחר דיון שכלל שמיעת הערות מציבור בעלי העניין והתייחסות נציגי הממשלה -  רשות התעופה האזרחית (משרד התחבורה), משרד הביטחון (חיל האוויר),  משרדי המשפטים והאוצר, הוועדה אישרה את הצעת התקנות.
התקנות מהוות לראשונה בתולדות מדינת ישראל, אסדרה כוללת, יסודית ומקיפה,  של ענף כלי הרחיפה,  הכולל 5 סוגי כלים: גילשון אוויר, גילשון אוויר עם מנוע עזר, מצנח רחף, מצנח רחף עם מנוע עזר (ממ"ר), ומצנח ממונע גלגלי (ממ"ג),  הן בהיבט של רישוי אישי  (למפעיל כלי רחיפה הפועל באופן מסחרי או כמדריך),  הן בהיבט של מרחבי האוויר בהם יורשו כלי הרחיפה לפעול,  והן בהיבט של כללים להפעלה בטוחה.  
כמו כן, התקנות כוללות הוראות המעבר, ובהן התייחסות למפעילים של כלי רחיפה המחזיקים בתעודות חבר מאת אגודת מצנחי הרחף, אגודת גילשוני האוויר ואגודת הממ"גים-  3 אגודות אשר החזיקו בעבר ו/או מחזיקות בהווה רישיונות הפעלה מבצעיים מרשות התעופה האזרחית.
התקנות עתידות להיכנס לתוקף משפטי ביום 13/4/2015.
 
 
התייחסות לנושא החקיקה
24/02/15 17:18
123צפיות
היי ארז, אכן כך אנחנו צריכים להוציא התייחסות לנושא אבל לבינתיים, אכן בישיבת ועדת הכלכלה האחרונה אושרו התקנות החדשות (תיקון תקונת הטיס), למעשה ההוראות כפי שאתה מכיר אותן היום למפעילים פרטיים (כלומר כל מי שלא מפעיל בית ספר, או מטיס לשם הכנסה) לא משתנות, למעשה רוב התקנות, ככולן, חלות על מפעילים מסחריים. בנוסף לתחום הממ"גים בהיבט המפעיל הפרטי, תקנות המעבר והתיקון לתקנות הטיס זהות, כלומר אין רישיונות למפעילים פרטיים, על המפעיל הפרטי להצטייד במכתב מאשר הכשרה מטעם בית הספר בו הוא למד לטוס, בית הספר יאושר ע"י רת"א שתרשיין אותו ותדאג לכשירות המדריכים, כך שלמעשה טייס שטס ללא מכתב או גרוע מכך ללא ההכשרה הנדרשת הוא עבריין. 
 
אני מאמין שבימים הקרובים נוציא התייחסות מפורטת לכלל התקנות מטעם העמותה, שנכחה בדיונים בכנסת וייצגה את קהל הטייסים (בין נציגים נוספים של בית הספר, תחומי רחיפה אחרים כיוב') כיוון שיש עוד התייחסויות שראוי להדגיש ולהנגיש לקהל הטייסים, על הפרק גם מפגש עמותה בנושא התקנות החדשות והשפעותיהן עלינו, אני מאמין שזימון יצא בקרוב גם כן.
 
התאריכים שציינת נכונים (אבל שוב, משפיעים מעט מאוד על חיי הטייסים הפרטיים) בתחומי הרישיון, הטיסה ואחזקת הכלי.
בגלל זה מאוד הופתעתי מהמכתב שקיבל אבי בנוגע למרשה.
 
אם למי מחברי הוועד יש תיקונים, תוספות או הערות, אשמח לקבלן.
 
לא מזמן אושרה טיסה כזו
25/02/15 09:37
81צפיות
אני הייתי מהחברה שחיכו בנען ועזרו בתידלוק הכלים וכו
היו המון חיוכים על המסלול והיה נחמד כשחבורה אחת מבקרת במסלול הבית של חבורה אחרת
 
איתן
º
כפי שאבי הסביר אין בין התקנות לאי אישור המרשה...
25/02/15 20:41
37צפיות
בן, קראת את התקנות?
25/02/15 23:17
79צפיות
ואם קראת האם הבנת?
 
כתבת: "למעשה ההוראות כפי שאתה מכיר אותן היום למפעילים פרטיים (כלומר כל מי שלא מפעיל בית ספר, או מטיס לשם הכנסה) לא משתנות, למעשה רוב התקנות, ככולן, חלות על מפעילים מסחריים. בנוסף לתחום הממ"גים..."
 
המושג "ככולן" ממש לא נכון והנך מטעה את הציבור.
אחלה. עכשיו אחרי שהלבנת פני ברבים בצורה ככ נחמדה
25/02/15 23:21
82צפיות
בא לך גם לכתוב מה אתה מבין מהתקנות ואיך זה משפיע על ציבור הטייסים הפרטיים?
וואוו איזו רגישות על !! - ראשית אני מתנצל.
26/02/15 20:24
61צפיות
לא היתה לי שום כוונה להעליב אותך בן.
אם נפגעת אני מתנצל.
 
יש בתקנות יתייחסות למפעילים כללים (פרטים).
פרק ג מתייחס למפעיל הכללי ולא עושה עמכם חסד. בזכות המושג חריג בפרק זה הדבר יתוקן בפמ"ת ובהמשך יתוקן גם בתקנות (עוד השנה) על ידי שר הביטחון (הבא).
 
איני נציג רת"א או דובר מטעמם והם אמורים לארגן פגישות הסבר והסדרי העברת מידע מסודרים לציבור.
יש ניסיון לעשות זאת כבר במרץ אך זה יקרה גם באפריל ובמאי.
 
בתקווה שהקובץ עלה, מצורפות התקנות הסופיות (שים לב הסדר ישתנה).
כבוד על ההתנצלות
26/02/15 21:11
39צפיות
ראשית תודה על ההסבר. תוכל אולי לבער, קראתי את הסעיף הזה בעבר, ועכשיו שוב, לא הצלחתי להזהות מה שונה בהן. האם זה מבטל את מפת הבועות? ומגביל אותנו מלקבל מירשים באיזה אופן? חפשתי את תקנות ההפעלה ולא הצלחתי למצא... האם הכוונה שמחר חיל אויר "ילאים שטחי אויר"? 
 
תודה איתי!
למען הסר ספק, כן, לא רק שקראתי...
25/02/15 23:39
76צפיות
ישבתי לידך בועדת הכלכלה... ביום בו אושרו התקנות.
אשמח לשמוע איך לראות עינייך המקצועיות חיי כטייס פרטי מושפעים מתקנות המעבר או מהתקנות החדשות... אנא השכל קהל הקוראים...
טוב מכיוון שאיתי מתמהמה עם התשובה אנסה לקלוע לדעתו
26/02/15 11:54
61צפיות
ההבהרה היחידה שאני יכול לומר בנוגע לאמירותי, שאני מצאתי אותה סמנטית ולא קריטית לחיי כטייס ממ"ג היא שלמעשה מ2012 ועד אפריל השנה אנחנו כולנו עברייני תעופה, כלומר לפי החוק אסור לנו לטוס.
לא מצאתי אף אדם שלא טס בעקבות כך, לא מצאתי אף גורם בתעשייה לרבות עורכי דין אשר ממליצים לא לטוס או כן לטוס לאור עובדה זו, לא מצאתי אף גורם מקצועי בתחום, מוסכים, טכנאים, ספקי מצנחים שמסרבים למכור סחורה או שירות לאדם כתוצאה מכך, ולכן לא התייחסתי לכך באופן רשמי בהודעתי למעלה (אם הטעתי אדם או גוף או את כלל הציבור אני מתנצל).
 
אבל... (אנחת רווחה) החל מאפריל השנה, כל אדם שיש לו הכשרה רשמית וברשותו מסמך* המאשר זאת (*ואני נמנע מלומר מהו אותו מסמך כיוון שאינני יודע), למעשה יטוס כחוק (ציינתי את זה גם בהודעתי הקודמת), האם לזה התכוונת איתי?
 
ושוב כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת, אם טעיתי, שגיתי, חטאתי, אשמח אם גורם רשמי כזה או אחר יכתוב בפורום.
איך הגעת למסקנות האלה
26/02/15 16:00
61צפיות
אני באמת לא מבין מאיפה שאבת את הרעיון שהיה אסור לטוס
 
עובדות:
 
א. כל מי שהחזיק ברישיון לא מוגבל לתקופת זמן  אז אין לו בעייה בכלל
ב. רישיון שהוגבל בזמן לא ניתן היה לחידוש
ג. מי שלא החזיק ברישיון אבל למד בבית ספר החזיק הסמכה מבית הספר
ד. התקנות החדשות חיכו לאישור כמעט מאותו זמן
ה. באופן רישמי לא הייתה אכיפה של שום חוק או תקנה
ו. שום גורם מיקצועי מעולם לא טען שאנו טסים בניגוד ל..איזה חוק?
ז. הגורמים המקצועיים המשיכו להסמיך מדריכים ועסקים
ח. מרשה היה עניין שבשגרה כמו כן התקשרות מול מערכת הביטחון שמעולם לא חשבו שאנו מחוץ לאיזה חוק
 
לגבי המסמך
קראתי את התקנות המוצעות ממש מזמן ולא יודע אם שינו אבל כל טייס צריך איזשהו אישור ממדריך מוסמך נדמה לי שהמסמך תקף לשנה ודורש חידוש אבל זה באמת היה מזמן ולא בטוח כאן בפרטים
 
איתן
מסכים כמעט עם כל מה שכתבת למעט...
26/02/15 16:46
48צפיות
סעיף ו. מתנגש עם סעיף ד. שלך למעשה המדינה לא הכירה במכתבים שסופקו לנו כתחליף לרישיון שנתנה בזמנו העמותה בצורה רשמית, הכרה זו תכנס לתוקף החל מ-אפריל למיטב ידיעתי ולכן תחת הבנה זו אנחנו טסנו ללא היתר.
אבל סעיף ה. מכסה את הכל. (תתייעץ עם עורך דין לגבי סעיפים אלו, אני מניח שהוא יגיד לך שטסת בניגוד לחוק)
 
לכן הגדלתי ואמרתי שבמרחב המחייה של הטייסים הפרטיים (מה שנקרה היום מפעיל פרטי) אין בתקנות (למיטב הבנתי וידיעתי) חדשות... כלומר לא אתמול, לא מחר, ולא באפריל אני אצטרך להתנהג אחרת בכדי לטוס כדת וכדין...
ולכן אני מפנה אותך להודעתי הראשונה 
 
למעט האישור החדש שכן משנה אני מסכים או לפחות מבין אותו הדבר
26/02/15 18:13
50צפיות
אגב יש איפשהו לינק לתקנות כפי שאושרו ...הגיע הזמן לחזור על החומר
העמותה תזמן את החברים במהלך חודש מרץ
26/02/15 19:06
49צפיות
לקריאה מודרכת של התקנות עם עוד מבפר הפתעות. התאזרו בסבלנות. זימון יצא בקרוב.
כפי שהוסבר לי נכון לעכשיו הביטול אינו קשור לתקנות
25/02/15 06:48
107צפיות
חלק מהמסלול ממנחת נען חזרה לעין ורד אנו חולקים את האוויר עם האזמי"ם
ולכן הם חוששים אני מנסה לטפל בזה
כשיהיו לי חדשות אעדכן
אבי הרטמן
|*|נפתח פורום כבדי שמיעה וחרשים|*|
26/02/15 13:29
3צפיות
|שמאל|אנו שמחים לבשר על פתיחתו המחודשת של פורום כבדי שמיעה וחרשים.
אז איך מתמודדים עם ליקויי שמיעה? מהם הזכויות והשירותים שרלוונטיים לאוכלוסיית החרשים? ומהם מכשירי השמיעה שהכי מתאימים?

אתם מוזמנים להיכנס לפורום כבר עכשיו ולהעלות נושאים לדיון, לשאול ולשתף!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
בשעה טובה ומוצלחת אתר חדש לעמותה.
21/02/15 20:51
283צפיות
התחדשנו באתר חדש לעמותה, אתם מוזמנים להכנס ולהתרשם.
 
להנות ולצרוך מידע וקשר עם החברים. לא במקום הפורום!...
 
תהנו, הערות, הארות ומחמאות יתקבלו בברכה.
 
תודה מיוחדת לשרון ברעם על העבודה הרבה וההשקעה באתר! תודה שרון.
º
יישר כח לעוסקים במלאכה !!!
22/02/15 11:17
49צפיות
º
יפה!!
22/02/15 19:12
35צפיות
º
תודה רבה על ההשקעה והעבודה!
23/02/15 12:32
34צפיות
למי יש רעיונות? המצב לא נראה טוב
23/02/15 10:25
97צפיות
כל האינדיקציות מראות שאין מזג אויר לטיסה בישראל בקרוב, יש למשהו רעיונות? 
º
דווקא זה יכול לעבוד טוב ..
הודעה זו מכילה תמונות
23/02/15 13:20
94צפיות
אפשר....
23/02/15 16:37
66צפיות
לשכב בסלון לעצום עיניים ולדמיין יציאה לטיסה:)
מטס עמיר סובב ישראל יוצא לדרך ביום שישי הקרוב ה 27/2
23/02/15 06:30
65צפיות
חברים
הבוקר התקבל המרשה
המטס יוצא לדרך
נפגשים בשעה 06:00 בחוות רונית , (מי שמתכונן להצטרף בדרך נא לעדכן אותי )
המראה ב 06:30
 מצרף שוב את הקישור  להורדת כל המידע על המסלול כולל לוחות זמנים וקבצי מסלולים בפורמטים שונים כאן:
 http://www.mabat-al.com/d/Around-Israel/Around-Israel.pdf
 
להתראות
אבי הרטמן
 
º
את הדרום האדום פיספנו בא נעשה צפון לבן
18/02/15 19:05
74צפיות
º
פתוח להצעות עמוס. מה הדיבור?
18/02/15 20:18
51צפיות
º
סתם זרקתי רעיון ,(אני לא טוב באירגונים)
18/02/15 21:22
48צפיות
אחי זה קל קל, קבל טיול בשלושה וחצי צעדים
18/02/15 21:28
98צפיות
1. חושב על מסלול מגניב, מקום המראה ונחיתה.(יכול להעזר בחברים או במבט על של אבי שמכיל את הכל)
2. בודק מז"א (גורו, פינדר, דני, הכל הולך)
3. אם טיול בבועה פה גמרת, אם לא מגיש מרשה (לוקח בין שבוע לשבועיים)
 
פרסם לחברים ויאללה יצאנו לדרך...
זה נראה קשה ממה שזה באמת...
 
שניה בודק בגורו וחוזר אלייך
טוב אני בהלם
18/02/15 21:32
107צפיות
אין מזג אויר לטוס בכל שבוע הבא למעט יום ראשון שני בדרום הרחוק... איזור שבטה או מישור עמיעז אז לא לבן ולא בטיח
כדי להבין מי טס על מה, ספרו, על מה אתם טסים והאם אתם ממליצים
18/02/15 17:53
120צפיות
אני על dream machine עם מנוע 582, בקורס טסתי על דומה והיה לי ניסיון מאוד קצר ומאוד לא נעים עם 4 פעימות גדול יותר. שנסה לשתול אותי והמדריך בשדה...
להבנתי "ה" כלי של התחום, מהוותיקים והטובים שיש... יש למשהו תוספות? הערות?
אני עם "אייר וולף" 4 פעימות, מנוע 912, 100 כ"ס, מאולף!!!
18/02/15 18:27
118צפיות
לאחר שעבר אילוף - מאד מומלץ   
º
טסת פעם על 2 פעימות?
18/02/15 20:17
73צפיות
º
לא
19/02/15 07:31
40צפיות
עברתי מסיקסשוטר לגנד 582 לפראגון 912
20/02/15 22:17
61צפיות
הבדל גדול בצריכת הדלק ובבטחון בזמן הטיסה לגבי אמינות המנוע.
היה שווה כל שקל המעבר.
º
איזו גירסה ל ה 582?
18/02/15 19:50
86צפיות
ראש כחול... של המנוע...
18/02/15 20:16
81צפיות
מי יודע מה ההבדל?
º
רוטקס 670 90 כ"ס על סיקס SBS
18/02/15 22:10
88צפיות
טוב אפי כלי כמו שלך לא רואים על יום....
18/02/15 23:15
91צפיות
מה ההבדל בין ה582 ל670 שלך? חוץ מהראש הסגול?
dream machine
19/02/15 08:22
141צפיות
אז התחלתי 503 עברתי ל-582 המשכתי ל-912 וחזרתי ל-582
 
אוווווו זה מעניין
19/02/15 22:39
82צפיות
מה קרה? ספר למה המעברים? יש לי הרגשה שאני יודע
º
משה ספר לשמוליק מה הוא מפסיד
19/02/15 22:41
70צפיות
º
נו?
19/02/15 23:10
40צפיות
טוב אז .....
21/02/15 20:26
56צפיות
התחלתי מאז שהממ"ג התחיל בארץ כמה שנים של טיסה , וגם בדרך עברתי לממ"ג מנוע 618
כול הממ"גים יספקו בטחון טיסה כאשר נידע את המגבלות ולא ניכנס לפינות קשות
º
מה קרה עם ה 4 פעימות???
19/02/15 08:54
100צפיות
סיקס שוטר פראגון 912 80 כ"ס
הודעה זו מכילה תמונות
20/02/15 22:14
99צפיות
הכלי גבוה מהקרקע ומאפשר המראה משדות קשים, רך ונעים לנחיתה, אורך בינוני ומשקל קל מאפשרים תמרונים קלים ועילוי מצוין.
כלי אמריקאי נהדר.
 
השאלה ניר היא איך התמרון
21/02/15 09:18
87צפיות
לניסיוני ארבע פעימות הוא ההארלי דייוידסון וה2 פעימות זה הktm 600 עם צמיגי שטח...
 
מסכים? יש הבדל בזריזות התגובות? אג'יליות של הכלי?
Flix
הראל אחזקות

רוצים שינוי לבית?

שיפוצים,עבודות גבס וחשמל ועוד... לפרטים היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה