בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ממ"ג -מצנח ממונע גלגלי או בשמו העממי "בקאי" /"טרקטורון מעופף" הוא כלי טיס ממונע ,גלגלי דו מושבי בעל כנף רכה הנראית כמצנח.

 הממ"ג הינו כלי הטיס הפשוט והבטוח ביותר להטסה ,עלויות הרכישה ,הפעלה והאחזקה שלו לצד פשטות ההטסה והבטיחות מעניקים לו יתרונות רבים על פני כלי טיס אחרים והמאפשרים כמעט לכל אחד להגשים את חלומו ולהפוך ולהיות טייס..


הכלי קטן וקל,ניתן לאיחסון בחניה הבייתית ולגרירה על ידי רכב משפחתי ממוצע תכונה המאפשרת לו ניידות רבה ולצד העובדה כי ניתן להמריא אתו כמעט מכל שדה פנוי -גם גמישות תפעולית מקסימאלית.

 

הממ"ג נחשב לכלי טייס בטוח במיוחד . מהירות הטיסה נמוכה, הוא אינו "יודע" להזדקר,לצלול , ובכל מקרה של תקלה במנוע - המצנח מאפשר דאייה איטית ונחיתה רכה.

הממ"ג מצוייד בחגורות בטיחות ובקסדות מגן עם אזניות ומיקרופון המאפשרות תקשורת נוחה בין הטייס לנוסע ועם ממ"גים נוספים בזמן הטיסה.


פורום טרקטורון מעופף בקאי,נולד כדי לאגד את "המשוגעים לדבר האמיתי" מטרתו להעניק בית חם לטייסי הממ"ג לחלוק מידע חשוב לשתף בחוויות ,רעיונות וסיעור מוחין אך ומעל לכל לתת לך ,המתעניין הפוטנציאלי, את קרש הקפיצה לתחום וכניסה איטית מדודה ואחראית לעניין.משתתפי הפורום ישמחו להשיב על כל שאלה הקשורה לתחום,סתמית ככל שתשמע, וירתמו לסייע למעוניינים.


משפחת טייסי הממגים היא משפחה קטנה וחמה ,אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד.


להתראות בפורום,


ניר


 


 



דואגים לחתולים ב|תפוז|
24/04/14 12:23
1צפיות
|חתול| היום בשעה 20:30 , נארח בפורום חתולים את נעמי דוד , מטפלת ברפואה וטרינרית משלימה והמנהלת האקדמית של המסלול להכשרת מטפלים ברפואה וטרינרית.
נעמי תשמח לדבר על פתרונות טבעיים לטיפול רפואי גם עבור מאכילי חתולי רחוב - טיפולים שאפשר לעשות גם כשאין אפשרות לגעת בחיה החולה.

כמובן שאפשר גם לשאול על בעלי חיים באופן כללי ולא רק חתולים, בקישור הבא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
אחריות לנוסע
23/04/14 18:04
104צפיות
לידיעתכם פס"ד מהעליון :

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000...

אני לא עו"ד ולא מתיימר להיות כזה (גם בלי זה יש לי מספיק בעיות... (-:)  ) , אבל אני חושב שיש בהחלט מקום לחשש שהטופס על "הסתכנות מרצון "  ו"וויתר על תביעות" ו"שחרור מאחריות" שחלק מאיתנו מחתימים את הנוסע לא יכסה את עכוזינו ביום סגריר .
ניתן לראות את זה הן בצורה שהעליון הציג את יחסו לפטורים גורפים בכלל, והן למקרה הקשה עוד יותר , שבו חלילה תוכח שהייתה חריגה מנהלים או אפילו התרשלות ויטענו שאפילו  לו היו כתב הוויתור והפטור תופסים, גם אז לא התכוון "המוותר" לוותר על חובת הזהירות , או להסכים להתרשלות או חריגה מהנהלים... בקיצור - אני עדיין לא  לוקח זרים כנוסעים...
"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"
טיסות בטוחות,  שמשון
º
צודק בכל מילה.
23/04/14 19:46
57צפיות
לקחת נוסע...
23/04/14 21:50
65צפיות
נוסף היא החלטה שצריכה להיות קשה, לדעתי, לכל מי שמפעיל כלי טיס ו/או כל סוג של חוויה אחרת.
הסיבה היא שגם לקרובים לנו לא מגיע להיפצע בגלל שיקול מוטעה שלנו גם אם יש לנו ביטוח. אני מקווה שהצלחתם לרדת לסוף דעתי.

תודה על השיתוף!
המשך שבוע טופ!
דווקא במקרה הספציפי של נוסע
24/04/14 00:38
62צפיות
אנחנו לא צריכים עוד פס"ד.
חברנו עו"ד רן מובשוביץ הוציא ב2012 סקירות משפטיות לידיעת החברים ובאחת מהן ציין במפורש כי החתמת הנוסעים על טופס אינה אפקטיבית ולא תעזור לנו בבית משפט. הסיבה כפי שאני מבין אותה היא שלנוסע תמים אין שום דרך להבין מהי רמת הסיכון שהוא נוטל.

לדעתי עצם ההחתמה אם איננה מועילה היא בהכרח מזיקה כיוון שהיא מצביעה על מודעות הטייס לאחריותו כלפי הנוסע ועל הבנתו היתירה ביחס לנוסע לגבי רמת הסיכון.

אני חולק עליך לגבי המסקנה. אני עושה ביטוח כדי שיהיה מאיפה לשלם. אם כבר אני לוקח נוסע, זה בכלל לא תרחיש עדיף אם הנוסע שהותרתי נכה לאחר תאונה הוא בן משפחה או חבר ואני בכל מקרה מצפה שהביטוח שלו יתבע. במקרה היחיד שבו זה הילד שלי הוא זה שנפגע ולכן אני לא אתבע את עצמי ההוצאות בכל מקרה יצאו מהכיס שלי וזה גם ככה תרחיש שחור ביותר.

אם כבר לוקחים נוסעים וסיכונים,  אין שום עדיפות לסכן משפחה וחברים רק בגלל שאני יקר להם כמו שהם יקרים לי.
טיול חוה'מ פסח. הסיפור פחות או יותר,
21/04/14 14:29
201צפיות
מי שמעונין לדעת אם יש חיים אחרי הממ'ג, מוזמן להכנס.
מי שלא?   לא מוכרח.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
º
איזה יופי רמי! תענוג של פוסט
21/04/14 15:29
66צפיות
כנראה....
22/04/14 07:15
69צפיות
שבאמת יש חיים אחרי הממ"גים. נראה כחופשה המושלמת רק נראה לי ש"נפלתם" בעניין האוכל:) אבל זה לפורום אחר.
תודה על הפוסט!
º
22X31 מטר
22/04/14 09:10
60צפיות
ניחוש טוב כמו הניחוש שלי.
22/04/14 09:20
59צפיות
בפעם הבאה אמדוד.
זה ניראה קטן לכאורה... אבל העץ והקולוסים של
22/04/14 11:44
57צפיות
איזה טרקטורון או רכב,מסגירים את הגודל...
אין שום קוליסים בערוץ או מעליו.
22/04/14 14:33
44צפיות
אלה שבילי הליכה של החיות באזור.
תסתכל מעל הערוץ,בחלק המישורי...יש סימני
22/04/14 16:29
48צפיות
גלגלים מובהקים..
אם אתה מתכוון בצד ימין בחלק העליון
22/04/14 19:03
38צפיות
של הצילום,זה לא קוליסים של רכב,אלא של חיות בר.
תסתכל טוב.
רק בשביל להיזכר איך מתעסקים בעריכה.
22/04/14 21:52
64צפיות
כל הפוסט -העתק הדבק.
22/04/14 22:11
35צפיות
כל הפוסט בהעתק-הדבק.
22/04/14 22:12
18צפיות
º
יפה מאד... גם נוף מדהים
23/04/14 10:00
15צפיות
יש המשך.
23/04/14 21:50
22צפיות
ויש המשך להמשך. הלכות פסח.
24/04/14 19:58
2צפיות
שבשבת וחידוש
23/04/14 15:02
73צפיות
שבשבת וחידוש
חברים

מהיום שני חידושים

1. אתר מבט על ניתן לקריאה מכל סמרטפון. לחיצה על ארבעת הקווים בצד שמאל למעלה תפתח לכם את התפריט, ומשם תוכלו לגשת למסלולים, שבשבות, וכו'.

2. הותקנה שבשבת בחוות רונית, המאפשרת לקבל החלטה אם להגיע או לא. הנתונים בשבשבת הם מהירות וכיוון הרוח, וכן הלחץ הברומטרי. במידה והמהירות היא עד 20 קמ"ש היא וחץ הכיוון יוצגו בירוק, מעל זה - באדום. כמו כן אם כיוון הרוח הוא בטווח הכיוונים של 020 מעלות ו-200 מעלות, לצד כיוון הרוח יוצג בסוגריים הכיוון המומלץ להמראה או נחיתה .

זהו כמובן כלי עזר, ולא נועד להחליף את המבט לכיוון השק רוח לקבלת החלטה אם ממריאים ובאיזה כיוון!

הנתונים מתעדכנים אחת ל-5 דקות

הקישור: http://www.mabat-al.com/vanes/

בהמשך יש תכנית להוסיף עוד שבשבת אחת במנחת נוסף. מנחתים המעוניינים להוסיף שבשבת באתרם מוזמנים לפנות אלי.

תודות לאורי הרטמן

טיסות מהנות
אבי
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
גדול - יבורכו העושים במלאכה
24/04/14 11:25
16צפיות
פורום עד סוף העולם מגיע ל|תפוז|
22/04/14 18:37
6צפיות
|גלובוס| עד סוף העולם מחברת מחדש עשרה זוגות גרושים ולוקחת אותם להרפתקה באי אקזוטי בפיליפינים. כדי לסיים את ההרפתקה בהצלחה הם יצטרכו לשים את משקעי העבר מאחור, לשלב ידיים פעם נוספת, להתמודד עם השדים מעברם ולגעת מחדש במה שפעם חיבר אותם. הזוג שינצח יזכה במיליון שקלים שייסגרו בתכנית חיסכון עבור ילדיהם המשותפים.

אתם מוזמנים לדבר על התוכנית בפורום עד סוף העולם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
חיבור שני מפסקי מגנטו - למה? טוב או רע?
19/04/14 21:16
138צפיות
חיבור שני מפסקי מגנטו - למה? טוב או רע?
בהרבה מהכלים החדשים שמגיעים יש שני מפסקים נפרדים לניתוק ההצתה. כל אחד אחראי על מערכת אחרת.
אנו משתמשים במפסקים בזמן החימום ולפני המראה בכדי לבדוק את מערכת ההצתה הכפולה.
ראיתי כמה כלים בארץ ותמונות מרחבי העולם שבהם מחברים את שני מפסקי המגנטואים על ידי צינורית.

כפי שניתן לראות בתמונה, אפשר לחבר את שני המפסקים בחיבור גמיש.

בכלים אחרים יש מפסק ראשי אחד שאחראי על הכיבוי, ושני מפסקים לחיצים קפיציים שמנתקים לרגע את מערכות ההצתה.


למה?
חיבור שני המפסקים ביחד מאפשר הורדתם ביחד בקלות יחסית.
ללא החיבור, אנו לעיתים מורידים אחד ורק אז בתנועה נוספת את השני. כיבוי שכזה דורש תשומת לב.
לאחר נחיתה, בזמן שעלינו לדאוג שהמצנח ירד בצורה יפה מאחור, או בזמן לחץ כאשר אנחנו צריכים בזריזות לבטל המראה, אין לנו יכולת להתרכז בחיפוש שני המפסקים ווידוא הורדת שניהם.
החיבור מגדיל את המפסק ומאפשר בשליחת יד זריזה אחת, להוריד את שני המפסקים.

טוב או רע?
זה טוב מהסיבות שהעלתי למעלה - כיבוי קל ומהיר כשצריך.
זה רע משום שאנו מגדילים את המפסק ואת האפשרות שבטעות נכבה את המטוס ללא כוונה.
זה גם עלול להקשות על הבדיקה החשובה בזמן החימום ולפני המראה.

הבנו, בסדר, אז מה בכל זאת?
קלות כיבוי בזמן חירום חשובה ביותר, והסיכוי שאולי בלי לשים לב נכבה את המפסקים באוויר נמוך ביותר.
אם כך דעתי האישית היא בעד.
הייתי מחבר את שני המפסקים עם צינורית אדומה שתהיה מאד בולטת וברורה (עדיין לא מצאתי כזו).



מה דעתכם?

יריב

יפה מאוד יריב
21/04/14 15:28
70צפיות
ראיתי גם לוחות עם ניתוק של שני לחצנים כלומר לחיצה על שניהם בו זמנית מכבה את המנוע.
בצרעה הקודמת שלי היו שני מפסקים שכאלו בדיוק ,הצינורית די הקשתה על בדיקת המגנטו אחד אחרי השני ולכן הסרנו אותה ואז קרה כמה פעמים שבנחיתה הורד מפסק אחד במקום השניים או שהורד מפסק אחד ומפסק ראשי שבכלל לא משפיע על המנוע ,בשני המקרים המנוע לא כבה ,מה שהביא לעיכוב בעצירתו וכמובן לסיכון המצנח.

תשים לב שגם עם הצינורית אתה שולח שתי אצבעות אינסטיקטיבית לניתוק המנוע.

היום יש לי מפסק אדום אחד שמכבה את שני המגנטו והמנוע ולידו מפסק/לחצן שהרמה או הורדה שלו מנתקת מגנטו אחד לצורך הבדיקה ,אני מוצא את השיטה הזו יותר נוחה תפעולית מאשר הקודמת.
מעולם לא קרה לי שכיביתי מנוע שלא לצורך למרות שיש לי המון מפסקים בלוח :).

טיסה נעימה,

ניר

מפסק אחד,גם אם הוא אדום לא בטיחותי לשתי מערכו
21/04/14 15:37
65צפיות
הצתה. שתי המערכות מתוכננות כך שאין שום קשר בניהן, וכל אחת מופעלת עם רכיבים שלה.
ברגע שאתה מחבר את שתי המערכות יחד, כל תקלה שתקרה, אם במפסק המשותף או בחוט שמגיע אליו תכבה לך את המנוע.
מבחינת בטיחות לפעולת מנוע, ואי כיבויו
21/04/14 15:49
80צפיות
מבחינת בטיחות לפעולת מנוע, ואי כיבויו
בטעות או בתקלת מפסק, עדיף להתקין שני מפסקים נפרדים.
הענין אינו רק המפסקים, אלא גם ובעיקר הנדסת האנוש סביבם. המפסקים צרכים להיות ממוקמים במקום שבהישג יד ובנוחות, שלא יהיה קשה להגיע אלהם או לא נוח להגיע כשאתה קשור ברצועות.
מה שעושים  אצלנו, מכניסים את המפסקים למין קירות מגן, צבועים באדום להבלטתם, ומתרגלים לכבות עם שתי אצבעות בו זמנית.
דוגמא מצורפת.
דוגמא נוספת.
21/04/14 15:57
77צפיות
דוגמא נוספת.
בדר'כ אצלנו לא עוזבים את הסטיק, ולכן משתדלים שכל תפעול המטוס יהיה ביד ימין, במרחק שלא מצריך להתכופף נגד הרצועות, אלא בהגעה נוחה ללא צורך אפילו לישר את היד לאורך מכס'.
הנדסת אנוש ונוחות זה המפתח.
המגינים שמצידי המפסקים  למעשה מתעלים את האצבעות למפסקים. רק שהכיבוי נעשה בשתי אצבעות על שני המפסקים יחד, ולא אחד אחרי השני.
בשום אופן אל תתקין מפסק כיבוי משותף.
עוד דוגמא.
רמי לכם אין מצנח
21/04/14 18:43
68צפיות
ואתם לא זקוקים לכיבוי מנוע בסיום הנחיתה ,אתם לוחצים ברקס וזהו ,יש מספיק זמן לכבות הכל באיזי
אצלנו ברגע שהחלטנו לעצור יש לכבות מיידית את המנוע כי מה שעוד קורה בעצירה-  המצנח....יורד ועלול להחרב בתוך הפרופ -בדרך כלל סדר הפעולות בעצירה כולל כיבוי מנוע ושליחה מיידית של שתי הידיית למעלה בכדי למשוך את המצנח (ברקסים) שיפול לאחור ,זה קורה מאוד מהר ולכן חשוב שהכיבוי יהיה קל ומהיר.
מקבל מה שאתה אומר לגבי הפרדת הרכיבים אבל השאלה שצריכה להשאל היא מה חשוב יותר האם שהמנוע יעבוד כשהוא צריך לעבוד או שייכבה כאשר הוא נדרש להפסיק פעולתו.

שאלה לא פשוטה...והתשובה עליה שונה בממ"ג ואלוטראלייט.

בכל מקרה בממ"גים יש שיטות כאלו וכאלו ואחרות .

ניר

אין לי ויכוח לגבי צורך לכיבוי מהיר
21/04/14 18:54
58צפיות
בממג. ממה שאני זוכר הפאנל נמצא רחוק קדימה ואני לא יודע כמה נוח להגיע למפסקים.אם אתה חייב לכבות מידית את שניהם ,הייתי מחבר את המפסקים בגשר מצינור אלומיניום כדי שכל הפעלה תיסגור את שניהם,ומתקין על כל קו למפסק,מפסק לחיצה קפיצי שמקצר אותו לצורך בדיקת הצתה.אבל משאיר שני מפסקים ובכל מקרה לא מחבר אותם לאחד.
מפסק אחד
22/04/14 10:40
49צפיות
כי לנו דרוש כיבויי מיידי ברגע של זיהוי תקלה

לדעתי אגב גם לא דרושות כלל שתי מערכות לממג אבל זה לדיון אחר (מישהו שמע פעם על כלי שתקלקלה לו מערכת אחת באוויר )

איתן
יש תקלות במערכת הצתה.בעיקר שבירת
22/04/14 14:32
53צפיות
חוט הנחושת בתוך הציפוי הפלסטי שלו ,כתוצאה מרעידה. זה בדר'כ קורה ביציאה ממודול ההצתה.
כבר כתבתי, עדיף שני מפסקים מחוברים בצורה קשיחה, או אפשר מפסק אחד שמאחוריו ארבעה חיבורים, שזה למעשה שני מפסקים בהפעלה אחת.(ואז לחבר שני מפסקי לחיצה קפיציים לצורך בדיקת תקינות המערכות)
בכל מקרה, לא רצוי לערב בין המערכות בשום צורה. הצתה כפולה זו פריווילגיה שחבל לך לותר עליה.
כן - תקלה חשמלית שניתקה CDI אחד
22/04/14 17:50
43צפיות
התגלה רק על הקרקע אחרי נחיתה ונסיון הנעה מחודש.
נתיבי טיסה לממ"ג
21/04/14 15:18
99צפיות
שלום לכולם וחג שמח,
האם טייס ממ"ג יכול לטוס גם בנתיבי התעופה הספורטיבית או שרק בתוך בועות?
לטייסי ממ"ג אסור לטוס בנתיבי תעופה ספורטיביים
21/04/14 15:31
89צפיות
מותר לחצות אותם בזהירות בלבד.

הסיבהלפי רתא : הפרשי המהירות בין הממג לשאר הכלים שעלולים לסכן את המשתמשים בנתיב.

טיסה נעימה,

ניר
מה הדרך?
21/04/14 16:20
85צפיות
ומה הדרך לטוס בין בועות? נגיד מבועות צפוניות לדרומיות?
º
באמצעות מרשה טיסה ובכל מקרה לא בנתיב
21/04/14 18:36
60צפיות
ספר הממ"גים של FAA
21/04/14 08:49
106צפיות
ספר מעולה - לדעתי כבר לא ניתן להוריד מהאינטרנט.
אפשר להשיג ב-ebay:
http://www.ebay.com/itm/Powered-Parachute-Flying-H...
מבט על והפעם קיסריה ומספר מילים על העורך
17/04/14 06:13
200צפיות
קיסריה היא אחת מהישובים היפים והמעניינים ,שילוב של חדש וישן עם חוף קסום ולעיר זו מוקדש המאמר .

את הפתיחה אנצל והרחיב על תפקידו של העורך במאמרים של מבט על ( עורך התוכן ולא עורך הסרטים כפי שחלקכם שיערו).

תכנון המסלול והחומר זה החלק הקל ביותר עבורי כיוון  שאלו הנושאים שאני מכיר ובמשך שנים רבות רכשתי יידע רב ושליטה בהם., חומר זה קורא אני בשעות הפנאי מגיל מאוד צעיר , הנושאים האהובים עלי הם:  טבע ,היסטוריה, דמויות ארכיטקטורה ועוד .

משימתי  היא מלאכת הסינון שבה אני אמור להחליט אזה חומר להכניס? ,איזו תקופה לבחור? ,אתר בו אבחר להרחיב ולספר ? ועוד כהנה וכהנה, אכן משימה שקלה עבורי.
כשכתיבתי מסתיימת מתחילה המלאכה הקשה באמת והיא : שליחת החומר לעורך שתפקידו לעניין את הקורא בכך שקריאתו תהיה קלילה וברורה ותהפוך לחוויה שלא תישכח.

כאן מתחיל הקשר שלי עם העורך הכוללת: טלפונים, הודעות לנייד מעיין סידרה של שאלות "אבי מה התכוונת כשכתבת....?" או " אבי זה חומר יותר מידי פוליטי לא כדאי ש...."
כמובן שהעורך מקבל ממני חופש בחירה לערוך את החומר כראות עיניו ,מלאכה שאורכת לפחות שבועיים ימים.
לאחר העריכה מגיע השלב בו אני מכניס צילומים ,מעלה לאתר וממתין לתגובות..

החלק האחרון  מוקדש לפגישה ושיחות  תוכן . עמיר ציין: " הייתי שמח להיפגש עם אוליפנט" ואני לעומתו אמרתי פעם: "הייתי שמח להיפגש עם מזכירו אימבר על כוס יין בבר"  ולבסוף היינו מגיעים להסכמה שהדבר המרתק ביותר היה להיפגש עם אליס אשתו היפה של אוליפנט ......
עבודה מרתקת ומהנה כאחד שהיה לי הכבוד לעשותה יחד עם עמיר שלום ידידי שנטל את חייו.
במהלך השבעה בעודי מתאבל על אובדן חברי הקרוב , התנדב בני בכורי אורי והציע עצמו להפוך ולהיות העורך שלי, כמובן שהסכמתי ועל כך אני מודה לו מאוד.

חג שמח
תודות :
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד הטייסת .
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
אבי הרטמן
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
מרתק ומעניין! כל הכבוד אבי
17/04/14 09:24
61צפיות
צובט
17/04/14 09:46
99צפיות
יש הרבה סיפורים מרתקים בהיסטוריה שלנו, אבל הסיפור האישי שמחובר בורידים ל"מבט על" הופך את זה למשהו אחר.
אני מאחל לאורי שיפיק מזה את ההנאה שאני בטוח שעמיר הפיק מזה ושהמאמרים הבאים יהיו חוויה שונה אך טובה מבחינת תהליך ההפקה שלהם.
ארוך מקיף ומרתק. כל הכבוד על
17/04/14 13:54
74צפיות
ההשקעה והשיתוף בידע.
אגב,איך מילאו במים את החפיר שמחוץ לחומה כשהוא גבוה מפני הים?
או שאולי יצרו אותו כדי להגביה למעשה את גובה החומה?
לעניין החפיר
17/04/14 20:29
75צפיות

בתחומי ארץ ישראל כל החפירים היו יבשים ללא מיים גם החפיר בקיסריה גם בעכו כוכב הירדן
והם מילאו את אותו תפקיד , בלימת הסתערות על החומות ויצירת שטח מוות לפני החומות
שני משוגעים בלופ
20/04/14 04:55
75צפיות
עוד מופרע
20/04/14 05:10
61צפיות
מאוד מרגש
17/04/14 15:45
103צפיות
הטיסה באזור קיסריה הייתה מהיפות שטסתי.

שיתפתי את עמיר בחוויית הטיסה המדהימה ואמרתי לו שבוודאי יצפה
בחלקים ממנה כשיערוך את המאמר.

עמיר היה המדריך שלי, אני הייתי צוות הקרקע שלו לגלישה האווירית שכה אהב
ומעל הכל הייתה בינינו חברות גדולה.

עמיר איננו, עדיין בלתי נתפס, אבל אנחנו ממשיכים לטוס.

אבי היקר,
בין היתר, אנו חולקים את החברות לעמיר ובימים אלה מנסים לנחם ולהתנחם.
הדרך בה בחרת להנציח את עמיר, לקשור את זכרו עם האתר החשוב שהקמת "מבט על", נפלאה בעיני.

המאמר מרתק ושופך אור על יישוב מקסים (קרוב למקום מגוריי) בעל שורשים עמוקים בהיסטוריה.

אורי, בכורך, שהיה בעצמו מקורב לעמיר סגר/פתח מעגל וערך המאמר באופן מושלם.

תודה לאורי, תודה לך.

ליאנה
צער עמוק מהול בהמשך שמחת החיים
17/04/14 20:23
120צפיות
אבי וליאנה היקרים,
הצער העמוק ניכר מכתיבתכם ומהשיחות שניהלנו לאחר מותו של עמיר, חברכם.
אני שב ומבקש לחזק אתכם באופן אישי ומאחל לכם להמשיך ולדבוק בטיסה ובתרומתכם לענף המיוחד שלנו  כפי שעשיתם זאת עד היום באמצעות המשך קיום היוזמות, ההתנדבויות, ארגון התחרויות וכמובן הסרטונים והמאמרים המקצועיים של "מבט על".
כל הכבוד לכם ולכל מי שמסייע בידכם.
בהערכה עמוקה,
שגב
כל זה בלי מילה אחת על שלמה ארצי?
18/04/14 19:38
79צפיות
מהי אותה אנדרטה שבסרטון?
זו לא אנדרטה זה אובליסק
18/04/14 21:10
80צפיות
אני מעריך כי הכוונה לדקה 3:41 בסרטון
זה הסיפור
מאוחר יותר להפודרום שבנה הורדוס שגם מופיע בסירטון ליד הים
ניבנה עוד היפורדום מזרחית יותר הפורדום זה נבנה במאה השניה לספירה
ובמרכזו אובליסק ששימש כסימון הכן להסתובב  
זה האובליסק היחידי מסוגו בארץ !!!

אבי
תודה. לזה התכוונתי
19/04/14 03:28
65צפיות
קצת מוזר לי שניתן לטוס חופשי באזור שנחשב קצת רגיש. האם האזור פתוח גם לתעופה הספורטיבית?
אילן נגעת בנקודה חשובה
19/04/14 09:13
98צפיות
קטע ממפת הבועות
האזור הינו רגיש גם בגלל הסגירות של תחנת הכוח וגם בגלל מגורי ראש הממשלה
אבל אם תפתח את מפת הבועות תוכל להבחין כי האיזור העתיק נמצא
בדיוק בן הסגירות מדרום של תחנת הכח , ומצפון של הישוב קיסריה
מהתאטרון ועד קצה אמת המים ניתן לטוס בסופי שבוע ,זה בתחום הבועה החומה.
מצורף קטע המפה המדובר
חג שמח
אבי
איפה ניתן לנחות באיזור?
19/04/14 21:52
76צפיות
האם מותר לנחות בשטח החנייה הנרחב שליד האמפי שמיועד לחניית מכוניות בזמן הופעות? או שמא יש שטח אחר לנחיתה באיזור?
º
אין מה לעשות אתה עושה לכולנו בית ספר
19/04/14 22:14
60צפיות
מנחתים
20/04/14 06:45
86צפיות

לטיול לקסריה יש מספר מנחתים
1. טיסה מחוות רונית
2. חניית הרכבים ליד התיאטרון
3. צומת בנימינה מדרום לתחנת הדלק

כך או אחרת אן מושג "מותר לנחות " אן מנחת מורשה לממגי"ם .

יש הגיון סביר לא נוחתים היכן שהנחיתה מסכנת את האחרים מפריע לחיים של האחרים ומסכנת אתכם

אבי
תודה על הפרטים
20/04/14 13:08
51צפיות
המינוח "מותר" היה מוטעה. הכוונה היתה האם אפשרי לנחות שם או שישנם מכשולים באיזור החנייה שלא יאפשרו זאת.

בכל מקרה, תודה וחג שמח.
החניה בקיסריה לא מומלצת
21/04/14 15:07
49צפיות
הסיבה פשוטה: כשאתה מגיע מוקדם בבוקר היא ריקה ואתה ממריא להנאתך , כשאתה חוזר מהטיסה אתה עלול לגלות שמישהו העז ...להחנות בה... ואז אתה עלול להתקע בלי השדה החביב עלייך לנחיתה...

יש שפע שדות קרובים מסביב רק שימו לב לסגירות..

ניר
עדיין לא סיפרתי לאף אחד ...
22/04/14 11:51
47צפיות
כשחזרתי לארץ חיפשתי עבודה ותוך כדי ...נתקלתי באתר
כבר באותו שבוע התחלתי בשיעורים על ממג

מאז אני קורא וצופה נלהב
תודות לך ולכול השותפים לעשייה זו

איתן סלמה.
º
זה נחמד לשמוע תודה
22/04/14 12:55
27צפיות
בקאי בריז 4 פעימות למכירה
19/04/14 17:15
176צפיות
בקאי בריז 4 פעימות למכירה
בצער רב מהול בשמחה אני מוכר את הבריז שלי ומחליף במטוס חדש.

מטוס בריז אפור ששימש אותי להדרכה.
מטופל על ידי מכון בדק בעין ורד ועל ידי עמי.
מנוע 912, 80 כח סוס.
גלגלי בלון.
שני קפיצים בכל צד לשיכוח נחיתות.
לוח שעונים עם שעונים תעופתיים אנאלוגים
כולל קשר פנים חדש באריזה לפי הזמנת הקונה של גודל וצבע
מצנח מנטה 550 צהוב עם 50 שעות

מחזיק את שיא הגובה בארץ  - 13,000 רגל :)

הבריז הוא אחד המטוסים החזקים, העמידים והיציבים ביותר שיוצרו מעולם. בצירוף מנוע 4 פעימות חזק, הוא הופך למכשיר טיסה נוח ביותר ובטוח.


מוזמנים ליצור קשר

יריב
052-8113439
כתובות אינטרנט מצורפות:
באקאיי Dream machine בצבע כחול למכירה
18/04/14 21:41
160צפיות
באקאיי Dream machine בצבע כחול למכירה
באקאיי Dream machine בצבע כחול, במצב מעולה - למכירה.
מנוע 582 מטופל היטב ובמסירות רבה, 185 קילו דחף.
משאבת פריים חשמלית חדשה לגמרי.
צירי גלגלים אחוריים ייחודיים ומשככי זעזועים חזקים במיוחד.
מצנח הייבריד 500 של אפקו חדש לגמרי (10 שעות אוויר).
עגלה מרושיינת ומבוטחת, סגורה ומיוחדת במינה, כולל תאורה פנימית.
הערה חשובה - הכלי נמכר עקב מעבר ושדרוג לכלי עם 4 פעימות.
כל הקודם זוכה
לפרטים נוספים בבקשה לפנות לשגב ברעם 054-3086665
º
תמונה נוספת
18/04/14 21:43
112צפיות
תמונה נוספת
º
נוספת נוספת
18/04/14 21:43
97צפיות
נוספת נוספת
º
אחרונה להפעם
18/04/14 21:44
104צפיות
אחרונה להפעם
מצנח אילן 500 למכירה
16/04/14 21:50
107צפיות

היי
אני מעוניין למכור מצנח אילן 500 לאחר בדיקה והחלפת מיתרים .
המצנח במצב מצויין.
2200 שח

0545520832

עופר
לו"ז טיולים מתוכננים מטעם העמותה
16/04/14 10:47
149צפיות
חברים,

מצ"ב לוח טיסות ואירועים  המאורגנים מטעם עמותת הממגים :

שבת ה 26-04-14 - מסע מים לים ,מים התיכון לים כינרת וחזרה כולל תדלוק ביניים. (אדום)
שלישי ה 06-05-14 מטס יום העצמאות מחוות רונית.(ירוק)
שבת ה 17-05-14 -חד יומי טיול סובב מצדה.(כחול)
שישי ה 27-06-16 טיסת בקעת בית נטופה -הר ארבל ,שפת הכנרת.(ירוק)
שבת 12-07-14 -מסלול נחל ציפורי .(כחול)

טיולים ואירועים מתוכננים נוספים שעדיין לא נקבעו בלוח השנה:

גבוה בגלבוע -מופע האוויר הגדול בישראל -בארגון גיל בליצבלאו.
עמק החולה- דרום רמה"ג (להבות הבשן בריכת המשושים, הירדן ההררי).(כחול)
גליל עליון מזרחי .(אדום)
הקפת הכינרת (אדום).
חוצה ישראל - *(לא טיול עמותה) בהנחיית אבי הרטמן
יום גיבוש משימתי (צוותים ומשימות) צפון.
יום גיבוש משימתי -(צוותים ומשימות) דרום.

כל התאריכים לא סופיים והם לפי תוכנית בלבד ותלויים במתן מרשי טיסה ומזג אוויר מתאים.
נשמח מאוד לקבל רעיונות למסלולי טיול נוספים ואנשים טובים שיסכימו לארגן אותם בעבור החברים (המארגנים מבוטחים).

הודעות עדכונים והרשמה יועברו באמצעות משרדי העמותה.
שלכם ובשבילכם,

וועד העמותה.

מטס יום העצמאות ושבירת שיא גינס
16/04/14 10:32
144צפיות
חברים יקרים ,

כמסורת השנים נקיים גם השנה מטס יום העצמאות לכבודה של מדינת ישראל.
המטס יצא מחוות רונית בתאריך ה 6-6-14 בשעה 0730 בדיוק.

על הכלים להתכנס במנחת ,לתפוס מקומם להמראה ,לחמם מנועים, פריסה מלאה כולל בד"ח ,קשירת דגלים- עד לשעה 0630
לאחר מכן ייערך תדריך לטסים וחלוקה לדבוקות.

הכוונה היא להעלות כלים לאוויר לפחות כמו מספר השנים של מדינת ישראל, ובכך למעשה לשבור את שיא גינס לטיסה קבוצתית בממ"ג.

אנו מזמינים את כל הטייסים חברי העמותה לבוא ולקחת חלק בטיסה החוויתית הזו.

תזכורת תשלח במייל לחברי העמותה.


ניר
תיקון טעות
18/04/14 17:04
72צפיות
יום העצמאות חל השנה ב-6 במאי, ולא כפי שפורסם.
לו"ז טיולים מתוכננים מטעם העמותה
16/04/14 11:14
124צפיות
ניר שלום, וכל הכבוד , לגבי 26.04.14 מסע מים לים ניתן להירשם כבר ?
הכבוד לכל חברי העמותה
16/04/14 11:17
110צפיות
עדיין לא ניתן להרשם מפני שמשרדי העמותה סגורים בחג ,ההרשמה תחל ברגע שישלח מייל הפרסום מהמשרד לכל חברי העמותה.

שריינו תאריכים ביומנים -ומהרו להרשם ברגע שתפתח ההרשמה -מפני שאנחנו מוגבלים לכמות כלים מסויימת (שדה המראה ולוגיסטיקה).


ניר
כל הכבוד לאירגון.
16/04/14 13:23
109צפיות
קח בחשבון שכששדה ההמראה קטן,אפשר להמריא בשתי קבוצות או יותר,ולא צריך לקחת יותר מאשר 10 דקות בין סיום המראה של קבוצה אחת
לבין תחילת המראה של הקבוצה שבאה אחריה.
אחד הדברים החשובים בתכנון טיסה קבוצתית
16/04/14 13:45
111צפיות
בממ"ג הוא לא רק ההמראה ,איתה אין בעיה מיוחדת ,אלא דווקא הנחיתה... מספיק טייס אחד או כמה ללא משמעת עצמית ,שיפילו מצנח באמצע השדה (בהנחה שהוא מוגבל) וכל השאר עושים מעגלים מלמעלה ויכולים לחכות גם רבע שעה עד שהכלים זזים ...
לכן הגבלת הכלים.

אבל תודה על הטיפ בכל מקרה.
ניר
יאללה יצא המייל- ההרשמה פתוחה
16/04/14 13:46
105צפיות
ותודה לטלפו שהסכים לעבוד עבורנו בחג.
ניר
למי שלא זוכר ולמי שלא עוסק בסקי שלג
17/04/14 10:57
115צפיות
מה משמעות הצבעים...
זה עוזר?
18/04/14 12:31
75צפיות
משמעות צבעי רמות מסלולי טיולי
21/04/14 15:50
41צפיות
אכן הצבעים נלקחו מעולם הסקי אבל לא מייצגים בדיוק את אותם הפרמטרים:
כל צבעי מסלולי הטיול הינם בגדר המלצה בלבד, כלומר העמותה אינה עוסקת בסווג רמות הטייסים או בסינון המשתתפים בטיול , כל טייס שמגיע עושה זאת על אחריותו העמותה/המארגן רק ממליצה על הרמה הנדרשת למסלול:


1.מסלול ירוק מסלול שהטיסה לאורך נתיבו משופעת בשטחי חירום ,שההמראה והנחיתה בשדה המוצא רחבה ונוחה מסלול טיול המתאים לרוב הטייסים.
2.מסלול כחול מסלול שהטיסה לאורכו כוללת שטחי נחיתת חירום ואולם ייתכנו קטעים בהם שטחים אלו אינם פשוטים לנחיתה מדוייקת וחילוץ.
3.מסלול אדוםמסלול שהטיסה לאורכו כוללת איזורים בעייתיים לנחיתות חירום מסלול הכולל המראות |ממנחתי רגע" צרים או קצרים ,או הכולל נחיתות ביניים לעיתים ללא צוות קרקע וסימון כוון רוח ברור, מסלול הטיול חולף באיזורים העלולים להוות קושי לחילוץ כלי הנוחת בהם.

שיטת צבעי המסלולים נועדה לסייע לטייסים להחליט האם הטיול המוצע מתאים להם או לא ,כמובן שהטיולים פתוחים לכל טייסי העמותה ללא מיון וסינון מקדים,סווג הטיול אינו אורים ותומים והוא סובייקטיבי לחלוטין בראות המארגן ,לטייס אחד המסלול יראה מרהיב ומרגיע ולטייס אחר המסלול עלול להראות מלחיץ ומאיים -לכן כל אחד הוא המפקד של הכלי שלו והוא המחליט הבלעדי לגבי פרופיל טיסתו.

טיסה נעימה,

ניר

מעוניין לטוס באזור בית נטופה אודה למי טס היום
16/04/14 10:27
96צפיות
שלום מעוניין לטוס באזור עמק בית נטופה לכיון הארבל וכו'  .
אודה למי שמכיר את האזור ליצור קשר, אני מחפש איפה אפשר להמריא במקום ואינפורמציה .
היום טס בקאי במקום .

תודה מראש

שי

shay.meee@gmail.com
050-3363373
שדה המראה בבועת נטופה
16/04/14 16:24
101צפיות
הי שי
אני טסתי שם היום, המראה באזור 8, מזרחית 5-10 קמ"ש, קצת טרמיקות, נוף מדהים.
המסלול - מהמראה עד הררית - צומת גולני - בית רימון - חנתון וחזרה לנחיתה.
הקציר בעיצומו ושדות המראה בשפע, נכנסתי לשטח בכניסה מול הושעיה (אם הגעת מדרום, נכנס ימינה להושעיה מבצע פרסה ויוצא ברמזור ישר לתוך השטח), נוסע מקביל לכביש עד שמגיע לשטח גדול קצור ונקי המאפשר המראה ונחיתה לכל הכיוונים, ממליץ לא להתקרב לגבעה ממזרח (למרות שהיא נראית נמוכה).

לא ראיתי שנאמר פה, אבל בדקתי עם "פלוטו" וקיבלתי אישור שבועות סופ"ש פעילות כל חול המועד..

טיסה מהנה

הנמר המעופף
שיא גינס
13/04/14 10:41
183צפיות
מה דעתכם על כמות הטרקטורונים באוויר הגדולה בעולם

איתן
לפני מספר חודשים
13/04/14 20:33
148צפיות
היינו בטיסה בשדה בוקר כ21 כלים על מסלול ההמראה ,ובסוף כמדומני המריאו עשרים כלים בפרק זמן קצר.
האם אתה מכיר יותר שיא מזה? אם כן שתף אותנו.
חג שמח.
באירוע העמותה באפק ב 2012 המריאו 23 כלים
15/04/14 10:52
108צפיות
במטס יום העצמאות (בארגון גם השנה) ברונית לפני הרבה שנים המריאו יותר כלים..
באירוע הכדורים הפורחים בגלבוע ,המריאו כ 30 כלים... ובקיצור... יש למה לשאוף
נשמע לי כמו אחלה אתגר
15/04/14 23:47
66צפיות
מעוניין לייצר שיא רשמי? אני בעניין
º
גם אני בעניין!
16/04/14 07:40
56צפיות
שבע וחצי הבקר,חמישה ממגים בCTR
12/04/14 13:06
233צפיות
שלנו.
יפה מאד, אפילו שלא הגיעו לומר חג שמח.
הם טסים ממש ממש לאט.
האמרה הידועה על טייסי ממ"ג:
12/04/14 21:56
175צפיות
PPC pilots go's Low and Slow....h
º
איפה זה הCTR שלנו?
13/04/14 13:35
106צפיות
שני מייל מסביב למנחת מושב פארן.
13/04/14 16:01
121צפיות
אין לי טענות,הם חלפו בדיוק שהמראנו בשבע וחצי. עברנו לידם,זה נראה כאילו עוברים ליד עצם נייח.
לדעתי הם לא קוראים כאן,וכנראה שלא שמעו על המנחת שלנו.
הם המריאו וחזרו מכושי.
חג שמח.
אז ראשית,נעים מאד...
13/04/14 17:03
115צפיות
אנחנו קבוצה מאזור נען שהחליטה להדרים לטיול קצר....עקב ההכרות עם כושי,אז הלינה והטיסות היו משם.
מבטיח שפעם הבאה נמריא ממנחת פארן שאגב ראינו אותו מהאויר,או מקסימום נשתה קפה יחד..
נכון שיחסית אליכם,אנחנו איטיים,אבל ככה נהנו יותר מהנוף ומהמישור המדהים של האזור שלכם.
יש לנו אפילו כמה תמונות שלכם שהספקנו לצלם....מבטיח להעלות...
אז אנחנו קוראים כאן ומחכימים ממך ומאחרים נוספים...
כשתגיעו בפעם הבאה ,תיצרו קשר ותקבלו טיפים
13/04/14 17:45
109צפיות
למסלולים מקסימים בהתאם לטווח שתרצו לטוס, כולל מקומות מצויינים לנחיתה עבורכם. האיזור שלנו הוא לא רק מישור מדהים, הוא תחילתה של רמת הנגב, ויש טופוגרפיה מכל הסוגים כבקשתכם .
מקווה שלא השארנו לכם מערבולות, הנחיתי את מי שעבר לידכם לא לחתוך לפני ממ'ג כדי לא להשאיר מערבולת בדרכו.
º
אלוף אתה... אתם לא הפרעתם..הרוטורים מההרים כן
14/04/14 09:06
79צפיות
לא בשעה הזו. נחתתי אצל כושי שהכלי
14/04/14 11:30
100צפיות
האחרון קיפל את המצנח. היה בערך בעשר וחצי, והאויר כבר היה מעורבל קצת.
תקומו יותר מוקדם, ותנחתו יותר מוקדם.
חג שמח.
זה הייתי אני
14/04/14 11:37
97צפיות
אז אתך דיברתי?
איזה מצחיקים אנחנו

איתן
אני מכיר כמה מאנשי הבקאי מפעמים
14/04/14 12:33
105צפיות
שיצאו וחזרו מהמנחת   בפארן. הייתי בלחץ זמן כשעברתי שם
,וכשראיתי שיש עוד כלי שעסוק בקיפול נחתתי לראות אם זה מישהו מוכר.
כשזה היה לא, המשכתי.אני יודע שכושי סגור בשבת וחשבתי שכולם עזבו.
אם הייתי יודע שאתם מגיעים הייתי קופץ בשישי בערב לבקר ולהכיר.
מילא,בפעם הבאה...
פאדיחה שלנו.... לא ידעתי שאתם מהאזור הזה
14/04/14 12:41
85צפיות
אגב,כושי נשאר איתנו כל השבת,בעקבות ההכרות עימו.נישאר לקריוקי ולעל האש.בהחלט הייתם מוסיפים לאווירה...
פעם הבאה...
עליי

הטיסה החלה ב7 בבוקר.והאחרון שקיפל המשיך
14/04/14 12:36
95צפיות
טיסות לחברים שבאו...אז הוא התעכב...
קמנו מוקדם...חזרנו ב9 וחצי והמשכנו לטיול ג'יפים בציר המעיינות...
כל הכבוד על המודעות לרוטורים
15/04/14 10:48
79צפיות
מעטים לוקחים את הנתון הזה בחשבון ,אבל ממ"גים רגישים לרוטורים מאוד , בערך כמו שאולטרלייטים רגישים לרוטורים של מטוסי קרב שחותכים מולם.... (הסיפור מהדרום).

כל הכבוד שזכרת את זה והודעת בקשר לשאר חברי הקבוצה שלך.

ניר
אני לא יודע מה מגבלות כנף רכה,
15/04/14 13:28
73צפיות
אז פשוט לא עוברים לפניה.
הבעיה עם ממגים, שאי אפשר לתקשר איתם באויר.
אתם בהאזנה תמידית על תדר האולטרהלייטים?
15/04/14 19:10
66צפיות
אם לא על איזה תדר מוצאים אתכם , לחלק מהממגים יש קשר חוץ בתדרי GA
אנחנו על תדר האוטראליט ,ושניים מאיתנו
15/04/14 20:09
73צפיות
שיש להם האזנה לשני ערוצים מאזינים גם לבקר.בשבתות וחגים אחד
מהקבוצה  דווח לבקר בשם כולם על  מיקומינו.
º
רמי,מה התדר שלכם?
16/04/14 19:46
26צפיות
תדר האזמים הוא 123.70.
16/04/14 20:53
37צפיות
אם תראה אז'מ בודד והוא לא יענה לך,הוא כנראה נמצא בתדר הבקרה השולטת באותו אזור.
הארץ מחולקת לשני אזורי פיקוח, כשבתוכם יש איזורי פיקוח מקומיים בחצרים,תל נוף,ורמת דוד.
תזכורת כואבת
13/04/14 13:20
198צפיות
חברים ,

נוכח התאונות האחרונות בהן היו מעורבים ממ"גים ובהם נגרמו נזקים לצד ג  , נזקים בשווי עשרות אלפי שקלים אותם שילמו (וישלמו) מכיסם הטייסים שלצערם לא היו מבוטחים ,מוצא לנכון לציין שעונת הטיסות מתחילה ובגדול וזה הזמן להזכיר לכל מי ששכח ,שלא טס, שלא היה בעניין ,ושסתם סומך על המזל-  להצטרף לעמותה ולביטוח החברים שלה.
ביטוח צד ג הכולל גם את הנוסע נתון לשלוש רמות כיסוי לבחירה שכל אחת מהן כשלעצמה טובה ומספקת.

אל תטוסו בלי ביטוח! זה בשבילכם יותר מאשר לכל אחד אחר..

טיסה נעימה,

ניר
בברכת חג פסח שמח
13/04/14 13:21
109צפיות
לכם ולבני ביתכם.

office@ppc.org.il

ניר
º
חג שמח ונעים לכולם.
13/04/14 15:18
80צפיות
לא מדוייק
13/04/14 23:27
129צפיות
ממבט ראשון זה נראה כאילו הסיכון הוא עשרות אלפי שקלים.
טעית בסדר גודל כלפי מטה!
הנזק בשתי התאונות של כבלי החשמל הוא של שש ספרות ואפילו שבע.
זה בלי הנזק הגופני לאף נוסע, רק תביעה לחברת החשמל.

עם כאלו תביעות אנשים מאבדים את הבית.
זה בכלל בלי דבר על נזק גופני לנוסע שיכול להגיע לסכומים עצומים.

ולמי שחושב שהפיתרון הוא לקחת לטיסה רק קרובי משפחה:
אם אעשה תאונה עם אחי ואשאיר אותו נכה, אני רוצה שיהיה לי מאיפה לשלם לו. זה שהוא אחי לא אומר שהמשפחה שלו והוא צריכים להדפק מזה מעבר לכמה שהם נדפקו עם כזה קרוב משפחה. זו אחריות בסיסית גם כלפי הנוסע שלך, לדעת שהגנת עליו גם מבחינת כיסוי ביטוחי.
ואם....
14/04/14 06:53
110צפיות
הביטוח לא מאבדים את הבית בתביעה של 7 ספרות?

שלא נדע חק שמייאח וטיסות מהנות ובטוחות.
מה הפתרון?
14/04/14 11:01
108צפיות
ראשית, לתחזק את הכלי ולטוס על פי כל הכללים מבלי לחפף.
שנית, ומכיוון שתמיד יש לצפות לבלתי-צפוי, צריך לרכוש עבור חברי העמותה ביטוח מטריה בסכום של 5 - 10 מיליון שקל למקרה או לתקופה.
הלוואי שזה היה אפשרי
14/04/14 20:38
84צפיות
למרבה הצער, אין כרגע חברת ביטוח שמוכנה למכור לנו ביטוח מטריה שכזה. מאחר ואנחנו קבוצה סגורה, מבחינת חברת הביטוח ביטוח כזה הוא דומה מאוד לביטוח עבור כל אחד בנפרד בסכום הזה. ביום שתהיה תביעה כבדה כנגד הביטוח של אחד החברים, חברת הביטוח תעשה שקלול מחודש ובשנה שלאחר מכן נרגיש את זה כולנו בפרמיות.
אז.....
15/04/14 09:40
64צפיות
האם נכונה ההערכה שגם הביטוח שיש לא "שווה" הרבה אם , ח"ח, קורה מקרה ביטוחי?

למה בעצם טוב הביטוח שיש לנו כרגע?

תודה על כל הבהרה בעניין והמשך חג שמח!
לא. הטענה לא נכונה
15/04/14 10:05
73צפיות
אם גרמת נזק לצד שלישי כמו בתאונות האחרונות,  כלומר גרמת לנזק לחברת חשמל, זה בסכומים שהביטוח מכסה. אם פגעת במרצדס בהתרסקות או נחתת לתוך חממה וכן הלאה, אלו סכומים שהביטוח מכסה.
נכון, אם השארת את הנוסע שלך נכה סיעודי לכל החיים,  סכום הכיסוי רחוק בצורה משמעותית מערך התביעה הצפוי. אבל! אם חברת הביטוח תצטרך לשלם יותר ממיליון שקל, היא תילחם איתך בבית משפט עם עוכרי הדין שלה בריטיינר,  תעמוד לצדך ותילחם בעוז על מנת לשלם כמה שפחות.  
הביטוח של חברי העמותה מציאותי
15/04/14 10:33
77צפיות
הוא תואם פחות או יותר את הסטוריית התאונות והפגיעות שחוו חברי עמותה בעבר.
סכומי הביטוח הם המקסימאליים שהצלחנו לקבל במשא ומתן ארוך מול כמה חברות ביטוח ,בכל מקרה הביטוח הזה מצמצם משמעותית את הנזק הכלכלי שייגרם לטייס בכל מקרה של תאונה חו"ח גם אם כיסוי הביטוח אינו מלא במקרה של גרימת נכות קשה לצד ג..

יש הבדל עצום לטייס שיש לו את הביטוח לטייס שטס בלי גם במקרים של נזקים נמוכים לצד ג לצורך העניין נחיתה על חממה או פגיעה ברכב כפי שצויין וודאי וודאי בפגיעה בקווי מתח של חברת בזק או חברת החשמל שם העלויות קופצות ל 6 ספרות ברגע... טייס מבוטח פשוט סיים את הפרשה בהפעלה הביטוח טייס לא מבוטח נפרד מתוכנית חיסכון של הילדים במקרה הטוב , או מוכר את האוטו המשפחתי ומוסיף הלוואה כדי לעמוד בהוצאות.
זה לא צחוק! החיים של המשפחות יכולים להשתנות ברגע ולצערי יש כאלו שלוקחים את הצאנס מתוך נקודת מבט "שלי זה לא יקרה". אז זהו , שלצערי זה יכול לקרות לכולם ומספיק רגע אחד של חוסר תשומת לב כדי להכנס לסטטיסטיקה..

הביטוח שלנו גם מחשיב את הנוסע כצד ג ללא צורך בהצהרה שמית טרם טיסתו , כלומר כל נוסע שעולה על הכלי מבוטח גם הוא.
הטיולים שלנו ,בין אם של חברי העמותה ובין אם לאו ,הרבה יותר מרגיע לדעת שאני טס עם אנשים מבוטחים שממריאים ונוחתים לי ליד האוטו ,שמניעים ליד האורחים שלי מדחפים שמסתובבים במהירות הקול ועוד ,הביטוח של הטייס שליידי הוא בעצם הביטוח שלי ,ולכן אני נמנע ככל שביכולתי לטוס עם כאלו שאינם חברי עמותה. זה בדיוק כמו חיסון , אם כולם יהיו מחוסנים ,כולנו נהיה מוגנים וזה האינטרס של כל אחד מאיתנו לשאוף שכולם יהיו חברי עמותה מבוטחים.

חשוב שתדעו , הפוסט הזה הוא עבור כל אלו שאינם מבוטחים ,חברי העמותה המבוטחים מובטחים ואין לנו אינטרס מעבר לבטחון שלכם שתצטרפו לביטוח ,למעשה כל טייס נוסף בביטוח הוא מקדם סיכון לשאר המבוטחים.. אבל כפי שציינתי טובת הפרט כאן גוברת.

טייס שמוותר על הביטוח חוסך כ 300$ לשנה , כלומר  25$ לחודש פרמיה... אבל בתמורה הוא מסכן הכל...

תעשו חושבים בפסח... ותקבלו החלטות חדשות.

אימייל המשרד kלקבלת טפסים ופרטים:
office@ppc.org.il

ניר
º
תודה על ההבהרות!
15/04/14 14:18
39צפיות
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

לפרסום העסק שלך בתפוז

השאר פרטים כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה