לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ממ"ג -מצנח ממונע גלגלי או בשמו העממי "בקאי" /"טרקטורון מעופף" הוא כלי טיס ממונע ,גלגלי דו מושבי בעל כנף רכה הנראית כמצנח.

 הממ"ג הינו כלי הטיס הפשוט והבטוח ביותר להטסה ,עלויות הרכישה ,הפעלה והאחזקה שלו לצד פשטות ההטסה והבטיחות מעניקים לו יתרונות רבים על פני כלי טיס אחרים והמאפשרים כמעט לכל אחד להגשים את חלומו ולהפוך ולהיות טייס..


הכלי קטן וקל,ניתן לאיחסון בחניה הבייתית ולגרירה על ידי רכב משפחתי ממוצע תכונה המאפשרת לו ניידות רבה ולצד העובדה כי ניתן להמריא אתו כמעט מכל שדה פנוי -גם גמישות תפעולית מקסימאלית.

 

הממ"ג נחשב לכלי טייס בטוח במיוחד . מהירות הטיסה נמוכה, הוא אינו "יודע" להזדקר,לצלול , ובכל מקרה של תקלה במנוע - המצנח מאפשר דאייה איטית ונחיתה רכה.

הממ"ג מצוייד בחגורות בטיחות ובקסדות מגן עם אזניות ומיקרופון המאפשרות תקשורת נוחה בין הטייס לנוסע ועם ממ"גים נוספים בזמן הטיסה.


פורום טרקטורון מעופף בקאי,נולד כדי לאגד את "המשוגעים לדבר האמיתי" מטרתו להעניק בית חם לטייסי הממ"ג לחלוק מידע חשוב לשתף בחוויות ,רעיונות וסיעור מוחין אך ומעל לכל לתת לך ,המתעניין הפוטנציאלי, את קרש הקפיצה לתחום וכניסה איטית מדודה ואחראית לעניין.משתתפי הפורום ישמחו להשיב על כל שאלה הקשורה לתחום,סתמית ככל שתשמע, וירתמו לסייע למעוניינים.


משפחת טייסי הממגים היא משפחה קטנה וחמה ,אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד.


להתראות בפורום,


ניר


 


 



לא מניעה !!
03/07/15 18:44
72צפיות
מנוע 582 , לא טס לאחרונה נשאב כל הדלת מהמיכל 
הוכנס דלק טרי ללא תוספת שמן.
לחיצה על הפריימר תיק,תיק,תיק לא מגיע דלק לפילטר (רואים גם)
מה הסיבה , חור או כניסת אוויר בצנרת ? בגלל הריקון של הדלק ?
 
תודה לעונים
הממברנה התיבשה
03/07/15 20:22
58צפיות
ככל הנראה הממברנה של הפריימר התייבשה. 
האם ניתן לתקן...
05/07/15 01:48
36צפיות
לפרק את הקיים....?
או להרכיב חדש??
º
למיטב ידיעתי אי אפשר לתקן
05/07/15 09:06
23צפיות
מחליפים
05/07/15 09:41
30צפיות
לא שווה את ההתעסקות
º
איפה ניתן להשיג ?
05/07/15 09:47
21צפיות
כרגיל אצל דוב יש אבל גם לאחרים
05/07/15 10:03
32צפיות
אם אתה לחוץ יש לנו בחבורה ספייר
בוא קח ופשוט תבטיח להחזיר חדש בהקדם
º
עד שתקנה אפשר לתקן מדובר בסך הכל ב Oרינג מגומי
05/07/15 13:47
19צפיות
מדובר על החלק העגול
הודעה זו מכילה תמונות
05/07/15 23:45
5צפיות
שכתוב עליו MIC יש לו 6 ברגים קטנים ו-2 ברגים
לתושבת מי גומי ?
אם כן צריך לפרק את אותו מהתושבת ? או רק את הברגים ?
 
תודה
הטיפ המקצועי של שגב ברעם
הודעה זו מכילה סרטונים
01/07/15 09:48
125צפיות
מומלץ לקרוא את ההסבר ורק לאחר מכן לראות את הסרטון 

טיפ מקצועי 3/2015
 
הנושא : תרגול טיסה נמוכה.
 
רקע : לעיתים, מסיבות שונות, ובעיקר לשם הנאה אנו מעוניינים לטוס בגובה נמוך (חצי מטר- 3 מטר מגובה הקרקע).
 
הבעיה : מעטפת הבטיחות הכללית מצטמצמת, אין מרווח טעות רחב ומכשולים ומפגעים כגון ממטרות, ברזים, חוטי שבת/תילי בקר מתוחים, כבלי חשמל ומכשולים אחרים עשויים להפתיע אותנו ולהשבית את שמחתנו שלא לדבר על לפעור "חור" בכיסנו במקרה הטוב ואף לסכן ולהזיק לנו פיזית במקרה הרע.
 
הסבר :
כעיקרון, בזמן שנתרגל טיסה נמוכה, נשאף להשתמש כמה שפחות במצערת וננסה לטוס בסל"ד המתאים "לישרה ואופקית" של הכלי שלנו (בהתאם לתנאי מזג האוויר, המשקל וכ'ו...). הסיבה שנשאף לכך, היא שהשימוש במצערת אכן מסייע בנסיקה ובמניעת השקיעה אך יש לו תגובה מעט מאוחרת וכל חלקיק שניה משמעותי בזמן טיסה נמוכה ולכן רק שינוי בזווית ההתקפה (מהלך מיתר הברקס על שפת הזרימה) יאפשר השגת עילוי או שקיעה בהתאם לעיתוי הנדרש מאיתנו בטיסה מעין זו.
בואו ונחלק את כל מהלך מנעד הדריכה על הברקס לחמש חמישיות 5/5. נתחיל ממצב אשר בו שפת הזרימה חופשיה לחלוטין, אבל מייתר הברקס ממש מתוח (אין לו בכלל "בטן"), וכל נגיעה בו מייד משפיעה על הכנף ולמצב זה נקרא 0/5. נמשיך למצב אשר בו דריכה קלה שלנו על הברקס תוריד את שפת הזרימה מעט לאחור ותגביר את הגרר שיווצר על הכנף ממש במעט ונקרא לו חמישית 1/5. כמובן שככל שנדרוך יותר ויותר על הברקס נגדיל את החלק הנותר לשתי חמישיות 2/5, לשלוש חמישיות 3/5, לארבע חמישיות 4/5 ועד השלב אשר מלוא מדרך הרגל שלנו לחוצה לפנים למצב אשר נקרא לו פלייר מלא 5/5.
ההגיון שעומד מאחורי הדריכה על הברקס ל1/5 או 2/5 במצב של טיסה נמוכה, נועד מכיוון שהוא מאפשר לנו להרגיש את השינויים הכי קטנים אשר עשויים להשפיע על טיסתנו ולהיערך ולהגיב להם במהירות האפשרית. יחד עם זאת, עדיין חשוב לנו להשאיר 3/5 ומעלה של אפשרות ליצירת עילוי נוסף למקרה שנצטרך בעת הצורך בחירום או במכשול אשר יפתיע אותנו להגיב בהתאם.
 
 
תיאור התרגול :
כשלב ראשון נוריד סל"ד עד אשר נגיע לגובה הרצוי לנו. או אז, נעלה את הסל"ד למצב שבו אנו יודעים ומכירים שהכלי טס "ישרה ואופקית" ובמקביל נתחיל את לחיצת 2 הרגליים על דוושות הברקסים בין 1/5 ל2/5. סביר להניח שבמהלך דחיפת הברקס ל1/5 עד 2/5 נוכל ואף נזדקק להוריד עוד קצת את המצערת (אבל ממש מעט), על מנת שהלחיצה אשר נבצע לא תסתיים בעילוי ונוכל להמשיך לטוס "ישרה ואופקית" עם 1/5 ברקס לחוץ. יש כאן שלב של ניסוי ותהייה מאד עדין, אשר מחייב הרבה תרגול והכרה של הכלי שלנו, ומהי אותה נקודת האיזון הרצויה והאופטימלית.
כאשר ברצוננו לפנות לאחד הצדדים עלינו להגדיל את הדריכה ל2/5 ואף ל3/5 בצד הפונה. כמובן שגם ניתן לרסן את הפניה על ידי הוספת הברקס בצד הנגדי ו/או על ידי הרפייתו ל0/5 והכל בהתאם למידת החריפות שאנו מעוניינים לבצע את הפניה.  
 
לסיכום :
השתדלו לתרגל את הטיסה הנמוכה בתא שטח נרחב, רק כאשר אינכם מפריעים לסובבים אתכם ורק לאחר שסרקתם את תא השטח המיועד ווידאתם שאין בו מכשולים.
תכננו מראש את פעולותיכם והגדירו מראש את הנקודות הגיאוגרפיות לביצוע הפניות.
יש לבצע טיסה נמוכה אך ורק עם אין רוח בכלל ו/או עם רוח אף בלבד. יש להימנע מטיסה נמוכה ברוח צד ו/או גב ובמיוחד ובמידה והרוחות מעל 10 קמ"ש ומעלה ו/או ישנם הפרשי משבים (Gust), העולים על 5 קמ"ש.
º
אלוף
01/07/15 10:51
49צפיות
º
סחתיין על ההשקעה. תודה רבה!
02/07/15 14:07
42צפיות
קישור ושאלה
04/07/15 17:17
58צפיות
שגב שאפו מצרף קישור לאותו טיפ באתר מבט על 

http://www.mabat-al.com/?p=24971
 
שאלה האם לא כדאי בכול שלב בתרגול להיות עם היד על ידית הגה גלגל אף?
שכן רק במקרה שבכול זאת טסנו נמוך מדיי ואף נגענו שיהיה שליטה לאן הכלי טס 

ככלל אצבע כול שלב ההמראה ועד 200 רגל אני עם היד על ההגה 
וכנ"ל הפוך מתחת לגובה מסויים אני שם את היד על ההגה 
אולי זה לא הכרחי
אבי 
תשובה לשאלה
הודעה זו מכילה תמונות
05/07/15 14:58
36צפיות
אכן, יש בשאלתך לא רק את התשובה אלא גם את ההמלצה.
בינתיים אנצל את ההזדמנות לחזור ולומר את אשר ציינתי כבר ב"טיפ" הראשון שפירסמתי :

במסגרת פינת הטיפ המקצועי, יש בכוונתי לחלוק מניסיוני ומידיעותיי בתחום הטסת הממ"ג, להעלאת רמת הבטיחות ואיכות ההטסה של קהל טייסי הענף.
כל הרעיונות והמסרים אשר אעלה אותם כאן, הינם תובנות אשר הצטברו לאורך שנים רבות באלפי שעות אוויר. כולם נוסו על ידי באופן אישי ולמיטב שיפוטי המקצועי, אינם מסוכנים או מסכנים אחרים. יחד עם זאת, חשוב לי להבהיר שאין ב"טיפ" בכלל ובסרטונים הממחישים אותם מפעם לפעם בפרט בכדי לעודד ולהאיץ במי מקהל הטייסים להתנסות ו/או לפעול על פיהם מבלי שעברו הכשרה עם מדריך מוסמך לכך. כל טייס אשר בוחר לפעול בהתאם ל"טיפ" המקצועי שלי, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית בלבד.
שיהיה שבוע טוב לכולם,
שגב
עגלה למכירה
הודעה זו מכילה תמונות
05/07/15 09:32
36צפיות
עגלה לאייר וולף בת פחות משנתיים (מתאימה גם לכלים אחרים אבל נבנתה במיוחד עבור אייר וולף)
בנייה איכותית וקלה  - קלה לגרירה לעומת עגלות אחרות
 
לפרטים: יעקב 0505200643 (בבקשה רציניים בלבד)
 
 
בולמי זעזועים לדרים משין
04/07/15 13:07
54צפיות
הכלי שלי דורש בולמי זעזועים חדשים (מוטות השיכוך מעל הגלגל). כרגע יש עליו רק בולם אחד מהדור הישן. מי מכם בנה זוג כזה לבד? אשמח להסבר קצר איך, או לחילופין איפה אפשר להשיג. תודה!
טיסה סובב כנרת ונגיעה בשיפולי הגולן - 3.7.2015
04/07/15 11:08
62צפיות

3.30 לפנות בוקר יום שישי,
ערן ואני בדרך לשדות הקצורים הפרושים בסמוך לצומת פוריה,
וה"בקאי" בעגלתו הרתומה לג'יפ צוהל איתנו במחשבה על טיסת הכיף הצפויה לנו.
הירח עוד עמד באמצע השמים, השמש החלה לזרוח, 
ואנחנו פרשנו את המצנחים והמראנו עם חבורת אנשים נהדרת לטיסה סובב כנרת (חלקם גם עלו לרמת הגולן).
פוריה, מצוק הארבל, גינוסר, חוקוק, כפר נחום, הירדן הנשפך לכנרת, 
השמש הזורחת צובעת את הים בזהב ובוורוד,
לונה גל, הרי הגולן, עין גב, האון, מעגן, בית גבריאל, מוצא הירדן מהכנרת, דגניה, כנרת, נחיתה בשדות פוריה,
וקפה עם עוגות למשוך את הזמן ולשמר את העונג..... 
אני מצרף קישור לאלבום התמונות,
ממני צביקה, ומערן (טייס המשנה והצלם) המרחפים בשחקים.
 
טיסה סובב כנרת ונגיעה בשיפולי הגולן - 3.7.2015
04/07/15 11:05
40צפיות

3.30 לפנות בוקר יום שישי,
ערן ואני בדרך לשדות הקצורים הפרושים בסמוך לצומת פוריה,
וה"בקאי" בעגלתו הרתומה לג'יפ צוהל איתנו במחשבה על טיסת הכיף הצפויה לנו.
הירח עוד עמד באמצע השמים, השמש החלה לזרוח, 
ואנחנו פרשנו את המצנחים והמראנו עם חבורת אנשים נהדרת לטיסה סובב כנרת (חלקם גם עלו לרמת הגולן).
פוריה, מצוק הארבל, גינוסר, חוקוק, כפר נחום, הירדן הנשפך לכנרת, 
השמש הזורחת צובעת את הים בזהב ובוורוד,
לונה גל, הרי הגולן, עין גב, האון, מעגן, בית גבריאל, מוצא הירדן מהכנרת, דגניה, כנרת, נחיתה בשדות פוריה,
וקפה עם עוגות למשוך את הזמן ולשמר את העונג..... 
אני מצרף קישור לאלבום התמונות,
ממני צביקה, ומערן (טייס המשנה והצלם) המרחפים בשחקים.
 
 
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
30/06/15 18:43
8צפיות
|לק| מתכננות מסיבת רווקות לחברה הכי טובה ויש לכן שאלות? מחפשות רעיונות מגניבים לערב נשים מהסרטים?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום מסיבת רווקות ערבי נשים ותקבלו את כל המידע הדרוש:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|לב| הזוגיות שלכם נקלעה למשבר? את מרגישה שהקשר תקוע אך לא רוצה לוותר?
|קדימה|פורום טיפול זוגי הוא בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|מייל| מעוניינים להגדיל את המכירות ולא יודעים בדיוק איך? רוצים ללמוד על שיטות שיווק מומלצות?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום מכירות ותלמדו מהי הדרך הנכונה ביותר!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|בית| מתעניינים בתחום התכנון והבנייה? חובבי אומנות וטכנולוגיה?
|קדימה|פורום אדריכלות הוא בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|שמש| חולמים על יום כיף חלומי ומתלבטים בין מגוון הטיפולים המוצעים בספא? סובלים מכאבי גב ורוצים לשמוע על טיפול באבנים חמות?
|קדימה|פורום ספא הוא המקום האידיאלי בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|כלב| הכלב מתנהג בצורה מוזרה? החתול לא מפסיק לילל?
|קדימה|היכנסו לפורום רפואת חיות מחמד והתייעצו עם וטרינר מוסמך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|סביון| חולמים על חופשה מיוחדת ולא שגרתית בארצנו היפה?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום קארוונים קמפינג ותתכננו את הטיול המושלם!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
ידוע למישהו אם בודאות תהיה פעילות מחר
02/07/15 20:28
59צפיות
בשעות הצהרים המוקדמות בחוות רונית  או בצוקים של געש ? 
º
לא משנה שבוע הבא בסוף
03/07/15 10:45
41צפיות
כלכך הרבה הסברים קיבלת
05/07/15 10:11
20צפיות
ולא הבנת כלום?
טיסות יש כשאין רוח
 
יום שישי לא הייתה רוח לפחות באזור שלי , אבל כשאין רוח
05/07/15 10:28
19צפיות
זה לא מחייב שיהיו טיסות  .
 
בלי קשר לא יכולתי גם להגיע    ביום שישי הספציפי הזה  אבל ביום שישי הקרוב התכנון הוא להגיע לאזור   בין אם יהיו רוחות ובין אם לא , אני מתכנן לבקר גם באזור הצוק  במידה ויהיו רוחות .
דוח אירוע רתא מנחת רונית
28/06/15 22:14
184צפיות
בתקווה שזה עוזר למישהו..
º
תודה!
29/06/15 02:22
54צפיות
לאחר קריאה של הדו"ח אני יכול להוסיף מנסיוני
29/06/15 14:24
113צפיות
מערבל השמן או מנגנון הזרקת השמן, הוא מנגנון טוב שחוסך כאב ראש (במיוחד שיש שותפים ולא יודעים מיתדלק אחרון וכמה שמן יש במיכל) יחד עם זאת המנגנון כמו כל דבר בכלי דורש בדיקה תחזוקה וגיבוי. אני מיישם המלצה שקיבלתי מהרבה טייסים ותיקי מנועי 582 לבדוק ולעקוב טוב טוב אחר צריכת השמן של המנוע, ותמיד ליתר ביטחון לתת 1% שמן בדלק (שלוק שמן בשפת המנחת), לא מזיק ומבטיח שאם יש תקלה במנגנון השימון הסיכוי לגלות אותה לפני תפיסת מנוע גבוה יותר. 
אני לא חושב שצריך לפרק את המנגנון לחלוטין. זו דעתי האישית והלא מקצועית 
שמן
29/06/15 15:42
85צפיות
מסכים איתך,
אני מוסיף 1% לכל 20 ליטר לפי המלצת הוותיקים.
 
תודה על השיתוף ושאלה
29/06/15 14:54
93צפיות
לא הבנתי את:
 
כשהדלק במיכל זמן ממושך הוא
מתאדה, האוקטן יורד ועלולה להיגרם
דטונציה וכתוצאה מכך חימום המנוע
וחדירה של כיפת הבוכנה, בעיקר במנוע
עם יחס דחיסה גבוה
 
זה יכול לקרות גם בדלק לא מעורבב אז למה כתוב רק תחת דלק מעורבב
מישהו יודע?
 
איתן
דטונציה
29/06/15 15:49
99צפיות
אני חושב שכוונת המשורר היא שבדלק מעורבב, ירידת האוקטן מהירה יותר ומשמעותית יותר למנוע, מאשר בדלק ללא שמן.
 
מפתיע שנכתב דו"ח
30/06/15 08:45
83צפיות
רזצ'יק אמר לי שאם אין פגיעה (גוף או רכוש) הוא לא חוקר נ.א של מנועי 582 .
לדבריו,יש כל כך הרבה "קאטים" במנועים האלה (ושהסיבות ידועות) עד שאין טעם להעמיס על עצמם עוד ועוד תחקירים כאלה שמסקנתם ידועה מראש.
מנחתים באיזור מרחביה
28/06/15 17:49
84צפיות
לכיתה של הבן שלי יש אירוע סיום טיסה בכדורים פורחים באיזור מרחביה. חשבתי לטוס באיזור ולצלם אותם מהאוויר. יש מנחתים באיזור? ראיתי שהבועה ירוקה כלומר ניתן לטוס בה כל השבוע.
תודה
 
מפת מנחתים
28/06/15 18:04
82צפיות
האנשים הטובים בעמותה יצרו בשבילנו מפת מנחתים
http://ppc.org.il/?page_id=33
אם הקישור לא עובד אז פשוט חפש את המפה באתר העמותה.
שים לב, האזור קרוב מאוב לתחום הפיקוח של רמת דוד.
תודה. אבל...
28/06/15 18:17
64צפיות
דבר ראשון שעשיתי היה להסתכל במפה. המנחת היחיד שראיתי נמצא כשלשה קמ דרומית מערבית לבועה מחוץ לבועה. 
האם מישהו מכיר מנחת בתוך הבועה?
תודה
 
 
תן לנו קצת יותר מיקוד
28/06/15 21:47
63צפיות
איפה האירוע בדיוק נערך? ככה נוכל לקדם אותך למנחת רלוונטי, יש מנחת התענכים יש מנחת צומת בית השיטה, הם קרובים מספיק?
מנחת במרחביה
29/06/15 12:19
74צפיות
יש מנחת כק"מ מזרחית למושב מרחביה (32°36'06.1"N 35°19'33.5"E). הגישה מכביש 7155.
 
צריך להתקשר לתאם שימוש מול יואב רם, 052-5341933.
º
התווסף למפת המנחתים
29/06/15 14:09
44צפיות
º
תודה לכולם
30/06/15 09:53
26צפיות
מבט על והפעם ערי הנגב – סיפור היסטורי בן אלף שנה
הודעה זו מכילה סרטונים
25/06/15 20:13
63צפיות
אתחיל בנתון הבא: בתקופה הביזנטית, במאות 4 עד ה-7, מנתה אוכלוסיית רמת הנגב בין 22,000 ל-24,000 נפשותפי 4 מדצמבר 2012 בו גרו ברמת הנגב 5,600 תושבים בלבד.
נתון נוסף מעניין אודות תקופה זו הוא ההערכות כי בכלל הנגב גרו באותה תקופה בן 1 עד 1.5 מיליון תושבים,
עוד שנכון לשנת 2012 גרים בו פחות מחצי מיליון תושבים בלבד.
הדבר מציב את התקופה הביזנטית בתור התקופה הפורה ביותר בהיסטוריה של הנגב.
מה היו הגורמים שהביאו לפריחה ומה הגורמים שהביאו לדעיכה?
האם ניתן להשליך על כך לתקופתנו אנו? בזאת יעסוק המאמר.
תודות:
לאורי הרטמן על העריכה.
עד הפעם הבאה - נתראה!!!
אבי הרטמן
לפני חודש מישהו פירסם ביד 2 מצנח ממונע גלגלי - הוא
23/06/15 09:36
149צפיות
היה מכפר סבא , יש למישהו מושג אם מכר אותו בסוף ? 
 
המחיר להכול  היה עד כמה שאני זוכר באזור ה 15 אלף  
כלי ב-15,000 ש"ח
25/06/15 10:27
104צפיות
לפני שאתה עולה על כלי במחיר הזה, תוודא שאתה שולט היטב בתרגולת של נחיתות חירום, כי כאלה צפויות לך לא מעט...
בקיצור, אין מציאות!
מצטרף ליורם, זה כנראה חתול בשק - לא הייתי קונה
25/06/15 11:00
69צפיות
15,000 ש"ח זה לא מחיר של כלי כזה, בעצם כן, בלי מצנח, בלי עגלה ובלי מנוע... 
יד 2 היא לא הפלטפורמה למכירת כלים ומי שמפרסם שם כנראה לא נמצא בתחום ואו שמצא כזה כלי במחסן או ירש אותו מסבו.
מציע לך לבדוק, לפני שאתה רץ להוציא כסף להרשם לקורס וללמוד את רזי המקצוע, בחירת כלי היא יותר מתג מחיר. 
מדובר היה במצנח ממונע רגלי שהוא בנה לו עגלה עד כמה שאני
25/06/15 13:09
70צפיות
זוכר  .
 
ויש כמה שמוכרים   במחירים האלה מצנח  + מנוע  ועוד   כול שבוע בערך יש  הודעה חדשה   שאני רואה  .
 
כול הכוונה שלי זה לנסות למצוא מציאה שבאמת  שווה  הרבה יותר מהמחיר  היות שאני מאוד מוגבל בכסף ודי לחוץ  כבר  להתחיל את זה  .
אתה לא צריך לקנות כלי כדי להתחיל.... להיפך
25/06/15 13:11
74צפיות
אני ממליחץ לך לקחת כמה שעורים ואז לקחת החלטה, קניית הכלי היא קלה ממה שאתה חושב.
גם בקורסים יש הבדל מצאתי קורס מ 4 אלף ועד 10
25/06/15 13:25
71צפיות
אני לא יעשה קורס  אם לא  אהיה  בטוח ב 100 אחוז שתהיה לי אפשרות ראלית  לקנות כלי  במחיר שאוכל   לעמוד בו - אחרת  סתם זרקתי כסף לפח    בקורס .
יורם יש מציאות - אני מכיר מישהו שקנה רכב ב 4 וחצי אלף שקל
25/06/15 13:20
70צפיות
וכבר כמעט 3 שנים אין לו בעיות משמעותיות ברכב  שמצריכות אותו להוציא כסף רציני על תיקונים  .
בוא נעשה סדר רגע, על איזה קורס וכלי אתה מדבר?
25/06/15 14:52
83צפיות
אם בממ"ר אתה מעוניין זה דבר אחד, את המחירים של הממ"רים אני לא מכיר (ולמשפחת הממ"ר אני מכניס גם את הממ"גון שגם הוא מבוסס מנוע גב מצנח אליפטי ושליטה בהגאים בידיים....) או אז אתה לא בפורום הנכון.
 
אם אתה מתכוון לממ"ג אתה במקום הנכון אבל סקלת המחירים שלך לא נכונה, אין קורס ממ"ג ב4,000 (למיטב ידיעתי) ואם משהו הציע לך תבקש לראות רישיון הפעלה.
אין ממ"ג טס ומתוחזק שעולה 15,000 ש"ח את זה אני יכול להגיד במידה גבוהה של ודאות (למעט אם מדובר על עלות של שותפות בכלי (כלומר חצי או שליש עלות)).
 
לגבי מתי קונים כלי ואם אפשר או אי אפשר להחזיק. אם תתחיל קורס תבין יותר את העלויות הכרוכות בקנייה ואחזקת כלי. אתה גם תבין ששותפות יעילה פי כמה מבעלות פרטית (בהיבט הכספי) וכמובן בקורס תוכל לפגוש עמיתים ולחבור לשותפות עם אחד או שני טייסים. ככה אני פעלתי, ככה פועלים רוב הטייסים שאני מכיר שאינם בעלי ממון רב.
אינך רוצה להתחיל קורס לפני שבדקת הכל מלפנים ומלפנים, קפוץ לאחד המנחתים, דבר עם בתי הספר והטייסים אולי תמצא אפילו שותף פטנציאלי ותתקדם... מדיבורים ומשיטוט באתרים ופורומים לא מקבלים את האינפורמציה המלאה... ובוודאי לא חותרים לעשייה
 
 
 
עגלה שבנו לממ"ר אתה מגדיר כממ"ר עדיין ?
25/06/15 15:37
54צפיות
אתמול דיברתי עם מישהו הוא טוען שהבעיה בממר זה המצנח שלא יציב מה שגורם לסיכון  יתר  לשים לו עגלה .
 
בגדול מכיוון שבקאי   דו מושבי לא  רלוונטי בנתיים  , אני מחפש   חד מושבי  (ואם מתפרק שאפשר להכניס  לרכב משפחתי רגיל בכלל טוב )  אבל יציב  בנחיתות והמראות  אם זה יהיה כולל הכול  ובמצב  חדש  אני יכול אולי לעלות טיפה מעל 15 ,לכיוון ה 20 -21
 
סה"כ תקציב  כללי להכול  שיש  לי היום כולל קורס זה  25 אלף מעוד שבוע וחצי .
 
לחד מושבי הבנתי שמתחילים עם קורס צניחה ( רכס )  רגיל  ואז עוברים לקורס  מממ"ר  וזה אמור להספיק .
 
 
 
אם מישהו  ירים את הכפפה  ויצליח לסדר ביטוח בפני נזק להשכרה זה יפתח  דלת לאלפים להיכנס לתחום היקר בטירוף הזה .
אני לא מומחה גדול בתחום בממ"רים והממ"גונים אבל....
25/06/15 15:44
60צפיות
לשאלתך הראשונה כן - לעגלה שבנו לממ"ר הידע הנדרש להטסת הכלי הוא יותר כמו של ממ"ר מאשר של ממ"ג. למעשה כל מה שעשו זה החליפו את הרגלים שלך בגלגלים כל השאר נותר זהה... 
אני לא בטוח שעגלת אלומניום הופכת את הכלי הזה ליותר בטוח... הכנף אותה כנף והיא בעייתית (בהשוואה לכנף של הממ"ג - למתחילים אני מתכוון).
קורס ממ"ג לא יעזור לך להמריא עם ממ"גון או ממ"ר עם גלגלים, בשביל זה צריך קורס ייעודי, אני עשיתי קורס מצנחי רחיפה, גובה ורכס, זה לא הקנה לי יותר מדי ניסיון על הממ"ג משאר חברי, מכאן אני מסיק שזה לא אותה הטכניקה.
ישנם בתי ספר שיכולים ללמד אותך על שניהם... אבל הפורום הזה עוסק בממ"גים אני מניח שתשובות יותר מדוייקות תמצא בפורום הממ"רים לנושא זה.
הסכום שציינת לעיל יספיק לך לקורס ושותפות משולשת על כלי בסיסי ממ"ג, ויש כאלה... 
למה לא מפתחים מצנחים יציבים גם לממרים ?
25/06/15 16:08
48צפיות
כמות הטיסות שאני  יצליח יטוס בשותפות  ( שאף אחד   סביר להניח לא יהיה מהאזור  שלי  )  לא תשתלם לשלם סכום כ"כ גבוהה  .  לפי חישוב  יכול לצאת כפול מטיסה  עם מדריך   אם לא  פי 3    לפחות בשנים הראשונות .
 
לגבי הגעה למנחתים  מתי יש פעילות באמצע השבוע בגעש ?  מצידי לקחת חופש  ולהגיע  ליום   להתרשם ולהתחיל ללמוד  תתחום.
 
 
לגבי השאלה של הממ"רים זו שאלת השאלות
25/06/15 16:26
55צפיות
כל הזמן יש פיתוחים חדשים... זה חלק מהתפתחות התחום.
לגבי החישובים שלך לא כ"כ הבנתי אבל זה שלך...
לגבי פעילויות במנחת רונית (שבסמוך לגעש) יש כל יום שיש מזג אויר שתומך בזה, אתה לא צריך יום חופש אתה יכול לקפוץ בבוקר הפעילות היא בין השעות 6 בבוקר ועד 9 לכל המאוחר בעונה הזו ואח"כ תמשיך לעבודה. אתה גם מוזמן לצור קשר עם בית הספר במנחת לתאם איתם ואז בכלל תקבל את כל התורה (שלא יגידו שאין איזון אז גם במנחת עין ורד יש פעילות זהה ואתה מוזמן לצור גם שם קשר עם בתי הספר).
קבל טיפ מקצועי כבר בשלב מוקדם זה, כנס לWindguru להלן לינק http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=46161&sty=m_spot, כשהצבע בשורת מהירות הרוח תכלת בהיר או לבן בוא למנחת זו ערובה לנוכחות כבדה של כלים וטייסים  
כפי הנראה רוב שבוע הבא פעילות ענפה במנחת בשעות הבוקר...
אגב מאיפה אתה בארץ?
גר בקרני שומרון ועובד בכפר סבא
25/06/15 16:37
57צפיות
יש פעילות גם אחה"צ ?   ככה שלא אצטרך להשאיר את המשפחה בלי הרכב   ואגיע בתחבורה ציבורית  ..
 
לגבי הפיתוחים מה הבעיה  לפתח מצנח זהה לזה של הבקאי רק   יותר  קטן ?
אני יודע אגב שאין תחבורה ציבורית ממש עד המנחת יש
25/06/15 16:39
55צפיות
עד  געש  איפה שהחנויות ומשם צריכים ללכת ברגל איזה רבע שעה או משהו כזה .
סליחה, הרכב הזה אמור גם לטוס?
28/06/15 17:31
40צפיות
מכלי טיס יש דרישות יחודיות, כיוון ששהלכות של תקלות עלולות להיות הרות אסון.
 
º
15-20 אלף אמור להיות סביר לממ"ג
30/06/15 15:37
27צפיות
עוד שאלה שתיים...
22/06/15 14:36
177צפיות
1. תוך כמה זמן אפשר לסיים קורס - האם אפשר - ריאלי - וכדאי לקחת שניים או יותר שיעורים ביום אחד? (2-3)
2. בעת קניית כלי יד שנייה - איזה בדיקות מבצעים? איפה? האם יש רישום של הכלי במרשם כלשהו? איפה מעבירים בעלות?
3. אשמח להפנייה לאפליקציות תעופתיות יעילות ומעניינות.
 
תודה מראש...
תשובה או שתיים
22/06/15 18:20
139צפיות
1.מבחינה פדגוגית אצלנו בבית הספר אנחנו מאמינים שהקצב הטוב ביותר הינו שני שיעורים בשבוע, אבל כבר קרה שבעקבות אילוצים זירזנו את הקורס. ישנם שיעורים שניתן לבצע אותם ברצף, למרות ששוב... לא ממולץ.
2.אין רישום לכלים שלנו, אין העברת בעלות. ישנן כול מידי בדיקות שניתן לבצע מלבד להביט בכלי. אבל מהניסיון שלי הטובה ביותר הינה פשוט לטוס עליו. אני ממליץ שלא לקנות כלי לפחות עד שעברת את מחצית הקורס, שתספיק להבין דבר או שתיים ושיהיה לך מדריך להתייעץ איתו.
3. אפליקציה מעולה נקראת PPGPS
https://play.google.com/store/apps/details?id=com....

אתה מוזמן לקפה אצלנו במנחת רונית
ארז לוי 0523837804
מחר אני נפגש עם שימי מסיתוונית מישהו למד אצלהם ?
30/06/15 15:36
37צפיות
מה לשאול אותו מבחינת חומר לימוד ?    ( מרחיפה  עד  ממ"ג  ) 
 
תודה .
לא מוכר... ולא רשום ברת"א
30/06/15 22:12
33צפיות
תבקש לראות רישיון מפעיל
נפגשתי איתו הוא רוצה באזור ה 7 אלף
01/07/15 16:34
31צפיות
ולגבי  הביטוח זה עלי  שזה הפתיע אותי   כי הבנתי ממנו שעלות הביטוח  היא באזור המאות שקלים לחודש  ,     וזה רק לצניחה עוד לפני המנוע והממ"ג  הוא טוען שהקורס לוקח באזור ה 4 חודשים ורק לאחר  שאהיה פיקס בצניחה ללא מנוע אוכל לעבור לקורס מנוע  .
 
קיצור אפילו קורס צניחה מסכן נהיה לעשירים בלבד  .   
למה יש הרושם שאתה
02/07/15 15:04
28צפיות
כאן כדי לעלות את העניין בפורום
 
יוטו אני קורא לך לצ"אלנג ...אם אתה אמיתי אז נפגשים לטיסה והסברים  ואם אתה לא רוצה אז...אתה לא אמיתי
 
 
אני אמיתי ואולי יש מצב שאוכל להגיע לחות רונית
02/07/15 19:24
24צפיות
מחר בשעות הצהרים  ( היחסית מוקדמות )  להתרשם אם אדע בוודאות שיש  פעילות  שם או בצוק  בחוף של המרחפים .
וכמובן שאשמח להפגש באמצע השבוע
02/07/15 19:48
18צפיות
(  אם  לא  יתאפשר מחר ) באיזה יום  אחה"צ  באזור  שם שיש פעילות .
קסדה בראש טוב
24/06/15 11:57
115צפיות
קסדה חדשה באריזה עם אוזניות וחיבור לאינטרקום,
0543977483
אשר... צרף תמונה... הוסף פרטים...
25/06/15 14:57
79צפיות
צבע? סוג? אוזניות? איזה מחבר?
"הטיפ" המקצועי של שגב ברעם
הודעה זו מכילה סרטונים
17/06/15 14:56
217צפיות

רקע - אני שב ומעלה "טיפ" נוסף למעוניינים ולקהל הטייסים. אני מזכיר לכם שכל הטיפים מרוכזים באופן מסודר ב :
1. אתר הבית של אבי הרטמן "מבט על" http://www.mabat-al.com/2015/06/16/%D7%94%D7%98%D7...;
וזו ההזדמנות להודות לו מקרב לב על העצות, הליווי והאכסניה
2. אני מקווה שבהמשך הטיפים ירוכזו גם באתר העמותה ותודה לאחראיים אשר יאפשרו זאת.
בהצלחה,
שגב
 
הטיפ מקצועי 2/2015
 
הנושא : נחיתה קצרה.
 
רקע : לעיתים, מסיבות שונות, אנו מגיעים למקום שבו עלינו לנחות "קצר".
סרט המחשה מצורף.
 
הבעיה : אורך המקום בו אנו אמורים לנחות אינו מאפשר לנו הסעה ארוכה אחרי ה"נגיעה".
 
תיאור :
בהגיענו לגובה של 2-3 מטר לפני ה"נגיעה", ממש ברגע בו אנו בדרך כלל, מתחילים את הפלייר במקביל להורדת המצערת, נבצע דימום מלא של הכלי (סגירת המגנטו), ונעביר את הידיים אל המייתרים בדיוק כפי שאנו עושים בעת נחיתת חירום.
נתחיל ב"הצפה"/פלייר על ידיי שמוש במלוא מנעד מדרך הרגל ונוסיף לו על ידי שימוש הידיים בברקסים עד "חניקת" המצנח במלואו וירידתו אל מאחורי הכלי אל הקרקע.
 
לסיכום :
השתדלו לתרגל את הנחיתה כאשר אינכם מפריעים לסובבים אתכם.
תכננו מראש את פעולותיכם והגדירו מראש יעד גיאוגרפי סופי לעצירה מוחלטת.
לתשומת ליבכם, איחור בתזמון הפלייר המואץ שמוסבר לעיל יכול להעמיס על מרכב הכלי ואף עשוי לגרום לנזק במשככים ו/או בצירי הגלגלים.

https://www.youtube.com/watch?v=QQhJ2dmbIaY
º
שגב, איך כמוך! תודה על זמן ההשקעה והידע.
17/06/15 21:19
63צפיות
הפוך שאלה ואיחול
18/06/15 15:11
127צפיות
הי שגב 
האם הפוך זה עובד גם הפוך?  כלומר תוך כדי ריצה אלחץ קלות על הדוושות האם אקצר את ההמראה?
ובהזדמנות זו אני מאחל לליאנה המון מזל טוב להולדת הנכדה שבזכותה הצטרפה למועדון יוקרתי 
אבי הרטמן
º
היי ליאנה, מזל טוב.
18/06/15 15:30
93צפיות
ברוכה הבאה למועדון!
19/06/15 11:18
84צפיות
אזהרה: נכדים - תופעה ממכרת!
סופסוף...
הודעה זו מכילה תמונות
21/06/15 09:28
103צפיות
הצטרפתי למועדון החשוב באמת :)
נולדה לנו נכדה מתוקה - עפרי
הבת של קמה וגדי.
כבר התמכרתי...
תודה על האיחולים ומשתוקקת כבר להפגש באוויר.
 
שגב ידידי, מדור ה"טיפים " שלך נפלא,
תוספת נהדרת לשיח המחכים המתנהל בפורום.
איזה כיף לקרוא כשהכל מאוגד ומסודר באתר המרשים "מבט - על"
המשיכו בבקשה.
יום נעים,
ליאנה
 
 
עפרי וסבתא
האם מהלך....
18/06/15 16:57
122צפיות
זה לא יוריד את גלגל בכיוון תלול לכיוון האדמה?
כביכול הכלי נעצר/מאט מתנדנד אחורה והכנף קדימה.
תודה לכל תגובה.
וכמובן תודה רבה לשגב על ההשקעה והזמן.סחתיין!
לחיצת הגאים בהמראה
19/06/15 13:09
121צפיות
אתן תשובה מקוצרת כי לדעתי זה חומר בסיסי ולא לומדים בהתכתבות.
מהירות ההזדקרות של הכנף נמוכה בהרבה ממהירות הטיסה שלנו ולכן בריצת ההמראה יש נקודה שבה המהירות כבר מאפשרת טיסה. לחיצה בהגאים טיפה אחרי הנקודה הנ"ל (כלומר שהמהירות היא עוד 2-4 קמ"ש ממהירות ההזדקרות ) תנתק את הכלי מהקרקע,משתמשים ב"פטנט"  האמור כשפתאום מגלים מכשול כלשהו בקו ההמראה.
אבל... ואבל גדול : צריך להבין את כל התהליך שתיארתי ולדעת שברגע שמנתקים עם הגאים לחוצים אנחנו בלי פוטנציאל (מי שלא יודע מה המשמעות של פוטנציאל של ישתמש בתהליך !).
ככלל יש דברים ששוכחים במהלך הזמן ,אני המלצתי וממליץ לכולם (טוב - כמעט כולם) לקחת פעם בשנתיים שלוש שיעור טיסה מתקדמת אצל אחד המדריכים.
מסכים ושאלה
19/06/15 16:08
87צפיות
יובל 
אני מסכים איתך לחלוטין .
גם טייסים מנוסים וטובים (שזה בעצם כולם אפילו חניך שסיים אמש) חשוב שייקחו שיעור 
אצל מדריך אחת לשנתיים זה תמיד אבל תמיד עשוי לגלות דברים חדשים .
במטוסים זה חובה אחת לשנתיים ריענון 
מה מהירות היזדקות של המצנח ? האם זה תלוי גם במזג האוויר ? ועוד גורמים?
הסיבה לסרטון היא שמלכתחילה יש שדה נחיתה קצר 
סוף שבוע מהנה 
אבי הרטמן 
 
לחיצת הגאים בהמראה כשאין לנו מהירות מספיקה תגרום
21/06/15 13:06
93צפיות
להארכת מרחק הניתוק.כמו כן אם ניתקנו יש להחזיר רגליים לאט תוך צבירת גובה החזרה מהירה של הרגליים תגרום לשקיעה חריפה.אם ננתק עם רגליים לחוצות ויהיה לנו קאט זוהי בעית פוטנציאל .[יובל]
תוספת לדבריו של שגב
19/06/15 13:11
121צפיות
מי שהגיע למצב שבו הוא חייב לבצע נחיתה קצרה כל כך בלית ברירה -חייב לבדוק למה הגיע למצב כזה.
משהו בתכנון הגישה לנחיתה שגוי.
תמיד אפשר ללכת סביב ולהגיע בגישה טובה יותר.
לא ידעתי! לא חשבתי! .. בהמשך לטיפים של שגב. שאלתי את
20/06/15 11:37
138צפיות
שאלתי את עצמי מתי יש מצב שבו תהיה שריפה במנוע? אם שומרים על נקיון חיצוני, טיפולים בזמן אין סיבה לכך. אתמול לאחר הנחיתה הנוסעת   מראה לי סימני התכווצות וחריכה בקצה הצעיף שלה! מסתבר שהצעיף נשאב לכוון הפרופלור והתחמם מהמנוע ויכול היה לעלות באש (תוך כדי טיסה, כשהרוח מלבה את האש...) . לאחר שיחה עם שגב הנה סיבות נוספות לבקרה לפני המראה:
שאיבת צעיף ארוך לפרופלור, כריכה סביבו והתוצאה-חנק. שאיבת שיער ארוך לפרופלור-תוצאה דומה.
לסיכום: כחלק מבדיקות טרום המראה עלינו לוודא שלא יהיו צעיפים סביב הצוואר וכן לאסוף לנוסע/נוסעת שיער ארוך מתחת לקסדה ובנוסף לבקשם לאבטח את כל החפצים הנמצאים בכיסים..
טיסות בטוחות.
º
תודה על השיתוף!
20/06/15 12:57
65צפיות
מזכיר מה שאירע לרקדנית איזדורה דנקן
21/06/15 12:31
76צפיות
היא נהרגה בשנת 1927 בתאונת דרכים בניס שבצרפת, לאחר שהצעיף שלה נלכד בגלגלי מכוניתה הנוסעת (ויקיפדיה).
שבת במרחבי איילון ולטרון....
15/06/15 22:57
208צפיות
משוב קל
16/06/15 09:50
148צפיות
תמונה 8 ו11 הבית הכחול שבתמונה הוא ביתי
 
תמונה 11 צילמת מישהו אחר טס  מעל המשק שלי - בצד השמאלי של התמונה (לא רואים) שם הבית הכחול שצילמת קודם ....טיסה מעל הראש שלנו  בבוקר ממש מפריע אני מבקש להפסיק בבקשה  כבר כמה שבועות  ברצף יש טייסים שחושבים שלטוס מעל משק זה ממש מגניב ואוליי שוכחים שאנשים גרים שם
 
תמונה 66 מסוקים...אתה מבין מה צילמת נכון?
 
אגב תמונות יפות
 
איתן
עגלה
16/06/15 15:28
123צפיות
אשמח לקבל פרטים של מי העגלה עם הברזנט הכחול ומי ייצר אותה תודה אביעד 0544773322
 
או אם משהו יודע על עגלה סגורה למכירה
נראה לי התאריך שגוי
16/06/15 09:54
90צפיות
אני רואה גם את הרכב שלי במנחת אבל שבת אחרונה לא הייתי שם אוליי התכוונת ליום שישי
תגובה לשתי הערותיך אוריון.......
16/06/15 10:19
113צפיות
א. אינני טס מעל בתים. למצלמה שלי יש זום אופטי x65 והצילום ממרחק. גם זוית הצילום גומת לתחושה אופטית מטעה שכלים אחרים נמצאים מעל נקודה מסוימת....
ב. באשר למסוקי המשטרה, מיקומם אינו סוד, שלא לדבר על צילומי לווינים הגלויים לכל.
ג. אגב, אם תעמוד בחיפה בכרמל בסמוך לכניסה לגני הבהאים, תוכל לצלם בגלוי ובאין מפריע את הסטילים המשוכללים והמודרניים ביותר עם המסוקים על הסיפון. (אוכל להעביר לך תמונות שצילמתי לאחרונה).
º
ואגב, הטיסה אכן היתה בבוקר השבת האחרונה 13.6.15.
16/06/15 10:24
76צפיות
º
צודק לגבי התאריך - בילבול שלי
21/06/15 13:39
24צפיות
º
תמונות מדהימות
16/06/15 15:35
64צפיות
Flix
ביס גרמניה

ביס גרמניה טיולים

מאורגנים טיולי משפחות ועוד.. לפרטים נוספים>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה