|
|

הישראלים מתקדמים צעד נוסף לקראת הפטור מוויזה לארה"ב

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

הפטור מוויזה לארה"ב לישראלים מתקרב. זאת לאחר שישראל עמדה ביעד של פחות מ-3% סירובים לבקשות לוויזה. כך הודיע שגריר ארה"ב ישראל, טום ניידס.

כיום, כידוע לישראלים רבים המבקשים להיכנס אל תוך ארה"ב, הם נדרשים להוציא לשם כך ויזה, תהליך מורכב למדי הכרוך בהזמנת תור לראיון בשגרירות ארה"ב בישראל ומילוי של טפסים רבים טרם ההגעה לראיון. מאז משבר הקורונה, נוצר צוואר בקבוק בתור לבקשות לוויזה ותאריכי התורים שנקבעים רחוקים מאוד.

בהיותה של ארה"ב אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים, הודעתו של השגריר האמריקאי היא חדשות טובות, אך יש לזכור כי מדובר בתנאי אחד מתוך כמה תנאים שצריכים להתמלא כדי לקבל את הפטור הגורף לישראלים.

בהודעה שפרסמה השגרירות נכתב כי "כניסה לתוכנית הפטור מהוויזות היא מורכבת וקשה. העמידה ברף התחתון של 3% סירובים לבקשות לוויזה היא רק אחת מצעדים רבים שישראל צריכה לנקוט על מנת להצטרף לתוכנית. ממשלת ישראל צריכה לעמוד בכל הדרישות על מנת להיכנס לתוכנית, ודרושה עבודה רבה בזמן קצר מאוד. ראשית, הכנסת תצטרך לפעול. שלושה חוקים נדרשים לעבור על מנת להיכנס לתוכנית. שנית, ממשלת ישראל תצטרך לפעול במהירות על מנת ליישם דרישות טכניות רבות שדרושות לשם כניסה לתוכנית…

"לבסוף יחסי גומלין בתנועת תיירים היא דרישה בסיסית כדי להיכנס לתוכנית. אנחנו מעוניינים חופש תנועה וטיפול שוויוני בכל אזרחי ארה"ב, ללא הבדל לאום, דת או מוצא עדתי, לרבות פלסטינים אמריקאיים, המבקשים להיכנס לישראל או לבצע טיסת טרנזיט ממנה. פירוש הדבר הוא שכל אדם שהוא אזרח ארה"ב ומחזיק דרכון אמריקאי יוכל לטוס לישראל לתקופה קצרה של פחות מתשעים ימים, לרבות נסיעה מהגדה המערבית ואליה דרך נתב"ג".

שר החוץ אלי כהן מסר בתגובה על הודעתו של השגריר ניידס: "זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל. אני מעריך שכבר השנה יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בקבלת ויזה מהשגרירות האמריקאית. אני מודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על תמיכתו והובלתו למתן פטור מוויזות לישראלים".