|
|

מתעצבנים משיחות שיווק באמצע העבודה? עכשיו תוכלו להפסיק אותן

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

למי לא יצא לקבל באמצע יום העבודה, או אפילו בגינת השעשועים עם הילדים, שיחת טלפון מנציג מכירות שמבקש בכל דרך לשווק מוצר או  שירות? כמעט תמיד הטלפונים האלה מגיעים ברגע הכי פחות מתאים, ובכל מקרה פעמים רבות הן קוטעות חוט מחשבה או סתם מעיקות.

אבל מעכשיו, למי שלא מעוניין להתמודד עם השיחות האלה יש מה לעשות בעניין.

מאגר "אל תתקשר אליי", שהקימה הרשות להגנת הצרכן, יאפשר לציבור להירשם אליו, וייאסר על עסקים להתקשר לצורך פנייה שיווקית אל מי שהכניס את מספר הטלפון שלו למאגר.

המאגר נפתח להרשמה ב-12 בדצמבר 2022, והחוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023.

עסקים, ראו הוזהרתם. עסקים שמבצעים שיחות שיווק מעין אלה יהיו מחויבים לבדוק בטרם ביצוע הפנייה אם מספר הטלפון הרלוונטי נמצא במאגר. לרשות להגנת הצרכן תהיה סמכות להטיל עיצום כספי של 46,080 שקל על עסק שהפר את החוק וביצע שיחת שיווק לצרכן שמספר הטלפון שלו נמצא במאגר.

עקרונות המאגר:

  • המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים
  • המאגר הינו שירות ללא עלות.
  • הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר.
  • יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן.
  • ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב.
  • כל אדם יכול רשום כל מספר טלפון למשל בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום).

כיצד נרשמים למאגר:

  • אינטרנט – למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
  • טלפון – ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171.
  • טלפון – הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00).
  • וואצאפ – לינק ישיר נמצא באתר המאגר.

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל׳ אורנה ברביבאי:״הקמת מאגר ״אל תתקשר אלי״ מעביר את הכוח לידי הצרכנים, כך שיוכלו לבחור האם לקבל שיחות שיווקיות או לא. מדובר בכלי אפקטיבי שנועד להגן בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת החשופה לפגיעה יותר מאחרים. פעלנו בשיתוף פעולה של הרשות להגנת הצרכן, המשרד לשוויון חברתי בהובלת עמיתתי השרה מירב כהן ומשרד הכלכלה והתעשייה. אין לי ספק כי שיתוף הפעולה יצמצם משמעותית את הפגיעה בצרכנים. אני מזמינה כל אזרח החפץ בכך להרשם למאגר".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "המטרה של מאגר "אל תתקשר אליי" היא בראש ובראשונה להגן על צרכנים מוחלשים שחברות טלמרקטינג רואות בהם טרף קל. הקמת המאגר באה בהתאם למגמה העולמית ועל רקע אלפי מקרים קשים שטיפלנו, בהם צרכנים מבוגרים, עולים חדשים, אנשים עם מוגבלויות שנוצלו בצורה מחפירה. אני מאמינה שלצרכנים צריכה להיות שמורה הזכות לבחור: האם הם מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות או לא. מדובר בשירות חשוב לצרכנים מוחלשים אבל גם לכלל הציבור שלא פעם מוטרד ע"י שיחות שיווקיות שאינו מעוניין לקבלן. מדובר במודל שיושם כבר בעולם בהצלחה והגיע הזמן שגם הצרכנים הישראלים יזכו להגנה זו".

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"לית אסדרה ומנהל ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הקמת מאגר אל תתקשר אלי הינה בבשורה גדולה לציבור הצרכנים בכלל שעייף משיחות השיווק ולאוכלוסייה הפגיעה בפרט שסבלה מנוכלים שעקצו אותם במאות ואלפי שקלים. מדובר בפרוייקט שהרשות עבדה עליו במשך זמן ממושך, החל משלב התכנון ועד לביצוע מלא של המאגר. השתמשנו במיטב אנשי המקצוע על מנת לאפשר לצרכנים בישראל הגנה משיחות שיווק בדגש על פשטות תהליך הרישום. חשוב לציין כי על עוסק שיפר את החוק יוטל עיצום כספי. ביחס לכל הפרה שתמצא. אני מזמינה את מי שרוצה להימנע משיחות שיווק להירשם למאגר".