|
|

קריסה עולמית: תקלה בבוואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

משתמשים רבים מדווחים על בעיות בהתחברות לרשת באפליקציית וואטסאפ ובעיות התחברות לפייסבוק ואינסטגרם • מה הגורם לכך ומי הרשת החברתית שמרוויחה כרגע?

תקלה נרחבת באפליקציות של פייסבוק – פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ. משתמשים רבים מדווחים על בעיות בהתחברות לרשת באפליקציית וואטסאפ ובעיות התחברות לפייסבוק ואינסטגרם.

כל השירותים למעשה הגיבו בשגיאות שרת, כך שנראה שמדובר בתקלת DNS, משמע – אין גישה לנתונים. בשנת 2019 הייתה תקלה דומה כזו למשך שעה. פייסבוק מסרה שהתקלה אז נגרמה עקב בעיה טכנית.

התקלה רלוונטית לשירותי פייסבוק השונים: לא רק פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, אלא גם במסנג'ר וב-Oculus VR (משקפי מציאות מדומה של הענקית). משחקים שהותקנו עובדים אבל תכונות חברתיות והתקנות משחקים לא עובדות. חשוב לציין שלפי ג'יין מנצ'ון וונג, גם המערכות והאתרים הפנימיים של פייסבוק לא עובדים.

לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מחקר מודיעין סייבר בחברת צ'ק פוינט אומר ש"מדובר בבעיית DNS. זה אומר שה-DNS הראשי לא יודע איך לנתב את המשתמשים כשהם רושמים פייסבוק או כשהאפליקציה מבקשת את פייסבוק. זה מזכיר את בעיות CDN שדווחו בתחילת השנה על שירותים נפוצים נוספים".

על פי Downdetector, נרשמו 130 אלף דיווחים על התקלה הזו. באתר גם נראים דיווחים מגוגל, טוויטר ו-AWS (אמזון ווב סרוויס).

המשתמשים שחיפשו פתרון מיידי לבעיות הרשת פנו אל  'טלגרם' . טלגרם כבר מזמן מהווה לדעת רבים פתרון יעיל ואלטרנטיבה עדיפה  וכבר בזמנים בהם עלו טענות נגד תקנון הפרטיות של וואטסאפ נוספו לה עוד מיליוני משתמשים, משתמשים רבים עברו גם לטוויטר כדי לצייץ על ההשבתה של הרשתות החברתיות המתחרות.