|
|

400 אלף ישראלים משלמים דרך הנייד; עסקה ממוצעת – 120 שקל

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

כ-400 אלף ישראלים כבר נרשמו לארנקים הדיגיטליים כך עולה מבדיקה של חברת כאל. עוד עולה בבדיקה: כ-70% מהמשתמשים בארנק דיגיטלי הינם גברים.
הגיל הממוצע של הישראלים המשתמשים בארנק דיגיטלי הוא 33. גובה עסקה ממוצעת באמצעות ארנק דיגיטלי עומד על כ-120 שקל בהשוואה לכ-160 שקל בתשלום באמצעות כרטיס אשראי.

רוב העסקאות הדיגיטליות מבוצעות בסופרמרקטים, חנויות כלבו, מסעדות, ורשתות אופנה.

עוד נמצא כי כ-71% מהעסקאות הפיזיות המבוצעות במסופי כרטיס חכם (EMV), מבוצעות בשיטת כרטיס אשראי ללא מגע, רבע מהעסקאות באמצעות הקלדת קוד סודי וכ-4% מבוצעות באמצעות ארנק דיגיטלי.

מהנתונים עולה גם כי עסקה ממוצעת בכרטיס אשראי עומדת על כ-160 שקל , בעוד שגובה עסקה ממוצעת באמצעות ארנק דיגיטלי עומדת על כ-120 שקל, בהשוואה לכ-80 שקל בתשלום באמצעות כרטיס אשראי ללא מגע, וכ-380 שקל באמצעות הזנת קוד סודי, בעיקר מכיוון שעסקה בגובה זה דורשת הקלדת קוד סודי.

השימושים המרכזיים בארנקים דיגיטליים מבוצעים במסעדות, סופרמרקטים, בתי כלבו וחנויות אופנה.

הכניסה של ארנקים הדיגיטליים התעצמה לפני כשלושה חודשים כשאפל הכניסה את הארנק שלה לארץ, במקביל אפל חתמה הסכמים עם רוב חברות כרטיסי האשראי כך שבפועל כמעט כולם יכולים כיום לשלם דרך הנייד במידה והם מנויים לאפל. גוגל פיי אמור להיכנס בקרוב ולמעשה יהיה נוח יותר למשתמשים באנדרואיד לשלם דרך האפליקציה הזאת.