Xiaomi Mi A1 - הMI הוא למינימליזם...

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אני, בובו...(אם כי כנראה הזכרתי אותו בעבר, בשימוש של חבר)

 

trilliane

Well-known member
מנהל
בוטה, ישיר ולעניין


אכן מעצבן שאי אפשר להסיר יישומים מובנים, אבל אני מודה שרוב מה שכתבת לא מטריד אותי אישית.
&nbsp
אין לי מצוקת מקום במכשיר – אני משתמשת בכרטיס זיכרון חיצוני ומנצלת מעט מאוד מזיכרון המכשיר (בסמסונג הקודם היה לי רק 4G זיכרון ועדיין לא ניצלתי את כולו גם אחרי ארבע שנות שימוש).
&nbsp
אין לי מצוקת זיכרון – ביטלתי את היישומים שאני לא צריכה, פייסבוק היה הראשון...
והשאר גם ככה לא פעילים. ניהול הקצאת הזיכרון של סמסונג "משכיב לישון" אפילו יישומים שכן הפעלתי בעצמי אבל לא השתמשתי בהם זמן מה.
&nbsp
אין לי שום דבר נגד אקסל, וורד ופאורפוינט – להפך, שימושי לי לפעמים (ואם לא היו במכשיר הייתי בלאו הכי מתקינה משהו אחר, וזה לא שנפלתי מהיישום שהתקנתי בטלפון הקודם... הוא היה די סתמי, העיקר שעשה את העבודה).
&nbsp
אין לי בעיה עם המקלדת של סמסונג... לא טרחתי להחליף אותה הפעם וגם לא במכשיר הקודם. עד היום הסתדרתי עם כל המקלדות שפגשתי (זה בעיקר הרגל).
&nbsp
אין לי התנגדות לדפדפן נוסף, גם במכשיר הקודם היה לי עוד אחד לגיבוי, כי לפעמים יש אתרים שעובדים טוב יותר בדפדפן אחר. במכשיר הקודם התקנתי דולפין (בלי פלאש, לא התקנתי) ולכן לאתרים שדרשו פלאש השתמשתי בכרום. במכשיר הנוכחי לא טרחתי להתקין דולפין כי הדפדפן הנוכחי של סמסונג בסדר, ובלאו הכי גם על הדולפין לא ממש עפתי (ניסיתי גם עוד משהו שמישהו המליץ פה פעם וגם אותו לא אהבתי; עוד לא מצאתי את ה"אחד"
). שקלתי לחפש משהו עם חוסם פרסומות אבל התעצלתי; ברוב האתרים הן לא מפריעות לי (בסלולרי) וגם ככה רוב הגלישה שלי היא מהמחשב.
&nbsp
מנגד, גם אין לי התנגדות לאנדרואיד נקי ולא אכפת לי להתקין יישומים בעצמי. הייתי שוקלת לקנות מוטורולה לו היה להם משהו קטן וטוב. על הסינים אני לא סומכת; לו הייתי קונה מכשיר סיני הייתי נותנת אותו למישהו שיתקין עליו רום נקי... ומכיוון שאני מעדיפה לא להתעסק, אני נשארת עם סמסונג כל עוד הוא עובד בסדר
.
&nbsp
הרי גם בו אני יכולה בעיקרון לתת למישהו שיעשה רוט/רום, אם אחליט שאני מעוניינת, בפרט שגם ככה אחרי שנה כבר אין אחריות יצרן... ואני לא יודעת עד כמה אני יכולה לנצל אותה, אם בכלל, כי המכשיר נקנה בחו"ל. בניגוד לטענות שאין עברית, דווקא יש בו עברית מובנית (לא מצאתי אותה כשרק פתחתי אותו לראשונה, ואני תוהה אם פספספתי או שהיא איכשהו צצה עם העדכון לנוגט). לקחתי בחשבון שאולי לא תהיה לי עברית מלאה (כמובן, כשפת קלט אין בעיה) והשתמשתי בו חודש שלם באנגלית בלי בעיה. למען האמת השתגעתי שבועיים עד שהתרגלתי סוף סוף לכך שבעברית הכול הפוך, תמונת ראי...

&nbsp
בקיצור, נראה לי שזה די סבבה כך או כך... לי היה בעיקר חשוב הכפתור וגודל המסך (ושלא יהיה סיני). אבל נראה מה יהיה בעתיד, בעוד כמה שנים יכולות להיות הצעות אחרות.
 
כן אהה "ושלא יהיה סיני "

עדיף סמסונג עם מדיניות הנעילה האיזורית ועם העלמת העברית , וכמובן עדיף פאר היצירה מבית LG על מכשיר סיני כמו ONEPLUS (כי את זה אני מכיר , יהיו כאן אחרים שמכירים סינים אחרים ) ...
כן כן , לגמרי עדיף מכשיר עם "אמא ואבא" ידועים מבית טוב .
חשבתי שב 2017 מיצינו את הקטע הזה , אז חשבתי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בסמסונג הקודם וגם בנוכחי אין לי נעילה אזורית ויש לי עברית

וזה לא קשור לאבא ואימא, זה קשור לכך שהסינים מתקינים רוגלות באופן קבוע בטלפונים (היו על כך אין ספור כתבות בתקשורת) ואני לא סומכת עליהם. כיוון שכך לא הייתי משתמשת בטלפון סיני בלי להתקין בו רום נקי, ומכיוון שאני מעדיפה לא להתעסק עם זה, אני מעדיפה טלפון שבו אני מרגישה שאני יכולה להשתמש גם בלי זה. וחוץ מזה כל מי שאני מכירה עם סמסונג משתמש בו כמה שנים טובות (הקודם שימש אותי ארבע שנים), והדיווחים על הסיניים שהם מחזיקים פחות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כל העולם צריך עברית? או אזור אחר? מי שרוצה בודק או מסתדר

מה שאפל עושים לא לרוחי בכלל, ולכן מעולם לא נגעתי במוצרים שלהם.
&nbsp
לגבי גוגל, זה כבר בחזקת "רע הכרחי". בשלב שבו קלטתי את המצב כבר היה מאוחר מדי; המערכה הזאת הוכרעה מזמן... כבר לפני כמה שנים (עוד לפני שהיה לי אנדרואיד) הבנתי שאם גוגל ירצו למעוך אותי כמו מקק סטייל סנדרה בולוק ב"הרשת" (מישהו זוכר?
) הם יוכלו. לכן גישתי בנושא טכנולוגיה היא "גוגל כבר יודעים עליי הכול, כל השאר יעמדו בתור".
 

metrocard

New member
בטח זוכר ! ואני זוכר גם שהיתה כתבה על הסרט

ובה מומחי אינטרנט אמרו שמהירות האינטרנט שם בכלל לא הגיונית (ימי ה56K) ...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וזה מה שהיה לא הגיוני מבחינת האינטרנט כפי שהוצג בסרט?


טוב, זה היה סרט קצת פרנואידי... אבל אני חושבת שהוא היה אפקטיבי במיוחד דווקא מכיוון שהוא יצא ב-1995, שנה שבה (לפחות בישראל) רוב בתי האב עוד לא היו מחוברים בכלל לרשת (אנחנו התחברנו רק ב-96') והאינטרנט אז היה כמובן רחוק מאוד ממה שאנחנו מכירים כיום.
 

z1george

Member
מנהל
לגבי זמן השימוש- הסיני עולה רבע - קונים לילד -הילד שובר מהר

 

metrocard

New member
זה תלוי באיזה מהאפליקציות (אם בכלל) של סמסונג

עצמה את משתמשת בשוטף ובכלל מה אופי השימוש שלך במכשיר.

בסופו של דבר אין פה שינוי מהותי , אולי תפריט ההגדרות בנוי שונה ומגירת האפליקציות מסודרת לפי ה AB ולא כמו שסמסונג מסדרת אבל בסופו של דבר סמארטפון זה סמארטפון ועדייו הבסיס הוא אנדרואיד שדומה למה שאת מכירה (אולי בעיצוב קצת אחר) . אני יכול להקביל את זה קצת לכמו לעבור לסוג רכב אחר ממה שנהגת בו עד כה. מתג האורות אולי במיקום קצת אחר ואולי ההילוכים עוברים שונה אבל לנהוג את יודעת.
 
בגלל שלושת מקשי המגע בתחתית המסך לא קניתי את ה-A1

למקשים פיזיים שבאים במקום כפתורים אפליקטיביים ("On Screen") אין מקום במכשירים מודרניים לדעתי, על אחת כמה וכמה במכשיר ששייך ל- Android One שאמור לספק חוויית אנדרואיד נקיה. מקשים פיזיים אף נוגדים את השקפת העולם של גוגל לגביי כך שכפתורים צריכים להיות חלק מאפליקציה ולא חלק מהמכשיר עליו היא פועלת. מה גם שזה נראה מיושן, זה לא נוח, וספציפית במכשירים של שיאומי צריך לדייק יחסית במיקום האצבע בלחיצה, אחרת לא קורה כלום..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני דווקא אוהבת כפתורים ומקשים פיזיים (סמסונג...
)

והיתרון בעיניי הוא שהמכשיר לא סימטרי. במכשירים שבהם הכול וירטואלי יש היפוך מסך ב-180 מעלות (לפחות במה שאני מכירה) וכשהמכשיר נראה זהה זה מבלבל. לכאורה זה לא משנה, אבל כשבאים ללחוץ על כפתור הווליום ובמקום זה מכבים את הצג זה די מעיק... לא אוהבת את זה.
 

metrocard

New member
החוויה שלי היתה אחרת.

חבל לי על "הנדל"ן" שהכפתורים האלה תופסים מהמסך וגם הסרבול הקל בתפעול שלהם עומד בעכריהם .בנוסף לעיתים זה מציק קצת במשחקים או בצפייה בוידאו עת בר ההתקדמות "מתייצב" מאחורי המקשים האלה ומקשה על השליטה בהתקדמות הסרט.
מצד שני זה לא עקרוני לי יותר מידי, גם המכשיר הנוכחי שלי עם כפתורים אפליקטיביים (למדתי מושג חדש, תודה
) והעניין לא מהווה שיקול מבחינתי בעת בחירת מכשיר.

לי באופן אישי היה הכי נוח בOPO בו התאפשרה לי הבחירה (בA1 אין אפשרות כזאת "מהקופסא" , כן יש פתרון שדורש הטמעת שורת קוד נוספת בתוכנת המכשיר, אבל זה פתרון שזמין לכולם). .
אתה בהחלט צודק בכל מה שציינת לגבי השקפת העולם של גוגל מצד שני בעיני מיושן זה לאו דווקא מחייב שזה לא טוב.
עד כה לא נתקלתי בשימוש בשיאומי בבעיה בתפעול הכפתורים. (למעט הסדר ההפוך שדרש התסגלות).
 
למעלה