מצעד מדונה הגדול

nerod 72

New member
../images/Emo41.gifמקום 14../images/Emo41.gif

מקום 14 Oh father שנה: 1989 עולים שלב ופה אחנו חוזרים אחרי הפסקה ארוכה יחסית לאלבום הכי טוב של מדונה באייטיז- "כמו תפילה". אלבום הכי אישי שלה עד התקופה הזו, והבולט מביניהם הוא השיר הזה. מדובר בשיר אולי הכי מרגש של מדונה (לפחות בעיניי)
היא שרה בקול צרוד על אבא שלה , איך שהוא התנהג אליה ואיך היא רצתה לברוח ממנו ומההתנהגות שלו. היא מציירת דמות שטנית משום מה, למרות שבבית האחרון היא מתרככת כלפיו ומנסה להסביר מאיפה הקשיחות שלו מגיעה. שיר שחד וחלק סוגר חשבון עם השדים מעברה של מדונה. אחרי מות אמה, היה קשה לה להתרגל למצב החדש ואבא שלה לא הקל עליה עם החוקים הנוקשים שלו והאישה שאיתה התחתן, למורת רוחה של מדונה. היא רצתה לברוח, להתפתח, לעולם הגדול והקשיחות שלו רק נתנה לה דלק לשאוף למשהו גדול...
היום יחסיה של מדונה עם אביה הם אחרים. היא סגרה מעגל , הביאה ילדים משלה, התבגרה והיום הם בקשר טוב. בשיר "אמא ואבא" אפשר לראות את העניין הכי טוב.
בסרט הדוקומנטרי שיצא לה ב2004, ישנו פרק נרחב על אביה שמגע להופעה ומדבר עם מדונה ומציין בפניה את השינוי החיובי שהיא עברה עם השנים.
השיר יצא כסינגל מתוך האלבום. הוא יצא רק בארה"ב בתחילה. רק 7 שנים אחרי, ב-1996 הוא יצא בבריטניה ואירופה, עם יציאת אלבום הבלדות שלה.
בארה"ב הוא הגיע למקום 20. בבריטניה למקום 16.
ממילות השיר: It's funny that way, you can get used To the tears and the pain What a child will believe You never loved me Chorus: You can't hurt me now I got away from you, I never thought I would You can't make me cry, you once had the power I never felt so good about myself Seems like yesterday I lay down next to your boots and I prayed For your anger to end Oh Father I have sinned
למה הוא טופ 40
שיר אישי ומרגש....
 

קרנוק

New member
../images/Emo194.gif

שיר טוב ומרגש. אני אוהבת את הצרידות המיוחדת והלא אופיינית שיש לה כאן בקול. אני חייבת לציין שאני מופתעת מהמיקום הממש גבוה,לא ציפיתי..
 

DanielTZ

New member
אחד הקליפים הכי טובים שלה

בטופ 5 קליפים שלי.. צילום מדהים.. בקשר לשיר.. הואמקסים רק.. הייתה יכולה לקנח את האף או משהו לפני
 

Carlo Cest Moi

New member
ממש סימפוניה השיר הזה

המוסיקה כל כך עשירה ומלודית, מהימים ההם שמאחורי כל שיר עמד צי אינסטרומנטלי ולא רק מחשב ותוכנה.
 

nerod 72

New member
../images/Emo41.gifמקום 13../images/Emo41.gif

מקום 13 Bad girl שנה: 1992 לאט לאט אנחנו מתקרבים לעשירייה הגדולה. במקום 13, שוב פוגשים מחדש את אירוטיקה המושלם.
הפעם, מדובר בבלדת פסנתר משגעת שכבשה את לבבות כל מערציה של מדונה, תוצאה של שיתוף הפעולה המי יודע כמה עם שפ פטיבון המוכשר כל כך.
מדובר באחד השירים הטובים ביותר מתוך האלבום , והוכחה לכך היא המיקום הגבוה שאליו הגיע השיר.
כשם השיר, הוא מדבר על מדונה בתור ילדה רעה, שעושה כל מיני מעשים לא חינוכיים וטובים: שותה, מעשנת, סקס עם זרים וכו'. הקליפ גם בעצם מייצג אפלות בחיה של מדונה, קליפ מאוד אנדרגראונד כזה.
השיר יצא כסינגל 3 מתוך האלבום ויצא בתחילת 1993. בארה"ב הוא הגיע רק למקום 36.. בבריטניה הוא הגיע בשיא למקום 10.
ממילות השיר: Something's missing and I don't know why I always feel the need to hide my feelings from you Is it me or you that I'm afraid of I tell myself I'll show you what I'm made of Can't bring myself to let you go Bridge (first time without first "I"): I don't want to cause you any pain But I love you just the same And you'll always be my baby In my heart I know we've come apart And I don't know where to start What can I do, I don't wanna feel blue Chorus1: Bad girl drunk by six Kissing someone else's lips Smoked too many cigarettes today I'm not happy when I act this way
למה הוא טופ 40
בלדה כל כך שונה ומיוחדת. לוקחת את מדונה למקום יותר אלטרנטיבי ומקסים.
 

קרנוק

New member
../images/Emo194.gif

שיר פנטסטי! הקול,הפסנתר,ההפקה,הלחן,המילים,הקליפ. מדובר בקליפ המתאר סיפור.יש שם מישהו שעוקב אחריה ומתברר שזה כנראה המלאך השומר שלה,שיודע שזמנה קצר על האדמה ואכן בסוף הקליפ רואים אותם יושבים בפנאן,מסתכלים מלמעלה על אילו שמכסים את הגופה של דמותה של מדונה שכאילו מתאבדת בסוף הקליפ. אנדרגראונד רולזז
 

Carlo Cest Moi

New member
מה יהיה עם השיר הזה..

למה מדונה מתעלמת ממנו.. מתי באמת נזכה לראות אותה מבצעת אותו?
 

nerod 72

New member
../images/Emo41.gifמקום 12../images/Emo41.gif

מקום 12 Words(לא מצאתי פה קישור..סורי..) שנה: 1992
הגענו למקום 12 ופה השיר האחרון סוף סוף מהאלבום "אירוטיקה" שזכה להכי הרבה נציגויות במצעד (8). וזה השיר הגיע הכי גבוה ממנו- "מילים". השיר הכי אהוב עליי מהאלבום הזה.
"מילים", רצועה מספר 9, הוא אחד מהמיוחדים באלבום.
הוא מתחיל במוזיקה אתנית מהממת וממשיך בקצב דאנס סוחף כשהוא לא מאבד את האתניות שלו לאורך השיר.
השיר בעצם פונה אל גבר שמדונה נמאס לה לשמוע תירוצים ומילים שפוגעות בה ורק עושות לה רע. הרבה חושבים שכל השירים שמופנים למין הגברי מופנים לוורן בביטי, השחקן המצליח, שאיתו ניהלה מדונה רומן בתחילת הנינטיז, בעקבות סרט משותף שעשו "דיק טרייסי".. השניים נפרדו וכנראה שהפרידה עשתה למדונה משהו...
לא יצא כסינגל וחבל, כי הוא פוטנציאל ענק היה לסינגל ופוספס.
ממילות השיר: Words, they cut like a knife Cut into my life I don't want to hear your words They always attack Please take them all back If they're yours I don't want anymore You think you're so smart You try to manipulate me You try to humiliate with your words You think you're so chic You write me beautiful letters You think you're so much better than me Bridge: But your actions speak louder than words And they're only words, unless they're true Your actions speak louder than promises You're inclined to make and inclined to break
למה הוא טופ 40
שיר פופ דאנס אתני מצוין. מילים כדורבנות. השיר הכי אהוב עליי באלבום "אירוטיקה"...
 

קרנוק

New member
../images/Emo194.gif

אני לא בטוחה שהשיר הזה על וורן.. יש מעריצים שסבורים שבכוונה היא בחרה בשמות Waiting או Words לשירים הללו באלבום כי הם מתחילים עם האות הראשונה של שמו. לא נראה לי שהיא עד כדי כך אהבה אותו. בכל אופן אחד השירים החזקים של מדונה מבחינת ליריקה ומסר. להפקה צריך להתרגל היא ממש לא קליטה לאזון אבל כשמתרגלים אז ממש אוהבים(או שלא מתרגלים) שיר מצויין-פנינה חבויה.
 

Carlo Cest Moi

New member
השיר האהוב עליי מבין..

מבין אלה שלא יצאו סינגלים ב- "אירוטיקה". אך לטעמי, מדורג גבוה מדי במצעד.
 

nerod 72

New member
../images/Emo41.gifמקום 11../images/Emo41.gif

מקום 11 The look of love שנה: 1987 חזרנו לימי האייטיז וכאן מדובר בשיר מאוד מיוחד. מדובר באחד השירים שיצאו כסינגלים, מבין הנשכחים.
"מראה האהבה" יצא בפסקול הסרט "מי הנערה הזאת" בכיכובה של מדונה שנחשב באופן מוזר לאלבום שלב, למרות שכלל רק 3 רצועות שלה.
הסרט נכשל בקופות. אבל הפסקול הוליד את השיר היפהפה והנשכח הזה.
מדובר בבלדה אלקטרו-אייטיזית , מאוד איכותית,שלגילוי נאות אודה שאני מכיר את השיר רק שנתיים בסך הכל ומאז התאהבתי . הוא ממש עומד גבוה בפתח הטופ 10 , מה שמראה לכם עד כמה אני מטורף עליו .
הוא יצא ב-1987 ונכנס למקום ה-9 במצעד הבריטי. בארה"ב הוא לא יצא.
ראוי לציין את הביצוע החי של השיר מתוך הטור "צאו איטליה" שהיה ב1987. ביצוע מאוד טוב, הכי טוב בטור הזה. מדונה בקול עמוק ועצום.
למי שלא מכיר, כדאי להתוודע אליו. באופן אוטומטי, כמו אצלי, הוא יהפוך למועדף מדונה אצלכם.
ממילות השיר: Should have left you standing right where you stood Should have let you go, should have had the sense to know Like a train you'd come, and I'd lose my place Now I'm on this trip, I took a fall from grace Chorus: Nowhere to run, nowhere to hide From the look of love, from the eyes of pride Nowhere to go, no place to run From the look of love, now I've come undone I've had a map laid out from the day I was born But the roads are blocked, and the paper is worn And all the books I've read, and the things I know Never taught me to laugh, never taught to let go
למה הוא טופ 40
בלדה מדהימה שגיליתי לאחרונה. ומאז הוא אחד האהובים ביותר.
 
למעלה