שינויים נוספים בקווים 42 ו- 89/289

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
ובכל זאת...
קו 142 הוא סוג של קו מהיר ולכן הגיוני שגם בקטע הנסיעה בין הר ציון לרכבת הוא ייסע בדרך הכי מהירה והכי אטרקטיבית, לעומת 42 שהוא קו פחות מהיר ולכן אין מניעה גם להעביר אותו ברוטשילד במקום בבגין. אמנם לא בדקתי, אבל לדעתי מעזריאלי יש הרבה יותר נוסעים לרמת החייל ולעתידים מאשר מרוטשילד ושאול המלך. לכן עדיף שהקו המהיר יותר יעבור שם ושקו 42 ייתן את הקישור לרוטשילד.
אבל כמו שאמרתי, יש מספיק קווים משם
אני חושבת שזה דווקא חיובי שהקו שנוסע לוולנברג יעבור בתוך תל אביב עצמה. אני מניחה שהם מקווים שאנשים ינטשו את המכוניות ויעברו לאוטובוס. לי אישית זה לא משנה, כל עוד אחד מהם עובר בשאול המלך וממשיך פנימה לתל אביב. כבר יצא לי יותר מפעם אחת להשתמש במסלולים החדשים וזה ממש נוח.
 

עלה13

New member
אבל כמו שאמרתי, יש מספיק קווים משם
אני חושבת שזה דווקא חיובי שהקו שנוסע לוולנברג יעבור בתוך תל אביב עצמה. אני מניחה שהם מקווים שאנשים ינטשו את המכוניות ויעברו לאוטובוס. לי אישית זה לא משנה, כל עוד אחד מהם עובר בשאול המלך וממשיך פנימה לתל אביב. כבר יצא לי יותר מפעם אחת להשתמש במסלולים החדשים וזה ממש נוח.
אבל יש א/נשים...
שהנוחיות וניצול הזמן שלהם מתוכנן בנסיעה בקווים ישירים, הם מכירים את לוחות הזמנים ומתנהלים מצויין וקו 42 בתצורה החדשה עונה על כך, למה לשנות משהו טוב, התקיימה פעימה עם הסדרים חדשים, א/נשים התרגלו והתאימו את לוח הזמנים בבוקר ובעיקר אחר הצהריים, לפי המסלולים החדשים תוך שינוי המקומות בהם הם עושים קניות וסידורים, כל מס' שבועות יש שינוי בקווים וזה טרטור מוגזם, הפעימה הראשונה ביצעה שינויים כמעט ללא שינויים והיא התנהלה עם הרבה פחות בלגן מהשניה, בעוד השניה מצויינת מבחינת המסלולים ושופרה ב5 לאוגוסט, למה לגעת במשהו שכבר שונה, א/נשים כבר חרדים לאורטובר שייתכן שגם בה תהיה נקודת תיקון.
 

cwen

New member
אבל יש א/נשים...
שהנוחיות וניצול הזמן שלהם מתוכנן בנסיעה בקווים ישירים, הם מכירים את לוחות הזמנים ומתנהלים מצויין וקו 42 בתצורה החדשה עונה על כך, למה לשנות משהו טוב, התקיימה פעימה עם הסדרים חדשים, א/נשים התרגלו והתאימו את לוח הזמנים בבוקר ובעיקר אחר הצהריים, לפי המסלולים החדשים תוך שינוי המקומות בהם הם עושים קניות וסידורים, כל מס' שבועות יש שינוי בקווים וזה טרטור מוגזם, הפעימה הראשונה ביצעה שינויים כמעט ללא שינויים והיא התנהלה עם הרבה פחות בלגן מהשניה, בעוד השניה מצויינת מבחינת המסלולים ושופרה ב5 לאוגוסט, למה לגעת במשהו שכבר שונה, א/נשים כבר חרדים לאורטובר שייתכן שגם בה תהיה נקודת תיקון.
לפי התלונות הצפיפות בקווי 40 בבוקר בלתי נסבלת
ואולי הם לא יכולים לתגבר ולכן משנים את 42. סיבה נוספת - הרבה נוסעים ותיקים של 42 אולי עובדים על ציר בגין, ויתכן שהיו תלונות גם מהכיוון הזה. כשיותר מדי אנשים צריכים להחליף אוטובוס כדי להגיע ליעד, זה הופך לא יעיל. אני מנחשת פה, אין לי את השיקולים מול העיניים. אלה פשוט הסיבות שעולות בדעתי.
 

עלה13

New member
לפי התלונות הצפיפות בקווי 40 בבוקר בלתי נסבלת
ואולי הם לא יכולים לתגבר ולכן משנים את 42. סיבה נוספת - הרבה נוסעים ותיקים של 42 אולי עובדים על ציר בגין, ויתכן שהיו תלונות גם מהכיוון הזה. כשיותר מדי אנשים צריכים להחליף אוטובוס כדי להגיע ליעד, זה הופך לא יעיל. אני מנחשת פה, אין לי את השיקולים מול העיניים. אלה פשוט הסיבות שעולות בדעתי.
לא סביר...
לתלונות משמעותיות יותר, אין תגובה, לתגבר את קו 40, ציר מנחם בגין הוא ציר שקו 40 מתרוקן ומתחיל להתמלא שוב, שילוב מפרקיות בלבד בקו 40 בבקרים יתן את הפתרון, תגבור הקו יקל על הצפיפות עד לציר מנחם בגין, הבעיה העיקרית היא בשיבוץ לא טוב, ניתן להפיק הרבה יותר מהצי הקיים, אם השיבוץ יהיה רגיש וחכם. חברת דן צריכה להחילט לאיזה מהקווים העמוסים והמבוקשים הם משבצים קווים, ידוע ש18 25 40 42 82 הם קווים עם צפיפויות והם קווים שנעים במפרקיים, גם אם רוצים לווסת מפרקיות לקווים עמוסים אחרים או לקווים עם נסיעות בבוקר ובערב כ140 ו141, אפשר לשלב עירוניים בקווים אלה, אבל לוודא שלא יהיה מצב של רצף עירוניים ב40 וביחוד לא בשעות הבוקר, המצב היום שניתן לראות מצב ששלוש עירוניים אחד אחרי השני בקווים 40 ו42 בבוקר ואת זה אפשר למנוע, דרך היא לשבץ אוטובוסים קבועים לקו, נאמר שקו 40 זקוק ל12 מפרקיות לעשות את הקו בתדירות, יהיו בו 10 ו2 עירוניים, במצב בו בקווים אלו לא יהיה מצב של רצף עירוניים, השיפור יהיה מורגש מיד. מעבר לכך אני לא מקבל את עניין חוסר האוטובוסים והנהגים, זה אמור להיות הבעיה של המפעילים.
 

cwen

New member
לא סביר...
לתלונות משמעותיות יותר, אין תגובה, לתגבר את קו 40, ציר מנחם בגין הוא ציר שקו 40 מתרוקן ומתחיל להתמלא שוב, שילוב מפרקיות בלבד בקו 40 בבקרים יתן את הפתרון, תגבור הקו יקל על הצפיפות עד לציר מנחם בגין, הבעיה העיקרית היא בשיבוץ לא טוב, ניתן להפיק הרבה יותר מהצי הקיים, אם השיבוץ יהיה רגיש וחכם. חברת דן צריכה להחילט לאיזה מהקווים העמוסים והמבוקשים הם משבצים קווים, ידוע ש18 25 40 42 82 הם קווים עם צפיפויות והם קווים שנעים במפרקיים, גם אם רוצים לווסת מפרקיות לקווים עמוסים אחרים או לקווים עם נסיעות בבוקר ובערב כ140 ו141, אפשר לשלב עירוניים בקווים אלה, אבל לוודא שלא יהיה מצב של רצף עירוניים ב40 וביחוד לא בשעות הבוקר, המצב היום שניתן לראות מצב ששלוש עירוניים אחד אחרי השני בקווים 40 ו42 בבוקר ואת זה אפשר למנוע, דרך היא לשבץ אוטובוסים קבועים לקו, נאמר שקו 40 זקוק ל12 מפרקיות לעשות את הקו בתדירות, יהיו בו 10 ו2 עירוניים, במצב בו בקווים אלו לא יהיה מצב של רצף עירוניים, השיפור יהיה מורגש מיד. מעבר לכך אני לא מקבל את עניין חוסר האוטובוסים והנהגים, זה אמור להיות הבעיה של המפעילים.
מה זה "אמור להיות בעיה של המפעילים?"
ואם יש להם בעיה שהם לא מצליחים לפתור מה נעשה? אם אין מספיק נהגים וציוד לא תעזור שום התעקשות של משרד התחבורה, ולא יהיו שם אוטובוסים.
 

עלה13

New member
מה זה "אמור להיות בעיה של המפעילים?"
ואם יש להם בעיה שהם לא מצליחים לפתור מה נעשה? אם אין מספיק נהגים וציוד לא תעזור שום התעקשות של משרד התחבורה, ולא יהיו שם אוטובוסים.
שיצאו בפרסום לנשים וגברים...
שיצטרפו כנהגות ונהגים, לגבי אוטובוסים ציינתי שיתחילו בשיבוץ ראוי, אם יעשו כך ויש אפשרות עם הציוד הקיים, גם יצמצמו את הבעיה וגם ירוויחו את הנוסעים כלקוחות מרוצים, אפשר לעשות פרויקט עם הארגז ומרכבים לשדרד יורו 3 ו4 ל5 כולל את המפרקיים הגבוהים ולשלב אותם במשך כל היום, אפשר לרכוש יורו 4 באופן חד פעמי להשלמת ציוד מערים שמשדרגות את הצי, בכל אופן אם משרד התחבורה יחייב אותם להצטייד באוטובוסים חדשים ולא מזהמים, הם ירכשו, יש דרכים, המדינה יכולה להלוות להם ולקזז את הסיבסוד ולתת תנאי החזרה מיוחדים.
 

olli3

New member
מנהל
שיצאו בפרסום לנשים וגברים...
שיצטרפו כנהגות ונהגים, לגבי אוטובוסים ציינתי שיתחילו בשיבוץ ראוי, אם יעשו כך ויש אפשרות עם הציוד הקיים, גם יצמצמו את הבעיה וגם ירוויחו את הנוסעים כלקוחות מרוצים, אפשר לעשות פרויקט עם הארגז ומרכבים לשדרד יורו 3 ו4 ל5 כולל את המפרקיים הגבוהים ולשלב אותם במשך כל היום, אפשר לרכוש יורו 4 באופן חד פעמי להשלמת ציוד מערים שמשדרגות את הצי, בכל אופן אם משרד התחבורה יחייב אותם להצטייד באוטובוסים חדשים ולא מזהמים, הם ירכשו, יש דרכים, המדינה יכולה להלוות להם ולקזז את הסיבסוד ולתת תנאי החזרה מיוחדים.
גם את זה עשו... אין ביקוש למקצוע הזה.
מטרופולין נאלצה להביא נהגים מהצפון והדרום כדי שיעבדו באשכול השרון. היא פנתה גם לגיוס נשי והיה סיקור תקשורתי קטן על העניין, לא באו נשים ממה שהבנתי. לא סתם היא כתבה לך שאין נהגים, כי פשוט אין.
 

עלה13

New member
ובכל זאת...
קו 142 הוא סוג של קו מהיר ולכן הגיוני שגם בקטע הנסיעה בין הר ציון לרכבת הוא ייסע בדרך הכי מהירה והכי אטרקטיבית, לעומת 42 שהוא קו פחות מהיר ולכן אין מניעה גם להעביר אותו ברוטשילד במקום בבגין. אמנם לא בדקתי, אבל לדעתי מעזריאלי יש הרבה יותר נוסעים לרמת החייל ולעתידים מאשר מרוטשילד ושאול המלך. לכן עדיף שהקו המהיר יותר יעבור שם ושקו 42 ייתן את הקישור לרוטשילד.
אני בדעה דומה...
קו 42 היה צריך להשאר ו142 לעבור, במקרה זה קו 42 צריך להחליף גם בסופי שבוע את 142, קו 42 מתחיל להתבסס במסלול החדש שלו, החשיפה אליו גוברת מיום ליום הן ליוממים והן לתיירים, המסלול שלו מוצלח ביותר בתוך תל אביב והוא מחפה על השינויים בקו 18, מקווה שיצעשתו ובסופו של דבר ישארו את 42 במסלול הקיים ויעבירו את 142 למסלול מנם בגין.
 

felixr

New member
היה עדיף להזיז את 142 המהיר ולא את 42.
אם כבר אז להזיז את 142 ולפחות ליצור קישור מהיר מציר בגין ועזריאלי לרמת החייל ועתידים. כשיזיזו את 42 נישאר גם עם תדירות גרועה ברוטשילד וגם בלי קישור מהיר מעזריאלי (למעט 75 ו-76 על תדירותם המצומצמת). לכן השינוי הזה גרוע לטעמי. לגבי 289, קו מיותר שפשוט צריך לבטל ולתגבר במקומו את 89 ו-189.
- על 2 ההערות שלך
 

cwen

New member
היה עדיף להזיז את 142 המהיר ולא את 42.
אם כבר אז להזיז את 142 ולפחות ליצור קישור מהיר מציר בגין ועזריאלי לרמת החייל ועתידים. כשיזיזו את 42 נישאר גם עם תדירות גרועה ברוטשילד וגם בלי קישור מהיר מעזריאלי (למעט 75 ו-76 על תדירותם המצומצמת). לכן השינוי הזה גרוע לטעמי. לגבי 289, קו מיותר שפשוט צריך לבטל ולתגבר במקומו את 89 ו-189.
אני לא בטוחה
נראה לי ש 142 משרת לא מעט אנשים שעובדים ברמת החייל וגרים בתל אביב. בסך הכל בציר בגין עוברים גם 75 ו 76, ואפשר לרדת ממנו בבורסה ולעלות על 40, 240, 68 וכו'. נראה לי שמזיזים את 42 לבגין בעיקר לטובת הנוסעים מבת ים עד רכבת מרכז שנחנקים היום ב 40 ו 240.
 

אוהד11

New member
היה עדיף להזיז את 142 המהיר ולא את 42.
אם כבר אז להזיז את 142 ולפחות ליצור קישור מהיר מציר בגין ועזריאלי לרמת החייל ועתידים. כשיזיזו את 42 נישאר גם עם תדירות גרועה ברוטשילד וגם בלי קישור מהיר מעזריאלי (למעט 75 ו-76 על תדירותם המצומצמת). לכן השינוי הזה גרוע לטעמי. לגבי 289, קו מיותר שפשוט צריך לבטל ולתגבר במקומו את 89 ו-189.
כאשר ראיתי את מסלולו של 289 טענתי שהוא מיותר,
ולגבי 142 מוטב להעביר אותו אותו דרך קיבוץ גלויות, כפי שעבר 26. אפשר גם להעביר את 125 דרך קיבוץ גלויות
 

DanBus43Maalit72

Active member
היה עדיף להזיז את 142 המהיר ולא את 42.
אם כבר אז להזיז את 142 ולפחות ליצור קישור מהיר מציר בגין ועזריאלי לרמת החייל ועתידים. כשיזיזו את 42 נישאר גם עם תדירות גרועה ברוטשילד וגם בלי קישור מהיר מעזריאלי (למעט 75 ו-76 על תדירותם המצומצמת). לכן השינוי הזה גרוע לטעמי. לגבי 289, קו מיותר שפשוט צריך לבטל ולתגבר במקומו את 89 ו-189.
לא לבטל את קו 289! הקו הזה משמש אותי די הרבה!
 

guyweiss

New member
שינויים נוספים בקווים 42 ו- 89/289
חברת דן פרסמה מודעה במקומון "ידיעות חולון", ולפיה, החל מ- 1/9 (לשם שינוי מאז הפעלת הרפורמה, יום חמישי ולא יום שישי) יחולו שינויים בקווים 42 ו- 89/289. קו 42 יחזור לנסוע בדרך בגין מבלי להיכנס לשדרות רוטשילד/לונדון מיניסטור. 89 ימשיך מרוקח לבני אפרים ויפנה לשלונסקי, משה סנה, דבורה הנביאה ויסתובב ברמת החי"ל דרכו לעתידים. 289 יגיע עד תחנת רכבת האוניברסיטה בלבד (לא מצויין האם במסוף המזרחי או המערבי) (חבל שבאותה הזדמנות כבר לא איחדו אותו עם 13 עד קרית החינוך)
את 289 צריך לבטל ולהאריך את 189 לתוך אזור
 

alantan

New member
שינויים נוספים בקווים 42 ו- 89/289
חברת דן פרסמה מודעה במקומון "ידיעות חולון", ולפיה, החל מ- 1/9 (לשם שינוי מאז הפעלת הרפורמה, יום חמישי ולא יום שישי) יחולו שינויים בקווים 42 ו- 89/289. קו 42 יחזור לנסוע בדרך בגין מבלי להיכנס לשדרות רוטשילד/לונדון מיניסטור. 89 ימשיך מרוקח לבני אפרים ויפנה לשלונסקי, משה סנה, דבורה הנביאה ויסתובב ברמת החי"ל דרכו לעתידים. 289 יגיע עד תחנת רכבת האוניברסיטה בלבד (לא מצויין האם במסוף המזרחי או המערבי) (חבל שבאותה הזדמנות כבר לא איחדו אותו עם 13 עד קרית החינוך)
זה סופי? שווה לעדכן כבר את המפה?
 

alantan

New member
המודעה שראיתי מתייחסת לקווי חולון/בת ים, יתכן
שיהיו עוד שינויים במהלך השבוע באתרי דן ואגד
תודה, ושאלה
האם ידוע לך המסלול החדש של 89 בתוך רמת החי"ל? האם זה פשוט כמו היום רק בכיוון ההפוך? כלומר ימינה משמר הירדן, שמאלה מרכוס, ימינה עולי הגרדום, הרוגי מלכות, משמר הירדן ושמאלה לעתידים (ולהפך)? אם כן, סיימתי לבצע את השינויים האלה...
 

אוהד11

New member
תודה, ושאלה
האם ידוע לך המסלול החדש של 89 בתוך רמת החי"ל? האם זה פשוט כמו היום רק בכיוון ההפוך? כלומר ימינה משמר הירדן, שמאלה מרכוס, ימינה עולי הגרדום, הרוגי מלכות, משמר הירדן ושמאלה לעתידים (ולהפך)? אם כן, סיימתי לבצע את השינויים האלה...
המסלול של 89 ע"פ המודעה הוא כלהלן:
עד רוקח/שטרית ללא שינוי, בני אפרים, שלונסקי, רוזן, דבורה הנביאה, משמר הירדן, הרוגי המלכות, עולי הגרדום, מרכוס, משמר הירדן, דבורה הנביאה, עתידים. בחזרה: מעתידים דבורה הנביאה, משמר הירדן, מרכוס, עולי הגרדום, הרוגי המלכות, משמר הירדן, דברוה הנביאה, פנחס רוזן, שלונסקי, בני אפרים, רוקח וממשיך במסלול הגיל לחולון. לגבי 42: מבת ים עד השומרון פינת בגין ללא שינוי, בגין עד רכבת מרכז וממשיך במסלולו הרגיל. בחזרה: מעתידים עד בגין/נמיר ללא שינוי, בגין, השומרון וממשיך במסלול הרגיל. 289, כאמור, עד רכבת האוניברסיטה בלבד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה