המלצות (אמצע) השבוע

דינגן

New member
טל, יש לך בהחלט רעיונות מקוריים!

אבל מה לגביי? שנים ללא קפאין או קולה ועדיין...
 
הייתי בודקת לשלול מצבים רפואים והתנהגויות

בריאות. ספציפית זה עשוי להגרם בין היתר על ידי מצבים הורמונלים (פעילות בלוטת התריס, מידת ההשפעה של הגלולות אם נוטלים וכד') והפרעות שינה/העדר שינה מספקת. כל פעם שהתלונה של המטופל יכולה להיות גם עם תשתית פיזית, אני מבקשת לשלול במקביל מצבים פיזיים. שולחת לבקש הפניה לבדיקות דם, למעבדת שינה וכד'. אם לא חוזר דבר וזה רק נפשי - ממשיכים בכיוון הזה, אבל לא פעם ולא פעמיים יש מטופלים שחוזרים ומדווחים שאכן התגלתה תת פעילות של בלוטת התריס, חוסר איזון הורמונלי, מחלת הנשיקה, אנמיה, הפרעת שינה וכד'. אני מדברת גם עם מטופלים על כך שזה כמו בריכה שצריך למלא - צריך שיהיו כמה שפחות ברזים שמרוקנים אותה. כמובן שיתכנו גם סיבות שאינן ביוכימיות לחוסר שקט - בין היתר דכאון במצבים מסוימים, חרדה, לחץ, וגם תגובה לזכרון טראומתי קודם (למשל חוסר שקט זה סימפטום של פוסט טראומה, אבל לא רק אירועים שמוגדרים בDSM כטראומה יכולים לעורר תגובות כזו).
 

דינגן

New member
מזל שאפשר "להאשים" את הגוף ואם זה לא עוזר

תמיד אפשר לתלות זאת בנפש. אבל כמו (כמעט
) תמיד, יש חכמה בדברייך והיגיון.
 

dina1001

New member
לא ממש המלצה אבל...

אחרי הרבה התלבטויות החלטתי לפתוח במקום העבודה קבוצה ללימוד אנגלית. כבר היה שיעור אחד, גם אני וגם המשתתפים ממש נהנינו. מסתבר שלא תמיד צריך ללכת דווקא על דברים כבדים וטיפוליים... בזכות הקבוצה הזאת אנחנו משיגים הרבה דברים: שיפור רמת האנגלית, העלאת הביטחון העצמי, מילוי שעות הפנאי. זה גם מלמד את המטופל להציב מטרות - מה אני רוצה ללמוד? למה דווקא את זה? במה זה יועיל לי? חלק מהדיירים אפילו השתתפו בהכנות לקבוצה (כמו ללכת ולקנות את חומרי הלימוד וכו').
 

דינגן

New member
רעיון מקסים! אם אני לא טועה את עובדת בהוסטל?

הטיפול בשיקום ייחודי ומקיף, טומן בחובו: חזרה לתפקוד, הקניית כישורים. כל אמצעי יכול להיות טיפולי לצורך אלו. דרך אגב, אלו רעיונות שאני משתמשת בהם בהדרכת הורים: כל שעה/משימה בשעות היום עם הילד יכולה להיות "טיפולית" עבורו במובנים רבים- פיתוח היכולת האמפתית של ההורה כלפיו סביב המשימה, הרחבת השיח ביניהם וגם מטרות כמו התארגנות, לקיחת אחריות שהזכרת. כל "טכני" יכול להתרחב ולקבל מימד נפשי ותקשורתי בין ההורים לילד.
 

dina1001

New member
אכן

בהוסטל כוללני. קשה לראות כל היום כל כך הרבה חולי... אבל יש הרבה דגש על שיקום. עם הרבה התמדה וסבלנות רואים גם תוצאות
 
למעלה