קודם כל יש לשפר את התח"צ לאותן תחנות.
וכאשר מקימים תחנה חדשה, יש לדאוג לתחבורה ציבורית טובה כזאת שתמלא אותה בנוסעים בלי צורך בחניון, לא בתשלום ולא בחינם. עובדה: זה אפשרי. אז מה שצריכים לעשות בתחנות שהזכרת, זה לשפר את התח"צ באמת ולא בכאילו, ולראות את החניון מתרוקן מיום ליום. ואז כבר שיהיה בתשלום, זה לא יזיז להרבה אנשים (במיוחד אם בתמורה לתשלום תהיה עליו שמירה יותר טובה למשל). בנתניה, בחדרה ובמקומות רבים נוספים התחבורה הציבורית על הפנים. ושאף אחד יספר לי פה סיפורים. במיוחד לא על חדרה... תחבורה משלימה לתחנת הרכבת של חדרה כמעט ולא קיימת, ואומר מראש שאיני מעוניין לשמוע כל מיני מתלהמים "מטעם" שיבואו לסתור את דבריי, כי לדאבונם למדתי את הבעיה על בשרי. ומצב דומה קיים בהרבה תחנות אחרות. זה שמגרשי החנייה בתחנות מלאים, מעיד אך ורק על כישלון צורם של משרד התחבורה לדורותיו לספק לתושבים אלטרנטיבה טובה יותר. כן: אוטובוס אמור להיות יותר טוב, יותר נח, יותר מהיר וכמובן שהרבה יותר זול מהמכונית הפרטית. איפה שלא כך הם פני הדברים (בישראל) - שם אפשר להגיד שיש דרעק מיט פעפער במקום תחבורה הציבורית. ואיפה שהתנאים האלה האלה מתקיימים (למשל בשוויץ) - שם אפשר להגיד שיש תחבורה ציבורית טובה. בקיצור: אם התח"צ המשלימה בראשון תהיה טובה באמת ולא "טובה" לפי סטנדרטים של משרד התחבורה, פשוט לא יהיה אכפת לתושבים שאין מגרש חנייה במקום. מקסימום - אפשר יהיה להסתפק במגרש חנייה קטן ובתשלום. אבל מצד שני, אני מבין את חשש התושבים מפני בנייה של תחנה ללא חניון, כאשר מצב התח"צ בארץ נראה כפי שהוא נראה היום.