שרשור אקדמי יום שלישי

gil levi

New member
אני לא יכול

כי אני מתגייס בסוף השנה הזאת (אני עתודאי).
 

Drazick

New member
מקסימום / מינימום סופרימום / אינפי

שלום. יש לי את השאלה הבאה. יש לי קבוצה שהאיבר הגדול בה הוא הסדרה ההנדסית שהאיבר הראשון בה הוא אחד ומנתה 1/2. שאלתי, האם הסכום של הסדרה הוא 2 הוא רק שואף ל-2 כי זה משפיע האם לסדרה יש אינפימום בלבד או גם מקסימום. תודה.
 

1ca1

New member
קצת סדר

סכומה הוא 2, זהו... (הסכום מוגדר כגבול של הסס"חים...) יש לסדרה מקסימום, זהו 1, האיבר הראשון, מאחר שהסדרה היא מונטונית יורדת... לגבי אינפימום (שזהו חסם המלרע הכי גדול), יש לכל תת קבוצה של מספרים ממשיים (באינפי 1 זה מתורץ ע"י אקסיומת השלמות), זהו 0 כמובן (כל מספר בסדרה הוא אי שלילי, לכן בסה"כ נקבל שאפס חסם מלרע, שהוא הכי גדול, נניח שיש אחד גדול יותר ממנו, צריך להראות שקיים איבר בתחום בין החסם לכאורה לבין 0, זה קל לקבל מאוד (כמובן שהסדרה שואפת לאפס, אז אין בעיה כזאת))
 

yuvalmadar

New member
אני כבר מתעסק עם פרוייקטי הוויקי

ויקיפדיה וויקיספר בעניינים האלה. הצרה היא שהם לא כל כך יתאימו להצעה שלך, כיוון שהמידע שמופיע בהם לא מוגן בשום צורה שהיא בזכויות יוצרים ולכן לא ניתן להכניס חומר שיוצר על ידי האוניברסיטה/המרצים והועלה בהסכמתם אלא אם הם יסכימו לוותר זכויות היוצרים על חומרים אלה (לפי רשיון הGFDL) ושהם יהיו נתונים לשינוי על ידי כל מי שיחפוץ בכך.
 

TriPax

New member
מרוכבים - מנת שני מרוכבים

בעיקרון, מנת שני מרוכבים נתונה ע"י הנוסחא:
Z = r(cosα+i*sinα) W = s(cosβ+i*sinβ) Z/W = r/s[cos(α-β)+i*sin(α-β)]​
אבל, אם במקום Z אני אקח את הצמוד של Z:
Z' = r(cos(α)+i*sin(-α))​
אז מנת Z'\W אמורה לקבל ערך אחר. אם אשתמש בנוסחא המקורית של מנה, יוצא שהזווית בתוך הסינוס/קוסינוס היא (α+β), ואז בעצם יוצא שהזווית של המרוכב החדש שהוא המנה, שווה לזווית של מכפלת אותם שני מרוכבים, וזה לא מסתדר לי! (השאלות נובעות מתרגיל שאני מנסה לפתור, אם צריך אני אצטט כאן את התרגיל, אבל בעיקרון זו הבעיה שנתקלתי בה). תודה רבה!
 

Drazick

New member
לא התעמקתי...

אבל סתם מזכיר מכפלה בהופכי ולכן התוצאה הזהה. צריך לבדוק, לטעמי הרי מתקיים גם בשדה המרוכבים.
 

avinamal

New member
למה?

בראשון יצא לך:
Z/W = r/s[cos(α-β)+i*sin(α-β)]​
בשני יצא לך:
Z*/W = r/s[cos(α-β)+i*sin(-α-β)]​
זה ממש לא אותו הדבר.
 

avinamal

New member
תיקון שגיאת דפוס

Z = r[cos(α) + i*sin(α)] Z* = r[cos(α) - i*sin(α)] = r[cos(α) + i*sin(-α)] = r[cos(α) + i*sin(-α)] W = s[cos(β) + i*sin(β)] Z/W = r/s[cos(α-β) + i*sin(α-β)] Z*/W = r/s[cos(-α-β) + i*sin(-α-β)] = r/s[cos(α+β) - i*sin(α+β)] != Z/W​
 

angi18

New member
פונקציה זוגית ואי זוגית

הוכיחו או הפריכו באמצעות דוגמא נגדית: 1. f,g: R--> R אי זוגיות אומר שאם נפעיל את f על g התוצאה תהיה פונקציה אי זוגית. 2. f: R--> R זוגית, g: R--> R כלשהי, ואם נפעיל את f על g התוצאה תהיה פונקציה זוגית. 2. g: R--> R זוגית, f: R--> R כלשהי, ואם נפעיל את f על g התוצאה תהיה פונקציה זוגית. גם הסבר על כיצד לפתור את השאלות ולא רק פתרונן יתקבל בברכה... המון תודה :)
 

talbach

New member
תשובות

3 נכון. כל מה שצריך לבדוק זה ש-אף הרכבה גי' (*משמאל לימין*) של X שווה לערך של זה במינוס X, לכל X. וזה נכון:
g(x) = g(-x) f(g(x) = f(g(-x)​
מכאן נובע בפרט שגם 1 נכון. 2 לא נכון: קח לדוגמא את
f(x) = |x| g(x) = x+5​
שים לב: יתכן והכוונה של "אף מורכב על ג'י" היא לקחת את הפונקצית בסדר ההפוך, ואז ברור שהתשובות לשאלות 2,3 מתהפכות.
 

talbach

New member
תיקונון

הכל נכון מלבד מה שרשמתי על שאלה 1, חשבתי שגם שם מדברים על פונקציה זוגית ועכשיו ראיתי שזה בעצם פונקציה איזוגית. התשובה המתוקנת:
f(g(-x)) = f(-g(x)) = -f(g(x))​
ולכן הפונקציה אי-זוגית.
 

נועה2004

New member
חישוב גבולות ../images/Emo41.gif

בתמונה שצירפתי: בפונקציה בסעיף ב': איך מפשטים את המכנה? מחברים את החזקות של x^2 ושל שורש X או שכופלים בצמוד של המכנה? בפונקציה בסעיף ה': בשביל לפשט את הפונקציה כופלים בערך המונה בריבוע? כדי לבטל את השורש?
 
תגובה

לא מפשטים כלום להפך מסבכים יש להרחיב שת השבר בחזקה הכי גדולה (ב-x^3 ה-x^2) ואז הרבה ביטוים שואפים ל-0
 

talbach

New member
תשובות

איך פותרים כאלה שאלות? בשני הסעיפים את רוצה לדעת לאן הפונקציה שואפת כאשר X שואף לאינסוף, וכאשר את מחשבת את המונה והמכנה בנפרד את מקבלת אינסוף. כלומר יש לנו פה מקרה של צורת "אינסוף חלקי אינסוף" ואנחנו רוצים לדעת "מי מהאינסופים שואף יותר מהר" - האם זה המונה או המכנה? התשובה הכללית היא כזו: אם יש לנו פולינומים גם במונה וגם במכנה, מספיק לבדוק המעלה של מי מהם גדולה יותר (המעלה של פולינום היא החזקה הגדולה ביותר שמופיעה בפולינום). אם המעלה של המונה גדולה מהמעלה של המכנה הפונקציה תשאף לאינסוף, אם של המכנה גדולה משל המונה הפונקציה תשאף לאפס, ואם הדרגה היא זהה, אז הפונקציה תשאף למנת המקדמים של האיברים בעלי החזקות הגבוהות. וכמובן, הדרך הפורמלית להראות זאת היא לחלק בחזקה הגבוהה ביותר של X המופיעה גם במונה וגם במכנה. בכל מקרה, בשאלות שאת רשמת פה, לא מדובר בפולינומים (כי יש שורש X), אך זהו אותו המקרה בדיוק: צריך לעשות את אותה הפעולה שרשמתי בפסקה הקודמת, כאשר מבחינת שאיפה לאינסוף X "מנצח" את שורש X. או בצורה פורמלית: בסעיף ב', חלקי מונה ומכנה ב-
x^2*sqrt(x)​
ובסעיף ה' חלקי מונה ומכנה ב-
x^2​
(בסעיף זה, אחרי החלוקה, תרצי להכניס את מה שנשאר מחוץ לשורש במונה לתוך השורש.)
 
דרושה עזרה דחופה בשאלת גבול..

נשארתי למחר רק עם שתי השאלות שבקובץ המצורף.... בראשון כמובן X שואף ל-4 ובשני n שואף לאינסוף תודה רבה!
 
למעלה