כשמסתכלים על הנתונים באתר החדש של מטרופולין
המטרונית/שאלות /חדשות/הצעות...
כשמסתכלים על הנתונים באתר החדש של מטרופולין
חיפה לא ברור מה קורה עם קו 16. מצד אחד הוא רשום כקו גרנד קניון - רכבל בת גלים ומצד שני במפה נקודת הקצה שלו היא מרכזית המפרץ. מה נכון?
ברשימת השינויים בקווים, רשום שבקו 23 החיפאי יהיה שינוי תדירות מ-2.8. האמנם? האם קו זה לא מתבטל ומוחלף על ידי 136?
וברשימת כל קווי המטרופולין שכחו את קו 11 של חיפה.
ממש לא ברור למה לא מסדרים את מספרי הקווים כך שלא תהיה כפילות ביניהם.
אי אפשר היה לתת לקווי הקריות החדשים מספרים בסדרות 8X ו-9X?
אם כבר עשו שינוי במסלול של קו 3 החיפאי של אגד אי אפשר היה לשנות את המספר שלו, למשל ל-41?
רשימת הקווים לחיפה ממרכזית המפרץ הולכת להשתנות שינוי גדול. הרשימה החדשה:
מ1 (כתחנת ביניים)
מ2 (כתחנת ביניים)
מ3 (כתחנת ביניים)
16 ? (לא ברור מה קורה עם הקו הזה)
101
115
123 (כתחנת ביניים)
131
132
133
136 (כתחנת ביניים)
141
142
146
כמו כן מרכזית המפרץ מתרוקנת מקווי הקריות והופכת להיות בעיקר תחנת מעבר עבור תושבי הצפון מחוץ לקריות. מעניין יהיה לראות האם מספר הנוסעים בתחנת הרכבת לב המפרץ יושפע מהשינויים ולאור העובדה שמתחנות חיפה מחירי הנסיעות ברכבת דרומה נמוכים יותר, האם הרשת החדשה תגרום למעבר נוסעים מלב המפרץ לתחנות חיפה.
למשל, תושב נשר שמעוניין ליסוע ברכבת לתל אביב, מבחינת עלות, יהיה עדיף לו להשתמש בקו 112 ולעלות על רכבת בחוף הכרמל מאשר לעלות על רכבת בלב המפרץ. ולאור העלאת התדירות בקו 146, גם הוא מגדיל את אפשרויות השיnוש בחוף הכרמל במקום בלב המפרץ.
שתי מגמות הפוכות עוברות על מרכזית/לב המפרץ - מצד אחד הפיכתה למרכז תחבורה ראשי של אזור הצפון ומצד שני הקטנת מרכזיותה בנסיעות יוממים בתוך המטרופולין.
במרכזית חוף הכרמל השינוי צנוע יותר - ביטול 103, 113, 114, הוספת 112 ו-מ1 (הצמצום המשמעותי של 45 אינו חלק מהשינוי בקווים לחיפה, אלא לטירת הכרמל).