ציוד ורכש לאמצ"ש

עוד שאלות על ציוד

1. אם אני מתכננת להניק כדאי בכל זאת להתארגן על בקבוקים ליתר בטחון? (כמה?) ועל משאבה ושקיות? מוצצים?
&nbsp
2. עדיף מדחום לטוסיק או לאוזן?
&nbsp
3. צריך מדחום לחדר?
&nbsp
4. מישהי יכולה אולי לכתוב לי הערכה של כמויות בגדים שצריך לחודש הראשון לתינוק שיוולד בחורף? אני יודעת שמקבלים גם מתנות וכו' אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת כמה בערך מכל דבר ואיזה סוג של מלבושים הכי כדאי.
&nbsp
&nbsp
תודה
 

הייבי

New member
תשובות שלי

לדעתי כדאי להתארגן על בקבוק אחד/שניים. אני הייתי נעולה על זה שאני אניק וברגע האמת לא הצלחתי להגיע להנקה מלאה ושילבתי בקבוק. במקרה הכי גרוע- תשלחי את החצי לקנות בימים הראשונים זה לא אסון. לגבי שקיות ומשאבה- לא הייתי משקיעה במשאבה יקרה על ההתחלה. אני שנאתי לשאוב וויתרתי על זה דיי מהר. תמיד אפשר לשאול מיד שרה. מדחום לטוסיק הוא הכרחי. מדחום לאוזן זה נוח אבל לרוב פחות מדוייק. אנחנו התחלנו רק עם לטוסיק ושגדל קצת ותפסתי ביטחון קניתי גם לאוזן. מדחום לחדר לדעתי מיותר. קיבלנו ולא השתמשנו. לגבי בגדים זה מאוד תלוי במוכנות שלך לעשות כביסות. בעיקרון בהתחלה הם לובשים לפחות שתי שכבות וכלל האמצבע הוא שכבה אחת יותר ממה שאת לובשת. לרוב יוצא לפחות פעמיים ביום להחליף (דליפות קקי, פליטות וכו). אני שנאתי לעשות כביסה אז היה לי מספיק סטים לבערך חצי שבוע בהתחלה וברגע שעברנו את הניו בורן אפילו לכמעט שבוע. בכללי לא הייתי משקיעה בניו בורן ועדיף לקנות 0-3 שמשמש לתקופה יותר ארוכה. בכל מקרה הייתי מתחילה עם סביב 5-6 סטים ומשלימה אחר כך לפי הצורך. בגיל הזה אין טעם להשקיע ולדעתי תקני את ההכי פשוטים 100% כותנה שאת מוצאת.
 

newmama14

New member
תשובותיי

היי,
1. אני התכוננתי ממש טוב להנקה והיה לי ייעוץ מעולה בבית חולים אחרי הלידה, אז באמת לשמחתי לא נזקקתי לכלום. היה לי בבית פחית של פורמולה שקיבלתי בחינם באיזה כנס הריון, ולא היו לי בקבוקים, ואמרתי לעצמי שבמקרה הכי גרוע תמיד יש סופרפארם קרוב פתוח... לא יודעת מה הייתי עושה אם לא היה מסתדר עם ההנקה, אבל זו אופציה שפשוט מראש די סירבתי להביא בחשבון, ואני שמחה שכך. מניחה שבקבוק או שניים יספיקו לך למקרה שאת רוצה ליתר בטחן ותמיד אפשר לשלוח את בן הזוג לקנות עוד אם יתברר שאתם צריכים. משאבה- אני התחלתי לשאב רק לקראת החזרה לעבודה, ופשוט השאלתי משאבה מיד שרה, ובהמשך קניתי אחת ידנית פשוטה. שאבתי חצי שנה וזה הספיק לי. לא רואה טעם לקנות משאבה בהתחלה, הכי טוב הנקות, ואם אין ום בעיה מיוחדת לא רואה סיבה להתחיל לסבך עם שאיבות... שקיות להקפאת חלב אני כשהתחלתח לשאוב קניתי, בסוף בקושי יצא שהשתמשתי, כי הכמויות של השאיבות לא היו גדולות, והסתפקתי בשלישיית בקבוקים שתואמים למשאבה (כל יום שאבתי ליוום שאחרי אז לא היה צורך להקפיא), בסוף השתמשתי בשקיות להקפיא אוכל טחון כשהתחלנו טעימות של מוצקים :)
2. לדעתי לטוסיק עם קצה גמיש. אלה של האוזן מאוד יקרים ולדעתי פחות מדוייקים. לנו יש מדחום גמיש תוצרת גרמניה מצויין שעלה ממש בזול דרך הקופה.
3. מדחום לחדר, לדעתי אחד הדברים הכי מיותרים. אם תרגישו שאתם צריכים מקסימום תקנו בהמשך. לדעתי אתם תריכים להרגיש שנעים וזהו, זו אינדיקציה די טובה. בטיולים בעולם ראיתי אנשים מגדלים תינוקות בתנאי חום גרועים מבארץ, וקור קיצוני מן הארץ, ובלי מזגן, והם הסתדרו גם בלי זה, פשוט קומונסנס ולהרגיש את התינוק כדי לדעת אם חם או קר לו...
4. לגבי בגדים לא בטוחה, גם אני פעם שעברה ילדתי בקיץ והפעם בחורף. בקיץ הלבתי רק שכבה אחת, לא יודעת איך אלביש בסוף ספטמבר תינוק שנולד (זה גם לא ממש חורף בד"כ). כן כדאי להצטייד בכמות נכבדה שלא תשתעבדי לכביסות בשבועות הראשונים, רק בייסיק, יפים כבר בטח תקבלו במתנות. הייתי אומרת לפחות שמונה- עשרה סטים של בגד גוף שנפתח מהצד, רגליות, וכמה אוברולים... אולי גם גרביים בחורף. כובע או שניים. מציעה גם לקנות קצת מידה ניו בורן, אלא אם כן יש לך סיבה להאמין שהתינוק יהיה גדול במיוחד, לנו היתה תינוקת קטנה, וה0-3 היו לה ענקיים עד גיל 3 חודשים... ולא היה לי בכלל ניו בורן אז הייתי צריכה להתחיל לקראת ות ולבקש אחרי שהיא נולדה, אז כדאי שיהיו כמה ואז תראו אם צריך עוד או שאפשר להסתדר עם 0-3 (אגב, יש חברות שהבגדים שלהם קטנים יחסית, כמו קרטרס, אבל לדעתי הם מולבשים רק מהראש, פחות נוח לשבועות הראשונים)
 
תשובות - קצת חופרות

1.אני גם מתכוונת להניק, ולמראת זאת יש לי 3 בקבוקים קטנים (120 מל) בבית וכמובן גם תמל למקרה הצורך\חירום. אני יודעת שתמיד ניתן לקפוץ לסופר פארם אבל אני אישית פוחדת מהלילות,ובלילות הכול סגור, לא רוצה להשאיר את הילדה רעבה אם לא יהיה לי חלב או מכול סיבה אחרת, גם בכול מקרה את תצטרכי בקבוקים למים להמשך אז גם יש מבצעים עכשיו בסופר פארם על בקבוקי מאמ, לדעתי עדיך לקנות עכשיו מאשר לרוץ בלחץ ועוד לקנות במחיר מלא.
- משאבות הן דבר יקר, עולה 600-800 שקל אפשר להשכיר מיד שרה או אם כמובן יש אפשרות אז לקנות, אני רכשתי משאבה לפני הלידה, כי אני חושבת שאני הולכת להשתמש בה די מההתחלה.
- שקיות חלב גם מעדיפה לרכוש מראש.
- מוצצים ממליצה לקנות גם, ועדיף כמה סוגים כי לא כול הילדים מתחברים לכול סוגי המוצצים. אישית קניתי מוצץ של טומי טיפי ואחד של אוונט.
&nbsp
2.התלבטתי המון בין 2 סוגי המדחום (אוזן או טוסיק), ובסוף אני מבינה שהכי טוב ופשוט זה מדחום לטוסיק.
&nbsp
3.לדעתי מיותר, אבל אפשר לקנות מדחום ממש ממש פשוט כמו לאמבטיה וזה יהיה בסדר. אני מתכוונת לקנות את האינטרקום של מוטורולה והוא מראה את הטמפרטורה בחדר,ולדעתי מכול האינטרקומים שראיתי רובם מראים .
&nbsp
4.צפוייה ללדת באוקטובר,חושבת שצריך בערך 10 בגדי גוף ארוכים, 5 קצרים , 14 אוברולים ארוכים, 10 רגליות בערך , 2-3 כובעים , 5 גרביים , כמה חליפות חמות למקרה שיוצאים אפשר אוברול חם ,משהו שהתינוק כולו יהיה בזה , כי ברגע שתרימי אותו בחוץ שלא תסתבכי אם לכסות בשמיכה לדוגמא. זה הכי חשוב לתקופה הראשונה ושם כבר תראי מה עוד תצטרכי.. גם בדיוק יתחילו מבצעי חורף של סוף עונה. אני יודעת שבנות נולדות יותר קטנות לכן קניתי הרבה ניו בורן וכמה 0-3, אבל בנים נולדים קצת יותר גדולים ומשתמשים בניו בורן ממש שבוע שבועיים גג ולרוב ישר לובשים 0-3.
&nbsp
מקווה שעזרתי :)
 
קניית רהיטים מרהיטי טל

מישהי קנתה במקרה ריהוט לחדר ישירות מרהיטי טל?
הם לא מוסרים מחירים בטלפון ואנחנו תוהים האם שווה לנסוע אליהם במיוחד (אנחנו מהמרכז והם יושבים בבני עייש...)
&nbsp
תודה!
 
אם תל אביב או אזור רחובות קרוב לך

אז סביר להניח שכולבו סימה יהיה יותר זול מכל דבר אחר שתראי. אנחנו קונים בסניף הוותיק ברחוב אצ"ל 19 בת"א ולאחרונה נפתח סניף באזור הקניות (הדוחה אבל שימושי) ביל"ו סנטר.
 
למעלה