דברים לטיפול:
אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ
בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
דברים לטיפול:
1. מערך פניות הציבור של משרד התחבורה? הוא קיים בכלל? פניתי אליהם בפסח וטרם קיבלתי תשובה. (ופניתי פעמיים ליתר ביטחון ופעמיים קיבלתי את ההודעה האוטומטית שהפניה התקבלה). צריך לשפר אותו דחוף! שפניות יענו תוך 14 ימי עסקים לכל היותר ותלונות תוך חודש לכל המאוחר! לא הגיוני שתלונה תטופל רק תוך חצי שנה, זה מוציא את האפקטיביות מהתלונה! מה זה, יש שם רק עובד אחד?
2. כפי שנאמר מעלי, קנסות אוטומטיים לפי GPS - דבר הכרחי שישפר את האמינות.
3. שיפור תנאי הנהגים על מנת לעודד גיוס.
4. קידום עליה מכל הדלתות בכל הקווים העירוניים בארץ. לא הגיוני שהדבר מתנהל כ"כ בעצלתיים. לא הגיוני שלא יהיה אפילו תאריך יעד!
5. שילוט סטטי ואלקטרוני, באוטובוסים ומחוצה להם, גם באנגלית לטובת התיירים. בשלב ראשון לפחות באזורים תיירותיים ובתחנות מרכזיות ופופולריות במיוחד.
6. שיפור השילוט האלקטרוני באוטובוסים: שיהיה ניתן לדעת לפיהם באיזה תחנות ניתן להחליף לאיזה קו, זמן הגעה משוער לפי זמן אמת וכו'. כיום מדובר רק בפיילוטים וב90% מהקווים זה לא קיים. אנחנו בשנת 2017 למען השם!
7. שירות לילי: לא יתכן שהוא יהיה מיועד רק לתלמידי בית ספר! אני לא מדבר על שישי בלילה אפילו - אבל אמצע שבוע זה הכרחי, לפחות בערים הגדולות והמתויירות.
לא הגיוני שבאילת ובת"א לא יהיה קו או מספר קווים שפועלים בלילה. לא הגיוני שיש ערים שיש מהן רכבות לילה לנתב"ג אבל אין איך להגיע אליהם. צריך מינימום קו לילה אחד שיפעל בכל עיר כזאת גם בימי חול, מינימום אחת לשעה, משהו! הרי עובדה שבחיפה והקריות זה עובד יופי!
8. משהו ספציפי: הוולידטורים הקטנים בתחנות המטרונית בחיפה והקריות הן בדיחה עצובה על חשבון הנוסעים. כאלו מכונות טיפשיות לא ראיתי בחיים שלי. מה הבעיה לגרום להן לתת עדיפות לחוזים תקופתיים שגם ככה מכסים את כל אזור פעילות המטרונית?!
הם לא מבינים אפילו כמה זה יעלה את אחוז המתקפים - כיום יש אנשים, ואני עד לזה, שלא מתקפים חוזים תקופתיים כי אין להם זמן להתעסק עם המכונות הגדולות (שבד"כ נמצאות גם בקצה התחנה) כי הם מפחדים לפספס מטרונית. לא חבל?
9. ניקיון הרכבים: לא הגיוני שמושבי האוטובוס, ולא משנה מאיזו חברה, לא ישאב לעולם. מהרגע שמורכב ועד הרגע שנגרס. יעידו על זה ענני האבק שמתעופפים בטפיחה מעט חזקה בכל כסא כזה שמלאו לו כמה חודשים. ושנתחיל לדבר על מסנני המזגנים שלא יודעים שואב אבק מהו? או אולי על הרצפה המוכתמת? הקירות המשחירים? אנשים לא אוהבים לנסוע בטינופת.
10. תחנות אוטובוס שאשכרה מגינות מפגעי מזג אוויר ולא סתם מקשטות את המדרכה ומשמשות כשלט פירסום יבואו מה זה בטוב.
11. סיום סאגת רפורמת התעריפים. כרגע יש שתי מערכות תעריפים שסותרות אחת את השניה באופן אבסורדי, ובאמת שאין לי כוח לרשום פה את שלל הדוגמאות.
12. פתחתם כביש מהיר וחדש? מזל טוב, שיחקתם אותה. באמת! זה חשוב! אבל מה עם להעביר שם איזה קו או שניים? מה, לנו לא מגיע להנות ממנו?
13. פתיחת קווים לכל מני אתרי טבע. רבאק, אפילו לחרמון אין קו! מה, לפשוטי העם לא מגיע לראות שלג פעם בשנה?
וזהו בנתיים, סורי על הבלאגן, פשוט הפוסט המבורך הזה שיחרר ממני לא מעט קיטור.