אירוח בפורום - טל גל כהן

guysoffer

New member
דווקא החברה שאתה מזכיר

שקונים יין אחת לשבועיים או יותר, בשביל לשתות בבית עם האוכל או סתם בערב בשביל הכיף. רובם יעדיפו יין שמתומחר במחיר נמוך יותר, לא ?

מכיוון שאין כזה, הרבה קונים יינות איטלקיים או ספרדים (אני מכיר כמה חברה כאלו באופן אישי). ההפסד כולו שלנו.

גיא.
 

bruno01

New member
זה בדיוק מה שאני אומר.

ממשיכים לייצר פה יינות "כבדים" יותר, שהם גם, מסתבר, יקרים יותר לייצור וכתוצאה מכך יקרים יותר גם בחנויות.
ורוב הצרכנים לא קונים אותם, ולכן השוק לא באמת גדל כמו שאמור לקרות.
 

katam

New member
אנחנו בדיוק עונים להגדרה הזאת אבל מקפידים על

יין ישראלי, לדעתי היין הישראלי באיכות מעולה
 

Gרר

New member
שאלה אולי קצת מפגרת... אבל מטרידה אותי רבות

רוב היין במסעדות הוא בבקבוקים. בכוסות בדרך כלל מוצע מגוון מאד קטן של יין.

הבעיה שלי עם בקבוקים היא שאתה נאלץ להמר, בסכום שהוא בדרך כלל מעל למאה שקלים שזה לא הולך ברגל, על יין שאתה מן הסתם לא מכיר ואין לך מושג אם הוא יקלע לטעמך או לא.

עם כוסות הבעיה נפתרת כיוון שאתה יכול לטעום שנים או שלושה סוגים ולראות מה הכי מתאים.

האם נעשה פעם ניסיון לתת איזה איפיון "סטנדרטי" לטעמים של יין (הזהרתי שזו שאלה מפגרת) ואם יש איזה שיטה כלשהי לאפיין טעמים של יין למה היקבים לא מאמצים אותה וכותבים את האיפיון על כל בקבוק?

אני יודע שעל לא מעט בקבוקים נעשה ניסיון כלשהו לאפיין את הטעם, אבל בדרך כלל הוא מאד "פיוטי" ולא ממש עוזר להבין את הטעם של היין.

אישתי, למשל, מאד אוהבת יינות שהם לא חומציים ובכל זאת יש להם עומק של טעמים. אם, למשל, שני הפרמטרים האלה בלבד (חומציות ועומק) היו כתובים על כל בקבוק, ואולי כמה נוספים (קליל/כבד וכו') - ווואו כמה שזה היה עוזר לנו. זה נכון שאנחנו תמיד מנסים לכוון את המלצר/הסומליה לכיוון הזה ובכל זאת בהרבה מקרים אין קשר בין מה שמבקשים למה שנותנים לנו לטעום.

כאמור (פעם שלישית) שאלה אולי קצת מפגרת אבל קצת insight בנושא הזה ממישהו שהוא מומחה ליין יעזור לי מאד.
 
ממש לא שאלה "מפגרת"

מאוד לא פשוט לאפיין יין. בעיניי יין היא סוג של יצירת אומנות בבקבוק. תחשוב על אומן שלוקח ענבים והופך ליצירת אומנות מלאה בטעמים וניחוחות. מה יכתוב? יין "כבד"? "יין קליל" אז איזה מחיר יתבקש? הכי נכון שאתה וזוגתך תתעמו כמה שיותר יינות ותוכלו לבקש משהו שהוא באופי של... למשל: אני מחפש יין שדומה באופיו לשדונה של נגיד יקב לוינסון ואז יכול המלצר או הסומלייה להתאים משהו דומה. מקווה שעזרתי. :)
 
הבאת יין למסעדה

שלום טל, שאלתי היא בנוגע לכללים הנהוגים לגבי הבאת יין למסעדה.
ברור לי, למשל, שלא מקובל להביא יין של סגל שעולה 19 ש"ח בסופר

אבל פחות ברור לי מה כן.
האם הכלל הוא שהיין לא יימצא בתפריט היינות (שלא תמיד מופיע ברשת...), האם זו שאלה של מחיר?

תודה רבה
 
יין למסעדה

אני חושב שראשית זה עניין של נימוס. יש להרים טלפון למסעדה ולבדוק את המדיניות. אם מקובל להביא יין לבדוק מהם דמי החליצה. ראוי להיא יין שיכבד את הארוחה ואת המקום וכמובן שלא נמצא בתפריט היינוצת של המקום. לא פעם שהבאתי יין מכובד, כיבדתץי את הסומלךייה או בעל המקום בלגימה הגונה ומהמקום שהאתי יין שכיבד את המקום ואת מנות השף אפילו לא גבו ממני דמי חליצה. זה הכל עניין של חוויה קולינארית שאני משתף את המסעדן. הוא יהנה וגם אני.
 

salo22

New member
"נוריד את הכפפות"


כי די נחמדים עד עכשיו.. כמה שאלות סטטיסטיקה ועוד..
1) האם תוכל בבקשה לשתף בנתונים סטטיסטיים על צריכת היין במסעדות בכוסות ובקבוקים (ועדיף כמובן אחד מול השני)? נתח מיובא מול נתח מקומי? מה דעתך על המספרים האלה ? האם יש מקום לשיפור? איך פחות או יותר ?
2) יותר מידי פעמים אני מזמין יין בכוס שתומחר באיזור 32-36 ש"ח, ומתחרט לאחר מכן שעשיתי את זה, לרוב יהיה מדובר ביין שעלותו בחנויות דרומה 100, לפעמים אפילו משמעותית מאוד. אפשר אולי השערות למה האכזבה, אולי הבעיה בי ?

3) לתחושתי, יש מקומות חובבניים כמעט לגמרי שמשווקים במסעדה שלהן יינות "שדחפו להם" בינוניים ומשעממים לגמרי במחירים לא ממש נחמדים ללקוח, ואז "מעיזים" נניח לתמחר את דמי החליצה (לבקבוק??) לכיוון ה 50 ש"ח. למה למען השם? מה לדעתך הם דמי חליצה סבירים וממה הם אמורים להיות מושפעים ? האם אמור להיות לדעתך קשר בין "רמת המסעדה" לגובה דמי החליצה?
4) מה דעתך על "הרעיון" של הוזלה משמעותית במחירי היין במסעדות כדרך לעודד ארוחה מלאה או "יותר הזמנת אוכל" מהתפריט? הטרייד אוף הזה בין הזמנת יין להזמנת אוכל, לא מתבייש להגיד שלפעמים השיקול האם להזמין יין נמדד אפילו מול האם להזמין קינוח, ובסיטואציה כזו לא תמיד היין ינצח. למה אין כמעט מסעדות שישקלו לתמחר יין איכותי קרוב יותר למחיר העלות באם לקוח יזמין לעצמו ארוחה מלאה? למה התחושה הכמעט תמידית הזו של ניסיון "לדפוק קופה" בכל מחיר על היין? להפוך אותו למקור רווח חשוב?
תודה ושבוע טוב..
 

salo22

New member
אוי שכחתי את השאלה הכי חשובה !

אני פריק של סיידרים ופוירה או איך שאומרים את זה, לדעתי הם מאוד מתאימים לאקלים בארץ, לא? אבל, לא קיימים לחלוטין במסעדות, לפחות לא בבקבוקים של 750 ולמרות שהם מאוד עונתיים, חבל שמאוד קשה להשיג בקבוקים איכותיים בארץ. זה עניין כזה "בעייתי" ? לאיזה מאכלים היית ממליץ לשדך אותם ?
 
סטטיסטיקה ועוד

1. היין שמוגש במסעדות מהווה כ 20% מהיין הנמכר בישראל. רב היין נמכר ברשתות הישווק, השאר בחניות היין וכמובן ביקבים עצמם. היבוא בתפריטי המסעדות מהווה 50%-30. עדיין יש פטריוטיות לטובת היין המקומי. אנחנו עם שתמיד פוזל החוצה. רב המסעדות באיטליה מגישות יין איטלקי. יתרה מכך מסעדה בוורונה תגיש לרב יין מהסביבה הקרובה ואפילו לא תציע יין מסציליה או מטוסקנה. אני תמיד מעדיף כחול לבן. נדיר שתמצא אותי מזמין יין לא ישראלי.
2. יין הוא מוצר רגיש המתחמצן במהירות. בניגוד למשקאות חריפים שאפשר להגיש משקה כמה פעמים שרוצים מהבקבוק, ליין אורך חיי מדף קצרים מאוד לאחר פתיחה. ולכן על מנת למנוע הפסד על פתיחת יין ללקוח ואי סיום הבקבוק כלומר, לזרוק את מה שנשאר לאחר יומיים לוקחים קצת יותר על יין בכוסות. אני נגד זה. ישנם דרכים להתמודד עם יין פתוח (שמעתם על וקו-ואן?) אבל זה לא הוגן להשוות לחנויות. כמו שלא נוהגים להשוות מחיר של ירוקת לסלט במסעדה, או של חזה עוף להגשה במסעדה....
3. מקומות חובבניים יגישו אוכל חובבני, יתנו שירות חובבני ויגישו יין חובבני. למה בדיוק הצפייה? כל בקבוק שמגיע מבחוץ מוריד את הרווח של המסעדה והמסעדן ינסה להגן בכל מחיר על הנתח הזה של הרווח. לכן דמי החליצה הגבוהים. אני ממש חושב שמחיר של 30 שקלים הוא הוגן לחלוטין. 50 שקלים זו גזילה!
4. רעיון טוב, בציצוע גרוע. כמו שכתבתי למעלה. נעשה נסיון של כמה מסעדות בעבר להגיש יין במחיר עלות. לא נרשמה שום עלייה במחירת היינות במסעדה.
מקווה שעניתי על הכל.
 

מיתר44

New member
ברוך בואך טל

האם יש מחליף לדניאל רוגוב ז"ל?. עבורי הוא היה הרוברט פרקר של יינות ישראל.
 
דניאל רוגוב ז"ל

לצערי אין לדיוד ג'רוף (שמו האמיתי) מחליף וגם לא יהיה עד שמערכות העיתונים לא ישלמו לכתבים משכורות הוגנות ולא כשקל למילה.... גם בעייני הוא היה סוג של פארקר. אני עושה משהו נחמד בתכנית שנקראת "תשוקות יין": חפש אותי בגוגול....
 

pix37

New member
שמרנות וקבעון בתפריטי היין (הזול)

השאלה שלי מתייחסת דווקא ליינות הזולים יותר בתפריטי היין ודווקא שם מורגש קפאון ושליטה מוחלטת של היקבים הגדולים (התעשייתיים), בעוד שלפחות לפי נסיוני המועט דווקא היקבים החדשים והצעירים יותר הנאבקים על דריסת רגל בתחום מוכנים להציע יינות איכותיים יותר במחירים זולים יותר.

נדמה שגם המסעדות אשר נעזרות במומחה יין מעדיפות להשקיע מאמצים דווקא בקצה העליון של תפריט היינות ואילו את היינות הזולים הולכים על ברירת המחדל הקלאסית ?

האם אתה רואה איזו שהיא דרך לשבור את מעגל הקסמים הזה ובפועל לשכנע את המסעדות להשקיע קצת יותר באיתור יינות זולים ומוצלחים יותר מאשר המקובל בשוק.
 
יינות זולים בתפריט

קשה מאוד ליקבי בוטיק להתמודד מול היקבים הגדולים. יקבי כרמל מייצרים 16 מליון בקבוקים בשנה. ססלוב 70 אלף, מרגלית 20 אלף, טוליפ כמעט 100 אלף - מבינים את ההבדל? ייצור יין ביקב בוטיק הרבה יותר יקר וגם אין להם את מערכות ההפצה המשומנות שיש ליקבים הגדולים. המסעדות לא יכולים כמעט לשבור את זה כי המחירים ההתחלתיים של יקבי הבוטיק יקרים יותר. אבל, וזה אבל גדול. אם ישנה מסעדה המוכנה לקחת "ריזיקה" ולרכוש את כל כמות היין של יין מסוים ביקב, אין ספק שאז המסעדה יכולה לתמחר כמעט איך שהיא רוצה. התוצאה לרב היא הפוכה. בגלל שהם רכשו את כל היין ורק להם יש אותו אז הם מרשים לעצמן לתמחר גבוהה יותר - יענו יין רק אצלהם....
 

החתולית

New member
מה לגבי התארגנות של יקבים קטנים

לשיווק משותף, או התייחסות משותפת לבעייתיות מול היקבים הגדולים ?

האם יש סיכוי שלמרות התחרות, כמות היקבים והשוק הקטן, יהיה שיתוף פעולה כלשהו ?
 
תחרות מול יקבים גדולים

יש בעייה בשיווק משותף של יקבי בוטיק ונסיונות קודמים נכשלו. משווק רוצה להציע כמה רמות שלמחירים, כמה סוגי יקבים. כאשר רב היקבים הם בוטיקים, מנעד המחירים שלהם זהה, הזנים זהים ולרב אופי היינות זהה, זה מהווה מיכשול למשווק למכור יינות בוטיק. לא פשוט....
 

pix37

New member
מצד שני יש המון יקבים קטנים

שמצליחים לייצר יינות זולים ופשוטים, שנמכרים ברשתות הקטנות במחירים סבירים לגמרי.

שים לב שהיקבים הקטנים שציינת מכוונים שוב לפלח השוק הגבוה של יינות האיכות היקרים (ססלוב, מרגלית ורוב התוצרת של טוליפ) בעוד שיקבים אחרים מייצרים יינות שתיה (לא דיבור) ומצליחים לשווק אותם במחירים סבירים. אני מניח שכאנין יין אתה לא תחשיב את היקבים האלה והיינות האלה אבל לדעתי הם המפתחות לשינוי התפיסה והפיכת היין למוצר צריכה אמיתי.

סתם כמה דוגמאות שתפסתי בחודש האחרון בסופר של יקבים שלא שמעתי עליהם קודם ואשר עשו עבודה טובה מאוד:

יקב מוני (שפלת יהודה), יקב הרי הגליל , הליין הזול של טוליפ
 

guysoffer

New member
יקב מוני מצויינים - יין הבית שלי

זה מנזר שנקרא דיר-רפאת.

עד לפני כמה שנים, נהגתי להגיע לשם פעמיים בשנה לקנות יין, מאז הם שינו תדמית, שיפרו את היין, ופשטו על רשתו השיווק השונות.

שאפו !

גיא.
 

pix37

New member
והם נמכרים ב- 3 או 4 במאה

והלוואי והיו עוד ועוד כאלה, כי הם אלה שמאפשרים לשתות יין טוב (לא מעולה אבל אני גם לא רוצה מעולה) במחיר סביר כתוספת סבירה לארוחה.
 
למעלה