דיון לחמשוש:תיאום ציפיות

הגענו די "בקיאים"

בתיאוריה.
שום דבר בהורות לא היה משהו שלא חשבנו עליו קודם.
מה שכן היה חשוב זה התגובות הרגשיות שלי אחרי הלידה. ידעתי שיש סיכוי שאהפוף להורמונלית. ידעתי שהאופי שלי יהיה מאד מבולבל מזה
אז כבר לפני הלידה ממש הבאתי רשימת עשה ולא תעשה. זה היה גאוני כי באמת היו לי תקריות הורמנליות הזויות (לבכות כי הכנתי סלט פירות למשל...)
עוד משהו- ההנקה הראשונה נתקלה בקשיים, בעלי מאד תמך בהנקה אבל לא רק מבחוץ. הוא ממש למד את הנושא ויכל לעזור לי כשהנקתי (סתם לדוגמא לוודא שיש לידי מים, ההנקה מאד מצמיאה אותי. או לדעת שהשאיבה היא יותר קשה רגשית (לי לפחות).
הטיפ שלי הוא באמת לערוך תיאום ציפיות מול בני הזוג.
החל מדברים קטנים כמו שיחות טלפון בחדר לידה, מבקרים אחרי הלידה. ועד איך בדיוק מחתלים, רוחצים. האכלה. וגם םכמובן איך להגיב כשיש משבר רגשי/נפשי. לדעת וליידע שיכול להיות דכאון אחרי לידה, נראה לי גם חשוב מאד.
 

Elia4

New member
איזה שרשור נפלא

בערב יום העצמאות נדדה שנתי.
התינוקת שלי לא הפסיקה לזוז בבטן.
בשקט, בחושך פתאום זה היכה בי - יש לי בבטן חיים של נשמה שבחרה אותי כאימא שלה ובאה אלי ולבעלי. יש לי אחריות עליה, יש לי משמעות גדולה בחיים שלה.

לבי התמלא פחד וחרדה. רציתי להעיר את בעלי ולשאול אותו - אני מרגישה שאני עוד קטנה בעצמי, שאני עוד נזקקת לאימא שלי. שיש לי עוד המון דברים שעוד לא הספקתי לעשות. איך אני אהיה אימא עכשיו? ואיזו אימא אני אהיה? מאיפה יהיו לי כוחות נפשיים לעשות כל מיני דברים שאין לי מושג בהם?
איך אני אדע אם אני עושה דברים נכון?
איך אדע איזו עצה לקחת?
ואיך החינוך ישפיע על היחסים שלי עם הבעל?
איך אני אמצא את עצמי בתוך ההורות?
אני יודעת איך לפעול עם הילדים שלי בגן - אבל הפעם אני מרגישה אחרת. זה שלי.

ועם התחושות האלו אני מסתובבת כבר כמה ימים.
מסתכלת על תינוקות ועל ילדים אחרים מנק' מבט אחרת, מפוחדת יותר. בעיקר כשאני רואה ילדים חולים.
ככול שעוברים הימים ותאריך הלידה מתקרב, אני מפחדת יותר....
 

begonia

New member
שלום, שלום- באתי להתארח

אני עשיתי את כל ההכנות האפשריות נראה לי: קראתי בספר "מלידה עד גיל שנה" כמו בתנ"ך, התייעצתי כל מי שנראה שיש לו ילד וכמובן חפרתי בפורומים (פורים "הורים לתינוקות" שולט! למרות שנכנסתי אליו רק אחרי הלידה). כמובן שבתור קונטרול פריק עשיתי אלפי שיחות תיאום ציפיות עם הבחור והייתי די סגורה על מה שיקרה.

בפועל, למרות שהייתי מוכנה ובסך הכל לא היו הפתעות- הייתי מאוד מופתעת. דברים אומנם קרו כמו שתיארתי לעצמי, והרגשתי בערך כמו שחשבתי שאני ארגיש, ובכל זאת- ההרגשה הייתה כ"כ שונה מכל מה שחוויתי עד כה שזה בכל זאת היה מפתיע.

הטיפים שלי:
להשתדל להקשיב לעצמכן ולמה שנכון לכן (ולכם). יש כ"כ הרבה גישות ושטותגיל לדים ולכולם יש מה להגיד, אבל תשתדלו לפעול בדרך שמתאימה לכן ומרגישה נכון, אפילו אם השכנה/ חמות/ דודה מעקמת את האף. זה נשמע מה זה טרוויאלי, אבל זה קשה להיות בטוחה בעצמך בתור אם טריה. הכל כ"כ מבלבל.

לנוח כמה שאפשר, לא לנקות או לסדר אם יש זמן לנוח, לדאוג שיהיה מישהו שיבשל לכם ולנסות לארגן עזרה. זה כ"כ חשוב בהתחלה.

לנסות לצאת בזמן חופשת הלידה, אפשר ללכת לחוגי התפתחות/ עיסוי תינוקות/ אמהות מדברות. הרווח הנבזה שפוגשים אמהות אחרות עם ילדים באותו גיל ואפשר להתחבר ביחד. הרבה יותר כיף להעביר את חופשת הלידה ביחד מאשר לבד.

להכנס להתייעץ ולפטפט בפורום הורים לתינוקות, שמעתי שזה פורום מאוד ידידותי
 
ואוו יש לי המון מה לומר אבל אשתדל לקצר


ממרום ניסיוני בהורות של 9.5 חודשים יכולה לומר דבר אחד בעצם הרבה דברים אבל דבר אחד שהכי בולט הוא שכמה שלא ידעתי בכלל מה הולך להיות... וכן קראתי בפורומים ושאלתי וחקרתי ומה לא?? אבל.... שהגיע הרגע והיא נולדה קיבלתי שוק של החיים שלי... לא הבנתי מה נחת עליי ומה עושים עם זה??? כל הזמן אנשים ניסו להגיד לי על נושא השינה, שאני לא אשן יותר וכאלה... ותמיד נפנפתי אותם ואמרתי שטויות קטן עליי כמה לילות ללא שינה.... אחחח התמימות.... קודם כל כל מה שחשבתי שיהיה לא היה בכלל.... בהריון כל הזמן דיברתי לבטן וכ"כ רציתי כבר ללדת ולהיות אמא!!! בכיתי שראיתי לידות ביוטיוב ממש בכיתי כמו ילדה קטנה שראיתי את היצור הקטן הזה צורח... וכל הזמן ליטפתי את הבטן ואמרתי יאללה תצאי כבר אני מתה להכיר אותך מכל שיר הייתי בוכה... וחושבת עליה איך היא נראת וכו'.
ואז הגיע הרגע... היא הייתה בחוץ בניתוח קיסרי אלקטיבי בגלל מצג עכוז... הרופא אומר את תרגישי כעת לחץ ואכן הרגשתי לחץ... ותוך שנייה היא הייתה בחוץ.. בוכה... ראיתי אותה קצת אחרי שניקו ובעלי החזיק אותה והראה לי אותה ואני בעולם אחר לא פה.. לא מתרגשת לא בוכה לא כלום... כאילו היא לא שלי...אתן בטח מבינות שעברתי מה שנקרא דכדוך אחרי לידה.. בכיתי המון אחרי הלידה, בכיתי על החיים שהתשתנו לי בין לילה.. על אובדן החופש.. על אובדן השגרה שהייתה ולא תחזור יותר לעולם... כי זה שינוי ענק!!! ואין לחזור אחורה...
לי אישית הייתה תקופה קשה בחודש הראשון לא התחברתי אליה כ"כ, והיה לי לא קל להתסגל לחיים החדשים שלי.
אבל... ככל שעבר הזמן כמו שהרבה אמהות אמרו לי זה נעשה יותר ויותר קל ולאט לאט גם הגיעה האהבה והחיבור הזה שכולם מדברים עליו... כיום היא כל עולמי.... ורק המחשבה שבקרוב אצטרך להכניס אותה לגן הורגת אותי ואני מתחילה לבכות..
לגבי העניין של העזרה גם פה יש לי סיפור בפני עצמו מההורים שלי... זה התחיל במריבה של בעלי עם אמא שלי בבית חולים בגלל שהיא כל הזמן הייתה שם ולא נתנה לנו זמן להיות יחד כמשפחה, המשיך במריבות של עם אבא שלי כי הוא היה מעיר לי הערות בלי סוף.. שההטריפו אותי ולא פעם התייעצתי בפורום הורים לתינוקות איך להתמודד איתו, גם עם אמא שלי היו לי לא מעט מריבות סביב נושא הגידול של הילדה... הם היו מעירים הערות בלי סוף כאילו זה הבת שלהם ולא שלי ושל בעלי... אז נכון שעזרה הייתה לי וכן הייתי זקוקה לה במצבי כי אחרי שחזרתי הביתה מהבית חולים כמה ימים הספיקו לי כדיי להבין שאני במצב נפשי לא טוב וחייבת עזרה לפני שאני מאבדת את זה לגמרי... אז נכון שהם גם עזרו וזה ממש הציל אותי אבל.... וזה אבל גדול... צריך לשים גבולות ברורים ושההורים של שני הצדדים ידעו מהו אותו גבול.... אחרת דברים עלולים לצאת מכלל שליטה כפי שהיה אצלי.
כמובן שיש לי עוד דברים אבל לא נראה לי שלמישהי יהיה כוח להמשיך לקרוא

רק לסיום אומר שבאמת הכל עובר... בהתחלה יש שוק והלם כי באמת החיים משתנים ללא הכר... ואם שואלים אותי אז אני לא חושבת שבאמת אפשר להיות מוכנים לזה... כי כמה שלא תתכננו זה תמיד יפתיע... זה חתיכת שינוי... וואחד שינוי...אני חשבתי שאני יודעת הכל ואחרי הלידה הבנתי כמה שאני לא יודעת כלום...
לא רק בפאן הנפשי של העניין אלא גם בפאן הטכני של להחליף חיתול או אפילו להרים אותה... כן כן אפילו את זה פחדתי לעשות למרות שהיא נולדה 3.440 ק"ג. (אפילו ביקשתי מהאחות שתביא לי אותה מהעריסה כי פחדתי להרים אותה בעצמי
). לי בכלל לא היה ניסיון עם תינוקות, אין לי אחים קטנים רק אח תאום, אין לי אחיינים, ואת הבני דודים שלי אני רואה פעם ביובל אז כך שבאמת באתי לזה ללא שום רקע בטיפול בתינוקות.
בכל אופן שיהיה לכולן לידה קלה ובהצלחה בהורות!!!
 

i want2

New member
אחד השרשורים הכי טובים

ומעניינים!!!
אני בתחילת הדרך כך שטיפים אין לי... אבל קראתי בשקיקה כל מילה שרשמתן !

תודה
 
עונה, לפני הראשון... שיבוא בשלום

טיפלתי בילדים מאז שהייתי בת 9 (ציזס מי נותן לילדה בת 9 לעשות בייביסיטר שעתיים בשבוע לתאומים בני שנתיים??!!).
לחתל, להאכיל,להרים, להוריד, לקלח מכירה את כל זה. כמובן שזה שלך זה אחרת.

אני יותר דואגת מזוגי, שהרים תינוקת בפעם הראשונה בחייו לפני שבועיים בגיל 33... אבל אני יודעת שהוא יסתדר מהר. יותר מדאיג אותי זו העובדה שהוא אוהב לעשות דברים בדרך שלו, ושלא יגידו לו מה לעשות. מדאיג אותי גם ההיסטוריה שלו מול ההורים שלו (הצרכים שלהם תמיד עמדו לפני הילד). וגם שהוא יהיה וותרן איתו, כי זה קשה לא לוותר (היום הוא עושה את זה עם הכלבה, אלו הנחות שנראה לי שהוא עושה יותר לעצמ מאשר לה כי כן, זה מעצבן לשים אותה בבגד שקר כי היא לא אוהבת, או לשים לה רצועה כל פעם שיורדים איתה וכד.....) רוצה לקחת קורסים של הורות אבל עדיין לא חיפשתי אחד...
 
למעלה