איסבל - פרק 25

evglev1

Well-known member
מנהל
אני לא יודע אולי הספרדיות הרגילות הם 50 דקות

כמו הריימק הספרדי לארגנטינאית שהביאו ורק התקופתיות עם פרקים ארוכים. מה גם שסדרה של מעל מאה פרקים לא תתאים לשידור שבועי.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מעביר לכאן את תגובתי על פרק 24

גם אני האמנתי לנפוליטני הזה, הוא היה משכנע מאוד, אבל נראה שהוא ממשפחות האצילים בקטלוניה שנפגעו מפרננדו ולכן הוא שהה אחרי בוואדיל. אבל טוב שהוא מת ואין את הסצינה שהוא מתגונן בטענה שניסה לרצוח את איסבל כדי להגן על משפחתו, לא שזה היה עוזר.

סוף סוף הבנתי למה השינוי של איסבל, הרי איסבל היא תלמידה של צ'אקון והוא הפך אותה מהנערה שהייתה למה שהיא ומסתבר שצ'אקון הוא פוליטיקאי קר וחסר לב, שכנראה לא הבאנו עד כמה הוא חסר מוסר כשהוא דרש מאלפונסו לא להעניש את אלה שרצחו ושדדו יהודים מומרים בטענה שהם עזרו לכבוש את העיר, מתסבר שזה לא רק מחוסר ברירה כשהיו מלחמות עם אנריקה, הוא תמיד חושב רק על קסטיליה ולא על טובת האנשים, כך שגם היחס לביתה הבכורה נובעת מכך שאיסבל חניכה ותלמידה של צ'אקון. ולכן כשקבררה דיבר איתו על יהודי מלגה הוא אפילו לא העביר לאיסבל כי טען שלא סולחים בגלל שהדת שונה, לפחות גם הנוצרים שחיו תחת שליטת אל זגאל גם נפגעים בעיקר כי הם נתפסים כבוגדים לאחר שלא הלכו אחרי פרננדו ובוואדיל. אם כי זה היה בזמנים שלא היה גיוס חובה והדרך לפרנס את הצבא היה ביזה, לכן בזיזת רכושו של האויב המובס היה דבר מקובל אז, ובמקרה הזה עדיין הייתה עבדות אז גם זה. אם במקרה הזה איסבל כן גבתה מיסים וגבוהים מאוד כדי להאכיל את הצבא, כך שזה שאי אפשר לשלם לחיילים בלי שלל המובסים זה לא תירוץ.

בואדיל ואימו רק ניצלו את קסטיליה נגד אל זגאל, אין להם שום כוונה למסור את גרנדה והם מתכננים לגייס את צבאות האסלאם. אם כי במקרה הזה לאור מסע צלב אכזרי שאיסבל ופרננדו מנהלים והתנאי של מלגה שגם לשלם כופר וגם לעבור לנצרות, גם אני במקום בוואדיל לא הייתי מאמין שהם יאפשרו למוסלמים לחיות לפי אמונותם.

אז שמה של סוראיה סוראיידה, הוא בכלל איסבל. היא סיפרה סיפורי איימה על החיים הנוראים שנכפו עליה ועשתה הצגה מושלמת שנהרסה על ידי אימו של בואדיל שהזהירה את איסבל שבנה הבכור נחשב ליורש והתירוץ של אל זגאל הוא שהוא שולט בשם השליט החוקי שעדיין ילד. איסבל לא אהבה את השקר ודווקא הרעיון של הנצרות היה של הכומר הרננדו שהוא הנוצרי הכי שפוי בסדרה. סוריראדה שאפתנית מאוד וקיוותה להישאר בארמון, אבל בכל מקרה שמח שאחרי שהילדים הוטבלו לנצרות גם אביה היה מוכן לקבל אותם, כך שהיא לא זקוקה יותר להגנתה של איסבל.
 

faery18

New member
צ'אקון הזה הוא אנטישמי לא קטן


וזה בהחלט בא לידיי ביטוי גם בפרק 26
 

tami129

New member
נראה שמי שאנטישמי הוא פרננדו

ונציג האינקויציה, טורקמדה, צ'אקון הוא דואג קודם כל לקסטיליה ולכן אם המהלך מצליח הוא יתמוך בו, כמו אז עם אלפונסו שהתנגד לעזרה ליהודים בגלל שזה פגיעה בבעלי הברית שלהם.
פרננדו, כל הזמן הראה דעות אנטישמיות כלפי היהודים, כמו כלפי הרופא שטיפל באבא שלו, וגם בבדוס אחרי שניסה להציל את איסבל.

טורקמדה, הוא בנאדם חשוך, איסבל נתנה לו את התפקיד כי היא רצתה לשלוט באינקויזיציה, אבל הגולם עלה על יוצרו, הוא מטיל אימה לא רק על המומרים אלא גם על היהודים עצמם (בעלילת הדם), הוא זה שהשפיע על פרננדו לגרש את היהודים וללחוץ על איסבל לגרש אותם בשביל להשתלט על הרכוש שלהם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
פרננדו ללא ספק אנטישמי

אבל צ'אקון מתגלה כאכזר שאם צריך לפגוע בחפים מפשע לטובת קסטיליה אז לאזאזל החפים מפשע, ובגלל שהוא היה כמו לאיסבל, ברור למה היא הפכה להיות כפויית טובה, רודנית ואינטרסנטית.

אכן לאיסבל לא היה דבר נגד יהודים, בניגוד לפרננדו שבז להם מההתחלה וגם הקמת האינקוויזיציה היה בגלל שלגלגו עליה ברחובות. בקיצור צ'אקון לימד את איסבל להיות שליטה חסרת לב ואולי גם החיים עם פרננדו תרמו לזה.
 

faery18

New member
הייתי אומרת ששלושתם


איסבל פחות, היא יותר מושפעת אבל עדיין היא המלכה שתחתיה קמה האינקוויזיציה בקסטיליה ותחתיה בוצע הגירוש
 

evglev1

Well-known member
מנהל
האמת יוצא שהאבא של אפונסו גרם למותו

שהם היו זקוקים לברוח, אבל אולי החשש שלו מוצדק כי לפי השיחה בין פרננדו לצ'אקון היה אפשר לחשוד שהם מתכננים לרצוח אותו. ובעצם לא ברור אם זאת באמת הייתה תאונה ואם כן האם כן האם הפנייה של איסבל לאלוהים שהוא יכול לקחת כל אחד ממשפחתה רק לא את יורש העצר השפיעה? הרי הוא החתן של איסבל, גם ממשפחתה.

נראה שהאינקוויזיטור שוטף לאיסבל את המוח, כאילו אלוהים בעצמו יבוא להגן על החפים מפשע אם הוצאו מהם הודאה בעינויים ונגרם עוול. היה נורא איך שאברהם בהתחלה רצה לדבר עם איסבל, הוא עדיין מאמין בה, אך כששמע שפוגעים ביהודים ביקש מהיהודי החף מפשע להקריב את עצמו למען עמו. והאמת ציפיתי כל הפרק שהילד בסוף יימצא חי, אבל זה לא קרה, ולא יראו עד כמה העוול היה עצום וגם ייתכן שרצחו אותו בכוונה כדי להפיל על יהודים כי הרי אלה שהעלילו על אותו סנדלר היו חייבים לו כסף.

חשבתי שאולי בתקופות אחרות הבגרות הגיע בשלבים מוקדמים יותר, אך לא בעלה של איסבל הבת בן ה-15 היה ממש ילד, אם כי כבר בשל והם קיימו יחסי מין פעם ראשונה בחייהם, ואיך שהאבא הנודניק עמד להם על הדלת, מחשש שהם יתנהגו כמו הילדים שהם, אה סליחה איסבל כבר בת 20 ומעלה, ולא ישכבו. במחשבה שנייה ייתכן ומות בנו בסוף היה עונש בשבילו על שאיחל שחואן ימות כדי שבזכות איסבל בנו יהיה מלך קסטיליה, אורגון ופורטוגל.
 
למעלה