קצת על זמני הקפת מסלול
ZL1 גרסא רגילה
7:29.6 שניות הקפת הנורבורגרינג
מחיר = 60 אלף דולר
פורשה 911 GT3 RS package
7:33 שניות הקפת הנורבורגרינג
מחיר = 180 אלף דולר
עולה פי 3 (מכונית על) אך אינה מסוגלת להדביק ZL1 בגרסה סטנדרטית.
לא ש- 4 שניות זה כה דרמטי במסלול כזה ארוך של 7 וחצי דקות, אך למען
הפרוטוקול של הציניקנים נאזכר את הנתון הזה.
פרארי GTB488 (מכונית על עוד יותר מרשימה מהפורשה ודי אקזוטית)
7:21.63 שניות הקפת הנורבורגרינג. מחיר = 250 אלף דולר.
פי 4 מחיר, עבור 1.8% שיפור ביצועים בלבד על מסלול אתגרי שכזה.
מעניין בכלל אם פער של כ- 7 שניות במסלול באורך 7 חצי דקות, או 1.8%
ניתן לחוש בכך בחושינו האנושיים. מעניין עוד יותר אם על כביש ציבורי בישראל
שהוא די מוגבל במה שנותן ומקשה לנצל מכוניות שכאלו - שכנראה גדולות עליו
בכמה מידות, היה ונייבא אחת שכזו, מעבר לסטופר שניתן להציץ בו ולראות את
הפערים, האם נוכל גם לחוש בהם במבחן עוור (מבלי שיודעים על מה נוהגים) ?
שאלות חשובות השמות בפרספקטיבה את משוואת התמורה לכסף.
האם נתמשכן לדעת על 2 מיליון שח פלוס בשביל פרומיל זמן הקפה ?
ועוד בישראל שאין פה מסלולים ? שאלה רלוונטית.
אלא ש,
ZL1 גרסת LE1 package לא תדרוש מאיתנו את ההתמשכנות הזו מעל 2 מיליון
שח, ותהיה מהירה עוד יותר - 7:18 שניות הקפת הנורבורגרינג.
אמנם מחירה הרשמי של החבילה טרם פורסם אך כל המקורות בארה"ב מדברים
על עלות ה- LE1 package בסדר גודל של עוד 10 אלף דולר מעל גרסאת ה- ZL1
הסטנדרטית. זאת אומרת משהו כמו 70-80 אלף דולר (תלוי ברמת הגימור).
זו כבר מהירה יותר מהפרארי 488. אמנם רק ב- 3 שניות, אך שוב למען הציניקנים
נדייק על חודו של קוץ, שכן מכונית מסלול נמדדת במיקומה על עשרונית השניה,
גם אם לחוש בכך בתחת שלנו לא ממש אפשרי, מעבר ללדעת את הפער העשרוני
ברמה התאורטית.
אם כן המחיר פחות משליש ממחירה של הפרארי המוזכרת, אך מנצחת אותה. ללא
ספק הישג ראוי ומכובד
למהנדסים מ- GM .
לעניות דעתי עוד מכונית שנותנת תמורה מדהימה בביצועיה ובסיפוק המוטורי שלה
אל מול ה- ZL1, זו ה nissan GT-R. גרסאת הדגל שלה (ניסמו) מטורפת לחלוטין
ועולה 150 אלף דולר. קרי פי שניים וחצי מה- ZL1 הסטנדרטית )או פי 2 מגרסת LE1).
היא כבר תעצור את השעון על אותו מסלול ב- 7:08 שניות.
אך שוב, אם אנו עומדים אל מול חצי מיליון שקל ל- ZL1 רגילה פה בארץ אחרי
מיסים, אל מול 1.25 מיליון שח לניסמו, כנראה שנוותר על הניסמו ונשאר עם מכונית
"מספקת" בהחלט גם כך.
מה המשמעות התעשייתית-כלכלית בנושא:
שיצרני העל האקזוטיים כדוגמתן של פורשה ופרארי אינן מסוגלות לצערן להתחרות
אל מול היצרנים החוצפנים ללא השמות המפוצצים, כמו GM וניסן, במגרש ה-
performance-price ratio.
פורשה על מנת לעקוף את ניסן GT-R בגרסאת nismo צריכה לא פחות מאשר את
את ספינת הדגל שלה בייצור מוגבל porsche 918 שעולה
1 מיליון דולר.
בהחלט מרשים, פי 7 עלות בשביל להצליח לעקוף "ניסן".
וגם אז רק על מנת לגלח 11 שניות מזמן ההקפה שלה:
6:57 לעומת 7:08 שניות הקפת הנורבורגרינג.
אגב סיינפלד קנה אחת שכזו, אחד מ- 200 מאושרים בכל העולם (סדרת יצור מוגבלת)
מעניין כמה מחובבי הרכב המשוגעים שיש רק פה בפורום הזה, בכלל ירשו לעצמם
(או יהיו מסוגלים) לרכוש אפילו את הזולה שבחבורה בחצי מיליון שקל ?
אם הייתי צריך להמר אז כנראה שאף אחד.
חוץ מאולי משוגע אחד (והוא אפילו אינו חבר קבוע בפורום אז לא בטוח שזה נחשב).
סביר להניח שמרבית החברים פה בפורום יגידו תודה, אם ירכשו מכונית מהירה עד
200 אלף שח ובזאת יסכמו את העניין, וימשיכו לחלום על מפלצות טהורות שכאלו
תוך כדי ויכוחים תאורטיים על הנייר, על מי מהירה יותר מבלי שמעולם חוו נסיעה
שלא לדבר על נהיגה במפלצות ממין זה המוזכר מעלה.
וזה חבל, כי הן מדהימות. ועוד לא הזכרנו את הקורבט, שהיא גם אחת ממפלצות ה-
performace price ratio הטובות בעולם, אלא שכרגע הקאמרו הצעירה ממנה
בשנתיים טכנולוגיות - קצת קלקלה לה עם ביצועים טובים אפילו עוד יותר ובפחות
מחיר.
בנושא הזה אם מעניין, באירוע מועדון יגואר ישראל 2016 בו השתתף כותב שורות
אלו, נהגנו על מסלול יעודי שהוקם פה בארץ (מאולתר לרגל האירוע).
צרפנו לקט תמונות לדוגמא (ויש גם סרטונים של אהרון משתולל על Ftype - לא
יודע אם תפוז מאפשר לתלות כאן ? יכול לנסות...)
שאותה אגב היבואן ניסה בכח למכור לאהרון בטענה "שזו עדיפה על המפלצת
שלו". אהרון לא בטוח שהיבואן צודק.
ואילו אהרון היה משתכנע, כאילו שהיה מוכן לשלם ליבואן 760 אלף ש"ח, כשיכול
(אם רוצה) להביאה לבד מאנגליה אחרי מיסים וזה היה נגמר בפחות מ- 500.
מה שכן חייב להודות, שהיבואן צודק בדבר אחד, ה- Ftype
מאד מהנה.
לא יודע אם מהירה יותר, אך בהחלט מאד מהנה (
וגם מאד יפה).
גברת אהרון שלשם שינוי קפצה לבקר השנה באירוע המועדון,
עשתה לנו מחווה ודיגמנה למצלמה מספר מכוניות. היא אגב התלהבה יותר
מה XF וה- XJ שלידן הצטלמה - שכן הגרסאות הספורטיביות של יגואר פחות
לטעמה. go figure...