אז מה אכלתם בסוף השבוע?

בדקנו

בדרך כלל אנחנו בודקים במקום אבל כנראה שהעובדה שהייתה בדיוק הפסקה בין גשמים והרצון שלנו להגיע הביתה גברו על העניין.
 

מיכאל ג

New member
מל ומישל

ארוחה טעימה ונעימה. אני מאוד אוהב את הוייב של המסעדה - ביתי אך מכובד, עיצוב נעים ומזמין, מוזיקה שקטה, שירות נעים. בלי היפסטריות, בלי פוזה חדשנית במיוחד, סתם מסעדה טובה.
הזמנו כל מיני דברים טובים יותר או פחות אבל אני זוכר בעיקר את טורטליני החלמונים שהזמנתי, שהיתה מנה נפלאה, עם שילוב טעמים של חמצמצות לימונית, בשר בקר, ומתיקות עדינה. אם אתם שם תזמינו את זה, חובה.
 

החתולית

New member
אוכל של בית

תכננתי לנסוע לתל-אביב, לשתות יין בגי'אקונדה, לאכול קצת בבועזו בבן יהודה, אולי ללכת לסרט ואפילו לאכול בערב איפה שהוא (ככה זה כשהכלבה בת ה- 16 הולכת לעולמה, וכבר לא צריך לרוץ הביתה מחשש שנמצא מתנות בבית).
מזג האוויר הסוער, חירב את כל התכניות ושלח אותנו למטבח.
&nbsp
הכנו מרק עגבניות עם אורז לפי מתכון של עז תלם מהבלוג The Kitchen Coach. מתכון קל ופשוט שמתאים בדיוק לאנשים כמוני (כאלה שאוהבים לאכול אבל פחות אוהבים לבשל). אכלנו אותו עם כפית של שמנת חמוצה שהוספנו לצלחות.
&nbsp
הכנתי גם כדורי בשר עתירי עשבי תיבול, ברוטב שהכיל הרבה בצל, שום, גזר ופלפל אדום, והמון אפונה. את כדורי הבשר הנחנו על ממליגה שהבחור הכין.
&nbsp
אוכל חורף מושלם.
&nbsp
בשבת תיכננו לטייל קצת ולנסוע לעלה גפן, לנסות את התפריט החדש, אבל העצלנות הכריעה אותנו ואחרי שיטוט בחנויות יד שניה בעמק חפר, שבנו הביתה ואכלנו את שאריות ארוחת הערב מיום שישי.
 

David Meitar

New member
הבלוג של עז - סופר מיוחד. מקסים ומקצועי

ראוי לעיון לכל מי שמעוניין לנהל בלוג. בכל נושא שהוא. כל כך יסודי, מקיף, טקסטים נעימים והומור עדין, לא מתנשא, כתוב בגובה העיניים ומעניין גם לשועל משוטט ותיק שכמוני. וגם - האיש טורח ועונה לכל מי ששואל אצלו בבלוג.
ממליץ.
 

החתולית

New member
מסכימה איתך לגמרי

ומלבד כל זה, הוא איש צעיר אינטליגנטי, נעים ונחמד.
 
ארוחה מפתיעה בבליני

יום שישי הגשום התחיל בהרבה התרצצות מנהלתית ברחבי מישור החוף, המשיך בשרונה מרקט לישיבה הקבועה בביר מרקט והפעם עם הינדי מלכה קלילה הרבה יותר מדי אבל נעימה ולקחתי בטייק אווי 2 סוגי ח'צפורי מהדוכן ממול במטרה לזלול אותם עם האישה לצהרים , קפצנו לשנייה לנוה צדק להשאיר שמלה לניקוי ותיקונים ואז ראינו את בליני, השעה הייתה קרוב לארבע והחלטנו להכנס בספונטניות למקום שנעלם מהמפה והרגיש לי קצת מיושן, לשמחתי היה מעולה.
תפריט עיסקיות מתומחר במתינות, מתחילים עם שולחן אנטיפסטי גדול ויפה עם מבחר מוצלח של נקניקים, דגים, ירקות בשלל גוונים (ארטישוק, שומר, פלפלים, תירס כרובית וכו...) גוש גבינה גדול וקצת פרוסות של פוקאצה קלויה, רק מהמזנון שבעתי ונהנתי לעושת סיבוב ועוד סיבוב.
לעיקריות- ריזוטו ירקות עשיר ומלא בכל טוב שהיה מחמם וענק וחציו נארז הביתה וניוקי כמהין נמוח וקלאסי.
לקינוח קרם לימון קליל וטוב.
סה"כ- 66 שח לעסקית ריזוטו, 76 לעסקית ניוקי ן-38 שח לקינוח, ארוחה מעולה ב-180 שח לזוג.
 

inבאלי

New member
אני שמחה לקרוא את הדיווח החיובי שלך

בעבר זו היתה עיסקית טעימה ומשתלמת וטוב לקרוא שזה עדיין כך.
 

salo22

New member
סופ"ש

חוץ מטייק אווי סטנדרטי של מאפים מקפה לואיז, השאר כרגיל ביתי.
העמדתי על אש קטנטונת סיר ממולאים גדול שהספיק לכמה ימים, קישואים ופלפלי שושקה עם טחון בקר וכבש, יצא די שומני ומושחת, גם אחרי חצי שעה של ניקוי השומן מלמעלה

בשישי קפצנו לירכא בפעם הראשונה לדעתי, אמריקה הקטנה, די מרתיע, גישת הגדול ומפלצתי, במיי בייבי יש פארק שעשועים באמצע ?? הרבה רעש, ברחנו מהר.. מרכז המזון גם הוא מפלצתי, הכל מכל ועוד, די התאכזבנו, אפשר למצוא מציאות אבל צריך לחטט היטב, מי שמחפש "אותנטיות", ירקות ופירות מעניינים מהגליל, מוצרים יוצאי דופן שזמינים יותר במגזר הערבי, לדעתי בהחלט יתאכזב שם.. קצת מזכיר בסידור את חצי חינם, בעיקר בפירות וירקות, אבל לא בצורה מוצלחת מאוד. השלל המוגבל מאוד, הסתכם בפטריות במשקל לייבוש (29 ש"ח זה מחיר טוב) ופה ושם בגבינות, יש ממחלבת ראמה כנראה, לקחתי מין חיקוי חלומי מהגירסא הקצת פחות מוצלחת ובעיקר מלוחה מידי, אבל יצא נחמד מטוגן מעל חצאי עגבניות שרי, הרבה זעתר ובלסמי מצומצם..
בשבת ברמונדי בתנור, בהחלט תמורה טובה לכסף בקטגוריית הדגים מבריכות. בהעדר מוסי בסביבה, חייב להתחיל לעבוד עם ספק ים טוב, מקווה לנסות בקרוב את האופציות בעכו, אולי גם את שלדג.

מעניין יותר, היה בתחום המדיה - אתמול היה בטלוויזיה דלתות מסתובבות ?? או משהו כזה, עם שלושת המסעדות והשפים שלהן, אלינייה, משהו משפחת ברייטבאך ועוד מסעדה עממית מכסיקנית של משפחה חביבה מאוד, שחבל היה לקרוא בסוף שלא החזיקו מעמד
מאוד אהבנו, בעיקר בפן הריגשי, הסרט עושה עבודה מצויינת.. גם באוכל, זה פשוט בית ספר לכל איש בתעשייה, לראות ובעיקר להקשיב למה שהשף של אלינייה, בחור מבריק ברמות על, אומר. זו תוכנית על המהות, ולמה אנשים פותחים מסעדות, הם לא יוזמים, הם חיים ואוהבים אוכל ושירות, ואז פותחים ונמצאים עם הלב והגוף כל היום בעסק, כי אוכל עושים מאהבה, או שלא עושים בכלל
בקיצור, מאוד מרגש ומרשים, לווא דווקא מכיוון הצלחות.

קדחת הספרים הנחיתה סוף סוף את EMP המשומש (במצב דנד"ש), אממה, בשפה הגרמנית. ספר מרשים מאוד, כבד ביותרף עם עושר עצום של שילובי רעיונות וטעמים, חלקם נגישים יותר וחלקם מעט פחות, אבל תמיד לדעתי אפשר למצוא סוג של תחליף זול, כמעט לכל טכניקה מטבחית
אבל, גרמנית..
שירות לקוחות מופלא של החנות (אותה אחת מעולה שהזכרתי לא מזמן), בהחלט לא הופיע בשום מקום שמדובר בעותק שאינו באנגלית, ככה שגם את עצמי לא ממש יכולתי להאשים, התנצלו קילומטרים, ביקשו שאשאיר הספר אצלי או אעביר אותו למישהו אחר כדי למחזר, זיכו באופן מלא, ככה בדיוק צריך.. אז התחלתי להפעיל תירגום ולאט לאט נתקדם משם, מתישהו הפרנציפ כבר יהיה כנראה דומה.
כל יום מתווספים עוד ועוד ספרים שרוצה וזה דיבוק נוראי ביותר, הבייבי החדש בפורומים לועזיים בעניין, הוא ZAHAV של "אקס ישראלי" נוסף, או בעל קשר משמעותי לארץ, מייקל סולומונוב, האינדקס באמאזון יחסית מעניין, לדעתי נעשתה עבודה יותר מעניינת ומעמיקה מסיגנון אוטולנגי, המון מתכונים שלנו ישמעו קצת "בנאליים", אותו דבר גם בלבוסטה של עינת אדמוני או מדמוני, יש עוד ספרים שנותנים תהודה עצומה במסווה "מטבח ישראלי" בשנים האחרונות, סה"כ נחמד, למרות ששוב לנו, קצת מוזר ולא תמיד ברור.. אני חושב שזהב הוא ספר חזק בכל קנה מידה "ללא קשר", התגובות עליו מאוד, מאוד טובות, גם על המסעדה.
עוד ספר עם גוון "שף הודי" מודרני משלני, נקרא Benares, שווה בדיקה, של שף מחונן בשם אטול קוצ'אר, מאאודדד רוצה את הספר
Mamushka של אולייה הרקולס, ספר מופתי על בישול אוקראיני ומזרח אירופאי, גם כן ברשימות, פשוט נורא העניין הזה.
אגב אם מישהו\י ממש מתעניינים בפרמנטציה, ספר נפלא נפלא שהזמנתי לא מזמן ונעלם לו (או שנגנב באכזריות על ידי בן משפחה חמדן), של המייקל ג'ורדן של עולם הריקבון, סאנדור אליקס כץ, עולם מופלא והמון רעיונות בקטריליים טובים..
הרצאת מבוא נחמדה מאוד, למי שמתעניין בתחום המצויין הזה :
https://www.youtube.com/watch?v=kmDtbvRZnw4
ומי שנכנס וסבל עד הלום, אפילו סירטון חביב ופשוט לירקות מוחמצים עם קצת הגיגים מסביב, או משהו כזה..
https://www.youtube.com/watch?v=i77hU3zR-fQ
 

salo22

New member
תמיד משווה בין כמה אתרים

bookdepository מזייפים מאוד בשנה האחרונה, הם איבדו לטעמי את הבכורה מזמן, למרות שיכול להיות שבצורה מסויימת, הכל זה בעצם איזה תאגיד ספרים אחד גדול מאוד, שעובד עלינו &quot

הקיצר, בודק תמיד את אותו ספר ב amazon.co.uk , amazon.com , abebooks.com , לרוב קונה מאמאזון הבריטי או abebooks, לשים לב באמאזון שהמחיר הכי זול אף פעם לא יהיה קליק הקנייה המיידית, אלא אופציות הקנייה מהמוכרים השונים (ישן או חדש), ואז צריך לעבור מהזול והלאה, לנסות לבצע קנייה ולתפוס הזול ביותר ששולח לארץ.
amazon.co.uk הוא היום מקור ספרי הקולינאריה החדשים הטוב ביותר ברשת, אפשר למצוא מחירים מצויינים וגם המשלוח לארץ, יחסית לא נורא.. כמובן שיש גם גירסאות kindle ואז תמיד להשוות בין האמריקאי לבריטי.
כשיושבים על זה יחסית הרבה, אפשר תמיד לדוג דברים טובים, או כמעט כל ספר שתרצה, בשלב מסויים ועם סבלנות תגיע למחיר שיפתה אותך לקנות, אבל שוב, המון סבלנות ובדיקה וזה יותר מורכב מהאם לקנות "כרגע" באתר א או ב.
 

passioneta

New member
בוק דפוזטורי התייקרו מאז שנקנו ע"י אמזון

הכי טוב למצוא מי שמוכנים לסחוב. הקינדל פתרון חלקי בלבד.
 

salo22

New member
רוב הספרים מאוד כבדים

ולא אבקש מאנשים להביא אותם, באופן יחסי דמי המשלוח יהיו לרוב מאוד נמוכים. EMP שוקל 3+ קילו ודמי המשלוח היו פחות מ 5 דולר, פסיכים
ממש התנצלתי שאני מתלונן על זה שהספר בגרמנית.. וככה זה בעניין המשקל עם המון ספרים אחרים, אין מצב שאסנג'ר מישהו לסחוב אותם.
 

passioneta

New member
איך אחותי אומרת? "המטוס סוחב"

אבל מסכימה שיש גבול.
אגב נהניתי לעלעל בפרנץ' לנדרי בקוקבוק קפה
 

passioneta

New member
דווקא זהב לא מעניין אותי כלל

נופי מאוד מסקרן.
ומאיזורינו - מתקלתי בספר תורכי שנכנס לרשימה.
 

salo22

New member
האמת שזהב יותר מסקרן כחלק מתופעת

הפופולאריות של המטבח ה"ישראלי" בתחום הספרים, פשוט מדהים, לנו בעיקר. לא דיברו ממש על ספר מצויין בשם The gaza kitchen: A palestinian culinary journey, אוקי קצת דיברו "
אבל כל ספר ומתכון פיוז'ניסטי ים תיכוני של אוטולנגי או אותו סלומונוב, הופך לפנתיאון תחת הכותרת "מטבח ישראלי", בהחלט יפה לנו, אנחנו על המפה
לא שזה רע, לא מתלונן, פשוט תמיד מרגיש לי קצת עקום בעיניים מקומיות.
איזה ספר תורכי ? יצא לא מזמן Anatolia, שף אוסטרלי תורכי, שכרגיל גם אותו רוצה .. מעבר לזה הספר של Ozcan Ozan הוא קלאסיקה למטבח התורכי, אם כי קצת בסיסי מידי.
 
למעלה