אז מה אכלתם בסוף השבוע?

תודה


אין לי את אוטולונגי אבל אני חושבת שהיתרון של הדי זה שהוא בראש ובראשונה מספר סיפורים וככזה הספר שלו עשיר בסיפורים נפלאים. המתכונים עצמם מצוינים עד כה.
&nbsp
הסיפור עם העזים נוראי אבל להבנתי הם מצאו את רובן. הקושי העיקרי בסיפור היה שהיו הרבה גדאים ועזים הרות דבר שגרם לכך שמציאת העזים תהיה אפילו יותר דחופה.
&nbsp
ובנוגע לבישול של ההורים - עדיף שאמא שלי תשאר כמה שיותר רחוק מהמטבח, אצל ההורים שלי בבית הבשלן הוא אבא שלי.
 
גם אצלנו החמין כיכב השבת

במז"א שכזה זה רק מתבקש
הפעם שני סוגי חמין הראשון שכלל שעועית רגילה , אדומה, מנומרת וחומוס
כמובן תפו"א וביצי חמינדוס וקישקע אבל כלל "שקית קוקי" ובתוכה בשר כבש טחון ואורז ובצל שטוגנו יחד לפני הכנסתם לשקית ולחמין הבשר היה שפונדרה עם העצם
ובנוסף עצמות מח עצם
השני היה מבוסס על שוק טלה (ללא העצם) עם פריקי וארטישוק ירושלמי
כמובן שהתנור נוצל גם להכנת הקוגל המסורתי
הסלטים כללו : סלט חסות עם גבינה כחולה ו"גפרורי"אגסים, סלט מלפפונים,סלט כרוב וסלט עגבניות
לקינוח פודינג לחם ובננות ותותים עם קצפת
הדור הצעיר קיבל שניצלים וצ'יפס
2 בקבוקי יין אדום - סירה של טוליפ ועלמה של דלתון
 

החתולית

New member
גם אליך ריספקט


עדיין לא קניתי את הספר של הדיי עפאים, אבל הוא ברשימה שלי (ואני לא מרוכשות ספרי הבישול בדרך כלל).
 
יום הולדת לבלונדה

אז הבלונדה הפרטית שלנו חגגה 6 שנים להיוולדה!
חגגנו לה במסיבה עם כל ילדי הגן (לא בבית שלנו- תודה לאל!)
ולכבוד האירוע אפיתי RAINBOW CAKE! אני ממש גאה בעצמי על התוצאה!
וגם על הטעם!



 

salo22

New member
צבעוני משהו
מזל טוב !

נראית עבודה מכובדת ביותר..
 

pix37

New member
אוכל בייתי בחילף +בורקס העגלה ברמת ישי

מבשלת ביתית שמעמידה סירים ומוכרת את תוצרתה רק בשישי בבוקר.
אוכל בדואי צפוני נחמד מאוד - תיבול מתון - טעמים בסיסיים של בית (מה שהשכנים באמת אוכלים)

חצילים ממולאים בבשר מבושלים ברוטב עגבניות - חמגשית בינונית - בערך 0.5 קילו - 20 ש"ח
מג'דרה בורגול - מארז ענקי - בערך 1 - 1.3 קילו - 20 ש"ח לקופסה גדולה מאוד
ממולאים צמחונים - מארז ענק - 20 ש"ח - פלפלים, קישואים, כרוב וכו' - תיבול קצת אנמי אבל נחמד מאוד
עלי גפן (צמחוני) מארז של 1/2 קילו.
קובה צמחוני / בשרי מטוגן - 3 ש"ח ליחידה - הצמחוני מולא בפטריות והיה נהדר למרות שקובלוגים מוסמכים היו פוסלים אותו על הסף (דופן עבה)

סה"כ 90 ש"ח לכמות ענקית של אוכל ביתי טעים ברובו.

בורקס העגלה - סניף של הרשת החיפאית - בורקס פילו מעולה - מילוי איכותי וטעים - 18 ש"ח לבורקס גדול + 2 ש"ח לביצה
אכלנו:
בורקס גבינה
בורקס גבינה ותרד
בורקס פטריות

כולם מעולם - לוהטים מהתנור מלאים במילוי איכותי - פשוט אוכל מנצ'יס נפלא.
 

salo22

New member
נקרא טוב מאוד

בשביל סכום וכמות כזו, נקרא כמו פיתרון טוב גם כמארחים וצריך להאכיל יותר פיות. אם אני זוכר נכון, קובי רובין בואללה הזכיר לא מזמן בוטקה על כביש 4 באיזור עין כרמל בסופ"שים, רשמתי לעצמי לנסות גם שם (אני חושב שהמחירים היו טיפל'ה יותר יקרים ממה שאתה מזכיר בחילף). חוץ מזה הזכרתבעבר גם כמה מקומות באיזור פורדיס לאוכל מוכן טוב, אני צריך לחפש, שיהיה ב"רשימות"..
יש בעמק מקומות מעניינים נוספים לאוכל מוכן ? רואה פה ושם בפייסבוק שת"פ סופשים בחנויות אורגניות, אולי יש מומלצים ומעניינים.. תודה על המידע..
 

mereng

New member
פלאפל מורד \ אנטבה באור יהודה.

&nbsp
השווארמה כנראה מוצלחת, אבל הפלאפל ממש לא לטעמי. מכיל גרגירי כוסברה למכביר, שמנוני, מתפורר ומתפרק בתוך הפיתה.
&nbsp
בקיצור מבאס.
אה, והכי נורא- המלפפון החמוץ שם הוא בחומץ !
 

erezavn

New member
סוף שבוע חורפי = מרקים/נזידים

ביום שישי בצהריים אחרי סיבוב הצטיידות קצר בת"א קפצתי לנשנש ראמן באובן קובן סניף הארבעה. (על זה של אהרוני בשרונה מרקט ויתרתי כי אני לא מוכן לעמוד בתור ולארוב מאחורי הגב של מישהו)...
הזמנתי קאיסן ראמן: מיסו ראמן, קלמארי, שרימפ, קרם שום, שומשום, ביצה, שיטאקה, תרד, נבטים ובצל ירוק. עלותו הייתה 61 ש"ח (בתפריט צוין 68 ש"ח. ייתכן וזו עלות שישי-צהריים). זו מנת מרק שהיא ארוחה מלאה, והיא החזיקה אותי יפה עד הערב. מנה גדולה, עשירה, מהבילה ומשביעה, והכי חשוב - מאד טעימה. ציר עמוק וטוב. שילוב טעמים פיקנטיים ומתקתקים. חומרי גלם טובים. השרימפס והקלמארי היו באיכות ובמרקם טובים מאד. ספרתי 7 או 8 שרימפסים בינוניים. (לצורך העניין כפול מכמות השרימפסים במנת שיפודי השרימפס מלימה ניפו שעלתה 85 ש"ח - ובאיכות טובה יותר). את הראמן של אהרוני עוד לא טעמתי, אבל אלה של אובן קובן מוצלחים וטעימים מאד. (טובים וטעימים יותר מהראמן המדובר של בועז צאירי בבועזו שניסיתי בשבוע שעבר).

בבית בישלתי מרק/נזיד שעועית, בשר וצ'יפוטלה. שהכיל 2 סוגי שעועיות שהושרו לילה - בובס ושעושית אדומה מנומרת, שנדמה לי שהייתה אזוקי. הבשר היה אסאדו לא שומני מאד שנחתך לקוביות. היו באירוע גם בצל, גזר, שום, זוקיני, פלפלי צ'יפוטלה משומרים, פפריקה מעושנת, תבלינים שונים, עגבניות מרוסקות ורסק עגבניות. אחרי בישול של 3 וחצי שעות התוצאה הייתה מרק נזידי, פיקנטי, מעושן, סמיך ועשיר. לפני ההגשה הכנתי גם קוביות של קריספי פולנטה, שטיגנתי משאריות פולנטה רגילה מיום לפני, והן היוו תוספת למרק. יצאתי מבסוט, מחומם ומנוחם...





 
בופה במלון אינדיגו תל אביב - Blackstone Bistro & Lounge

למעשה המלון ממוקם בבורסה ברמת גן... מדובר ממש במקום חדש.
הבופה מורכב ממנת ביצים - חביתה, אומלט, שקשוקה בכל מיני וארייציות ותוספות ללא תוספת תשלום + שתיה קרה (סחוטה) + שתיה חמה וכמובן הבופה.
אשתי הזמינה חביתת ירק עם עשבי תיבול וגבינות ואני הזמנתי שקשוקת תרד עם גבינת פטה.
שניהן היו מעולות.

לגבי הבופה: לא מדובר בבופה עשיר, עמוס בעשרות דוכנים כמו במלונות של אילת, אלא בהיצע יותר מצומצם: דגים מעושנים, סלמון מעושן, גבינות טובות, סלטים והכל באיכות ממש ממש טובה. מרגישים את הטריות. יש גם מוזלי ויוגורטים ושתיה קרה חופשית - תפוזים ומים.

אבל השוס הגדול היו הלחמים ומהמאפים. המאפים - קרואסוני חמאה ושוקולד היו פשוט מעולים! איכות של פטיסרי ברמה גבוהה והטריות שלהם... פשוט היה מעולה וראוי לציון. כנ"ל הלחמים.

מבחינת שירות: המלצרים קשובים, מגיעים מהר ומאוד אדיבים.

גם המקום הוא חדש ומאוד נעים. רצפת פרקט והרגשה שאתה נמצא בביסטרו פריזאי. אם מוסיפים את הגשם והאפרוריות שהיתה ביום שישי האפקט מועצם.
סך הכל היתה חוויה ממש נעימה טעימה. מאוד נהננו.
והמחיר? 89 ש"ח לאדם. סכום מאוד סביר אם משווים לארוחות הבוקר האנמיות ברשתות הגדולות.
הבופה מוגש מ07:30 עד 10:30 בימי שישי. מומלץ מאוד.
 
מסעדת מנזה, ירושלים

לא היה קשה למצוא מקום לשניים בצהרי יום שישי חורפי במיוחד. המקום הנאה היווה מקלט נעים הן מפגעי מזג האויר והן מפגעי שביתת פועלי התברואה. מראות הררי האשפה בשוק מחנה יהודה הסמוך היו מרשימים במיוחד...
השירות מצדו של מנהל המשמרת/מלצר היה ידידותי ויעיל מאוד. בשלב מסויים אף גלשנו לדיון מעמיק על סרטי ההמשך שפשטו לאחרונה על המסכים.
הסתפקנו בשתי עיקריות, כי בתרמיל היו לנו שתי פארידות יפות לארוחת ערב גדולה:
שיק פריזיאן. חלת קממבר עם מילוי ריבה עם סלט סלקים קטנים ופקאן (62 ש"ח) - מנה טעימה מאוד שאמנם לא הגיעה ממש חמימה כפי שהובטח, אבל היתה טעימה להפליא. הסלט במיטבו עכשיו ולכן הסלט קצת גנב את ההצגה מהגבינה.
קבב ים מוסר ובס עם ירקות צלויים (78 ש"ח) - קבבים טעימים ומתובלים בעדינות. גם כאן הירקות קצת גנבו את ההצגה. תוספת היוגורט למנה בהחלט הוסיפה.
עם המנות קיבלנו קצת לחם גרעינים (נדמה לי שממאפיית ראסל הנהדרת) וחמאה מצויינת - ללא תוספת תשלום. שתינו לימונדה שמכינים במקום (12 ש"ח) וכוס סטלה מהחבית (25 ש"ח לשליש). לסיום הוזמנו להרמת כוסית וויסקי עם החביב הנ"ל.
בסה"כ אין במנזה בשורה קולינרית גדולה, אבל היה טעים ונעים ולכן נשוב לנסות מנות נוספות.
 

gastro101

New member
מגוון

בחמישי בערב מסיבת סמבה בבית חברים , הזמינו את הזמר פרננדו סיישז עם הרכב- ניגנו ושרו בהלהבות , היין נשפך כמים (המארח בעל מקרר יינות ענק) והשמפניה היתה בלאן דה בלאן של יקב פלטר -טובה מאד . בעלת הבית הכינה שפע קישים , סלטים . ממני בקשו משהוא מתוק . חשבתי שמאפינס שוקולדים יענו על הדרישה, הכנתי לפי מתכון של מיקי שמו שפורסם בישראל היום- איך אומרים- BIG MISTAKE , יצאו טעימים אבל מאד לא אסטטים. מזל שהכנתי גם ממתקים מחלב מרוכז , בשם בריגדרו- הם יצאו טעימים ונחטפו

ששי- סוף סוף ששי חופשי שלי- לקראת חצות היום- ארוחת בקר בגלי'ס אזור התעשיה כפר סבא . סלסלה עם מספר סוגי לחם ומאפה שמרים שוקולד , פנכות עם סלטונה, סלט קינואה, גבינה מלוחה, טחינה אלוהית , זיתים, ריבה ואף מאפין קטן עם קצפת ותות. החביתה שלהם כתמיד טובה וסלט ירקות רענן. המחיר- 47 שח כמדומני כולל שתיה אחת - קבלתי מיץ תפוזים בכוס גדולה סחוט טרי טרי מול עיני . זמן רב לא בקרתי שם (בניגוד לבעלי שפותח שם את יום ששי עם קפה ) היה טעים מאד

ארוחת ערב- הכנתי לזניה מושקעת עם גבינות פטריות וגבינת גדעז , מרק ירקות סלט ירקות , לקינוח מאפינס בננה ושבולת שועל (מהבלוג עגיו נט - תמיד מצליחים המתכונים שם )

שבת- בראנץ במאשיה- מתברר שמוגש עד השעה 15 , כך שבשעה 13.30 זו היתה ממש ארוחת צהרים, כרגיל - שפע, סלמון מעושן מעולה , לחמים טריים
קצת פחות מ 250 שח ל 3 סועדים , לא כולל שרות שהפעם היה טב יותר מפעם קודמת .
 

gastro101

New member
אכן כן, יש אפשרות לבחור בחביתה עם תוספות רבות

או ביצת עין או עיג'ה- מאפה ביצים ומנגולד אפוי או ביצה עלומה עם פסטו וסלמון- במנה זו ללא סלמון בחרה הצמחונית שלנו ונהננתה מאד. שני משקאות כולל סחוטרי
ויש גם מנת חומוס עם ביצה- נלקחה בעבר וסוכם שחומוס אוכלים בחומוסיה
 

FiReBall

New member
מוזר, לפני שבועיים היה ניתן להזמין רק עד השעה 12:30

 
למעלה