ות

יאפ אבל גם לא נראה לי שלסוני יש ברירה באינדים.

רוב האינדים רואים בסוויץ מכרה זהב ורוב האינדים שיצאו לאחרונה על הסוויץ מכרו עליה יותר ממה שהם מכרו על הפס4 והוואן ביחד בגלל היובש.

אז נראה לי שאם סוני נכנסת חזק לשוק של האינדים, הם חייבים להסכים לכלול את הסוויץ והמחשב. אף אינדי שפוי לא יסכים לוותר על הסוויץ זה לא שסוני תתן להם כסף של AAA על בלעדיות.

עובדה גם שסוני לא מכריזה על המשחקים האלה לוואן אז נראה שהיא כן מנסה
לשמור על הפס4 בעמדה תחרותית במגבלת מה שנכון לה עסקית.
 

evilplate

New member
בדיוק, גם להחליט שהבוקס לא יקבל את המשחקים שלה

זאת החלטה שסוני תופסת כנכונה לה עסקית. מבחינת סוני להפיץ את זה גם לבוקס יצור נזק שגדול יותר מהתועלת, זה לא אישי נגדם, זה רק עסקים :)
&nbsp
מייק למשל כן מפיצה את מיינקראפט על הפס4, פה הכסף כבר כל כך גדול שהם לא הרגישו כנראה שהם יכולים לוותר על הקהל הזה וזה למרות שמיינקראפט בלעדי לכל מכשיר חוץ משל סוני זה גם נשמע מכה לא קטנה עבור סוני אבל כנראה בחישובי העלות/ תועלת שלהם יצא שכן עדיף עבור החברה שהם יתמכו בפלטפורמות של סוני, אולי כי המשחק יוצא עוד למיליון פלטפורמות אחרות שהן לא של מייק ככה שלא תהיה פה בהכרח תרומה ישירה משמעותית למכירות של הבוקס אם הם ילא יתמכו בסוני.
 
ומצד שני סוני עושה לפעמים מהלכים שנראים.

כאילו הבכירים בסוני ממש חיים את מלחמת הקונסולות מייק כמו זה שמישהו בסוני (לא זוכר מי) אמר שפיל ספנסר הוא הבן אדם הכי אנושי במייקרוסופט. חחחח

או כמו זה שסוני סירבה להכליל את הפס4 ב"משחקים עם כולם במינקראפט"

ועכשיו שהרוב אומרים שזה יצא מצב חרא, זה נראה לכולם כאילו סוני הצילה את שחקני המינקראפט בפס4 מהדבר הזה חחח.

או זה שסוני מתחמקת מהקרוס פליי בפס4, אחרי שבשני הדורות הקודמים PS3-PS2 מייק היא זו שסרבה. (נראה כאילו היא מחזירה להם)

אני מצדיק אותך במה שאתה אומר בעיקרון הכל עסקים, ואם מחר לסוני ומייק ישתלם להוציא חלק מהמשחקים שלה על המתחרה הם יעשו את זה אם יהיה בזה יותר תועלת מנזק.

אין פה ספק, אבל אני חושב שכמו כל דבר בחיים האמת איפשהו באמצע וגם להגיד שאף אחד מהבכירים לא מרגיש חלק ממלחמת קונסולות והכל בראש שלנו
זה גם לא מדויק ב100%.

לפני כמה זמן לא רב, האנדרו האוס עזב את סוני בטח שמעת על זה אחי.

אומרים שהבחור הזה לא רק אחראי כמעט לבדו על הצלחת הפס4 הוא היזם של הפלוס, והוא האיש שמאחורי ה"הקאמבק של הפס3"

אני מזכיר אותו כי ממה שהבנתי הוא כל כך ותיק בסוני שהוא היה שם מהפלייסטישן הראשון, אמנם KAZ ניהל את מחלקת הפלייסטישן בדורות הפס1+פס2 אבל האוס היה חלק מזה ועבד תחתיו.

כאילו אני מנסה להגיד שכן יש אנשים בסוני שוואלה כן יש להם היסטוריה של מלחמת קונסולות וחיו את זה חחח.
והוא עזב רק אחרי שהוא החזיר את הפלייסטישן לטופ.
 

evilplate

New member
שמע יכול להיות בהחלט ואף סביר שהם כן מעורבים רגשית

באיזשהי רמה, אבל בסופו של דבר יש בעלי מניות ואחראיות גדולה כלפיהם ואי אפשר לקחת החלטות נטו מתוך רגשות אם זה יפגע במותג.
&nbsp
אני חושב שגם אם יש אגו ורגשות, דברים שלפעמים גם מסתדרים עם האינטרסים העסקיים ולכן תראה אולי קמפיינים שמטנפים על המתחרים או ציוצים עוקצניים מפני בכירים, בסופו של דבר הם לא יקחו החלטה שיכולה לפגוע במותג ובהכנסות גם אם זה אומר שהם כביכול מורידים מהאגו ועושים משהו שתורם גם למתחרה למשל. לכן אני חושב שבסופו של דבר זה אכן הכל עסקים וגם אם אתה היית עומד בראש סוני עם כל האהבה שלך כלפיהם וחוסר החיבה כלפי מייק אתה היית מתנהל ברציונליות ובאחראיות המירבית בשביל שהמותג וההכנסות יגדלו גם אם זה אומר לקחת החלטות שמבאסות אותך כי הן עוזרות גם למתחרה.
&nbsp
והאוס באמת נשמע תותח רציני, הפסד גדול לסוני וחבל שעזב, אני אהבתי את זה שהמון אנשים יצאו לאור וקיבלו פוקוס בתקופה של הפס4.
&nbsp
מהרגע של החשיפה ובתצוגות מאז ראינו הרבה פרצופים חדשים יחסית וגילינו שכולם הם ותיקים רצח בסוני שהיו שם מהפס הראשון למרות שלא שמענו עליהם לפני והם קודמו ממש בתקופה של הפס4.
&nbsp
זה נראה שמרגע שקן קוטראגי יצא וקאז היראי נהיה המנכ״ל של סוני העולמית אז הם גם קיבלו את הספוטלייט ואת ההזדמנות שלהם להבריק עם קונסולה משלהם אחרי כל השנים (מארק סרני אחד מהם גם) ואין ספק שהם עשו עבודה אדירה עם הפס4.
 
ברור, נגיד אם הייתי CEO של סוני.

והייתי רואה נגיד שיש לי משחק כמו infamous SS שלא מכר לי משהו על הPS4 אני ישר מוציא אותו (אחרי כל הזמן הזה כמובן) לאקסבוקס ולפיס כדי לעשות ממנו עוד כסף.אפילו את האורדר 1886 הייתי נותן להם.

ושיקפצו לי הגיימריים כי הייתי משתמש בכסף הזה לאקסקלוסיבים חדשים.
אני גם הייתי מחייב את הפלוס כתנאי חובה לתאימות לאחור בPS5 ולא היה מעניין אותי מה הגיימרים חושבים בעניין.

מה שרואים משם לא רואים מכאן כמובן חחח.

דבר אחד שאני יודע שבחיים לא הייתי עושה, לא הייתי מבטל פרויקטים שהכרזתי עליהם כמו שמייק היתה עושה, גם אם זה היה עולה לי במשרה.

ברגע שהבטחתי משחק הוא היה מגיע ברגע שהצגתי אותו הוא היה יוצא, לא רק שזה עיקרון סוני מובהק שהייתי משמר אצלי זה גם לדעתי דבר שכל בן אדם עם קצת כבוד עצמי צריך לעשות.
 

evilplate

New member
חחחח CEO רשע אתה

איזה בוגד P:
&nbsp
אני בתור ״CEO״ לא ממש רואה טעם בלהוציא את המשחקים שציינת עכשיו לוואן, מה הערך בזה בכלל?
&nbsp
כאילו כמה יחידות בכלל אינפיימס והמשחק הכושל הזה האורדר יעשו בכלל על פלטפורמות אחרות? אני אפילו לא בטוח שזה שווה את המחיר של הפורט.
&nbsp
במקרה הזה השיקול עלות תועלת הוא די רע כי האפקט של הפגיעה ביוקרה של המותג היא משמעותית הרבה יותר מהכמה גרושים שתעשה. תחשוב על זה, פתאום אנשים יראו שסוני כן מביאה משחקים שנחשבו על לא מזמן לבלעדיים לפלטפורמות מתחרות, זה יגרום להם לחשוב אולי שעדיף לבחור באקס בוקס בדור הבא מתוך מחשבה שבטח יקבלו את המשחקים של סוני בהמשך גם אם מאוחר יותר אבל בלעדיים של מייק בטח לא יופיעו על הפס5.
&nbsp
הפגיעה התדמיתית לא שווה את זה פה.
&nbsp
מה שכן הצעד של לקשור פלוס גם לתמיכה לאחור הוא כנראה הגיוני לצערי, זה מסוג הדברים שיהיה עליהם קצת רעש ובטח שכמה לקוחות יעברו למתחרה בגללם (לא במספרים קריטיים) אבל זה לא דיל ברייקר כי הרוב כן צריכים את הפלוס בשביל האונליין מלחתכילה אז זה לא יזיז להם במיוחד וגם כבר למדנו בדור הזה שהיתרון בליינאפ המשחקים הבלעדיים שיש לך הוא הרבה יותר משמעותי מכל פיטצ׳ר שיש למתחרים בסופו של דבר.
&nbsp
אם תשמור על הבלעדיים הכי טובים כמו בדר״כ אז עם כמה שאנשים ימחו הם יבלעו את הצפרדע הזו ואתה תרוויח עוד הרבה לקוחות חדשים לפלוס כולל אותי ביניהם, אני לא שילמתי כמעט בדור הזה אבל אין מצב שאוכל לוותר על תמיכה לאחור בדור הבא.
&nbsp
&nbsp
 
יש לי פתרון לבעיה שהעלת


כל משחק שהייתי מכריז עליו לפס5 והייתי יודע שהוא בלעדי לתמיד הייתי כותב על הטריילרים שלו באותיות מאוד גדולות "בלעדי קבוע" "בלעדי נצחי" וכו'.

על משחקים שאני לא בטוח אם הם יהיו טובים מספיק הייתי כותב "בלעדיות ארוכת טווח לפס5"

ככה מצד אחד ברור לקהל שלי שהמשחקים המיוחדים הם אקסקלוסיבים לתמיד ישר מההתחלה. מצד שני לבעלי הPC/בוקס לא ברור מתי הם יקבלו את המשחקים האחרים, כי אני לא נותן להם תאריך מוגדר.

נכון שיש כאלה שמבחינתם זו תהיה בגידה גדולה. בעיקר אם זה היה קורה באמת והיו מכירים את הרקע שלי ובודקים איזה פאנבוי הייתי לפני הכניסה לתפקיד חחח.

אבל תחשוב גם על ההיתרונות אחי. אני כבר גורם לקהל של מייק הPC לצפות בכל E3 שלי או בכל אירוע שלי רק מהציפיה שאני אזרוק להם איזה ממתק.

הם משתתפים בהייפ של חלק מהמשחקים. והכי חשוב אני נותן להם לטעום מה הפלייסטישן מציע ומשאיר להם טעם של עוד שגורם להם להרהר מה הם עוד מפסידים על הפלטפורמה שלי.

אני חושב שאיינפימוס למשל ימכור ממש לא רע על הPC שם הוא יראה פסיכי לגמרי בגרפיקה על המנוע הזה והמודים שיעשו לו בדוק היו עושים אותו פופלארי.

ועל הONE גם אם תוציא עכשו את איינפימוס על הONE הוא עדיין יהיה אחד המשחקים הכי יפים על הפלטפורמה.

האורדר באמת כל כך גרוע שהוא בדוק היה פוגע במותג יותר מאשר מועיל.
אבל נגיד משחק כמו MLB הבייסבול הזה הוא מאוד איכותי והוא משחק שנתי


לא היה מפריע לי להוציא אותו לפלטפורמות אחרות הוא בקושי מגיע ל1M על הפלייסטישן והייתי רוצה למשל למקסם את פוטנציאל המכירות שלו.

ברור שאת הרוב המוחלט של האקסקלוסיבים הייתי שומר אצל סוני לתמיד
אבל את אלה שברור לי שבפס4 לא ימכרו כמו שצריך לא היה איכפת לי.

זה לא שכל דבר שהייתי עושה היה אנטי גיימרי :)

הייתי למשל דואג שהתאימות לאחור תהיה גם בדיסקים.

והייתי מוסיף פיצ'ר שנותן לך לנהל את הבקלוג שלך בתוך הקונסולה.
ואפילו הייתי עושה כל חודש בפלוס פייצר כזה, שמי שסיים 3 משחקים מהבקלוג שלו בחודש. מקבל איזה צופר. פעם theme מגניב פעם סרט להורדה מהמבחר של סוני, פעם הנחה של 5% על משחקים של החברה.

פעם משחק פס2 קלאסיק במתנה, פעם לקבל גישה לדמו שהצגתי בE3 לזמן קצוב של יומים שלושה.

בתקווה שככה הייתי מעודד אנשים לקנות משחקים יותר ממה שהם רגילים.
כמובן שזה היה תקף רק על עותקים דגיטלים.

וכמובן שבשנים הראשונות הייתי משתדל לתת יותר AAA בפלוס ממה שסוני נתנה וכל אינדי היה עובר סינון קפדני אצלי לפני שאני מחלק אותו כדי לוודא שזה משהו שבאמת הגיימרים היו רוצים לקבל.

כדי שלא רק האינדים ירוויחו הייתי דואג שיהיה חייב לסיים משחק AAA אחד מתוך השלושה.

זה בלי לדבר בכלל על זה שאצלי קונסולות משודרגות היו מה שאני ואתה מצפים מקונסולות כאלה להיות.
 

evilplate

New member
חחח אחי זה בעייתי

לפי מה היית קובע מה בלעדי נצחי ומה זמני וכו׳? אולי משחק מסויים שקבעת אותו כזמני יפתיע לטובה ויצא GOTY מדהים ועכשיו פגעת ביוקרה של המותג כשבעלי הוואן והפיסי יודעים שהוא בדרך אליהם. ואולי דווקא הבלעדי הנצחי יצא חרא סוסים וזה רק גורם לקונסולה להראות רע יותר.
&nbsp
ואם היית מכריז בלעדי זמני אז זה אומר שהמשחק בעיקרון לא מצופה להיות טוב במיוחד כנראה על ידך, שזה לא ה PR הכי טוב שיש התדמית הזאת של מה נצחי ומה זמני, ובעיקרון זה גם מדרון חלקלק שיכול להוביל לכך שעוד ועוד משחקים ושמות שלא רצית יגיעו כי יווצר אולי לחץ מצד המשקיעים וגורמים מעליך שירצו עוד הכנסות, מה ששוב יפגע במותג קשות :)
&nbsp
אז ברגע שאתה חוצה את הקו הזה אז זה בעייתי ובשביל מה, בשביל שאינפיימס יקבל איזה פורט סופר מאוחר שימכור כמה אלפים?
&nbsp
אהבתי אבל את הרעיונות פרו הגיימרים שלך, גם הקטע של לעודד יותר רכישות דיגיטליות (שכידוע יותר ריווחיות משמעותית עבור סוני ומפתחות אחרות) נשמע ממש טוב והייתי שמח למשהו כזה :)
&nbsp
רק שההבחנה בין AAA לאינדים בעייתית, משחק זה משחק ואתה לא יכול סתם לבקש ממישהו שיסיים משחק ״גדול״ או ״קטן״, זו לא שפה מקצועית בשביל תאגיד גדול וגם עבור הצרכנים שלך שלא כולם יבינו מה אתה רוצה מהם.
&nbsp
אבל בעיקרון אהבתי :)
 
זה די קל


משחק שכתבתי עליו "בלעדי זמני" והתגלה כהצלחה מסחררת ולא צפויה שמוכרת 4M+ תוך שנה (או קרוב לזה) אני יכול טכנית למשוך את המשחק בלעדי עד תחילת דור הפס6, כי הרי אני לא נותן להם שום תאריכים קונקרטים..

ואז בדור הפס6 הייתי מוציא אותו לPC פס6 והאקסבוקס של אותם ימים.

הרימאסטרים של סוני בדור הזה ואפילו הרימאסטרים של ביונטה וvanquish מוכיחים לי שאפשר לעשות כסף טוב מאוד מרימאסטרים של דור קודם, במיוחד אם הם היו בלעדיים בדורות הקודמים.

אם הייתי הCEO המטרה שלי לא היתה להפחית את הערך של הפלייסטישן, רק לזרוק עצם לאלה שעל הקונסולות המתחרות.

כבר עכשיו ראיתי בכמה פורומים שאנשים רוצים לראות את נאק על הסוויץ ואת R&C אחרי ההכרזה של סוני שהיא תפיץ משחקים לסוויץ.

בכייף הייתי נותם להם את נאק 1+2 אם הם כל כך רוצים אותו אבל את R&C הייתי משאיר אצלי בשביל שיאכלו ת'לב חחח.

נינטנדו גם עשתה צעד גאוני כזה עם פוקימון GO, הוא חינמי לכולם אבל היא הזכירה לכולם מה הם מפסידים בלי פוקימון ראשי, ואתה בדוק זוכר איזו הקפצה של איזה 500% הם קיבלו למכירות של ה3DS אז לפגוע אני לא יודע כמה זה פוגע :)

נאק 2 כזה פלופ על הסוויץ הוא היה בסט סלר ברמות אחרות.

נגיד בדור הPS5 למי היה איכפת אם הייתי שם את the last of us 1+2 בקולקשן על המחשב+בוקס כשהפרויקט של נוטי דוג לפס5 היה נשאר בלעדי נצחי?

ברור שיכול להיות לחץ מהמשקיעים, והרגשה לא ברורה של "לאן הוא חותר"

אבל אנשים היו רואים שהייתי מממן לקפקום בלעדיים נצחיים, שהייתי ממשיך לפתח IP חדשים, בעוד קהל הבוקס והPC צופים מרותקים מתמיד לתערוכות E3 ומתפללים שמשהו יזרק לעברם :)

בנגוע למה שאמרת שזה בעייתי לעשות אבחנה בין אינדים למשחקי AAA אתה צודק, זה היה דופק את כל הרעיון ואנשים לא היו מבינים מה אני מצפה מהם.ואנשים לא היו מבינים למה הם לא מצליחים להשתתף תמיד יש אי הבנות בדברים כאלה.

הדבר הנכון לעשות זה באמת לתת להם לסיים מה שהם רוצים.
 

evilplate

New member
הייתי אומר שבעלי פיסי ו-וואן צופים במסיבה של סוני בכל מקרה

כמו שאנחנו צופים בשלהם (טוב נו, לא בשל הפיסי כי זו מסיבה משעממת רצח אבל הבנת) אז אני לא יודע עד כמה זה מהותי.
&nbsp
בכלל E3 מבחינת צפיות זה די נישה כשמדברים ברמה מיינסטרימית יותר, מה שכן יש הרבה סיקור סביבה ברמה מיינסטרימית וברשתות החברתיות ובכל מני קהילות סטייל רדדיט כן יוצאים ההיילייטים מהתערוכה אבל אלו דברים שכולם נחשפים אליהם במידה שווה בלי קשר לאיזו קונסולה מעניינת אותך.
&nbsp
אם נגיד ספיידי מפציץ עם גיימפליי טוב אז תאמין לי שגם בעלי הוואן והפיסי רואים את זה ואוכלים את הלב :)
&nbsp
אני לא הייתי משחרר קלאסיקה נצחית כמו TLOU1 (+בתקווה TLOU2) לפלטפורמות מתחרות, שידעו תמיד שהם יהיו חייבים פלייסטיישן בשביל לשחק בזה. זה למשל צעד שיכול לפגוע לדעתי ביוקרה של הפלטפורמה שלך ולכן כל העניין קצת בעייתי.
&nbsp
בכל אופן אני כן יכול להסכים איתך שאם מהלך שכזה שאתה רוצה לעשות מגדיל את ההכנסות מהמשחקים הללו ובאותו הזמן לא פוגע ביוקרה ובאטרקטיביות של המותג עצמו אז זה כן מהלך חיובי בסכ״ה.
&nbsp
השאלה אם זה אכן המקרה :)
&nbsp
זה הקטע בעסקים, אני מתאר לעצמי שלסוני יש את המחקרים ומערכת השיקולים שלה והנה הם בחרו לא לעשות את זה, מצד שני למרות כל המחקרים שהם עשו זה לא אומר בהכרח שהם צודקים או שהם שקלו את האלטרנטיבה שאתה מציע, בקיצור עסקים זה דבר טריקי וקשה לפעמים לדעת למה דרך מסויימת תוביל.
&nbsp
מייק למשל בטח לא חשבו שהאסטרטגיה שלהם עם הקינקט והוואן תוביל אותם לאן שהובילה למשל, עם כל המחקרי שוק והידע שצברו זה לא בהכרח עזר להם להמנע מהכשלון הזה :)
&nbsp
 
סוף סוף זרקו לכם איזו עצם


אני לא מאמין שהם מתעלמים ככה מהפס4 מה זו החוצפה הזו.
 
ני נו קוני 2 לא מגיע לאקסבוקס.

נאמקו התייחסו לשמועה על גרסת האקסבוקס של המשחק הכחישו אותה בתוקף והדגישו שהמשחק יוצא רק למחשב ולפס4.

אני אומר דבר כזה.. בגדול אני מאמין להם.

אלא אם כן הם מתכוונים להכריז על זה בשבוע של פריז או בe3 2018.

מה שאומר שגם אם זה יוצא לאקס בוקס בשבילנו הוא יהיה חדשות ישנות שהוא יגיע לשם.

חייב להודות שאני מאמין לנאמקו בגלל לבל 5 ומייק.

אבל חייבת להיות סיבה שאמזון שמו מודעה כזו.
כותב מהפלאפון אז לא מצרף מקור.
 

evilplate

New member
רוב הסיכויים שזה נכון אם ככה

הרי יכולים לקרות טעויות באמאזון לא ככה?
&nbsp
זה בסכ״ה כיתוב, איזה עובד יכל להתבלבל.
&nbsp
אני מאמין שאם היה אולי מגיע התגובה של נאמקו היתה בסגנון של ״נינוקוני 2 יגיע לפס4 ולפיסי בתאריך X ואנחנו לא מעוניינים להתייחס לשמועות וספקולציות״, אבל להכחיש זאת בתוקף ולהתעקש שלא יוצא לוואן זה בדר״כ די חריג.
&nbsp
&nbsp
 
או טעות או טריק שיווקי של נאמקו אחי לך תדע :)

אולי נאמקו רצו להשאיר את המשחק במודעות של הגיימרים והוציאו איזה מידע למישהו על גירסה כזו, כזו שתעורר עניין במשחק בפורומים כי עכשיו הוא "יוצא לבוקס"

ואז אחרי שכולם דנו על היציאה לבוקס נאמקו מכחישים, מה שגורר עוד דיונים ברשת על ההכחשה מה ששומר את המשחק במודעות עוד פעם.

וכמובן שאם איכשהו המשחק יהפוך ללהיט על הפס4 ואנשים יתחילו להתחנן לפורט נאמקו יוכלו להתחיל לשקול את זה חחח.

נראה לי כמו win win גם אם לנאמקו אין קשר לשמועה הזו וזו סה'כ טעות אנוש, הם הרוויחו ממנה.
 

evilplate

New member
כמו שאומרים, הכי חשוב שיאייתו את השם שלך נכון

אז ברור שנאמקו מרוויחה מדיבורים כאלו, במיוחד כשההקשר הוא חיובי ומוסיף להייפ במקרה הזה.
 
למעלה