ביקורת: גיוזה, רמת ישי

noahanoon

New member
איזה כיף. אני שם הערב!

ערב בנות עם כמה חברות. אז תודה על הדיווח המפורט! אני כבר יודעת מה אני הולכת להזמין...
 

sweetdreams

New member
הצד שלי בסיכום


טריליאן כבר פירטה די הרבה, אז אני רק אוסיף את הנקודות שלי שהושמטו מהדיווח שלה.

אני אתחיל עם השורה התחתונה:
הרבה מאוד זמן שאני רוצה לנסות את גיוזה, ואנחנו אפילו נמצאים די הרבה באיזור זה של רמת ישי (ההורים גרים קרוב). עם זאת, עיון מוקדם בתפריט לימד אותי שזה הרבה פחות ״הנמל 24״, והרבה יותר ״מינה טומיי״ טיפה יותר משודרג, רק שתקוע ברמת ישי...

בסופו של דבר נהנינו מאוד, אבל הרושם הזה נותר אצלי גם בסיום - מקום מאוד נחמד, טיפה יותר מוקפד ממסעדה אסייתית ממוצעת, אבל לא משהו ששווה את הנסיעה במיוחד עד רמת ישי.

לזכותם יאמר שמנהל המסעדה ניגש אצלינו בסיום הארוחה מיוזמתו, וביקש את דעתנו. הוא נשמע כבאמת רוצה לדעת מה היה בסדר, ובעיקר מה לא היה בסדר, אז תרמנו לו בנדיבות את דעתנו בפרוטרוט. אמרנו שבגדול היה מאוד נחמד, ואנחנו מתייחסים לקטנות, אבל הקטנות חשובות מאוד בעיניי בשביל שיהיה לי שווה לנסוע חצי שעה מחיפה במיוחד בשביל להגיע.


בצד שלנו של האירוע אני ובן זוגי החלטנו על שתי עסקיות שאותן נחלוק, על מנת לנסות כמה שיותר דברים.
הראשונות שלנו היו מצויינות. הזמנו סלטים - הוא את סלט אטריות השעועית, ואני הזמנתי סלט פפאיה. זו פעם ראשונה עבורי שהזמנתי סלט פפאיה. הזכיר לי מאוד את הסלט התאילנדי במוגש לפתיחה בנמל 24... (ייתכן שזה באמת אותו אחד
)
שנינו מאוד אהבנו את הסלטים שלנו. סלטים מרעננים וכיפיים, טובים מאוד להתחלה.
מעבר לשולחן הוזמנו בבאו קייק והגיוזה. אנחנו שמרנו את הדים סאם לעיקרית, אבל טעמתי מהגיוזות המיותמות שא׳ לא רצה (במילוי שרימפס ופטריות) ובעיניי הן היו מאוד לא טובות. מילוי דחוס מדי, ושתיהן היו תפלות ומשעממות..


לעיקרית ראשונה הזמנו קומינציית דים סאם, שהכילה 5 יחידות, ובנוסף באו קייק. אנחנו מאוד אהבנו את הבאו קייק שלנו. עדיין יש לי טענה כלפי על סוגי המילוי, בעיקר המרקם שלהם, שציפיתי שיהיה הרבה יותר אווירירי ובסופו של דבר היה דחוס וכבד. עם זאת, האידוי עובד הרבה יותר טוב על הכיסונים האילו לעומת הטיגון שסוגר אותם, ובסופו של דבר התצורה של הדים סאם מחמיאה להם בהרבה לעומת הגיוזה.

העיקרית השניה היתה אטריות ביצים ופילה לבן, בייקון, ביצה, גזר, ועלי בוקצ׳וי. מנה טעימה, אבל רגילה למדי.. לא משהו שלא אכלתי בהרבה אסייתיות אחרות. גם מבחינת גימור המנה לא הרגשתי משהו יוצא דופן. אם כבר, אז המנה היתה לי קצת תפלה והיה חסר לי בה מלח, ובן זוגי גם טען שהיא לא ממש מאוזנת והיו בה הרבה יותר בשר ביחס לאטריות.
למען האמת זוהי גם הטענה העיקרית שלי כלפי המקום. ממסעדה של השף רן ראש הייתי מצפה למנות טיפה מעבר גם מבחינת הגימור וגם יותר מעניינות. ולצערי גם כשביקשתי מהמלצר בהתחלה המלצה למנות שהן טיפה יוצאות דופן, ושלא אכלנו בכל מקום, אז לא היה לו משהו מעניין להציע (פרט לכיסונים ולבאו קייקס שלקחנו).

הקינוחים היו טובים מאוד. בדר״כ אני לא אוהבת קינוחים במסעדות, אבל כאן רמת הגימור של הנמל 24 הורגשה היטב. אני כרגיל הייתי שמחה להוציא את הר הקרמבל שהיה לי במנה (פנקוטה למון גראס ואננס), אבל מהרגע שצלחתי אותו והגעתי לפנקוטה עצמה, היא היתה נהדרת.
הטפיוקה שבן זוגי הזמין היתה מאוד טובה, בדיעבד הייתי לוקחת אותה כי מסתבר שדווקא היא הקינוח הפחות מתוק, וזאת על אף הבננות. בנוסף, לא היה קרמבל במה שלו, אז הוא בכלל הרוויח.

מעבר לשולחן א׳ הזמין מוס שוקולד, שטען שמבחינת מרקם זה לא ממש מוס, אלא יותר פרפה קפוא. אבל פרט למינוח, הוא היה עשוי מעולה לטעמו, וגם לטעמי. (אם כי אין מצב שהייתי מסיימת צנצנת שלמה של הקינוח הזה. זה ממש כבד!)

הנושא המצער ביותר בעיניי היה בנוגע לתפריט היינות והאלכוהול, שלצערי מאוד לא מכבד את המסעדה.
כל התפריט בעיניי בנוי נפלא ליין לבן, עם זאת רוב תפריט היינות הכיל יינות אדומים. אין להם סאקה, וגם לא שרדונה או יין לבן יבש אחר. כלומר, יש.. לשאלתי ענה המלצר שיש גרוורצטרמינר יבש ועוד משהו (לא יין זני). כשביקשתי לטעום הוא נתן לי טעימה מהגוורץ, שהיה טעים וחמצמץ, אבל יבש הוא לא! שאלתי אותו ישר אם הוא בטוח שהוא יבש, שכן היין מתוק!
לאחר מכן בשיחה עם המנהל הוא טען שהיין נחשב ליבש עפ״י הקריטריונים של ארה״ב, עם כי בארץ זה נחשב לחצי יבש. אמרתי לו שיעזוב את ההגדרות יבש, לא יבש.. בפועל היין מתוק, ומן הראוי שיכניסו גם זן יבש כראוי!
את היין השני לא טעמתי, שכן הבקבוק היה סגור אז לא הסכימו להוציא לי טעימה, ובחרתי שלא להסתכן בהזמנת יין לא זני שאינני יודעת את טעמו..

לסיכום: נראה שהכוונה מאחוריי המסעדה היא מאוד טובה, ולמרות שכרגע יש עוד קצת חריקות, כשנהיה באיזור אנחנו נשמח לתת להם צ׳אנס נוסף. עם זאת אני מודה שקשה לי שלא לצפות מהם לקצת יותר...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לדעתי הקינוחים היו הרבה יותר טובים מבנמל 24

בנמל עוד לא טעמתי קינוח שאהבתי...
 

salo22

New member
תודה על ביקורת מושקעת

מעניין שהמקום, אם פתוח כבר כמה חודשים, די חמק ממכ"ם הדיונים, כנראה שלא השקיעו מספיק ביח"צ. גם אם רן נסע לתאילנד "להשתלם", נשמע שיש קשר קלוש יחסית בין האוכל שאכלתם למטבח התאילנדי. בכלל מזכיר בליל אסיאתי שדי לא מתאים למסעדה שמתיימרת להיות מבינה ורצינית, רן בתאילנד, את הזכרת "ויאטנמי מוקפד", האוכל היה בעיקר דים סאם סיני שבאופן קצת מחשיד הקומבינציות והצורות מזכירות את מה שמצאנו בזמנו ביאם צ'ה, אולי קצת עם שוני, אבל באותו רוח דברים.. לא אומר שלא מכינים אותו במקום, אבל פתאום מלבנט הפכנו למעצמת דים סאם לכאורה, שגם לא עושה את זה נכון ובעיקר לא זול. אה וסושי, אוקיי, לא נקפח את יפן.. בקיצור, מינה טומיי של העמק וזה ממש לא משהו שבא לי לנסות וקצת מאכזב אותי בהקשר של רן שיודע היטב בישול צרפתי מהו אבל אני בטוח שבקטע האסייאתי הוא לא מציאה גדולה גם עם עשה חופשה בתאילנד.
אבל ככה זה אצלינו עם הקטע האסיאתי, כולם מנסים לגלוש על הגל האסייאתי אשכנזי פאסה הזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראה, אני אדם פשוט בעל דרישות צנועות


לא נורא אכפת לי אם יש נאמנות למזרח אסיה כי לבי לא במזרח, ואני בהחלט בפאתי מערב...
אני גם לא מצפה לגדולות ולנצורות.
חשוב לי שהיה נעים וטעים, לצאת שבעה ומרוצה (ורצוי בלי לחורר את הארנק). לו האוכל היה מוצלח יותר (לטעמי, מן הסתם) ממש לא היה אכפת לי שהוא מפר את המסורת התאילנדית (שיעשו עליי חרם
). אני כן מצפה לדברים קצת יותר מגוונים או מעניינים ממנות מוקפצים סטנדרטיות שיש בכל מסעדה סמי-אסיאתית, כי ואללה, בשביל זה אני לא נוסעת במיוחד מחוץ לעיר (לי זה לקח 40 דקות, ולא היו עומסי תנועה).

"באו קייק" זה למשל משהו שעוד לא ראיתי במקומות אחרים, אבל בעיניי זו לא הייתה הצלחה.
שילוב של קארי וקוקוס טעמתי בעבר ב"ריבר" (והיה, לא נעים להודות, מוצלח יותר...) וכאן השרימפים שדרגו מאוד את המנה, אבל האורז היה די סתמי (בדיעבד) וממש לא להיט (במקרה אכלתי ממש עכשיו אורז מוצלח יותר שבנזוגי הכין, והוא ממש לא בשלן) ותפוחי אדמה הם ירק זול ופשוט, לא משהו יוקרתי או מעניין ואם זה הזכיר לי בעיקר אוכל ביתי או מסעדת פועלים, זו לא תחושה שאני רוצה לקבל במסעדה כזאת...

בקיצור, שיגלשו בכיף, אבל שיהיה טעים ושווה!
 

מיתר44

New member
תודה על הדיווח המקיף והמושקע

אני אוהב אוכל אסייתי (לא רק אלא גם), אבל לא עד כדי להגיע למקום כה רחוק.
ולו הייתי בכל זאת מזדמן לאזור הייתי אינסטנקטיבית הולך על מסעדות המגישות אוכל גלילי.
 

גסטרו

New member
תודה על הדיווח המושקע, הזכיר לי שטרם הייתי

בתיאלנדית הקרובה אלינו בהוד השרון....
 

sweetdreams

New member
על איזו תאילנדית בהוד השרון מדובר?


אני תמיד מחפשת עוד מסעדות באיזור השרון לטובת ביקורים אצל ההורים.
 

TheThirdWoman

New member
לגבי הוד השרון

לא יודעת לאיזו מסעדה התכוון גסטרו. אבל אם כבר תאילנדיות בהוד השרון, שמעתי דברים טובים על איוטאיה. מצרפת ביקורת שעשו בוואלה על המסעדה.

לפי רסט יש עוד שתי מסעדות תאילנדיות בעיקר, צ'וקה (נחמד) ופלאנט.
אז בטח אחת משלושתן.. :)
 
אכלנו שם לא מזמן ודווקא התבאסנו

הגיוזות היו ממש מיניאטוריות, סלט פפאיה הוגש בצלחת פיצית ובכמות של שני ביסים עם טעם לוואי מוזר ובמנת נודלס ושרימפס היו בייבי שרימפס קפואים משקית כמו גם אותו "בייקון" שהיה במנה בעיקר ברוחו.. יש מצב שזה היה בגלל שהיינו ממש רק כשהיא נפתחה או שלא.. בכל מקרה לשם לא נחזור אפילו שאנחנו באזור הרבה.
 

noahanoon

New member
היינו אתמול בערב, 6 בנות

כולנו אמהות לילדים באותו גן, ומשתדלות מדי פעם להפגש גם בלי הילדים. מסייגת מראש בכך שאף אחת מאיתנו לא פודי רצינית, ובטח שלא בעלת השכלה נרחבת ברזי המטבח התאילנדי (למעט טיולים בתאילנד), ומאוד נהנינו.
למנה ראשונה לקחנו קומבינציית גיוזה של 10 יחידות - בעקרון אמורים לקבל 2 מכל סוג שבתפריט, אבל בגלל שהיו לנו שתי צימחוניות בקבוצה הסכימו להחליף לנו את הגיוזה עם הצלופח לגיוזה עם סלק מהתפריט הצימחוני (כן - יש תפריט צימחוני-טבעוני). כולנו אהבנו את הגיוזות ובערבי יום ראשון יש מבצע ובמקום 10 גיוזות מקבלים 20, אז בכלל טוב. ההגשה היא כזו שבכל צלחת שמים גיוזה אחת מכל סוג, סה"כ חמישה סוגים. היה עדיף שהיו שמים כל סוג בצלחת נפרדת כך שלא היינו צריכות לנחש מה יש בכל אחת (אמנם המלצר הסביר, אבל שכחנו אחרי שניה).
3 מהבנות לקחו מנות של סושי ומאוד נהנו.
2 לקחו עיקריות - מנה אחת של פרגית בקארי צהוב וקרם קוקוס לחובבת הקארי, ובשבילי מסאמן ובוטנים עם פילה לבן. לשתינו היה טעים מאוד אבל בגלל הגיוזות חלק ניכר מהמנות העיקריות נארז הביתה.
בנוסף היה גם קנקן של תה, דיאט קולה אחת ושתי כוסות יין אדום (במחיר של אחת - יש מבצע 1+1 על יין הבית בימי א' בערב).
המלצר היה מאוד חביב ושירותי, זמין לכל אחת מהמוני השאלות שהיו לנו וסבלני לתהליך קבלת ההחלטות של קבוצה שכזו. מדי פעם גם מי שהיה אחראי משמרת או מנהל ניגש לענות ולבדוק מה קורה.
סה"כ חשבון 385 ש"ח. ממש לא הרבה. דרש מהמלצר יכולת זכרון של מחשב טוב - כמה לקחת מכל כרטיס וכמה עודף להחזיר מכל שטר...
אני מקווה שלא הפרענו יותר מדי לשאר הסועדים כי היינו די רועשות... כל פעם חשבתי על הדיונים שיש כאן לגבי ילדים במסעדות ואיך שאנחנו מתנהגות לא פחות קולני באותם רגעים...
אנחנו בטוח נחזור (כבר הודעתי לבעלי שאנחנו צריכים להגיע לשם).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יופי, שמחה שנהניתן!

גם אני שמתי עין על המבצע של הגיוזה ביום ראשון, אבל לשם כך צריך להגיע אליהם ביום ראשון, ולנו זה לא ממש מסתדר...

המנה של הפרגית שלקחה חברתך היא כמו זו שאני הזמנתי (רק עם שרימפס). נשמע שהיא נהנתה ממנה יותר ממני. אולי הפרגית משתלבת טוב יותר עם תפוח האדמה... אבל אז (פרגית, אורז, תפו"א, בצל, כוסברה...) זה מזכיר לי כבר הרבה יותר את ישראל והרבה פחות את המזרח הרחוק (למעט הרוטב).

נ.ב.
להגיב באותו נושא של השרשור זה ממש לא נצל"ש, להפך, זה רצוי ומבורך!
ב"ניצול שרשור" הכוונה לתפוס טרמפ על שרשור קיים (כי לא רוצים לפתוח חדש) אף שהנושא לא בדיוק קשור לשרשור המקורי.
 
למעלה