מכירים את עדנה מזי"א - בימאית, מחזאית וסופרת

ההגדרה של ׳מחסום כתיבה׳, נשמעת לי רומנטית מדי. לכל אורך

הכתיבה יש מחסומים וקשיים. אין יום כתיבה שהולך ממש חלק. אני מאמינה שאם כותבים כל יום, המפרקים משומנים. יש תקופות בהן אין רעיון לכתיבה. לפעמים צריך להרפות. כותבים נאורוטים לא יודעים להרפות, ולכן חווים כל מיני תחושות דרמטיות ולא רלבנטיות.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
האם יש ספר ילדים שאת הכי אוהבת או שהשפיע עליך בכתיבתך?

&nbsp
תודה
 

הזרה 111

New member
עדנא מזי"א,ברוכה הבאה


איך הרקע המשפחתי שלך השפיע על עיצוב אישיותך והשפיע על כתיבתך?
ומצבים בחיים מהן קבלת השראה לכתיבה?
 
נדמה לי שכולנו, הכותבים ואומנים בכלל, הכלי היחיד שיש לנו הוא

האישיות שלנו. שכמובן היא פונקציה של הרקע המשפחתי שלנו, ובעיקר הילדות.
גם אם זה באופן עקיף, תמיד נחזור לשם. זה הפצע הראשוני שמייצר את הדחף, או הצורך בכתיבה.
אני כל הזמן בולשת אחרי מצבים בחיים - גם בבתי קפה ובמקומות ציבוריים - מחפשת אחרי זנב של משהו. לא פעם כתבתי מחזה שלם מסיטואציה שראיתי בבית קפה. לפעמים זה מקפיץ את הדמיון
 
כשנתקלתי בתור ילדה בספר ׳גילגי׳ (הבילבי המקורי) חשבתי שסוף

סוף מצאתי את אחותי התאומה. גם אני הייתי ג׳ינג׳ית כמו גילגי, מרדנית ועצבנית, ובמשך כל הילדות הספר הזה היה סוג של תנך - חשבתי שהיא היחידה שמבינה אותי.
כשניסיתי לקרוא אותו לנכדים שלי - הם די השתעממו. האמת שגם אני פתאום מצאתי אותו טרחני משהו.
 

gal-or

New member
כתיבת סצנות

שלם עדנה. אני בחוג תיאטרון קהילתי. בשנה שעברה כל אחד היה צריך להביא תמונה, ובעקבותיה כל אחד היה צריך לכתוב סצנה על התמונה. כתיבת הסצנה בעקבות התמונה ארכה מעט מאוד זמן ופשוט "נשפכה". המורה ביקשה סצנה נוספת וכתיבתה ארכה הרבה מאוד זמן (שבוע בין שיעור לשיעור). האם קרו לך כאלה מקרים?
 
למעלה